Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

RIIK TEAB ROHKEM KUI MEIE, miks nad otse ei räägi?

Neli aastat tagasi, kui ma sain megahea hinnaga piletid Taisse ja hotellid maksid võileiva hinda (kirjutasin sellest siin) ja me seal videot tegime ja ütlesime, et see (covid) on ülepaisutatud teema ja.. oli inimesi, kes meid mutta tampis, ja siunas, et me lapsed oleks ilma meieta õnnelikumad jne, suva sellest, ma ütlesin toona ja ütlen täna: covid oli väljamõeldud sitt, inimeste hirmutamiseks, majanduskriisiks valmistumiseks. Ja nüüd valmistab riik meid ette sõjaks, mida “meile ei tule”, aga ometi saadavad nad terveid ajakirju, kuidas ma pean valmis olema? Miks, sest teie teate rohkem kui meie ja oma rahvale seda öelda ei julge?

Vahet pole, mis selle 4a jooksul on juhtunud, kes on kaotanud töö, mida iganes, mina ütlen teile täna (ja ma pole mingi selgeltnägija ega ennustaja), et selleks oli konkreetne vajadus, sest mis juhtus aasta hiljem?

Jep,  24.02.2022! Me kõik teame.

Ja kui selle suve hakul potsatas minu postkasti – tahaks öelda flaier, aga terve brošüür, kuidas ma pean laua all surma ootama, siis sai mu mõõt täis. Ma reaalselt lugesin terve selle „raamatu“ läbi ja olin.. wtf miks ma pean olema valmis pommideks, rünnakuteks, sireenideks, ilma elektria olekuks, vanni vett täis lasksma, miks ma pean varuma ube ja konserve, kas riik teab rohkem kui mina?

Ilmselgelt teab!

Ma ei taha hetkel kedagi hirmutada, aga see, mida Mallu juba kaks aastat tagasi tegi, et varus oma lastetoa kapi täis konserve ja kuivaineid, polnudki nii vale. Toona ma seda ei uskunud, et seda vaja on. Ei taha täna ka uskuda, aga vaadates, mis toimub, siis me reaalselt peaksime seda tegema. Et jälle oleks poed pelleripaberist tühjad ja tatralettides ei laiutaks vaid tolm.. ma ei taha seda kõike, aga.. olles rääkinud poliitikutega, jah, mul on see võimalus, ma saan aru, paljudel ei ole, aga see on paari aasta küsimus. Kui teil täna meelerahufondi pole, hakake seda heaga koguma, tehke valmis plaan, kuhu te edasi liiguks ja mis võimalused oleksid mujal. Ma reaalselt tahan oma „haiglakoti“ kokku pakkida selliste juttude peale.

Ma ei kutsu kedagi üles oma lauaaluseid pelleripaberit ja tatart kokku ostma, aga ma ütlen ainult üht, olge valmis, et peagi oleme meie Kiiev (suure tõenäosusega saab Euroopas mürglit näha siis kui USA presidendivalimiste ajal tekib olukord kus riik on korraks presidendita!), kogu faking Tallinn (lennujaam, mereteed, ITK ja Pelgulinna sünnitusmaja, lastehaigla), kes esimesena maha pommitatakse, et me ei saaks kuskile minna. Ja kõige lihtsam on inimestele haiget teha võttes nende lähedasi, äsja sündinud lapsi jne. Tema eesmärk polegi niiväga maid endale krabada, seda on tal piisavalt, vaid haiget teha, piinata, hirmus hoida ja traumasid tekitada, et temasuguseid juurde tekiks. Aga kas meil on seda päriselt vaja? Äkki oleme eos targemad kui tema!

Ma olen viimased 882 päeva (Ukraina sõja kestvus) öelnud, vajutagu see Putin oma nupp ära, ma olen nõus surema terve perega kui sellest maailm muutub, kui mingi osa Venemaast läheb koos meiega on juba võit. Ma olen nõus andma oma elu, et tulevik oleks helgem. Selge on see, ma saan tõmmata seitsme tuule poole vajadusel, aga.. ma olen nõus andma oma neli elu (mina, Meelis, lapsed) kui ma tean, et pärast seda oleks parem.

Mul on nii kopp ees nendest uudistest, xxx päev sõjas. See faking kestab seni kuni see ajuhiiglane sureb, aga ma kujutlen ette seda meeskonda, kes teda 40se vererõhuga veel kuskil toru otsas elus hoiab, aga ma päriselt loodan, et Venemaal elab inimesi, kes mõtlevad ajuga. Nojah, suurem osa neist on juba paari aasta jooksul sealt naaksu lasknud, aga neid on seal ka kindlasti veel. Kamoon, isegi Savisaar sai Eestis in the end if the day kotti. Saab ka Putka. Lihtsalt sure oma vähki maha (kellelegi teisele never nii ei ütleks, vaid kannaks raha, et päevi juurde saada) või vajuta oma nupp ära, mida sa manipuleerid Euroopaga. Võiks isegi öelda maailmaga.

Ausalt, nii kopp on ees sellest ja veel rohkem ajab närvi riik, kes meid ette valmistab, selle asemel, et rääkida inimestega nii nagu asjad on – pange oma kodinad kokku, tõmmake minema siit enne kui on hilja. Miks ma pean veriste laipade vahel oma lastega kuskile põgenema, kui ma võiks seda teha juba praegu. Jah, ma võiksingi, aga miks see kõik nii suur saladus on, mida riik ei avalda? Kardetaksegi seda Putini nuppu? Parem õudne lõpp, kui lõputu õudus!

 

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
marimell Tartus: 5 söögikohta – ving ja hala!
JÄRGMINE
Esimesed hoovikohvikud: „Ooo, marimell v? Tee siis hea postitus!“

15 Kommentaari

  • 24. juuli 2024 at 11:28
    Riina

    Ma olen nõus. Kõik diktaatorid on maha võetud USA poolt, Putjast ei saada jagu krt küll ja tänu sellele saavad julgust juurde üha uued diktaatorid (Hiina, Põhja-Korea, Araabia maad, Lähis-Ida, Kuuba jne). Vahel on ikka vaja tou kirja panna, et need ülitejad tagasi tõmbuks, kaua sa räägid ja nämmutad. Aga jah, sõda ei taha, aga siiski mul on mingi lootus, et kui on näha teatav püssitoru suunamine meie poole, siis NATO suudab reageerida kiiremini kui venelane oma poolpidust sõjatehnikat Eesti piirile liigutada. Ja hirm ei tohi venelaste eest tööd ära teha, st ühiskond ei tohi olla lõhestunud vaid ikkagi suures osas kokkuhoidlik, eks ekstremiste ja teisitimõtlejaid on alati, aga suures plaanis peab olema koos ja mitte laskma ennast sisemiselt destabiliseerida, siis ei peagi venelased midagi tegema ega ühtki pommi siia suunas saatma. Peame vastu ja loodame, et lääs otsib ka lõpuks enda munad üles ja kõmmutab selle Putja maha, kaua võib, ausalt.

  • 24. juuli 2024 at 12:28
    airi viljaste

    Hahaa see päris hea post
    Tahaks ka pigem ,et käiks see tuumapauk ükskord ära oleks rahu maa peal , ausaltõeldes see mis toimub on üks lõputu õudus ja valitsus ka keerab maksudega vinti peale ,et eestlase lõpp ikka võimalikult piinarikas oleks

    • 24. juuli 2024 at 23:53
      Piia

      Herem on esimeses stuudios korduvalt öelnud, et ei ole “kas”, vaid millal sõda tuleb. Ja rääkis ka stsenaariumitest, et milline sõda millisel juhul tuleb. Niiet ei ole midagi väga, et keegi ei räägi. Pigem, ega tervet ühiskonda paanikasse ajades midagi paremaks ei muutu.

  • 24. juuli 2024 at 13:18
    Siir

    Mina ise olen sama mõelnud,miks ei võiks riik otse ja ausalt inimestega rääkida. Iga vähegi mõelda suutev inimene saab aru,et mingi jama on. Minu mees kutsuti juba teistkorda õppustele vahe on vähem,kui aasta. Ja siis ikka väidetakse,et kõik ok,midagi pole karta,aga koguaeg valmistumine käib ja aega pole. Ise ei teagi,mida siis teha, teie põgeneksite Eestist? Kas siis Leenu lastega või kõik koos?

    • 24. juuli 2024 at 17:50

      Leenu: mina ei jäta kedagi maha siia! Kõik võtan kaasa!

    • 25. juuli 2024 at 09:17
      Joanna

      Loll kommentaar. Mul käib ka mees 2x aastas ōppustel, siis jälle 1.5aastat vahet. Oleneb ju mis ōppuse suunis on, süvenegu ja küsigu.

  • 24. juuli 2024 at 14:44
    Gerly

    Mina suhtun sellesse nii, et 30 a on riik olnud arvamusel, et eks kodanik ikka teab mida teha, kui tuleb kriis. Ja kriis ei ole ainult sõda, ka pikaajaline el.katkestus on kriis. Ja nüüd sōja ajaga Ukrainas on EV jõudnud arvamusele, et äkki ikka pole meie kodanik piisavate teadmistega. Ma ju ei sure ära sellesse teadmisse, kui ma tean millised tanklad nt Eestis on sellised, kes peavad tööd jätkama, kui midagi juhtub. Kriis ei võrdu sõda ja tore kui riik näitab ülesse huvi inimesi teadvustada ja ei eelda, et kodanik peab oma väheste teadmistega hakkama saama.

  • 24. juuli 2024 at 15:53
    Oeh

    Võta törts palderjani ja lõpeta doomscrollimine.

    Igasuguseid variante võib elus ette tulla ja natuke ette mõtlemine, et mida teha siis, kui erinevad ohuolukorrad võivad (aga ei pruugi) tekkida, on lihtsalt kaine peaga mõtlemine. Ei saa elada ainult nii, et trillallaa-trullallaa, küll kõik iseenesest laabub ja teised sinu eest asjad ära teevad.

    Seda riik ärgitabki inimesi tegema, et ei oleks hiljem vingumist, et keegi sellest midagi ei rääkinud ja riik ei suuda aidata nii kiiresti kui inimesed tahaks – kui näiteks tekivad pikemad elektrikatkestused (mitte sõja, vaid tugevate tormide tõttu); kui näiteks sinu elupiirkonna veetarne on saastunud (nagu juhtus näiteks eelmisel aastal Saaremaal); kui näiteks põua ja ikalduse tõttu ongi tatar poelettidelt kadunud – et sul oleks mingigi varu ajaks, mil asjad on mingi aja jooksul väga kallid ja defitsiitsed. Et oleksid valmis ootamatusteks. Kui säilitad kaine mõistuse, siis võid ka selliste olukordadega ilma peata kana kombel ringi jooksmata hakkama saada. Rahu, ainult rahu.

  • 24. juuli 2024 at 17:47
    Kris

    Vaadake mõnda Putini enda kõnet, mis ei oleks lääne poolt ära hekseldatud neile sobivaks salatiks.
    Putin juba oli rahulepet sõlmimas, kui USA sellele kriipsu peale tõmbas. Lisaks on ta nõus uuteks läbirääkimisteks Trumpiga. Ka RFK pakuks rahuvõimalust.
    See on USA, kes seda sõda alustas, sõda toidab, ning ka meid sinna tirib. Nende agendaga kaasas ka reformikad ja meie liidrid muidugi

    • 24. juuli 2024 at 19:33
      Oeh

      Putini rahuleppe tingimusteks oli Krimmi, Luhanski ja Donetski tunnistamine Vene omaks, Ukraina neutraalne riigistaatus ning sõjaväe piiramine. Kas sina siis oleksid nõus veerandi Eestist Venemaale andma?

    • 6. august 2024 at 13:03
      Triinu

      Jajaa, putin koos venelastega pole ju milleski süüdi, ikka ameeriklased ja see roiskuv lääs (tiblade sõnul) tapab inimesi ja hävitab Ukraina linnu. Venelaste sõjas Ukrainas ON süüdi venelased!
      putini rahuplaan näitas ette, et kõik talle ja rohkemgi veel.
      Ära rohkem rumalat juttu aja!

  • 24. juuli 2024 at 21:23
    Meelika

    Paanitsemise asemel tehke midagi kasulikku või siis tõesti minge minema. Kes teid praegu siin kinni hoiab? Ilmselgelt pole teie peres kummastki sõjaolukorras ei endale, teistele ega riigile mingit kasu, niiet tegelikult mida varem sellised inimesed minema lähevad, seda parem.

    • 29. juuli 2024 at 18:19

      Mul on hea meel, et sinusugused meid siia kaitsema jäävad, kes laseks kuuli pähe kohe kui midagi ei meeldi :)

  • 25. juuli 2024 at 09:01
    Kristine

    Kas sa arvad muidu, et Putin saatis meie valitsusele oma viisaastakuplaani? Andis teada, et austatud sõbrad – 3 aasta pärast ma ründan. Olge valmis!
    Covid ei olnud välja mõeldud. Ukraina sõda ei olnud covidi järg. Me elame ebastabiilse riigi kõrval, sellest ka valmistumine ja kaitsekulutused. Kui sa tahad ära minna, keegi ei pane sulle ju praegu kätt ette. Mis puutub kordusõppustesse, nagu keegi siin kommenteeris, neid korraldatakse regulaarselt niikuinii. Kevadtorm, Orkaan jne. Korraldati enne ja korraldatakse edasi.

    Aga päris äge, kui sul kontakte, kes Putiniga nii lähedased semud on :)

  • 6. august 2024 at 13:05
    Triinu

    Covid 19 pandeemia. Mis seal Itaalias siis 2020 kevad toimus? Inimesed niisama surid? Näitlesid ehk äkki? Loomulikult oli see haigus olemas ja oligi vaja tegutseda!

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0