Tripadvisor – koht, mida ma ei usalda

Ma pole kunagi sellest Tripadvisori fenomenist aru saanud. Inimesed loevad ja usuvad tõsimeeli seda, mis seal kirjutatakse. Ma lugesin Tripadvisorit viimati mingi seitse aastat tagasi, ühe Sharm El Sheiki hotelli kohta, kui ma olin selle juba ära bronninud, hakkasin metsikult kahetsema, et enam bronni ringi ei saa teha ja kohale jõudes sain aru, et inimesed on nii erinevad, et neid Tripadvisori asju ei saa lihtsalt usaldada.

Bronnisin kunagi pakettreisi Sharmi. Võtsime reisimessilt mingi megahea pakkumise nädalaks, maksime äkki „kõik hinnas“ asja eest 2999 krooni ja olime jumala sillas, et nii hea pakkumise saime. Tulin siis koju ja mõtlesin, et tšekkan Tripadvisorist veits infi, et mis meid ees ootab.

Sain teada, et kasimata toad, prussakad, tolmurullid, nullilähedane teenindus, no wifi… Oh, ja kohale jõudes sain aru, et… Kes mis eesmärgiga puhkama läheb. Kui ma tahan mingit fäänsibäänsi puhkust, siis ma bronningi endale hotelli, kus öö maksab sada+ eurot, sest siis sul ilmselt pole tolmurulle ja teenindus null. Aga kui sa saad mingi Egiptuse 3 tärni, siis sa võiks juba loomulikust intelligentsist eeladada, et saad keskmise Eesti hosteli toa. Sul polegi midagi sellest oodata.

Reisides on tavaliselt see, et ma ei pane eriti hotellile rõhku, sest ma käin seal nagunii ainult magamas. Peamine, et ma saan rannaliiva varba vahelt ära pesta ja puhaste linade vahel magada. Ämbliku ja prussaka saab maha lüüa. Loomulikult, parem kui neid poleks, aga kui ma maksan 200€ hotelli eest nädalaks, siis ma ei eeldagi, et ma mingis villas elan.

Kui me suvel Ungaris käisime, siis mu sõber oli ka räige Tripadvisori lugeja. Tahtsime kohalikku sööki, ta siis möllas ja uuris ja vedas meid kohta x. Okei, see koht oli puupüsti täis ja teenindus oli super, aga toidud olid minumeelest keskpärased. Kuskil veel urkamas kohas, oleks saanud veel paremat kohalikku sööki ja kindlasti soodsamalt.

See on nagu Taigagi, ma tean, et 350€ kahe nädala eest saab elamise küll, aga ei midagi megafäänsit. Lihtsalt elamise. Kus olla, magada, pesta ja kui hästi läheb, mingis välibasseinis sulistada, kus on päevinäinud ja ilmselt suht logud aiatoolid päevitamiseks.

Kui ma tahan toast basseini astuda, et mul oleks toas vann, hommikumantlid, sussid, meeletu teenindus ette-taha, siis tuleb välja käia kahe nädala eest tonn või rohkem.

See ongi see, mida sa tahad. Ja mis on sinu jaoks oluline. Ma kujutan ette, et selle 350€ hotelli kommentaarid oleksid – issand, nii lärmakas, must ja räpane, teenindus alla igasugust arvestust. Koristamine iga kahe päeva tagant. WC paber sai otsa. Lambiprin läks läbi jnejnejne. Minul on sellistest asjadest suva.

Seni kuni ma end seal toas ära ei määri, on ta puhas. Seni kuni mu linad on puhtad ja värsked, ma ei viitsi vinguda. Ma lähen ju randa, head sööki nautima, rolleriga sõitma.. Mitte hotelli passima.

Sama on Tai söögikohtadega. Olen sellest ilmselt ka enne kirjutanud. Kui kõrvuti on viietärni restoran ja sellest kolmkümmendmeetrit eemal on suvaline kohalike söögiputka, siis kana, millest sulle suppi tehakse, lüüakse ikka maja taga kivitrepil oimetuks – viis tärni my ass.

Teine asi ongi see, et mida rotimates kohtades süüa, seda paremat sööki sa saad. Hind on lihtsalt viis korda soodsam.

Näiteks, kui keskmiselt maksab Phuketil Tom Kha 100bahti. Orienteeruvalt kohast 80-150, siis mina lähen söön suppi hea meelega kohas, kus see maksab 20 või 30 bahti ja supil pole iseenesest mingit vahet. Puutooli asemel kõõlun ma päevinäinud valgel plasttoolil, mis on juba tumehalliks läinud. Laualina asemel on mul autoteetolmune laud ja hõbelusika asemel suvaline alumiiniumplönn, aga supp on ikka sama hea kui mitte parem ja mitu korda soodsam.

Ma mäletan nii hästi, kui me läksime esimest korda Phuketile ja me sõime rannas mingis restos, õhtu lõpuks oli arve 25 eurot ja meil oli, wau, saimegi nii soodsalt mitmekäigulise õhtusöögi.. Ja kui me viis päeva hiljem sõime mingis rändom kohas tee ääres ja meie arve oli kaks eurot kahe peale, siis ma sain aru, et me oleme räigelt üle maksnud, sest söök oli täpselt sama hea, ainult et megapalju odavam.

ÕHTUSÖÖK TURULT: pakun umbes mälu järgi hinnad, kala (1,7€), nuudlid (0,6€), praemunad (0,5€), sushi (1€), neli kanavarrast (2,5€), passionfruiti sheik (1,25€) ehk kokku kahele 7,5€! Ja see on juba priiskamine :)

Ehk et, mina Tripadvisorit ei loe – maitsed ja ootused on erinevad, seega ma ei saa seda usaldada.

Just kui ma olin selle postituse valmis saanud, kirjutas mulle sõbranna ühest Phuketi söögikohast, et kas ma seal olen käinud. Pakkusin, et vist mitte, saatis mulle Tripadvisori lingi… Hakkasin naerma, aga seal oli lihtsalt aadress ja kõik jutud kirjas. Seega avastasin, et see on kohtade otsimiseks päris hea – eriti nende Tai buffeede osas, kus ise grillida saab. Need tavaliselt kuidagi peidus ja ei oska ise otsida. Sealt jäi juba paar kohta silma, kuhu kindlalt minna tahaks. Eks vaatame täpsemalt kohal olles, kuhu ja millal…

Lugesin siis selle sama söögikoha kommentaare – appi, mis urgas, seal on alumiiniumlusikad.. Noh, täpselt. See mida meie otsime :)

Kas teie loete enne reisi Tripadvisorit? Mida teie tavaliselt selliselt puhkusreisilt ootate? Valgeid laudlinu ja lauahõbedat või ehedat kohalikku elu? Kas olete seda meelt, et mida kallim, seda parem?

22 thoughts on “Tripadvisor – koht, mida ma ei usalda

1. Mina ei usalda. Viimane prohmakas oli, kui käisin tööreisil ja müügisekretär usinalt tripadvisori järgi Londonisse hotelli pani. See oli nii õudne, et ajab praegugi veel naerma. Eriti suur viga oli hommikusöögi võtmine, sest neil õnnestus isegi praemunast mingi söödamatu asi tekitada. Öäk. Kusjuures selles hotellis olid mitmes kohas (kardina küljes, stendil, ukse peal) tripadvisori logod ja stendi peal olid veel külastajate jäetud kaardid (a la “nii tore ja hea hotell”).

2. Mina reisisin terve kagu aasia läbi kasutades tripadvisorit. See tähendab, et kui ntks. oli plaan järgmine päev uude linna minna oli, vaatasime tripadvisori abiga uue hosteli/hotelli. Tavaliselt võtsime TOP10 olenes siis kas tahtsime budgetiga või mingit lux värki. Alati võtsime majutuse mis oli hea kui top5 voi kui need olid ara bronnitud siis top10 oli ka hea variant. Mitte kunagi ei pidanud pettuma, eriti Vietnamis ntks. Super odav ja super tore külalislahkus. Nuud ei ole reisi mille ajal me tripadvisorit ei kasutaks kas majutuse kohta positiivse ja negatiivse otsimiseks voi leidmaks top10 s88gikohti. Kui ikka v2limuselt v2ga tiptop hotellil on 20 bad skoori, et a la hotellitoast varastatakse on see automaatselt minu valikust valjas.

1. Hei, kui viitsid, siis võiksid mulle oma Vietnami-reisist kirjutada. Olen isegi sügisel sinnakanti minemas ja tahaks kellegi kogemusi kuulda :)

mi6se4@gmail.com

3. Aga just see ju Tripadvisori mõte ongi – sa loed teiste kommentaare ja kui sa loed sealt välja, et seal on alumiiniumlusikad ja sulle see meeldib, siis oledki sa ju väga vajaliku info sealt saanud. Sama ka teiste asjade kohta…tolmurullid jne. Sa saad teada, mis sind seal ees võib oodata ja kui sind teiste välja toodud asjad ei häiri, siis saadki otsustada, et ah vahet pole need tolmurullid, mulle see koht sobiks. Ilmselt kui sa aga loeksid arvustust öömaja kohta, kus juba mitmed inimesed kirjutavad, et neid rööviti seal paljaks ja vägistati, siis ilmselt sa pigem sellest kohast hoiduksid.

Inimeste maitsed ongi erinevad ja nende arvustuste põhjal saadki otsustada, kas need asjad, mille üle keegi virisenud on, ka teie jaoks määravad on. Kui võtta sinu arvutus näiteks Laulasmaa kohta, siis puuduvad sussid minu jaoks pole kindlasti asi, mille pärast ma sinna minemata jätaks (tean, sul oli seal muid muresid ka). Sinu jaoks oli see piisavalt oluline, et välja tuua, mina sellist asja ei mainikski. Ehk siis erinevatest arvamustest saadki oma järelduse teha (ja mulle Laulasmaal väga meeldib :))

4. Tai pole enam see…mis oli :) See on slaavlaste pesitsemispaik .Soovitan minna saartele, ( pole ka puutumatu aga siiski tunduvalt vähem ) mitte Phuketisse, Pattayast ma ei mainigi parem :D
    Seoses ka turismi muutusega on seal hinnad muutunud ka nendes tillukestes räpastes nurkades , hotellide hinnad on samuti tõusnud ja mitte oluliselt vähe…
    Eks käite ja ise näete :) Päikest, sooja ja ära lägastatud india ookeani ja adamani merd näete kindlasti ;)

1. Tripadvisor -ma täiesti tundmatu maa-riigi kohta vaatan,mis tegevusi ja asju seal kirjutatatakse aga suhteliselt põgusa- ja mitte süüvival pilgul :) Lähen kohale ja avastan ;) nii ongi kõige huvitavam kui lähed ..ei tea kuhu , teed ei tea mida ja oled ei tea kus :D peaasi,et tervis korras, krediitkaart , raha kaasas, ilm soe ja päike taevas..ülejäänu tuleb spotaanselt ;)

5. Mina pole ka Tripadvisorist üldjuhul mingit head infot saanud. Samas booking.com review-d on suht adekvaatsed, aga sealt võib ka leida pärle. Näiteks antakse madalad punktid selle eest, et hotellis ei olnud animaatorit. Minu jaoks on animaatoriga hotell nii lärmakas ja jube, et ma ei vaata sellise poolegi.
    Ja meie ka otsime kohalikke söögielamusi ja pigem väikseid, hubaseid hotelle kui suuri kombinaate. Aga enamus tuttavaid on just vastupidi…Kirstutavad nina kui räägime, et Koh Jumil ostsime teeäärest mutikeste käest küpsetatud kala ja riisi ja see on parim söögielamus ever.
    Mäletan, et ei jõudnud ära imestada, kui ühed sõbrad käisid Tais ja sõid seal ainult hotellide restodes ja ikka pizzat ja burksi ja muud euroopalikku. Miks???

6. ALATI vaatan tripadvisori ja bookingu hinnanguid, aga neid tasub ikka uskuda siis, kui hindajaid on tuhandeid. Kui 45 inimest hinnanud, siis loomulikult ei saa statistikat teha. Samas mulle täiega meeldib, et tripadvisoris on profifotode (mis tihti petavad) kõrval inimeste enda tehtud fotod, kust näeb ikkagi reaalsemat pilti. Samas kui on piisavalt aega, et tõesti süveneda inimeste review’desse, saab aru ka, kes seal mida oodanud on ja millised on adekvaatsed hinnangud ja mis mitte. Ei kujuta ette elu ilma tripadvisorita! :D Aga endal peab ka mõistus olema, kui sealt analüüsi teha.

7. Tahtsin veel lisada, et ma otsin alati hinna ja kvaliteedi suhet. Aga no mingid prussakad on minu jaoks muidugi big no-no! :D Viimase 2 aastaga olen bookinud majutust Nizzas, Cannes’is, Milanos, Monterosso Al Mares, Roomas, Garda järve ääres Itaalias. Kui rannapuhkus, siis oluline, et oleks merele lähemal ja et oleks RÕDU, aga loomulikult mitte mingi peldik. Samas luksust ka ei otsi. Kui linnas (Rooma, Milano), siis ikka, et oleks kesklinnas ja ikkagi RÕDU :D Asukoht loeb minu jaoks tohutult palju. Kui aukoht paigas, siis otsin lihtsalt sobivas hinnaklassis parima valiku, ehk parime hinna ja kvaliteedi suhtega koha. Ja tripadvisor on täiega abiks olnud. Kõikide eelpool nimetatud kohtadega (va Garda, sest sinna ma alles lähen) ei ole seni puusse pannud, super rahul alati olnud ja just nimelt suure eeltöö tõttu, mida ma lausa naudin :)

1. Ma just hakkasin posti kirjutama, kuidas ma hotelli valin, aga lühidalt – valin pildi järgi meeldivad välja, siis tšekkan googlemapsis asukohta, sest jutt “oleme kümneminutilise jalutuskäigu kaugusel” ei vasta tihti tõele… Ja siis vaatan igast muid asju, nt Tai puhul, et oleks välibassein, ma ei pruugi sinna kordagi minna, aga hea kui on olemas, äkki ma tahan minna ja rõdu on mul ka musthave!

2. Jaa, google map on ka super! Ja selle “mehikesega” saab ju veel ümbruses olevad tänavad ka ära tsekata.

8. Oi jah mina loen reviewsid pea alti, aga väga kriitiliselt. Hotelliveeb on tagasiside pärl, pannakse madalaid punkte sest teised külalised karjusid koridoris, prügiauto käis jne jne jne. Booking on siiani kõige adekvaatsemate hinnangutega, aga ka neid loen kriitilise meelega. Tripadvisorist vaatan söögikohti mõnikord aga mitte must have mõttes

9. Mina olen küll Tripadvisori maniakk..iga kord kui valin hotelli siis loen ja loen ja loen ja siiani on ikka kõik arvustused paika pidanud. Ja mind väga huvitab mis korras on toad ja nii edasi, putukaid ma vihkan, nii et ma ei taha puhkusel tegeleda prussakatega. Ja kui ikkagi reisid näiteks 1 kord aastas , siis selge ju et tahad head hotelli ja oled nõus maksma. Oleme olnud ka hotellis lastega , kus kapiuks jäi kätte kui selle avasime..(pärast lugesin Tripadvisorist et nii ongi, jube hotell.., pärast seda hakkasin korralikku eeltööd tegema)

10. Mina olen TripAdvisorit just söögikohtade kohta info kogumiseks ja põhiliselt küll ise sisestamiseks kasutanud. Nagu Triin eespool välja tõi, meeldib ka mulle just see, et seal on ka klientide endi tehtud pilte. Ise olen küll vaid kasulikku infot saanud. Hotellide osas kasutan pigem booking.com-i. Tripadvisor tundub selles mõttes hotellide osas naljakas, et tundub, et kõigil hotellidel on need TA kleepsud ukse peal. Hotell, kus Kreekas neli kuud elasin (nn korterina, korteritüüpi tuba, ei maksnud hotellihinda, vaid 200€ kuus), oli samamoodi kleepsuga, et a la TA kiidab vms, samas MITTE KUIDAGI see mingit viisaka hotelli mõõtu välja ei andnud, ka TripAdvisori lehel oli selle reiting mingi üks koma midagi.. Aga kust nad said selle kleepsu? :)) Naljakas.

11. Olime need jõulud phuketis ja maksime 2 nädala hotelli eest 2900 euri ja siiani kuulen kui loll voib ikka olla, nii palju maksta Kui lähen puhkama siis tshan luxust ja seda ma ka sain Pluss rand oli kohe hotellist uletee. Kuna reisisime koos kahe väikse lapsega siis oli ka neile hotellis tegevust küllaga.

1. No ma ei tea, ma ei maksaks vist Vikinguga lotovõitu saades sellist plekki :)

12. Ma ka just planeerin reisi ja olen siiani kõik hotellid Tripadvisorist üle vaadanud. Aga no krt ikka rohkem ajab segadusse, kui aitab. Alati on ühe ja sama hotelli kohta kaks äärmust. Üks ütleb super, puhas, ilus, head söögid, korralikud toad, suur bassein, superteenindus, toredad hotellitöötajad, rand lähedal ja siis teine ütleb kole, must, räpane, halb kohtlemine, teenindus null, liiga väiksed toad, liiga väike bassein, rand liiga kaugel ja s*tahäda. A kust ma tean, kumba rohkem uskuda? :/

13. Mulle see TripAdvisor üldse ei istu. Käisin hiljuti Amsterdamis ja siis tsekkisin booking.com-is tagasisidet hotellidest ja yelp-ist infi kohalike turgude, söögikohtade ja poodide kohta…Õnneks jäin välja valitud hotelliga väga rahule.

14. Minu arvates on need teiste inimeste arvamused näiteks hotellist ikka täiesti lamp asi. No kuulge inimeste ootused on ikka nii seinast seina. Mōni arvab et maksab hosteli eest sama palju kui 5 tärni eest ka siis kui midagi pole nii nagu ta ootas siis materdab hotelli täiesti maha. Ja selliseid inimesi on ikka oi oi kui palju.

15. Tripadvisoriga on veel see teema ka, et väga paljud kommentaarid on võltsid. Kui Filipiinidel elasime, siis meil oli mitu tuttavat kuurortiomanikku, kes ise muudkui Tor-browseriga endale kommentaare panid ja kes palusid sõpradel häid kommentaare panna. Ühel kuurortil polnudki päris külaliste kommentaare sel hetkel rohkem kui kaks, kuigi kuurort oli tegutsenud ca 5a. Nende võltskommentaaridega oli saavutanud selle piirkonna kuurortide hulgas esimese koha Tripadvisoris. :D

1. Tean ka selliseid kohti Eestis, kes endale top10s koha saamiseks kommentaare “ostavad/sebivad”.