Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Meelis kirjutab: profiilipilt, mis päästab Eesti – kas ikka päästab?




Sotsiaalmeedia on üks võimas asi ja teatud valdkondades kindlasti asendamatu tööriist. Aga samas ei tasu unustada, et sotsiaalmeedia on ka ohtlik koht. Lady Gaga ütles intervjuus Jimmy Kimmeliga, et sotsiaalmeedia on interneti peldik. Okei, sõna peldik on võib-olla liiga ränk, aga ehk saate mõttest aru. Sotsiaalmeedial on võime teha keegi kuulsaks, kuid samas on võimalik inimene hävitada.

Nädalavahetusel ei näinud ma tegelikkuses muud, kui muutuvaid profiilipilte südametega. Esiti ei saanud ma aru, et mis värk on, sest selliseid profiilipiltide muutusi on ikka aeg-ajalt ette tulnud. Natukese ajapärast sain aru, et tegemist on sisuliselt EKRE vastase liikumisega. Okei, saan aru, et inimesed on kettas, et EKRE riigikokku saab ja kuidagi muudmoodi nad end väljendada ei saa kui Facebookis profiilipildi vahetamisega. Et kui vanasti koguti allkirju, siis nüüd vahetatakse profiilipilte.



Mina isiklikult ei lasknud ennast sellest heidutada, sest tegemist on siiski massipsühhoosiga ja kui minu jaoks ei ole selge, kes selle taga on, siis mina niisama uisapäisa sellega ei liitu. Täna siis lugesin Delfist lugu, et valge südame taga on tegelikult punt ärimehi, turundajaid, suhtekorraldajaid ja muid tähtsaid tegelasi. Tsitaat Delfi loost: “Kõigi Eesti sai käivitatud grupi murelike Eesti inimeste poolt. Sinna hulka kuuluvad eestikeelsed, venekeelsed, artistid, näitlejad, Eestisse tööle asunud spetsialistid, ettevõtjad, naised, mehed, noored, eakad, erinevate Eesti kogukondade esindajaid. Tänaseks on Kõigi Eesti liikumisega liitunud üle 20 000 inimese.”

Selles suhtes kiitus selle algatuse eest ning kummardus tegijatele, kes nii kiiresti suutsid kokku panna sellise sõnumi ja selle massidesse saata. Idee hea ning ka liitunute arv on märkimisväärne. Kuid paratamatult jäi mul Facebookis silma üks kommentaar, kus keegi (ma isegi ei mäleta kes) kirjutas, et tema ei imestaks kui tegemist oleks mõne uue kõnekaardi või kohupiima reklaamiga. Korraks tekkis ka minul see mõte, aga no õnneks tänane lugu selle pisikese kartuse minu hingest kustutas.



Aga nüüd jõuame selle postituse mõtteni. Mis asja te inimesed teete? Nagu päriselt ka? Kui te väidate, et olukord riigis on nii murettekitav ja kohutav, siis kuidas muudab seda üks pisikene profiilipilt Facebookis? Kuidas see päästab meie Eestit, mis väidetavalt on teel hukule?

Ma saan aru, et tegemist on tähelepanu suunamisega eesmärgiga kellegi peale näpuga näidata. Aga teate mis… Mart Helmet ja Jüri Ratast see hui kotib, et te oma profiilipilte muudate. Kas nende südamekeste peale on tulnud uudist, et koalitsioonikõnelused on lõpetatud ning võimalus taas Kaja Kallasele antud. Tänase seisuga (19.03.2019) ei ole mina seda uudist veel näinud.



Täna hommikul nägin Kirsti Timmeri postitust Facebookis, kus ta ütles, et tema ei ole samuti sellega liitunud ning juurde lisanud ka põhjenduse:

Sorry, aga ma ei lähe kunagi kaasa nende massiliste fb profiilipiltide erinevate äppidega “kaunistamisega”. Et panen südame või värvilise triibu juurde ja “tehtud”. Või kirjutan a4’le sõnumi ja postitan endast sellega facebooki pildi. Kas sellistest triipudest ja südametest on mingit abi? Muudavad nad maailma paremaks? Ma võtan selle asemel tavaliselt aja, et nendel teemadel oma lastega vestelda, sest ma usun, et sellest võib midagi kasu ka olla. Mingigi tulemus. Minu facebooki kaanefoto maailma paremaks ei muuda…päris kindlasti mitte. Seega….ei lisa seda äpisüdant. #minu eestis kasvatatakse lastest paremad inimesed kui me ise oleme.

Ja ma olen temaga nõus! Kuidas muudab see südamekesega pilt tulevase valitsuse otsuseid? Kas seda võetakse arvesse, kui hääletatakse uue maksumuudatuse poolt? Uskuge mind, aga selleks ajaks on kõikidel neil hääletajatel seal Toompeal see südamekene juba ununenud.



Imestasin ka, et Kirsti postituse all on 75 kommentaari, mis muidugi tähendab seda, et inimestele läheb see teema väga korda ja mul on selle üle hea meel aga…

Siin on kaks asja millele ma tahaks tähelepanu pöörata. Esiteks siis see profiilipildi muutmina ehk valge südameke. Me teame, et Eesti on e-riik ning enamik asju on netti kolinud, nii ka protesiavaldused. Ehk siis sisuliselt on tegemist meeleavaldusega, aga lihtsalt internetis, sest õues on ju külm ja seal ei taha keegi olla. Miks? Miks ma ei näe neid 20 000 liitunud inimest plakatitega Toompeal valjuhäälselt protestimas? Õhtulehes oli täna lugu, et Stenbocki maja ees toimus protest. Neid inimesi oli seal ikka vähe. Kurb lausa, kui vähe.

Kui me ajas kõvasti-kõvasti tagasi kerime, siis meenub mulle ainult üks mees, kes suutis Toompeale ajada meeleturahvamassi. “Toompead rünnatakse! Kordan: Toompead rünnatakse!”



Mis juhtus pärast neid sõnu? Rahvamassid voolasid Toompeale ja sellest räägitakse tänaseni ja ilmselgelt veel mitmeidkümneid aastaid. Need inimesed, kes on valge südame kampaania taga, on nii suure võimu ja mõjuga, et neil ei tohiks olla mingit probleemi ajada kokku vähemalt 20 000 juba liitunud ning veel topelt sama palju. Äkki siis EKRE inimesed ning ka muude erakondade esindajad saavad aru, et kurat, neil inimestel on vist tõsi taga, kui juba tänavatele tullakse. Sest noh olgem ausad, ega meil siin Eestis avaldatakse protesti kodus arvuti taga. Täpselt nagu minagi seda teen. Ma võin ju minna üksinda plakat käes Toompeale tiksuma ja möödujatele öelda, et näete, tulevik on meil tuksis, aga mida teevad sellepeale EKRE’kad ja muud parteid? Mitte midagi. Lihtsalt kõnnivad mööda ja tuleb ainult õnnelik olla, et jalaga tagumikku ei saa nagu juhtus härra Tarandil.

Ja teine asi millest ma ka natuke aru ei saa, on inimeste paanika enne kui midagi üldse juhtunud on.

Ma ei tahaks uskuda, et Jüri Ratas on nii võimuahne või siis loll, nagu kommentaaridest selgus, et ta lihtsalt uisapäisa seda kolmikliitu tegea tormas. Jüri on kogenud poliitik ja mina oma siiruses arvan, et selle kolmikliidu taga on midagi enamat kui lihtsalt Kaja Kallasele koha kätte näitamine või peaministri positsiooni säilitamine. Siin on midagi enamat. Miks mitte näiteks see, et EKRE sai päris hea tulemuse valimistel, miks ei võiks siin taga olla see, mida ma ka Delfi kommentaarides nägin, et võtame nad kampa, tõmbame vee peale ja siis nende šansud järgmistel valimistel on nullilähedased?



Aga see paanika, mis hetkel üleval on, näib mulle küll absurdsena. Inimesed alles peavad läbirääkimisi ja juba on kisa lahti, et Eesti riik on hukas. Paanikaga külvatakse paanikat. Kui inimesed nüüd korraks maha rahuneksid siis ehk laabuks ka kogu see draama uue valitsuse  üle.

Seega tulgem inimesed mõistusele ja rahunegem maha. Te võite ju küll neid profiilipilte muuta, kuid see ei takista uuel valitsusel liitu moodustamast ja makse tõstmast või alandamast. Öeldakse ju, et ärge sildistage inimesi. Ometigi on üle 20 000 inimese ennast juba ise sildistanud. Milleks? Täna räägiti ka mulle seda, kuidas üks inimene kõik sellised valge südame profiilipiltidega inimesed enda FB sõbralistist välja viskas. No milleks? Kuidas see olukorda paremaks teeb? Ei teegi.

Seega rohkem rahulikku meelt ja ajudega mõtlemist, mitte tühja südamega kelkimist. Tahate midagi ära teha, siis tõuske toolidelt ning liigutage end. Ega laulupidu saab ju uhke ja kõlav olema ainult siis kui inimesed kohale lähevad ja oma suud lahti teevad. Miks on nüüd see ühtsuse tunne ja üheshingamine ainult internetis?


Kategooria:#meeliskirjutab
EELMINE
Meelis kirjutab: meeletult igav nädalavahetus!
JÄRGMINE
Dr Simeonsi dieet: mis on olulisem, kas kaalunumber või ümbermõõt?

13 Kommentaari

  • 19. märts 2019 at 14:57
    Ann

    Parim postitus üldse teie sulest. Samu mõtteid mõlgutasin minagi eile.

  • 19. märts 2019 at 16:07
    C

    Ma kuskil blogisabas küsisin, et mida see aitab kui me siin netis halame ja vihkame, aga päriselt midagi ära ei tee. Kui need südamed läheksid välja, tänavale, siis ehk nad saavutaksid midagi, aga täna näen ma vaid oma sõpruskonda kolmeks jagunemas. Need, kes on nagu mina ja sina, ehk siis ei lähe kaasa sellega või siis on kas ühe või teise poole pooldajad. No. Ma teadsin enne, kes kelle poolt on, aga milleks see massihüsteeria. Ratas teeb mida tahab ja tal on täiesti ükskõik mida me ülejäänud siin arvame. Niikaua kuni ta saab võimu on see tema jaoks oluline. Jätab ta nende südamete pärast siis nüüd tegemata uue koalitsiooni?
    Elusees ei usu.
    Ma isiklikult tahan lihtsalt näha mis juhtuma hakkab. Samas ma tõsiselt kahtlen, et üleüldse midagi juhtuma hakkab. Mõnel hakkab parem ja mõnel halvem- enamuse elu jääb samasuguseks nagu oli.
    Kõik need inimesed kes eelmise aasta maksumuudatusega raha juurde said, kas nad täna näevad, et nende elu on tänu sellele parem? Vaevalt. Kõik on selle unustanud. Ka mina olen unustanud, et saan nüüd mõnikümmend eurot vähem. Rohkem huvitaks mind, aga hoopis see, et meie maksud läheks õpetajatele, arstidele, politseile, päästele. Neile, kellest sõltub hädaolukorras meie elu.

  • 19. märts 2019 at 17:17
    Õun

    Miks sa üldse oletad, et minu arvates valge süda peab lõpetama koalitsiooniläbirääkimised? Veits nagu lühinägelik ei ole või… Võib- olla on minul selle südame kasutamisega mingi hoopis teine eesmärk. Sama hästi võiksid sa imestda, miks simons cat või Läti sünnipäeva lipp eestlaste profiilil on, aga näe, ei imestanud. Kus see loogika on, kui sina võid postitada oma lapsest 10 pilti päevas, aga mina enda pildile südant lisada ei tohi. Igaüks läheb kaasa, millega tahab.

  • 19. märts 2019 at 18:13
    L.

    Vau, Meelis! Tõesti super!
    Postitust avades mõtlesin, et loen siit taas, kuidas EKRE Eesti hävitab. Su tekstil on tõesti väga hea point. Mitmes kohas samastun.

  • 19. märts 2019 at 18:22
    Merithh

    Täiesti nõus! Kuigi ma ühtegi erakonda nendest kolmest ei valinud ja tegelikult olen pigem vastane kui pooldaja uuele liidule, siis no halllooo tõesti?! Teha ei viitsi, minna ei viitsi, istume aga lips kaelas arvutitaga ja paneme südamekese pildi kõrvale. Hale mu meelest. Täpselt- tulge kokku, minge ja tehke kui asi ikka nii hull on. Hetkel tundub see lihtsalt kui lumehelbekeste paanikaosakond ja eelkõige naeruväärne.

  • 19. märts 2019 at 19:11
    Liis

    Üks väga hea postitus, täpselt sama arvamus.

  • 19. märts 2019 at 20:57

    AAMEN!

  • 19. märts 2019 at 22:02
    M.

    “Okei, saan aru, et inimesed on kettas, et EKRE riigikokku saab…”
    EI! Inimesed ei ole kettas sellepärast :D EKRE esindajad on ennegi riigikogus olnud

  • 19. märts 2019 at 23:42
    Hedi

    Aga mina ei saa aru, miks sa arvad, et profiilipilt on maailmapäästmiseks või protestiaktsioon Ratase vms vastu? Sa oled ise veel FB turundusguru!? See on ju omamoodi klubi, mis aitab inimestel üheskoos headele asjadele keskenduda, sest seda lollust, vastikuid sõnu, valetamist ja hirmutamist on liiga palju! See ei ole poliitiline liikumine ja seda on loojad iga nurga peal rõhutanud. See on selge õel norimine, kui hakatakse vägisi mingeid seoseid otsima ja silte külge kleepima! Inimesed on negatiivsusest nii väsinud ja vajavad miskit head ja miks sellist asja on vaja keelata? Mitte kellelegi ei tehta selle liikumisega liiga, aga ikka keegi viriseb. Mis puutub aga minu isiklikku arvamusse, siis kõik ministrid peavad olema heaks ja positiivseks eeskujuks, ei tohi avalikult valetada, sõimata ja rassiviha õhutada, peavad väärtustama iga inimest. Ja see, kes ja kus mingit koalitsiooni arutab, pole absoluutselt oluline.

    • 20. märts 2019 at 07:38

      Mitte kellelegi ei tehta selle liikumisega liiga, aga ikka keegi viriseb.

      Olgem ausad, see on iga asjaga nii :) Võta ükskõik milline meie blogipostitus, ikka keegi viriseb :D

  • 20. märts 2019 at 07:45

    See valge süda ei pea lõpetama koalitsiooniläbirääkimisi! Meil on demokraatia ja valitsust ei pea moodustama võitja erakond, asi pole selles, kes valitsust moodustavad. Asi on selles, et üks valitsust moodustavatest erakondadest ei oska suhelda, on ülbe, kiuslik ja matslik. Ka teistes erakondades on inimesed liiga jõhkraid väljaütlemisi teinud (Jürgen Ligi näiteks), aga nad on alati vabandanud ja isegi tagasi astunud, kui liiale mindud. Nüüd tuleb aga valitsusse erakond, kelle jaoks on aga täiesti normaalne selline suhtlusviis. Ma ei hakka siin kõiki EKRE väljaütlemisi copyma (aga no näiteks, et kellele siin ei meeldi, koligu Kanadasse), aga inimesed mitte ei ole EKRE vastased, vaid nad soovivad loodavas valitsuses viisakat kommunikatsiooni, austust, kiusu hukkamõistu jne. Vaata eilset “Suud puhtaks”, vast saad aru, mis selle südame mõte tegelikult on.

    • 20. märts 2019 at 08:23
      Ann

      Ja see süda pildil aitab kuidas?

      • 21. märts 2019 at 14:14
        MK

        Minu jaoks näitab see süda seda, et sa pole oma mõtetega üksi, sa näed, et on veel selliseid inimesi, kes peavad naistearste mõrvariteks kutsumist ääretuks rumaluseks. Minu jaoks see näitab, et ei tolereerita sellist otse näkku süüdimatult valetamist absoluutselt iga päev. Selline sõimlev suhtlusstiil ei tohiks saada normaalsuseks! Opositsiooni on vaja, aga vastu saab olla ka viisakalt ning teisi inimesi austades…

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0