Tai 2019 – kui palju kõik kokku maksma läks?

Tai reisi planeerime alati juba suvel, sest siis liigub hea hinnaga lennupileteid. Tuleb tunnistada, et sel aastal, üle pika aja taas kahekesti reisides, priiskasime hotellidele rohkem kui varem ja.. nagu ma just mingit “memet” nägin, et vanusega tahan ma hotellides rohkem tärne näha..

Nagu me ka mitmes laivis oleme öelnud, oleme vist vanaks jäänud, hindame rohkem tagasisidesid, basseinivaated ja mugavust kui kõige soodsamat hinda.

Pealegi olime üle pika aja reisil kahekesti ja seega ei sõltunud hotellivalik teiste eelarvest. Mitte, et me poleks alati võinud elada kus ise oleks tahtnud, aga tundus mugavam samas hotellis elada, transfeere sheerida jne. Aga kohe kõigest lähemalt.

Lennud kahele 1058€

Kuigi viimasel ajal on pakkujaid nii palju, et selliseid 500€seid pakkumisi on aastaringselt. Eriti agaralt pakub seda Aeroflot, kellega meie lennanud pole.. Miski kohe ei tõmba… Eelmisel aastal kui sõbrannal pagasist raha ära varastati (hajuta veel raha erinevatesse kohtadesse, eks?), süvenes see “sellega küll lennata ei taha” veelgi ja kirsiks tordil oli üks Facebooki postitus:

Aga jõuame nüüd meie kuludeni. Kokku kulus meil lennud-hotellid-transfeerid-söök-jook-pidu-shoping jne jne mida kõike sa Tais teha saad ligi 4000 eurot.

Lendasime me päris mitu korda reisi jooksul. Kõik järgnevad hinnad on kahele inimesele.

Tallinn-Frankfurt-Bangok-Franfurt-Tallinn 980€

Pattaya-Phuket 45€

Phuket-Bangkok 33€

Hotellid 824 eurot

Esiteks ma ütlen kohe ära, et me priiskasime. Saab tunduvalt odavamalt. Teiseks, ma jokutasin nats liiga kaua kõige pikema peatuspaigaga ja maksin ilmselgelt liiga palju. Ega ma meie varasemaid valikuid ei laida, oma hinna eest jumala okeid olnud, aga sel korral valisime siis midagi natuke paremat.

Pattaya – kus tasub shopata ja süüa?

Pattayal võtsime hotellina midagi ilusat (seda ma arvasi broneerides) kuna hinnavahe tavatoal ja basseinitoal oli mingi 50€, siis võtsime kallima. Noh, et reis algaks mõnusalt Garden Cliff Resort & Spa 275€. Hinnas oli ka hommikusöök ja hotell ei asunudki keskuses, mis mu jaoks alati primaarne on olnud.

Hotell oli jumala aus. Kirjas muidugi 5 star luxury beach resort… Sellessuhtes, et luksust tasub oodata Tais ainult nendest kohtadest, mis on eile avatud. Kõik muud kohad on kulunud, aga seda teeb kliima. Kõik oli sellessuhtes ilus, suur, puhas, korralik, aga kulunud moega. Hotelli ala ise tundub piltidelt suurem kui tegelikkuses, aga suures plaanis piisav. Mitu basseini, baar basseinis ja oma rand paari sammu kaugusel.

Väga lastesõbralik samuti. Pool access tubade basseinid olid ainult 40cm sügavused ja rannas oli lastele mänguväljak ja täispuhutud rehvid, millega vees hullata.

Hommikusöök rikkalik, kuigi mulle on väga võõras süüa hommikuks pad thaid või green curryt. Ma läksin vana head võileiva teed, ohtralt salatilehti, kurki, juust ja muna ja olemas.

Kohapealne restoran oli pigem soodne. Tai toidud maksid 90bahti kõik, mis on jumala okei hind, arvestades, et tegemist oli hotelli restoraniga ja veel viietärnikaga.

Linna sai motorbiketaxiga ehk siis rolleritaksoga, mõni võttis ainult ühe peale, mõni ka kaks. Ajaliselt 10 minti ja maksis 50-80 bahti nägu (1,4-2,25€), olenevalt kuhu minna tahtsid.

Terminal 21 kaubanduskeskuse juures avastasime suvalise “urka”, kus pakuti näiteks suppi nimega Suki, millest ma polnud varem kuulnudki. Põhjaks nuudlid ja värske kapsas. Ma võtsin mereandidega. Ülihea. Suuruselt liitrises kausis ja 100 raha (2,78€).

Kuhu shoppama minna?

Terminal 21 – kindlasti minge vaadake seda kaubanduskeskust, see on ülilahedalt ülesehitatud, pisidetailidele on megalt rõhku pandud, aga shopata seal eriti pole. Seevastu söögikohti igale maitsele.

Central Marina – suht lamp. On ja ei ole. Me ei ostnud sealt midagi, aga käidud. Poode justkui oleks, aga samas on hinnad kas a) megakirved või b) megalambised tooted, mis ei kõneta üldse.

Central Festival – meie lemmik. Esiteks on seal üks khuulimaid kingapoode Villains SF, kus on täiega ülevõlli jalanõud. Hinnad pigem soodsad. Eelmine aasta ostsin sealt ühed brilludega tennised. Sel aastal vahetasin need välja valgete vastu, millel needid peal (hind 24€) ja ostsin endale plätud ka, megalahedad (hind 13€).

Teine lemmikosakond Central Festivalis on keskel, kus on nagu umbes Kaubamajas, sada erinevat brändi ja ütleme nii, et ma käin ainult need kohad läbi, kus ma SALE silti näen, sest muidu on seal kallis. Nagu ka Jaspeli poes, kus on ülivinge kraam, aga mu käsi ei tõuse 111€ kleidi või tenniste eest maksma. Sel päeval kui me käisime, oli seal juhuslikult kogu kraam -70%. Ja siis polnud probleemigi paar kleiti ja tennised endale osta, sest need maksid kõik alla 20€ siis.

“If the shoe fits, buy it in every color!”

No ja lisaks on seal “vahepeal” nö koridoride peal igasugused outletid (ala Ripcurl, Miss Selfridge, Aiiz jne) + räigelt kohalikku kraami, kust võib hea hinnaga lahedaid asju leida. Näiteks leidsin ma sealt mingi x boxi, tundus kohalik “Tallinn dolls”, seal olid kõik kleidid 250 bahti (7€). Kuna ma teadlikult võtsin reisile kaasa ainult neli kleiti ja eesmärk oli nagunii mõni kleit osta, siis.. 2in1 leid totaalselt! Sain kolm kleiti sealt. Kaks kusjuures on samasugused, aga erinevat värvi! Vanasti ma ostsin kingi nii, et kui meeldisid, võtsin ikka mitu paari, lihtsalt erinevat värvi. Jaja, #säästuaasta. Tsiteerigem eelmise aasta postitust:

2x aastas ehk siis kui meil on reisid plaanis, jätame selle raha reisieelarve sisse, aga proovime riideid mitte osta. See tähendab, et aasta lõpuks peaks meil riiete ostmisest alles jääma 2620€.

Phuket – üheksandat korda ja täiesti teistsugune kogemus

Phuketiga juhtus see, et ma ootasin ja ootasin.. ma ei tea mis imet ja 300€sed hotellipakkumised kadusid mingi hetk kõik ära, seejärel 400€sed.. lõpuks oligi valikus kas 3* ja 600€ või 4* ja 450€, lihtsalt asukoht oli kilomeeter kaugemal kui me harjunud oleme.

Lõpuks otsustasime Bauman Residence’i kasuks, pealegi neli tärni, mitte kolm ja 50€ kallim vaid koos hommikusöögiga. Ehk siis 492€. Aga ikkagi sada+ eurot odavam kui täitsa keskuses ja kolmetärnikas (milledes me oleme piisavalt olnud) ja ilma hommikusöögita.

Mitte, et see hommikusöök nii oluline oleks. Samas, kui ta on olemas ja ärkad, siis käid söömas ikka. Kui ei ole, siis on iga hommik tunne, et tahaks süüa. Phuketil on need walk-in hommikusöögid a 200 bahti, aga suht rändom maksta mingi 5€, et ma ühe viilu röstsaia ja ühe keedumuna sööksin. Meelis jah, sööb selle viieka eest, aga ma kindlalt mitte.

Ja kui nii võtta, et hommikusöögiga tuba on a 50€ kallim, siis teeb see lõppkokkuvõttes reisi soodsamaks, sest 5€ga me hommikust kahekesti naljalt ei söö. Näiteks Phuketil ongi üks kindel kohvik, kus on hea kohv ja head võileivad, aga seal läheb mingi 400-500 bahti nägu, mis on juba 10€.

Meie Phuket = toiduturg ja geitänav

Esiteks. Kahemehe reis on ikka hoopis midagi muud kui kambaga. Ma ei ütle midagi, et tore poleks või kahekesti on mingi sada korda parem, aga.. mugavam. Sa ei pea kellaajaliselt midagi tegema.

No näiteks, tuleme rannast, käime pesus, magame.. 40 minutit või kolm tundi, kelle asi. Kuskile pole kiiret. Kellegagi koos olles oleks ikka see, et no tavai, pesu ja tudu, kohtume kell 6, et sööma minna. Kahekesti.. äkki mul on kell kuus kõige magusam tudu ja ma ärkan 18:07 ja sööma lähme pool tundi hiljem.. sest keegi kuskil ei oota :) sellessuhtes on kahekesti parem. Arvestad ainult ühe inimesega. Kui ma ärkan ja Meelis magab.. las magab. Ärkab millal ärkab, küll siis lähme.

Ma tahaks öelda, et me ei käinud üheski turistikas, aga siiski-siiski. Me ei saa tulla Phuketile ja mitte minna Patongi söögiturule, kuigi see on totaalselt turistidele suunatud. Aga samas saab sealt ka väga kohalikku sööki, mida nad isegi seal ostmas käivad. Turistid vaatavad sealt kauge kaarega mööda, haaravad pad thai või kanavarda ja lähevad edasi. Hea kui nad sedagi tänavalt osta julgevad, sest kõik tundub euronõuetele mitte vastav.

Siin pildil: Som Tam (papaia salat, 2,26€), grillitud krevetid (2,26€), täidetud karbid (2,82€), kaks mojitot (4,46€).

Lihtsalt infoks – tänavatoit on kõige värskem, mida teil saada õnnestub, sest need kärud on pidevas töös. Enne kui kana vanaks peaks minema, on see ammu otsas ja keegi jookseb kott näpus lähimast poest lisaga kohale. Niiet, ärge kartke tänaval süüa! Mida urkam koht, seda odavam ja parem!

Turistimekad jäid vaatamata

Aga tõesti, igasugused Big Buddhad, vaateplatvormid ja muud kohustuslikud turistikad (isegi peotänava) välistasime seekord oma plaanidest. Selle asemel käisime kohalikul Tai naisel külas, et koos kokata. Tema juhendamisel jõudsime ka Tai grillrestorani Moo Kata, kuhu turist naljalt ei satu.

Moo Kata restoranist lähemalt

Tegemist isekokkamise-keetmise restoranis. Kui turistikates (nt Khon Kaen Patongis) on ajapiiranguga, siis seal istu kaua tahad.

200 bahti – söö palju tahad buffee, sisaldades endas krabisid, krevette, kala, liha jne jne + meeletus koguses veel valmistoitu! Said ise teha endale sobivaid kastmeid, ise valida salatite vürtsikuseastet jne.

Jah, joogid on kallid, aga suures plaanis sa võid süüa silmagi pilgutamata kilo krevette soovi korral.

Me käisime kuuekesti, sõime end ägisemiseni täis. Kes jõi vett, kes kokakoolat, kes õlut. Kamba peale läks meil see õhtu 1920 bahti (54€) maksma.

Mida ma ronin Kata viewpointi kui ma olen seal kaheksa korda käinud? Parem söön head ja paremat hea seltskonnaga. Sel korral polnud ka kaasas kedagi, kes oleks esimest korda ja vajaks mingit kohustuslikku Phuketi vaatamisväärsuste tuuri.

Me ei käinud mitte ühelgi pingpong showl, mida ma vahin neid žiletiteri, palle, linde ja linte, mida nad aastast aastasse oma suguelunditest välja kerivad. Me oleme seda kümneid kordi näinud. Tavaliselt käimegi neis kohtades jälle sellepärast, et keegi uus on kaasas, mõni blogilugeja avaldab siin olles soovi, et ei oska ise valida kuhu minna jne.

Teine koht ilma milleta pole Phuket Phuket on minu jaoks geitänav. Mulle meeldivad need inimesed. Need inimesed, kes ei lälise sulle kõrva, kes ei rahmelda oma õlletopsiga nii, et kaaspidulised märjukesest kõrval tilguvad. Seal on viisakad inimesed, kes ainuüksi sind riivates vabandavad ette ja taha, kes ei vahi sind nagu rebane kana.

Pluss showd. Jah, natuke kodukootud ja üle vindi, samas kleitidel rohkem swarowskeid kui Marmara poes kokku. No minu meelest on naljakas, kui lavale tuleb sajakolmekümnekilone mees, kellel on seljas “Best B4 stiilis” aukudega trikoo ja ta laulab mõnd Katy Perry lugu.

Maitsed on erinevad, huumorisooned samuti. Ma olen ammu aru saanud, et meie huumorisoon ei klapi paljude lugejatega, sest.. kui meie teeme nalja, siis meist ei saada 90% aru. Me oleme kas nupust nikastanud, labased, ülbed vms, aga ainult mitte naljakad!

Phuketil shoppamas ei käinudki

Otseselt mingit shopingutuuri me Phuketil ei plaaninudki. Ostsin kaks kleiti (ühe rannast, ühe rändom poest (sest mul oli kaasas ainult neli kleiti ja kaks neist olid totaalsed rannakad, millega õhtul sööma ei passinud hästi minna) ja ühed bikiinid, kogu moos. Meelis tellis kolm pintsakut (nendest ta kirjutab eraldi).

Üldiselt on need suured kaubanduskeskused suht samad. Central Festival Phuketi lõunaosas on suht sama mis Pattayal, ei hakanud sinna ronima. Jungceylonis käisime, niisama jalutasime läbi ja Meelis ostis ujukad, mida ta nägi Pattayal, aga tema suurust polnud. That’s it.

Turistirannad ei tõmba enam

Minu jaoks jaguneb Phuket justkui kolmeks – Patongi piirkond (rand ei kõlba kuskile!) ja kõik mis jääb alla (Karon, Kata, Nai Harn, Rawai) on ülituristikaks läinud ja kõik mis jääb ülespoole (Kamala, Surin) tundub mitte nii turistide all ägisevat. Randades on ruumi olla ja leidub ka pisemaid, kaardil leidmatuid kohti kuhu sisse põigata ja paradiisiranda nautida.

Kui vanasti oli meie lemmikrand Kata Noi, siis sel aastal me ei keeranud rolleri ninagi sinna poole. Kui ma seitse aastat tagasi Phuketisse armusin, siis just selle ranna pärast. Seal oli peale meie paarkümmend inimest, ilus valge liiv ja sinine vesi. Täna on seal hõredamal päeval sadu inimest. No ei tõmba need massid.

Kuigi esimesel päeval käisime nagu tõelised turistid Karoni rannas, rentisime toolid ja vihmavarju, lugesime raamatut, käisime vahepeal söömas ja tulime tagasi ja olime mingi kuus tundi kokku rannas. Mugavus ikka vanaduse tulles ennekõike.

See ei tähenda, et me poleks otsinud ka väikseid “salarandu” kus peesitasime otse vee ja liiva piiril ilma rätikutagi. Kus sai vahepeal palmide varju minna ja terve päev nii rannas veedetud.

Varasemast enam kasutasime ka hotelli basseiniala, kus jokutasime pooled päevad vilus ja paar tundi päikese käes. Üldse olime sel aastal päikesega väga koonrid, üle kahe tunni päevas päikese käes ei olnud ja suurema osa ajast oli SPF30 peal. Vanaks oleme jäänud, mis muud :)

Me tegime vahepeal päris mitu laivi ja küsimused olid iga kord samad – kus lennupileteid saab, kuhu sööma minna jne. Mul on plaanis üks pikem postitus (tegelt peaks raamatu kirjutama!), kus vastan teie küsimustele, seega kui teil on mõni küsimus Phuketi/Tai teemal, siis jätke kommentaaridesse.

Bangkok – odav söök ja kallid kaubamajad

Bangkokis otsustasime lõpetada pauguga ehk eriti fäänsi sviidiga, Executive Club at Windsor mis õnnestus mul mingil ajahetkel saada 57€ eest. Ütleme nii, et pettuma küll ei pidanud. Hotellis. Aga asukohalt, tegelikult ainult 1,5km kaugusel varem elatud kohtadest, aga see andis küll tunda.

Meie hotelli lähedal olid veel mingid suured luksuslikud hotellid, korterid, residentsid, sviidid.. Ja seal polnud mitte ühte odavat söögikohta, käru pealt pakutavat toitu, puuviljamüüjat jne.

Kaubanduskeskused tunduvad mulle Bangkokis nõks kallimad kui mujal. Käisime sel korral MBK keskuses ja.. kuigi see oli totaalne turistikas nagu suur turg, lihtsalt kaubanduskeskuse nime all, siis hinnad olid seal julgelt poole kallimad kui isegi Phuketil.

No näiteks, ma ei hakanud Phuketilt vedama mingeid seepe – mu sõbranna on hull seepide järele ja mõtlesin, et asi mul talle siis osta paar seepi. Phuketil maksavad need klassikalised orhideed, arbuusilõigud, mangoviilud jne kujulised seebid 30bahti (4=100 bahti). Eeldasin, et küllap nad on sama hinnaga ka Bangkokis. Olid-olid. 40 bahti tükk, 3=100 bahti. Ma põhimõtteliselt ei raatsinud osta.

Transfeerid on täiega kulukad

See on koht, kust saab kõvasti kokku hoida, kui kasutada näiteks Bangkokis metrood, Pattayale sõites bussi, Phuketil lennujaamast hotelli saamiseks mikrobussi, kuhu 10 matsi sisse topitakse ja järjest neid laiali veetakse.

Bangkok-Pattaya transfeeri broneerisin läbi neti, 35€

Pattaya-Phuket (ehk hotellist lennujaama 25€ ja Phuketi lennujaamast uuesti hotelli 22€)

Phuket-Bangkok (ehk hotellist lennujaama (22€) ja lennujaamast uuesti hotelli (16€))

Bangkokis lennujaama 14€

SOOVITUS: kasutage sellist äppi nagu grab – see on nagu meie Taxify, millega endale takso tellida ja üldjuhul on odavam kui tuktuk. Transfeerid jällegi olid nii ostes (hotellist otse/veebist tellides) soodsamad kui grabiga. Aga linnas sõitmiseks on grab ideaalne 1-5€ ots tavaliselt motorbike taxiga. Ja Bangkokis muud moodi liikuda pole pointi. Ummikud 24/7.

Lõime tuima 2000€ laiaks

Vahetasin Eestis esmaseks vajaduseks (transfeerid, telefoninnett, Pattayal olek, et ei peaks kohe minema raha vahetama (hotell tahtis ka maksmist sulas..) jne) 600€. Lisaks võtsime eurodes kaasa 1400€. Lihtsam pärast arvutada, palju kulus. Kaardiga maksis Meelis 11€ fotograafi mingi esmase broneeringu ja rohkem kaarte ei kasutanudki. Alles jäi täpselt 70€ eest bahte.

Seega, kõik muud jutud lisaks lendudele ja hotellidele, transfeerid, shoppamised, söömised, väljaskäimised, kaks fotoshooti jne läks kokku 1930€. Ehk siis, kogu reis kokku 3812€. Ma olen rahul. Ei ületanud 4000 nagu plaan oligi.

Ja nagu ma ütlesin, alati saaks odavamalt, aga teisalt, vanaks oleme jäänud, mugavus maksab. Megamõnus oli. Sente lugema ei pidanud, elasime heades hotellides, sõime-jõime mida tahtsime ja ostsime mida ihkasime. Selleks korraks siis tehtud!

Palju teil tavaliselt reisil kulub? Kas teete mingi kindla eelarve? Päevaraha? Mingi konkreetse summa, millest üle minna ei või või kui puhkus, siis täiega, läks trumm, mingu pulgad ka? Kus viimati käisite, kui pikalt ja palju kulus?

24 thoughts on “Tai 2019 – kui palju kõik kokku maksma läks?

1. 2* tais on ikka suht riskibisniss. Teiseks, kui on oluline, Jomtien on geipiirkond. Hotelli poolest, mina ei võtaks. See hind on alates ja per feiss, st 1300€ kahele minimaalselt. Hetkel lennupiletid Tallinn-Bangkok Lufthansaga mingi 460€, st et hotelli jaoks jääb sama variandi puhul a 350€ ja selle eest saab kindlalt 4*. Ehk, bronni ise parem. Bangkokist Pattayale transfeeriga 25€ vms mis ma iganes kirjutasin (äkki oli 35), enam ei mäleta, suht odav. 1,5h autoga ja kohal.

2. Eiiiii, ja veel kord ei! Jube piirkond ja hotell on alla igasuguse arvestuse. Vaata pilte tripadvisoris näiteks. See Inn wing on jube peldik. Üliräpased dušširuumid, hallituse hais toas, jube lihtsalt.

1. https://www.booking.com/hotel/th/the-aim-patong.et.html?aid=337538;sid=7a8bfe824c2919f72d662827986d87ff;checkin=2019-03-27&checkout=2019-04-08&dist=0&from_list=1&group_adults=2&group_children=0&group_rooms=1&sb_price_type=total&type=total&
    Selle hotelli eest 400€ 2 nädalat maksta ok hind? Mäletan ehk isegi, et oled seal ööbinud. See hotell pakub ka 332€ eest kahte nädalat, siis aga “voodi tüübi valib majutusasutus”. Kas siis reaalne, et annavad kahe eraldi voodiga toa jah?
    Kas Cathay Pacificuga oled lennanud? Me planeerime märtsi osta Helsingist 2 ümberistumisega just selle firma piletid, kuna odav hind praegu otsustab. Pagasiga ka küsimus. Kui ma Helsingis pagasi ära annan, siis kätte saan ju ikka Phuketil, mitte vahepeatustes eks? :D Pole kunagi lennanud nii kaugele ja ümberistumistega.

1. See hotell on ok. Ma ei ole kursis voodi valib majutusasutus. Bookingus saab ise valida kas tahad suurt v kahte.
      Pagas liigub sinuga koos, saad Phuketil kätte. Ilmselt. Meil 1x kaduma jäänud ja tuli paar päeva hiljem hotelli.

2. Lennupiletid olid teil küll kallid. Soodsaimad hinnad talvereisi piletitele pole mitte suvel, vaid ca 1-1,5 kuud enne jaanuarikuist väljalendu. Mina olen kõige rohkem edasi-tagasi piletite eest Aasiasse maksnud 270 eurot (1 ümberistumine), kõige vähem 170 eurot (2 ümberistumist). Eriti odavad ja mugavad on lennud Oslost, Tallinnast Oslosse saab ca 27-30 euroga.

1. Alati saab odavamalt/kallimalt. Nägin isegi 250seid pakkumisi. Aga alati pole ka lennuajad head. Meil olid pikad lennud öösel, mis on ideaalsed :)

3. Käisin Balil, peatusin ka 2 päeva minnes Kuala Lumpuris, kus võtsin hotelli. Reis algas Riiast. Bussipiletid, lennupiletid, transfeerid ja hotellid kõik kokku läks 900. Kohapeal päevatripid, söök, jook, takso, piletid vaatamusväärsustele, kingitused sõpradele-sugulastele kokku kohapeal ca250eur. Millegiga ei koonerdanud, hotellid olid nii Kuala Lumpuris kui ka kohapeal 5* rikkaliku hommikusöögiga. Oleks saanud muidugi odavamalt ja samuti millestki puudust poleks tundnud.

4. Viimane reis oli Balile ning sellel kulus ilmselt ca 4 500 eurot kõik kokku (lennud, hotell, ekskursioonid jms). Järgmine reis tuleb New York ja Dominikaan ning sellele olen arvestanud lennupiletid ja hotellid 4 000 esialgu, aga kuna meeldib 5* hotellides ööbida ja eelistame lühikeste vahedega lende, siis selle arvelt tuleb ka rohkem maksta.

5. Mina sain juba mõned aastad tagasi aru, et Tais pole mõtet poodelda (sama firma pood, sama ese, tais maksis 100 eur, Türgis 45 eur.. Ma ei pea silmas turgu vaid suuri shopping mall ‘e) Tais on päike, ananass odav ja hea massaaž (kuigi ka seda tuleb otsida.. Võtsin 10 päeva, iga päev- massaaži eri salong ja massöör.. Kahjuks ainult 2 neist olid head.. Teised tegid haltuurat mõnuga.. Proovisin ära ladyboy tehtava massaaži, et suur käsi ja jõulisem.. Ahh see lihtsalt silus mulle kookoseõli nahka Phuketi asemel proovige järgmine kord Hua Hin kui midagi muud paremat pole, siis vihma seal on väga vähe ja tsunami ohtu ka mitte Ja Bangkokis on üks väga romantiline lounge Lebua at State Tower, sinna on kahekesi ilus minna Bangkokis on mul hotelli valikus 2..mõlemad on paar ammu MBK keskusest. Üks on kallim, ilusam Hotel Mercure nädal on alates 800 eur ja Aasia hotel alates 250 eur nädal..mõnusate katuse basseinidega mõlemad. Lisaks on Aasia hotel ühenduses skytrain’ ga-väga mugav
    Lennupiletid.. Valin hinda aga maksan ikka paar sada peale, et mingit passimist ei oleks vahe lennujaamas 1, 5-2 h aitab ..vana ja mugav.. Ja kindlasti vaatan ma ainult teatud lemnufirmasi, kellega ma lendan.. Igasse lennukisse ei astu.. Kutsehaigus

1. Mul sama. Lend peab olema võimalikult mugav, mitte 30h lendamist ja passimist. Olen ka nõus selle eest maksma. Juba Tallinnast otse minek on nõks kallim, aga see Soome loksumine jne ei eruta :)

1. Tagasitulles rappus korralikult, nii korralikult, et ma ärkasin üles selle peale :D aga mu meelest lennates tavaline nähtus ja ma ei karda vms

6. Ma käisin viimati aasta tagasi perereisil Tais (Ao Nang, Phi Phi, Krabi; kestvus 2 nädalat). Pere on 4-liikmeline, väiksem laps oli alla 2-aastane siis veel. Kokku läksid kõik kulud 3088€ (sellest lennupiletid 1714€ ja majutused 730€), mis sisaldab absoluutselt kõiki kulutusi, mille reisi jooksul tegime alustades Tallinna lennujaama viiva taksoga ja lõpetades taksoga, mis meid taas koduukseni lennujaamast viis.
    Me oleme pigem säästlikud reisijad. Me ei tee endale eelarvet, mida ületada ei tohi ja ei koonerda ülemäära, kuid oleme väljaminekute suhtes kriitilise meelega (st kaalume kui mõistlik on mille eest kui palju välja käia ja kas kogemus/elamus/asi õigustab oma hinda). Tais oli ülimõnus ja rahalises mõttes ei pidanud ennast küll tagasi hoidma, sest valdavalt oli seal soodne meie jaoks :)
    Märtsis läheme taas perega reisima, seekord on väiksem laps 2-aastane, nii et tema lennupileti eest pidi rohkem välja käima. Sihtkohaks Mauritius, mis on Taiga võrreldes hinnataseme poolest kõrgem. Eeldan, et nii soodsalt seekord hakkama ei saa ja tuleb pisut kulukam perereis kui eelmine.

7. Just tulime kaaslasega Austraaliast. Reisisime 3 kuud Indoneesia, Singapur, Malaisia, Tai (3korda), Laos ja Kambodžas. Kogu reis koos kõigi kulutustega 5500€ (2in). Tegime ka kõike, ei koonerdanud ja hotellid ei olnud mega lux aga ilusad ja mugavad.

8. Kas te maksate lennukis selle eest, et kõrvuti istuda saaksite? Kui suur tõenäosus on, et ikka kõrvuti saab istuda, kui ei vali seda teenust?

9. Meie reisime terve perega (mina+mees+kaks praeguseks eelteismelist last) ja reisi eelarve on tavaliselt 5 – 6 tuhat eurot. Erilised shoppajad me reisidel pole (välja arvatud USAs, kus lihtsalt peab shoppama). Lennupileteid hakkan suhteliselt vara juba vaatama ja hoian pakkumistel silma peal. Samas olen nõus ka natuke rohkem maksma, et saada ajaliselt mugavad ja väikese ümberistumisajaga lennud. Lendame ainult korralike lennufirmadega. Hotellid on tavaliselt kõik 5*, Euroopas ja USAs kõlbab 4* ka. Jällegi hoian pakkumistel silma peal… Igal reisil on tavaliselt ka üks super-hotell, mille proovin saada nii hea hinnaga kui võimalik (näiteks Atlantis Dubais, Marina Bay Sands Singapuris, Venetian Las Vegases jne…). Kuna oleme neljakesi, siis tavaliselt tulleb ikka sviit või juuniorsviit võtta. Samas sviidis või superior toas olles on paljudes 5* hotellides nn lisad – näiteks Marina bays oli 55 korrusel asuv Club 55, kus olid tasuta afternoon tea ja pre dinner drinks. Sõõme kuidas kunagi – vahel korralikus restos, vahel tänavatotu, vahel kiirtoitu. Tavaliselt proovime süüa võimalikult palju külastatava riigi kohalikku toitu. Lapsed õnneks on ka nõus põhimõtteliselt kõike proovima/sööma, sest oleme nendega väikesest peale mööda maailma ringi kooserdanud.

Kokkuvõtvalt siis – enne jätan endale midagi ostmata, aga reisides hotellidelt ja mõnusalt olemiselt allahindlust ei tee.

10. Okk, Tai tundub odav. Tulime just Mauritiuselt ja reis kolmele maksis ligi 15 tuhat.

11. Meil tavaliselt kipub keskmine reisisumma tulema ca 600-1000+ euri/päev. Kogusumma siis. Eelmine Singapur – Bali reis läks 22päeva umbes 18000-19000maksma aga siin on sees airfrance ok hinnaga lennupiletid millega lõpuks ei lendanudki ja pool hinnast läks raisku kuna tagasi ei saanud ja kõige kallim hotell Marina Bay Sands 5*hotelli sviit. Veidi alla 1000euri. 1,5 aastat ootasime tagasi ühe hotelli tagatisraha 3500euri aga hullu jamamise ja närvi kulu peale saime tagasi. Alati tuleb arvestada hotellidesse minnes et nad ju alguses bronnivad su krediitkaardilt enamasti väikese summa aga mõnes on see hull summa ja siis peab kaardil olema palju vaba jääki.

1. A ka see ka, et tavalisel eesti perel kindlasti pole sellist raha reisi jaoks, nagu su nimest võib lugeda.

12. Õõh, me just praegu planeerime (mina+mees ja sõbranna+tema mees) reisi Taisse novembriks ja ma ei oska lihtsalt planeerida. Meist keegi pole kunagi Tais käinud ja ei tea, kuidas peaks reisi kokku panema st. Kust kuhu mis järjekorras minema, mida nägema? Kardan et panen pange midagi ja reis pekkis. Nt enne sinu postitusi olin kindel, et lähme Krabile ja oleme seal need 2 nädalat. Enam küll ei tihka minna kui see mingi penskarite koht on. Tahaks (öö)melu, odavaid sööke/jooke, randa, loomi (ahve, elevante jms) vaadata ja üldse et oleks igaks päevaks mingit tegevust (ilusad kohad mby?), help me plz :/