Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Milline kõhukott beebile valida?

Minu meelest on kõikide beebiasjade valimine nii suur ja raske katsumus, kui tegemist pole just mütsi või bodyga. Meil on kodus üks kõhukott, kuhu beebi sisse panime ja mis osutus nii suureks, et seal võiks nelja-aastast kanda.

IMG_5381

KAHEKUUSENA uppus ta sinna :)

Kui me Rakveres käisime, siis võtsime selle küll kaasa, aga peale polnud sellega midagi hakata. Ei taibanud enne kodus proovida ka. Hiljem siis me proovisime, et ma panin ta endale selja peale ja tegin süüa. Noh, ta uppus sinna, aga 15 minti oli rahu ja ma sain oma hakkimised ja asjad ära teha.

KOLMEPOOLEKUUSENA pole olukord parem, kuigi kaalult hakkab see vaikselt väikseks jääma :D

KOLMEPOOLEKUUSENA pole olukord parem, kuigi kaalult hakkab see vaikselt väikseks jääma :D

Ja kui aus olla, siis tookord ma mõtlesin lihtsalt, et okei, see on lihtsalt suur talle, aga siis ma käisin ühel päeval poes, NaguUues mõistagi, kus oli räige hunnik kõhukotte ja kuidagi tuli jutuks see minu suur kott ja siis ma mõtlesin, et proovin teisi variante ka, et kas tõesti on vahe. Ja tõesti, nagu vankritel on vahe, on ka kõhukottidel metsik vahe.

Okei, üks asi on materjal ja värv, aga teine asi on see, kuidas nad seljas istuvad. See Graco oma, mis mul siis kodus olemas oli, seda oli nii keeruline selga panna, et mul läks hea kümme minti enne kui ma need rihmad paika sain. Ja ta ei toetanud mind kuskilt, beebs lihtsalt hängis kuskil. Kui ma peaks punkte jagama, siis 2/10

NaguUues oli suur valik loomulikult, ma proovisin vist mingit kümmet erinevat. Tegin telefoni paar märget, et äkki kellelegi abiks.

Mamas Papas Morph – selga panna mugav ja seljas ka mugav. Kui teised käivad nö klõpsuga selga, siis see käib lukuga, mis tekitas sellist turvalisuse tunnet, aga seda ei saa reguleerida lapse järgi. Aint kitsamaks kui lai on, aga pikkus on kogu aeg sama, kuigi mõeldud beebidele 3,5-12 kg. 7/10

Cybex myGo (vaata!) – mõeldud alates sünnist ja on hästi pehme, nagu lina. Selgapanek veidi keerulisem, raske on näiteks ise seljatagant klõpsud kinni saada kui laps sees on. Samas on selle sees laps konna-asendis, mis pidi talle kõige parem asend olema. Miinus on see, et last nö teistpidi kanda ei saa, ainult näoga enda poole. 7/10

Chicco Go Baby Carrier (vaata!)– sorry, mulle see üldse ei meeldinud. See oli hästi selline löts ja avatud ja ei olnud seljas hea. Siuke vedel. Sobiks võibolla SOS olukorras, kus muud ei ole võtta. Ja selga ta kuidagi ei toeta nagu eelmised kaks näiteks. 3/10

Babybjörn Original (vaata!) – mõnus ja lihtne, ilma seljatoeta. Aga muidu kui ma peaks valima seljatugedeta variantide seast, siis ma võtaks selle raudselt. 8/10

Babybjörn Active (vaata!) – no mu absoluutne lemmik. Selga panna eriti lebo, aint klõps ja klõps ja mugav ka siis kui laps juba kotis. Sellel on neli erinevat kõrgust, et kui sa paned sinna neljakilose, siis ta ei kuku kuskile alla ja kui sa paned sinna 12kilose, siis ta ei kuku üle ääre välja. Lisaks saab sinna panna sellise froteest kaitse, et kui beebs tatistab (praegu on tal see iga), siis ei pea kohe tervet kotti pessu panema. 10/10

Chicco You and Me (vaata!) – selga panna suht okei, aga materjal on siuke räme. No teate, kui näiteks käed on karedad või küüs katki ja see kinni jääb, siis iuuuuuu…. Ma enne kannaks last süles, kui sellega. Aga noh, hind on ka vastav. 2/10

Bebemon (vaata!) – mine kanni kui tuus! Esiteks, hakkas kohe silma, et seal on tatilapp krõpsudega, et ta ei ilastaks kohe seda kotti ära. Teiseks, on seal padi, et tal oleks megamõnna olla. Ja kolmandaks… Trummipõrin… Põhimõtteliselt päriselt trummipõrin… Sinna saab ühendada oma telefoni ja mussi kuulata. Okei, see on veits russ, aga tegelt oli megalahe. Ühendasin kohe Gaga taha ja.. No kui Meelis oleks läinud kõhukotti valima, oleks ta raudpolt sellega tagasi tulnud. Ja värv oli sellel ka ilus kevadroheline :) 7/10

Cybex iGo (vaata!) – hästi tugeva konstruktsiooniga, ilgelt keberniit selga panna. Üldmuljena mulle eriti ei meeldinud. Aga noh, maitse asi. 6/10

Ergobaby (vaata!) – minul, kui lühikeste kätega inimesel, üsna keeruline selga panna. Seega minu valikust langes kohe välja. 5/10

Tulin sealt tulema Babybjörn Active’iga, mis mätšib meie kogu komboga – punane-must jälle. Ja no nüüd kui ma olen beebsi seal kandnud, no ikka jõhkralt mugav. Selga toetab hästi ja last saab kahte pidi panna ja Hedontsikule täiega meeldib vaadata väljapoole, ja näha mis ma teen.

Ükspäev tegin just süüa, hakkisin ja värki ja siis mõtlesin, et kuigi lapsed ei mäleta nii noorena nähtud/kogetud asju, siis mõtle kui äge oleks, kui ta suurena räägiks, et „tead, emme, ma mäletan kuidas me koos süüa tegime, sa hakkisid seeni ja kana ja siis viskasid need pannile..“ Sest noh, me tegimegi koos. Ta nägi kõike sama mida mina. Ja ausalt, tal on hull huvi söögitegemise vastu. Kui mina teen süüa ja Meelis temaga eemal on, siis ta alati proovib ümber nurga vaadata, mis ma täpselt teen :)

MEIE LEMMIK: Hedontsiku ka :)

MEIE LEMMIK: Hedontsiku ka :)

Lisaks ütlen ma Babybjörni kiituseks, et need on kõik ökokangast tehtud ja ökovärvidega värvitud ja pole mingi keemia. Nii palju kui ma nüüd olen beebsi seal kandnud, siis ta räigelt sööb seda eest äärt kuhu ta pea toetub. Seega parem nosigu ökot, sest mänguasjad on nagunii hirmus värviline plastik :D

Kategooria:#beebiblogi
EELMINE
Mehed tõid mulle võidu!
JÄRGMINE
Copycat – Sheinside’i megapakk

25 Kommentaari

  • 21. aprill 2015 at 08:44
    Liisa

    ErgoBaby on sellest loetelust ainus, milles laps õiges asendis on paraku. Teine variant Eestis pakutavast oleks Manduca.

    • 21. aprill 2015 at 09:16
      marimell

      Mis tähendab õiges asendis? Tegelikult ei või kolmekuust istuma ka panna, ometi iga teine ema paneb.. Ja ma eeldan, et inimesed ei käi laps kõhukotis 8h ringi..

      • 21. aprill 2015 at 11:03
        Liisa

        Võta võrdluseks fotod ette, kuidas lapsed Manducas ja ErgoBabys on ja kuidas nt BabyBjörnis. Jalgade asendile pööra tähelepanu eelkõige. Puusade tervist mõjutab see arvestataval hulgal.
        Minu meelest see põhjendus küll eriti ei päde, et mõni paneb kolmekuust istuma ka, ega sellepärast siis samamoodi käituma ei pea ja oma last halba kõhukotti panema.
        Kaheksat tundi pole vajagi, pisikest haprate ja pehmete luudega last mõjutab juba palju väiksem ajavahemik.

      • 21. aprill 2015 at 13:11
        Anna
      • 21. aprill 2015 at 13:35
        marimell

        düsplaasia on kaasasündinud arenguhäire, mille vastu aitab lapse konna-asendis hoidmine :)
        http://www.ortoosikeskus.ee/index.php?page=113

      • 21. aprill 2015 at 16:38
        Liisa

        Düsplaasia on üks asi, uuri siis teemat, guugeldamine on ju lihtne: http://www.teadlikvanem.ee/millised-on-lapsesobralikud-kandmisvahendid-ja-viisid/ .
        Puusaliigestele ja poisslastel, nagu siin ka juba öeldud, jalgevahepiirkonnale, on vale (nt BabyBjörn) kott halb.
        Mina ei näe mingit mõtet kasutada oma lapse peal kas või lühiajaliselt midagi, mille kohta on teada, et see talle head ei tee. Imelik valik minu jaoks. Aga eks igaühele oma.

      • 21. aprill 2015 at 18:50
        marimell

        ühtlasi ütleb see: Oluline on ka see, et kandjal endal oleks last kandmisvahendis mugav hoida ja kanda.

  • 21. aprill 2015 at 09:50
    Kadi29

    Jalad peavad olema konna asendis, nagu sa ise ka kirjutasid :) Siis on puusaliiges õigesti. Jalad rippus varianti peetakse kõige hullemaks.

    Ma tellisin omale Aliexpressist vuffel ErgoBaby + beebisisu ja ei jõua ära kiita, kokku ~35€ :) Algul kasutasin koguaeg ja jäi seal magama ka, nüüd 9k ja 11.5kg, pisut raske aga ikka korraks kaltsukasse või kui kergkäru jaoks tuju liiga halb, siis kasutan :) Oskan väga hästi autos istuli olles seda selga panna, nõuab muidugi head paindlikkust, seda seljarihma päris raske kinni saada :D

    • 21. aprill 2015 at 13:20
      marimell

      kindel see, et mingi vuffel variant on eriti ergonoomiline, my ass! ma võin endale riideid osta mingeid suvalisi hiinakaid, aga mitte lapsele turvatooli vms. aga noh, eks igaüks ise teab :D

  • 21. aprill 2015 at 10:45
    Gerda

    Vot minule nt ergobaby ei meeldinud (beebile siis tegelt). Kui ta veel pisike oli, siis istus seal peaaegu spagaadis ja see ei olnud mugav ei talle ega mulle. Ma arvan,et kui just Tallinnast Paidesse iga päev ei käi,laps kotis,siis pole vahet kas on ergonoomiline või mitte. Lapsed ei tohiks istuda,enne kui nad ISE istuvad. Ei tohi kiiges lamada,sest pole hea assend. Ei tohi jumparoos hüpata,sest põlved kannatavad. Ei tohi käimistoega käia. Ja jumala eest ei tohi telekat vaadata. Mida sa imikuga üldse teha võid? Mõõdukuse piires inimesed!

    • 21. aprill 2015 at 13:24
      Liisa

      Päris pisikestel peab seal beebisisu kasutama, muidugi on see muidu liiga suur!

      • 21. aprill 2015 at 13:25
        marimell

        meie 7kilosel on seal küll jumala paras olla :)

  • 21. aprill 2015 at 11:27
    Age

    Just, ainus, kuhu ma oleks nõus oma last panema on sellest valikust ErgoBaby.
    Teistel ju laps ripub ja kogu raskus on ta jalgevahel, eriti poistel pole see just mõistlik.
    Ergonoomilistes kottides on lapse jalad konnaasendis ja raskus toetub jalgadele ja pepule, ta ei ripu seal.
    Kusjuures endal on ka ergonoomilit kotti kergem kanda. Ma vedasin isegi 1,5 aastast last kotis.

  • 21. aprill 2015 at 13:44
    Mer

    Naljakas, et arusaamad, põhjendused ja trendid muutuvad uute toodete müüki tulemisega. Ennem ErgoBaby ja Manduca müüki tulekut, ei rääkinud konnaasendist, mitte keegi. Okei ortopeedid jah rääkisid inimesele kelle laps sündis düsplaasiaga, et laps on vaja kas fikseerida konnaasendisse, kuna puusaliigese arengut on võimalik soodustada konnaasendiga. See on sama nagu hetke trend, et kõigil peab olema Cybex löökpadjaga turvatool, mis on hetkel turvatestides kõrgel kohal või siis kookos/tatra madratas.
    Minu laps on hetkel 5 aastane ja ei olnud ErgoBabys ega Manducas vaid oli mõistlikult BB kotis, istus isegi bumbos ja hüppas hüppekiiges ( kill me now! :D) puusadega tal probleeme ei ole. No offence aga oleme siiski mõistlikud inimesed!

    • 21. aprill 2015 at 15:23
      Age

      Ma olen siis trendikas juba 15 aastat :D

    • 21. aprill 2015 at 21:55
      Liisa

      Kas sa mõtled tõsiselt oma juttu? Mõistlik võiks olla tõesti, sellepärast võikski aru saada, et inimkond areneb ja saab targemaks. See, et kunagi ei teatud konnaasendist midagi, ei tähenda, et see oleks mingi tootemüügi reklaamtrikk.
      Ei pea olema ainult ErgoBaby või Manduca, ükskõik milline kott sobib, milles laps on õiges asendis.
      Kunagi arvasid inimesed, et aadrilaskmine on parim ravim kõigele, vbla peaks sama skeptiliselt suhtuma kõigisse inimeste ravivõtetesse, mis sealt edasi maailmas tekkinud on? Sest vanasti ei rääkinud keegi sellest midagi, et kopsupõletikku võiks ravida antibiootikumidega, see ikka ainult antibiootikumide müümiseks välja mõeldud jutt, eks ole. Et sinu lapsel vedas ja kõhukott talle probleeme ei tekitanud, on tore. Paljudel nii vedanud ei ole.

      Seda, et inimene nopib lingilt, kus on kirjeldatud, kuidas kõhukott peab olema hea nii emale kui lapsele, välja ainult selle, et peab olema ka kandjale hea, ei hakka ma üldse kommenteerima enam, Marimell. Kui sul on savi sellest, kuidas su poeg seal tilpneb, siis anna minna. Ma lihtsalt ei saa aru, et kui on teada, et üks variant ei ole lapsele kuigi hea, siis miks seda ikkagi kasutada.
      Järgmine kord vbla lihtsalt tee enne natuke uurimistööd, kui mõne abivahendi ostad, ja uuri, mis nende kohta kirjutatakse.

      • 22. aprill 2015 at 09:47
        marimell

        Miks sa arvad, et ma ei uurinud, mida osta. Ma ju kirjutasin, et lasteasjade valimine on nagu teadus. Ja ilmselgelt, täpselt nii nagu üks ravim/auto/jook/reisifirma müüb paremini kui teine – selle taga on hea turundus. Punkt :)

  • 21. aprill 2015 at 14:29
    Ema

    Kõhukotiga on see teema, et see PEAB olema mugav lapsele ja eelkõige vanemale!
    Väikest beebit kandes ehk ei saagi aru aga juba suuremaga annab selg kohe tunda. Endal oli ka BabyBjörn ja kiidan. Seisab siiani kapis, kuigi lapsed enam sisse ei mahu :)

  • 21. aprill 2015 at 19:56
    Triin

    Manduca on olla ülim:)
    Mulle meeldis lisaks Manducale ka tavaline kandelina, alguses keeruline kasutada aga kui käpas siis ülimugav ja sellega saab ka suuremat last ( 1+a) kanda kui nt pikem matk vms plaanis.

  • 21. aprill 2015 at 20:10
    Marjaana

    Meie babybjörni kott maksis 140€, vaevalt nii tasemwel firma mingit paska nii kalli raha eest müüb ;)

    • 22. aprill 2015 at 09:48
      marimell

      No ilmselgelt see polegi pask, aga on inimesed, kes sõidavad ainult bemmiga ja audi on saast, see ei tähenda, et audi paska toodaks ju :D

  • 22. aprill 2015 at 09:10
    Liis

    Naljakas inimene oled.
    Postituse pealkiri on…milline kõhukott beebile valida?
    Ja soovituste peale lähed kohe kaitsesse nagu pahur emamesilane:)
    Ära siis küsi soovitusi. Pane postituse pealkirjaks…ostsime beebile kõhukoti…olge kõik meiega nõus:)

    • 22. aprill 2015 at 09:45
      marimell

      Mis soovituste? Ma pole mingeid soovitusi küsinudki, ma ju kirjutasin, millise mina valisin. Ja mis kaitsest sa räägid? Inimesed lahmivad lampi, sest on saanud mingi ökoemmede ajupesu, et laps ainult konna-asendis olema peab.

  • 24. aprill 2015 at 10:45
    Grettel

    Kui konnaasend on ökoemmede ajupesu siis on selle saanud ka BB, sest nende New generation kotid on ju ka konnasendit soosivad st laia jalgevahe osaga. BB on loomulikult kvaliteetne ja ma ausalt öelda olen üllatunud, et neil ajaga kaasas käimine ja vanast lahti laskmine nii vaevaliselt on kulgemas. Eks vanad ole vast hinnalt taskukohasemad ja nostalgilised inimestel kasutada, uuendused ikka saatanast ja umbusku tekitavad. Mul oli 10a tagasi ka BB kott ja sellel käis reguleerimine ntx nööpidega. Kas ma nüüd kasutaksin sama kotti? Tolle aja parim praegu ei ole seda ju enam kindlasti mitte. Kui tahaksin BB-le truuks jääda valiksin nende New Generation seeriast koti, mitte ajale juba jalgu jääva kitsa jalgevahe osaga mudeli.

  • 26. aprill 2015 at 17:56

    Minu kommentaar ei ole kriitika – läks nagu läks, ostsid selle, mis hetkel mugav tundus.
    Küll aga on mul jagada paar kogetud põhjust, miks BB (ja teised temasugused) pikas plaanis ikka ei ole nii hea valik (3 kantud last läbi 13aasta erinevates parasjagu moes olevates kandjates vast annab õiguse sõna võtta – olen kasutanud kõike Babybjörnist 6 meetriste kandelinadeni).
    See puusade teema on tegelikult selline pooltõsine: lastel, kel on eeldusi, võivad puusad viga saada, tugeva füüsisega lastel seda probleemi tõepoolest ei pruugi tekkida. Õnneks on igasuguse riski vastu üks väga lihtne nipp, et kulutatud raha kohe ja nüüd teenima panna – veidi pikema salli abil saab lapse jalad panna nii, nagu füsioloogilselt õigem on. Vaata nt siit: https://www.youtube.com/watch?v=hH122bHejhQ (neid on muidugi veel). Poiste puhul tuleks arvesse võtta ka juba mainitut, et munakesed saavad päris kõvasti vatti – sest keharaskus langeb otse sellele kohale, aga meil on istuvas asendis selle raskuse kandmiseks mõeldud ju hoopis tagumik. Teiseks on tittedel ikkagi ebamugav kitsa jalgevahega kandjates olla – kuna keharaskus ei lange istmikule, siis peab beebi oma selga vastavalt sinu liikumisele koguaeg korrigeerima – see on pingutav kogu lihaskonnale, rääkimata sellest, et ka ebamugav (ja seda on näha, sest kui laps tunneb end tõeliselt mugavalt, siis jääb ta kandjas nagu naksti magama, kui mitte, siis ta püsib ärkvel või niheleb nagu segane). No mõtle ise, mis tunne oleks istuda olukorras, kus pead kogu aeg kehaga balansseerima ja kaasa töötama – rahus üldse olla ei saa. Lisaks ei ole selg füsioloogiliselt õigesti toetatud – olen tähele pannud, et vanemad, kes last BB sugustes kandjates kannavad, ikkagi alati toetavad lapse selga või pead, füsioloogilselt õiges kandjas selline vajadus puudub – tõeliselt handsfree.
    Praegu on Hedon veel väike ja tema asend veel sind ei häiri – sest tal pole pikki koibi, mis täpselt su ladypartsi (või siis Meelise puhul vastu perekonnajuveele) põrkaksid iga su liigutuse korral, lisaks pole ta veel raske (kui ta jõuab nii 8-9 kilo juurde, siis on väga oluline, et lapse raskus ei oleks ainult sinu õlgade kanda, vaid jaguneks võrdselt ka alaseljale ja puusadele, vt all pool nimetatud kandjaid, neil on kõigil lai, toestatud rihm, mis toetub puusadele, nagu headel matkakottidel).
    Füsioloogiliselt lapse keha toetaval kandjal (õigesti seotud linad, rõngaslinad ning laiaistmega beebikandjad) on mitmeid eeliseid – selles saab laps magada, sa saad sellega panna lapse seljale (väga-väga abiks, kui peab süüa tegema aastase kõikekrahmajaga või kui ta kasvab nii suureks, et su vaatevälja blokeeerima hakkab), võid olenevalt treenitusastmest kanda oma last tunde (ka 15kilost paariaastast – hurraa! väliüritustele, matkadele, ühistranspordiga liikumisele ja kõigele muule, kus käru on ebamugav, võimatu või mõttetu kaasa võtta). Tampisid Ergobaby maha – ja tõepoolest ega ta ei sobigi kõigile kehatüüpidele (olen kuulnud keskmisest lühematel emadel on sellega raskusi) – aga, kui tulevikus tuleb teil kõne alla BB välja vahetamine mõne mugavama vastu (küll siis aru saad, kui Hedon kaalukaks ja pikakoivaliseks saab, mida ma öelda tahan :) ), siis vaata ka nt Boba’t, Tula’t, Patapum’i, Manduca’t ja teisi, sest iga laps ainult võidab sellest, kui tema vanemad teda kannavad.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0