Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Mis imeasi see kogumine on?

Täitsa õudne on vahel neid kommentaare lugeda. Ühtpidi ma ootan igat kommentaari, tahan lugejaga samastuda, talle vastata, kaasa rääkida. Olen tänulik iga idee ja mõtte eest, mida keegi siia jätab, aga teistpidi ma ei saa sellest halast ja ärapanemisest aru.

Kui ma kirjutan, et ma tahan iga vaba sendi kõrvale panna oma kodu jaoks, siis see ei juhtu ju enivei päevapealt, või siiski – kandsin täna oma uuele kinnisele kontole 2€! Aga olgem ausad, ma pean looma mingi kindlama eelarve (tegelen sellega – minurahas konto olemas, siiani kõik sisse kandnud), vaatama, kust kokku hoida, mille arvelt säästa ja koguda. Kui ma olengi siiani elanud palgapäevast palgapäevani, siis ei jää mul lampi raha üle/alles.

Aga siis kui ma ostan endale talvesaapad, jah, kaks paari korraga (ühed müüsin eile maha!) – siis on kohe mingi kisa, et issand jumal, ise tahtsid koguda, nii sa küll midagi ei kogu. Kas ma peaks paljaste jalgadega talvel käima? Ühtede saabastega 30 päeva kuus? Igal pool? St et kui ma tahan koguda, pole mul mujale asja kui Hedoniga lumehange. Mis välja? Ei saa, kulutus ju.

Ma ei taha nagu ogaraks ka minna, või pole mul siis hetkel seda silme-ees kasvavat rahapada, mis iga minu käimata/tegemata jätmisega suureneks. Kui see konto ühel päeval metsiku kiirusega kasvama hakkab ja ma näen seda pidevalt kasvamas, siis ehk tõesti kulutused vähenevad ja ma mõtlen enne seitse korda kas mul on saapaid vaja või kannatavad viimased kaheksa hooaega kantud saapad ka üheksanda välja.

Ma saan aru, et kogumine ja säästmine on elustiil, mida ma täna veel ei viljele. Ma teen esimesi samme selle nimel. Jah, ma juba palusin teie abi, et kui näete siin lehel mõnd endale meeldivat bännerit, siis klikkige see lahti ja tutvuge olukorraga ja kogu see tulu läheb kodufondi. Lähebki. Ma lihtsalt ei saa lubada, et ma ise sinna enne uut aastat oluliselt panustan. Mul pole seda raha otseselt kuskilt võtta, mida sinna panna. Ma pean vaatama kõigepealt, kust see raha leida, mida sinna kogumiskontole suunata. Kust kokku hoida ja mida vähem tarbida.

Ma ei saa jätta ju ostmata Hedonile mähkmeid, piima, elementaarseid söögiasju, ma ei tea – nõudepesuvahendit ja wc-paberit. Jah, ma saan osta ehk soodsamaid, aga teen seda niigi. Ühesõnaga, andke aega atra seada, mitte ärge ilkuge mu kallal kommentaarides, et olen loll idikas, kes endale saapad ostab ja kes kogumisega nagunii hakkama ei saa.

Näiteks käisin ma eile poes, tahtsin lasanjet teha, ostsin lasanje plaadid 2€ midagi ja siis mõtlesin, et näed, odavam oleks suvalisi sarvekesi osta… Ostsin leiba, seda mis mulle meeldib (kinoa ja arbuusiseemnetega), vaatasin, et 97 senti, samas selle raha eest saaks suure leiva. Aga mina valisin väikese.

Jõudsin tõdemuseni, et jah, ma säästaksin juba euro selle pealt, kui valiskin sarvekesed ja suvalise leiva. Aga ma ei taha süüa ju järgnevad kaks (või viis) aastat sarvekesi ja suvalist leiba ja ilmselgelt sealjuures kosuda, sest ajan mingit paska näost sisse. Tahaks ikka salatit ka teha (salati tegu on mu meelest kõige kallim asi üldse), mõnikord juustu nautida, pudeli veini osta, mitte valida alati kõige odavam ja ma ei tea supikontidest suppi keeta. Tahaks ikkagi normaalselt süüa ja elada, aga sealjuures ka säästa.

Ja selle “tahaks normaalselt elada” – olen nõus, ei pea iga aasta uusi saapaid ostma (ma ostsin viimati 2012 aastal näiteks!), ei pea igal aastal Taisse reisima, aga samas kui mul on reis juba ostetud ja makstud, pole ju mõtet mind selle eest enam takkajärgi hukka mõista.

Ühesõnaga, ma kuidagi tunnen, et ma ise olen täiega “oh, teen oma firma!” “oh, korjan raha kokku oma kodu jaoks, sebin-jebin-tõmblen to the max” ja siis on ikka mingi vinguviiul kuskil kommentaarides, kes lihtsalt peab ohkima ja näkku sittuma.

marimell oma koju 2017 – peab äriplaani kirjutama vist :) praegu näiteks see, et ma oma koduresto äriplaani kirjutab, motiveerib ikka to the max endast andma!

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Nägu kuivab, käed on karedad – tere, talv!
JÄRGMINE
Jõuluvana wishlist

64 Kommentaari

  • 9. november 2016 at 13:38
    Katrin

    Tegelikult on nii, et isegi suured investorid rõhutavad, et säästma peab, aga elama peab ka ja mingi elukvaliteet peab säilima. Säästmise kõrval peab saama endale lubada ka elu nautida, uutest saabastest rääkimata.

  • 9. november 2016 at 13:47
    Kat

    Oeh. Ma siin olen kogu seda Teie teemat lugenud ja…tublid! Mina olen üsna teismeeast peale oma kodust unistanud, kuna seda päris pole meil kunagi olnud..Peale vanemate lahutamist, seiklesime üürikast üürikasse. Kui omaette kolisin ja tööle läksin, siis hakkasin raha koguma hoiusele..selle tegi eksmees tühjaks, kui ma lastega ta juurest põgenesin. Lisaks sain hulga võlgasi kaela ja mõtlesin tol hetkel, et millal ma kunagi oma kodu saan. 3a läks mööda ja täna elan ma OMA kodus. Ei möödu päevagi, mil ma ei mõtleks, et kurat kui õnnelik ma olen. Ükspäev silitasin köögi tasapinda, kui kaneelisaiakesi tegin ja mõtlesin..minu oma, minu köök. Jah, ma tean, see kõlab napakalt, aga ma olen nii õnnelik ja seda enam, et nägin roppu vaeva, et seda saada. Ja ütlen ka , et kogumine pole palja persega käimine ja nuudlite mugimine. Elada on ka vaja!
    Igatahes hoian silma peal te lool ja loodan, et varsti saate oma kodu :)

    • 9. november 2016 at 14:02
      marimell

      Jumal, nii lahe! OMA köök! Cant wait!

  • 9. november 2016 at 13:54
    Altius

    muidugi on koguda keeruline, eriti veel nii suure asja jaoks. Aga eks kõik algabki väikestest asjadest, kokkuhoid siin-seal ja lõpuks saad juba aru, et midagi toimib. Tahtsin veel küsida, et kas sinu puhul selline asi ei toimiks nagu Mallukal, et ikka väga palju asju saab koostöö käigus tasuta- kodumasinad, hügieenivahendid, kosmeetika, lapsele igasugu nänni……et kirjutaksid rohkem blogi, aga puhtalt nende asjade raha saab ju kõrvale panna. Sööma muidugi peab ja riides käima, aga saab siingi kokkuhoidlikumalt majandada, kas või sekkarites ringi vaadata või tõesti netist tellida, kui9 oluliselt odavam tuleb.

    • 9. november 2016 at 14:02
      marimell

      1. ma ostan suurema osa riietest kaltsukatest või järelturult; üleriideid ja saapaid üldjuhul mitte, aga olen skoorinud ka mantleid ja jakke
      2. söögi ostan ma aint sooduspakkumiste alt ja käin üha vähem poes, e-poed on mugavad, sest nii ei rända korvi rändom jama
      3. saan ka tasuta kraami, see ongi see koht, kust ma hoian kokku. Üldiselt ei taheta lisaks toodetele väga raha välja käia, aga lõppkokkuvõttes kokkuhoid seegi, eks :)
      4. üldiselt mul polegi midagi vaja, ma mõtlen – kosmeetika, kodumasinad jne – need suures osas olemas.
      5. ma tegin just kinnise konto endale, näen ainult summat, ei ole kaarti, ei ole internetipangas maksevõimalusi jne – hakkan sinna kandma ja end 2€ kaupa motiveerima, et näe, juba koguneb :)

  • 9. november 2016 at 14:13
    Diana

    Inimesed ei mõista, et põhivajadusi peab ka rahuldada. Ei saa kõike ka osta ainult secondhändist, süüa Maxima sarja kõige odavamat toitu ning meelelahutuseks laenutused raamatukogust. Mul endal kaoks küll igasugune motivatsioon, kui ma ei saa aegajalt lubada endale lattet lemmik koogiga kohvikus, kinoseanssi, väljasõite. Mis elu see oleks? Need, kes väidavad, et peabki elama peost suhu, et midagi korvale panna, on seda ise valesti teinud. Säästmine ja kogumine ei pea olema õnnetuim aeg sinu elus.
    Selleks, et liikuda eesmärkide poole, peab olema postitiivsel lainel. Kõik ei saagi üleöö muutuda. See tuleb tasapisi :)
    Edu äriplaaniga!
    Psst! Ole hea ja ütle, kus sa selle kinoa ja arbuusiseemnetega leiva ostad. Mis firma oma?

    • 9. november 2016 at 14:54
      marimell

      Fazeri must leib :)

  • 9. november 2016 at 14:15
    Kristi

    Lohutuseks võin öelda: Eesti tavalise või isegi suht hea palga juures säästa ongi keeruline. Mul õnnestub 100 eurot igal palgapäeval kõrvale panna enamasti. Aga selle nimel ikkagi pingutan ka. Peres meil muidu 2 täiskasvanut ja 2 last (2a ja 3a). Sissetulek on 2500 eurot, korterilaen ja autoliising kokku 700, üks pisilaen ka 130 eurot kuus, seega läheb ikka maha 830 eurot.
    Säästan ka toidu pealt: ostan viimase kuupäeva soodukaga lihatooteid, mis on värsked ju tegelikult ja panen sügavkülma. Kui aasia nuudlid või head makaronid on soodukaga, ostan neid ette. Ostan ette nt purustatud tomateid või kookospiima, kui need on soodukaga. Mähkmed soodukaga ette jne.
    Abikaasaga väljas käime umbes 2 korda kuus (see on siis ilma lasteta väljaskäimine), raha kulub kuni 100 eurot, mitte rohkem, aga sageli jääme 50 euro piiresse. Käime kinos, väljas söömas (kallis kohas ei käi, enamasti bistroo-kohviku-pubitüüpi kohad, kus praad kuni 15€).
    Veini jja vahukat joon ka, aga tavaliselt ostan soodsast kohast (hulgilaost või SuperAlkost) ja maksan kuni 6 euri pudel.
    Riideid ei kuhja kokku. Ostan pigem vähem, läbimõeldult ja kvaliteetselt. Talvesaapaid on 2 paari – soliidsed tööl ja väljas käimiseks ning sportlikud lastega õues ja vabal ajal müttamiseks.
    Kleite on 5 tükki tööl käimiseks ja 3 peokleiti. Kannan neid mitmeid aastaid. Kui on kvaliteetne toode ja õigesti hooldada, siis ju säilib.
    Eriline taaskasutaja ei ole, lastele ostan riided enamasti ainult H&Mst, peoriided lastele ostan netist kasutatult.
    Üldiselt olen seisukohal, et säästa tuleb mõistlikult ja elu ei seisne ainult säästmises. Tuleb läbi mõelda, mida elult tahad. Mina võib-olla Sinu olukorras üüriks veits suurema, nt 2-toalise korteri või kui mind ei häiri, elaks vanas edasi. Aga mingit megalaenu kaela võtta või meeletult koguda – selleks peaks ikka kahel inimesel olema kindel püsisissetulek ja vähemalt 2 Eesti keskmist. Muidu on see kogumine ikka meganärutamine. piinled, säästad ehk kuus 20 eurot, aga aasta peale see sulandub nii ära, et….

    • 9. november 2016 at 15:26
      Ka naine

      8 kleiti kokku??

  • 9. november 2016 at 14:18
    ML

    Selle kohta öeldakse, et kes sente ei korja see kroone ei saa.. :)
    Iga pisikese ülekandega oled tibusammukese lähemal oma kodule.
    Aru ma tõesti ei saa, misasja vingutakse koguaeg!
    Aga noh.. ilmselt ongi nii, et vahet pole, mida sa teed, ilkujaid ja ärapanijaid leidub alati. Parem neist mitte välja teha ja julgelt edasi astuda.

    • 9. november 2016 at 14:54
      marimell

      Jesss!

  • 9. november 2016 at 14:22
    Marrja

    Lohutan sind sellega, et mina tegin kogumishoiuse veebruaris, lootes iga kuu panna palgast kõrvale 100 eurot, et siis oleks uuel aastal üle 1000 euro. Tänaseks päevaks olen ma suutnud sinna kõrvale panna veidi üle 120 euro :D Kavatsen hoiust pikendada veebruaris veel aastaks ja hakata jälle 100 eurot kuus palgast panema kõrvale. No vähemalt plaan on hea eks.
    Mul on töökaaslane, kes ütleb ,et tema paneb enda pool palka või terve palga isegi, täpselt ei mäleta, kõrvale ja elavad mehe palga eest.
    No hea rääkida teistel, aga ma olen ka naine, tahan ka maniküüris käia ja aeg ajalt pudel veini lubada või sõbranna sünnale minna, mul lihtsalt ei jää säästmiseks üle.
    Isegi see 2 eurot kõrvale pannes on jubaa algus.
    Nt kui tuludeklari rahad tulevad, tee süda kõvaks ja kanna see raha kohe hoiusele, kui keegi kingib sünnaks nt raha, pane kohe hoiusele. Sellised rahad, millega sa nagu arvestanud pole, kulud mis tulevad peale palga, need kanna kohe hoiusele. Või jää haigeks kuuks ajaks nagu mina ja ära käi kuskil , siis hoiad ka raha kokku. Olin kuu aega haige, selle aja jooksul oli vähemalt 2-3 üritust, kus oleks läinud raha 30 euro vöhemalt, mul jäi see alles.
    Ok see oli kehvsoovitus, pooleks naljaga :)
    Tundub ,et ega tänapäeval noored endale nii kergelt kodu ei saagi osta, kui sissetulekut erilist pole.
    Ja miks sa kavatsed leppida miinimumpalgaga, kuskilt lugesin seda.?!Ikka 600-700 võiks kätte saada, siis koos mehe palgaga peaks juba mingi laenu saama ju.
    Mu sõbranna näiteks ostis endale 3 toalise korteri mingi 20 000, seeoli väga räämas, aga tegi mingi aastaga remondi ära ja nüüd kolis sisse, korter superluks.Muidugi korteriremondiks võttis ta veel väikelaenu ka.
    Kas selline variant ei sobiks Teile, et otsitegi nüüd teatud summas korterit, mis võib olla väga räämas, aga võtate projektiks, et see korda teha. Laenu maksate ära 10 aastaga, mitte 35ga.

    • 9. november 2016 at 14:53
      marimell

      Me peaks jah ühe kriisikoosoleku tegema ja vaatama, kumb oleks mõtekam – kas räämakarp või uusarenduse tühikarp.

      • 9. november 2016 at 21:38
        Pille

        Eesti keel rikastub siin päris mõnusalt :D Räämakarp on eriti hea, hahha :D

  • 9. november 2016 at 14:41
    Kalli

    Tubli. Kõik ongi ju valikute küsimus, teed täna lasanjet 2 euroste plaatidega või ei tee. Jood veini või ei joo. 2 euro kaupa kogudes läheb võibolla kodu jaoks kogumine lihtsalt aeglasemalt. Palju edu ikkagi!

  • 9. november 2016 at 15:00
    H.

    Ma pole küll kogu seda kodusaagat lugenud, aga tekkis tahtmine sõna sekka öelda. Oletame, et Sul on juba kodulaen käes ja igakuiselt läheb pangale x summa. Kui suur summa see on? Sellesama summa võid juba täna igakuiselt säästa, millise varsti nagunii pead igast kuusissetulekust ära maksma. Kuidas see (proovisäästmine) tundub? On jõukohane?
    PS Loen Sinu blogi harvem, sest see on nii reklaambannereid täis. Vabandust.

    • 9. november 2016 at 15:23
      marimell

      Eeehm.. Millest ma siis üüri maksan? See olekski ju põhimõtteliselt laenumakse :)

      • 9. november 2016 at 16:31

        …mis omakorda vastab küsimusele, kas osta räämakarp: korraga kahe elamise eest maksta ei jõua. Meil sai just samadel põhjustel ostetud sisse kolimiseks valmis olev korter – poleks tegijaid, poleks finantse peale laenu võtmist. Ei hakka siin kulusid ja tulusid laiali laotama, aga privaatselt võin kommenteerida sissetulekuid ja laenusummasid (Swed).

      • 9. november 2016 at 19:22
        marimell

        Kirjuta mulle postkasti siis pliis :)

  • 9. november 2016 at 15:27
    Aget

    “Ma saan aru, et kogumine ja säästmine on elustiil, mida ma täna veel ei viljele”. No nii ilusti sõnastatud! Mul ka see viljelemine lonkab veidi . Aga eks see harjutamise asi on vist jah.

  • 9. november 2016 at 15:35
    Liisa

    Jah, muidu inimesed, kes päriselt ruttu tahavad mingi eesmärgi jaoks säästa, käivadki igal pool ühtede saabastega. Muretsevad mingid sellised, millega kannataks mingil määral käia igal pool. Mõnele pidulikumale üritusele võtavad vahetusjalanõudeks kaasa suvised baleriinad nt.
    Ja kujuta ette, mõned inimesed käivad igal pool ühtede saabastega, sest isegi, kui nad ei tahaks säästa, nad ei saa lubada lihtsalt endale mitut paari. See pole kõige kohutavam asi maailmas, kui sul on ainult üks paar saapaid. Kuni mõtteviis selline on, seni on pikaajalise säästmise edukus üsna vähetõenäoline paraku.

    • 9. november 2016 at 19:19
      marimell

      No oleneb ju hinnast, ma sain praegu kaks paari saapaid 58€, tavaliselt on korralik saapapaar ikkagi sott ja peale. Eelmisel talvel ostsin endale “kärutamise saapad” 22€, suvalised juustud ja no ei elanudki kauem need saapad kui üks talv. Järgmisel ja ilmselt ka ülejärgmisel aastal mul saapamuret pole :)

      • 10. november 2016 at 09:28
        piuks

        Vot siin ongi nüüd põhjus, miks su kallal nii palju ilgutakse. Postituses kirjutasid: “olen nõus, ei pea iga aasta uusi saapaid ostma (ma ostsin viimati 2012 aastal näiteks!)” ja nüüd kirjutad, et ikka eelmisel talvel ostsid ka :D

        Sellised vastuolud su kirjutistes ongi need, mis paljusid kurjaks teevad.

      • 10. november 2016 at 12:31
        marimell

        No ma eelmine aasta ostsingi mingid suvakad.. aga nagu näha, pole pointi osta suvakaid, mis kestavadki ainult kolm kuud; 2012 sügisel ostsin saapad, millega käin veel praegugi kevad/sügis hooajal

      • 10. november 2016 at 14:34
        piuks

        Mõistan, mõistan, ma tõin ainult selle pointi välja, miks nii paljud su peale pahandavad :D (sest ükski normaalne inimene ju mitte ühtegi asja lihtsalt emotsiooni ajel ei osta, üldse ei osta keegi peale sinu mitte midagi, poed on inimtühjad :D ) see sulgudes oli nali, igaühel oma rahakott ikka

  • 9. november 2016 at 15:37
    Terje

    Elama peab muidugi. Aga üks asi on suur vale – salati tegemine ei ole kallis!!! :) Liha on palju kallim. Osta rohkem kapsaid, porgandeid, sibulat, paprikat, tomatit, kurki, tšillit, peeti, redist, kõrvitsat, hetkel apelsini jms. Kapsasalat, porgandi-ananassisalat, porgand-sibul-paprika-tomat-tšilli, peedi-küüslaugusalat, tavaline kurgi-tomati-tilli-redise-hapukoore salat, marineeritud peet, marineeritud kõrvits jne. Need kõik on ODAVAD, kui ise teha. See lehtsalatiline (rukola, spinat, rooma salat jne) on tõesti kallim, aga seda pole ju ka tingimata tarvis, kuigi spinatit ostan ma päris tihti. ;) Samuti on kallimad eksootilised asjad, nt granaatõunad. Lisaks on väga head külmutatud herned ja tavaline mais poes (konserv või mitte). Neist saad kokku keerata salati, lisada rohelist sibulat vms.

    • 9. november 2016 at 19:24
      marimell

      Ma juba ühele kommentaarile vastasin, et ei mõtle salati all lisandit, vaid ala caesarit, isegi kartulisalatit ise teha on kallim.

    • 9. november 2016 at 20:41

      Ei tea, hakkasin vegetaarlaseks, toidule läheb 1,5x rohem raha.. Lihatoit on ikka väga odav. Mingi lamp lihakäkk+tomatisalat elu on ju rõve. Me kogume samuti raha, aga vot tervislik toit on asi, mille pealt säästa ei tohi. Tulevikus ravimitesse “investeerida” oleks ju veel hullem..

      • 10. november 2016 at 21:12
        Terje

        Kuidas sul läheb taimetoitlasena rohkem raha kui liha süües? Võta ükskõik milline taim ja see on odavam kui liha. Samuti riis, oad, kartulid, purustatud tomatid jms baastoiduained on kõik soodsamad kui liha. Kui sa võtad liha oma toidust ära ja asendad selle ubadega nt, siis säästad mingi… 5x.

        Ma söön ka täisväärtuslikku toitu ja mehega kahepeale läheb üle 700 eur kuus toidu peale, aga ma võin jumala 100% öelda, et kui ma ei ostaks koju juustu, vorsti, merevaiku, kanafileed, suitsukana, veiseliha, lambaliha, sinki, parmesani jne, oleks mu toidukorv oluliselt odavam :) Hetkel selleks lihtsalt vajadust ei näe, aga tean, kust saaksin koomale tõmmata. Ja ei sööks suvalist liha ja tomatisalatit. Meeldivad karrid, india toidud, sushi, hummus, vürtsikad supid, huvitavamad salatid, üleüldse kokkamine on nii minu südameasi, et teen pea alati kõik toidud ise. See ei tähenda, et ma ei või vahel süüa ka tavalist hakklihakastet ja kõrvale marineeritud kõrvitsat. Herneste-maisisalat sobib nt hästi vürtsika kastmega satay kana juurde jne. Ma ei ole ju rääkinud, et iga päev peab sööma nagu nõukaajal, kuigi ka tavaline sibul-tomat-hapukoor salat sobib ideaalselt grillliha, ahjukana vms juurde.

      • 11. november 2016 at 13:56
        T

        Eks see oleneb mida ja kust osta. Mina lihatoite ei eelista. Mees eelistab klassikalist praadi: liha, lisand, salat, kaste. Ja mul on ka endale kallim toitu ostu/valmistada.
        toidukorvi hinda tõstavad kiirelt avokaadod, kinoa, pastad, õlid, pähklid, seemned jne. Salatit kulub palju, lisaks meeldib päevas süüa palju värsket. Praegu hurmaa, pomelo, mandariinid.

        Kuna saadavaid kaloreid on sellises toidus vähem, siis on kogused ka suuremad. Vähemalt minul on nii.

      • 11. november 2016 at 14:46

        Mul oli küll taimetoitlasena elu palju odavam. Nüüd, veganina, kulub toidule ehk 1/4 sellest mis enne kulus. Eestis on ilmselt natukene kallim kui siin, kuna siin ma korjan mangot, papaiat ja banaani puu otsast, pomelot ja ananassi saan naabritelt jne. Ja nii aastaringselt. Eestis seda lõbu pole.

      • 10. november 2016 at 22:36
        Megailus mitte-blogija

        “Tulevikus ravimitesse “investeerida” oleks ju veel hullem..”

        Väga naiivne arvata, et taimetoitlus terviseprobleemidest päästab. Väga naiivne. Võin tuua näite elust enesest, kus taimetoitlane on keskeltläbi 2-3 x kuus talvel tõsiselt haige, lisaks probleemid verega.

  • 9. november 2016 at 16:25
    k.

    tegelt annab toidupoes ikka julmalt kokku hoida ja seda üldsegi mitte tervist ohverdades (pigem vastupidi). Lasanje on ju samasugune, või isegi rammusam, kui suvaline sarveke. Salatiks kasuta sügavkülmutatud juurikaid, keedupeeti, riivitud progandit – ei ole vaja neid plastiktomateid ja karbis rucolat.
    Laps õpeta potile ja piimasegu ei ole ka nii suurele lapsele ju enam vaja.
    Ja mina näiteks käin juba teist talve igal pool ja igal ajal samade saabastega, miskit pole häda :)
    Päris hulluks jah minna ei saa selle säästmisega, aga tahtsin lihtsalt välja tuua seda, et tegelikult neid säästmise kohti sul veel ikka leidub küll ;)

    • 9. november 2016 at 19:21
      marimell

      Külmutatud juurikad sobivad ainult kuskile kastmesse, isegi woki sees on ràmedad vesised jurakad. Salatit ma küll neist ei teeks. Ja ma ei mõtle salatit lisandiks (ala peet, hapukapsas, riivitud porgand vms), vaid ala tahangi salatit-salatit, või kartulisalatit – mis ise tehes kordades kallim kui ostes – aga ise tehtud on parem :)

      Piimasegu ei saa Hedon juba ammu :)

  • 9. november 2016 at 16:50
    Ilks

    Ma ausalt öeldes tundsin end isegi natuke puudutatuna, sest :”Ühtede saabastega 30 päeva kuus? Igal pool?” ….eee, jah mul ongi ainult ühed talvesaapad, mida ma kannangi nn. 30 päeva kuus ja see talv juba teine nende saabastega :D Ja mehel samamoodi.
    Pidupäevadeks on mul “kevad/sügis” saapad, mida kannangi harvadel juhtudel juba viimased 4 aastat…Seejuures paneme mehega iga kuu kõrvale 500€ (korteri juba ostsime, kogume nüüd uue auto ostuks ja oma remondiks). Minu meelest on paljuski asi meie valikutes kinni. Seejuures ma käin tööl Lidos söömas ning mehega käime kinos siis kui tahtmine tuleb jne…Kuid restoranis käime vaid pidupäeval, reisil käime iga aasta – see aasta käisime USA´s (päris kopsakas summa läks). Teenime mõlemad eesti keskmist palka.

    • 9. november 2016 at 19:16
      marimell

      No näed, tegelt sul ikkagi on kaks paari saapaid :)
      Mul on ka ühed “peo” saapad :)

  • 9. november 2016 at 18:17
    Katriin S

    Me ise ka elukaaslasega oleme hetkel selle lainel, et saada kunagi enda koju. Hetkel kogume ka raha.
    Ma endale pole veel eraldi kontot teinud kuhu ainult koguda, sest omad kahte kaarti, SEB ja Swedbanki oma. SEB-s tegin digikassa endale, kus iga ostuga läheb maha sente, näiteks ostas asja, mis maksab 2.58, siis digikassasse rändab 42 senti. Sellega kogub juba niisama raha kokku ning iga kuu kannan pool üüri rahast veel Swedbanki kontole. Samamoodi teeb ka elukaaslane ehk paneb pea pool enda palgast kogumiskontole ja digikassa on tal ka avatud. Soovitaks Teil ka mõlemal seda digikassa asja teha, sest see on küll väike summa igas päevas, kuid mul on kogunud kuuga sinna juba 18€ ja kui summa suurem, siis saad selle sealt ju enda kogumisfondi edasi kanda. Sellega läheb küll hetkel kauem aega, aga samas aitab see suhteliselt paljugi. Alguses võid ja panna väiksemad summad sinna kogumisfondi, aga kui raha rohkem, siis saad sinna suuremaid panuseid panna, näiteks kui hakkad rohkem raha saama, siis kannad nii palju sinna fondi, et kätte jääks sulle see sama summa, mis sul igakuu hetkel kätte jääb.

    • 9. november 2016 at 19:14
      marimell

      Digikassa olemas, mul 300€ seal, Meelisel 500 vist – ja avasime selle aasta alguses :) uue aasta alguses kannamegi kõik sinna kinnisele kontole ilmselt!

  • 9. november 2016 at 19:04
    Keegi

    Mina arvan, et 50% säästmise klubisse on võimalik ikka kuuluda alates teatud elementaarsest sissetulekust. A´la 900 euri kolme peale seda ei võimalda. Jah, jääks ellu, aga see pole elu.
    Säästa on võimalik kui põhivajadused on rahuldatud. Ja minu mõistes valimine lasanjeplaadid või sarvekesed ei ole luksuse tagaajamine, vaid normaalne oleks üldse mitte olla sellise valiku ees. S.t. ma valin selle, mis hetkel isutab, mitte ei mõtle, et hinnavahe on 1 eur.
    Minu arvamus on, et te mitte ei larista, vaid teie sissetulekud on liiga väikesed.

  • 9. november 2016 at 19:32
    Marrja

    Ma mõtlen ka, et kui soovite rohkem säästa, siis peaksid Leenu ka sina tööle minema.Ja mitte leppima miinimumpalgaga, nagu vahepeal ütlesid.
    Ütlesid, et lapsele aias ei meeldi, aga kui raha tahad teenida, siis võiks ju veel korra meeldida ja mitte nädala kahega järgi anda.

  • 9. november 2016 at 19:37
    Mari

    Kas sa munarakudoonoriks pole mõelnud hakata? Või vanus enam ei luba? Heategu kellegile ja samas boonuseks sulle raha :)

    • 9. november 2016 at 23:11
      marimell

      Heh! Pole mõelnud küll!

  • 9. november 2016 at 19:58
    A

    Üks koht kus saab kokku hoida on mähkmed. Harjuta laps potil käima. Võit on 15-20€ paki pealt, mida saad kohe kõrvale panna.

  • 9. november 2016 at 22:41
    bunny

    Ära kirjuta nii ropult ja labaselt. Sa pole ju 20. Keegi ei julge tulla su restorani kui nii lame oled :(.

    • 14. november 2016 at 20:34
      mai

      +1
      Sul on aega ja oskusi ka ilusamini kirjutada. Mulle meeldib lugeda su kodu-otsimise-ostmise-teemat, aga üsna ebameeldiv on lugeda parasiitväljenditest ja labasustest kubisevat teksti. Jah, inimesed räägivad nii, aga endast lugupidavad täiskasvanud ei kirjuta nii. Proovi viisakamalt, sulle hakkab see kindlasti meeldima :)

  • 10. november 2016 at 08:37
    Aili

    Tere marimell! Ma ei ole siin varem kommenteerinud, aga hoian teie koduotsingutel silma peal. Tean seda tunnet, kui tahaks, aga veel ei terenda miski ja kogumishoiusel pole suuremat summat mis veelgi koguma motiveeriks.

    Minul vähemalt oli nii ja kui lõpuks tuli sünnipäev ja otsustasin kogu selle raha, mis sübnipäevaks saan, panna kogumisfondi ja nägin seal ees juba 340€ ja sünnipäevaks lisandunud 280€, siis tekkis ka endal suurem soov sinna panustada, et number kasvaks. Tuhat polnud enam kaugel. Mul oli 7000 vaja sissemaksuks kokku saada ja läks mul selleks kokku 1,5 aastat, sest palusin kõikidel kingitustetegijatel nii jõuludeks kui sünnipäevaks raha kinkida ja nii ta kogunes.

    Miks sa ei pane enda kogumiskonto numbrit siia üles? Usun, et nii mõnigi kaasaelaja aitaks teil uut kodu soetada ja isegi 20€ lisa paneks sind ka rohkem säästma.

    Hoian igaljuhul teile pöidlaid, et raha kokku saaksite ja peagi ka oma kodu soetada. Edu ja jaksu!

    • 10. november 2016 at 12:33
      marimell

      Tere!

      Esiteks, usun, et mindki motiveeriks see, kui ma juba mingit summat kasvamas näeksin.
      Teiseks, ma isegi ei kujuta ette, mis sõimu ma saama hakkaks kui ma avalikult paluks end toetada – sajandi kerjus ju.
      Kolmandaks, konto number (saan sõimu siis saan, ega ma ei käsi sinna raha kanda!) MTÜ marimellid EE621010220257213229 (sinna mul siis tehtud nö kinnine konto, kust alt ma ei saa makseid teha ja kaarti sellel ka pole, näen ainult jääki netipangas).

      • 10. november 2016 at 17:15
        Kata

        et inimesed aitaksid ja annetaksid aga ise pingutada ja kuskilt kokku hoida ei taha. supper

      • 10. november 2016 at 17:38
        marimell

        Ma olen teinud esimesed sammud selleks, et hakata koguma – mul on digikassa, ma tegin kinnise konto.. vaikselt tiksub :)

      • 10. november 2016 at 18:11
        Altius

        huvitav, kas swedis ka digikassa on? peaks ka tegema, aga panka küll vahetama ei hakka

      • 10. november 2016 at 21:37
        marimell

        Minu teada see SEBi “toode”

      • 10. november 2016 at 22:26
        Mari

        MTÜ marimellid ehk ettevõtte konto? :D Kuidas sa kavatsed seda raha pärast ettevõttest välja saada?

      • 11. november 2016 at 09:06
        marimell

        See on juba minu mure :)

      • 11. november 2016 at 10:53
        Mari

        Väga usaldusväärne…
        Täitsa huvitab, kuidas teie raamatupidaja (juhul, kui üldse kasutate teda) mõtleb välja viisi, kuidas maksuvabalt teie ettevõttesse annetatud raha välja võtta.

      • 11. november 2016 at 15:48
        marimell

        Tegemist pole ju ettevõtte, vaid mittetulundusühinguga.

      • 11. november 2016 at 11:08
        Mari

        Üks küsimus veel: miks MTÜ? Teil on ju plaani sikkagi tulu teenida. MTÜga seda hästi ei tee, kuna sealt omanikutulu võtta ei saa. MTÜ on ju mittetulundusühing ja pole mõeldud tulu teenimiseks (põhitegevuse kaudu phmt ainult) ning tegelikult see, millega teie tegelete (fotograafia, jõuluvana jne) on ju siiski tulu teenimise eesmärgil ehk siis sisuliselt on siiski tegemist ettevõtlusega. Vähemalt ma eeldan, et teie reklaamitud tegevused tehakse MTÜ alt.

      • 11. november 2016 at 15:47
        marimell

        Ettevõtte asju teeme praegu läbi sõbra firma, mis vaja. Minu ettevõtte loomine on hetkel töös.

      • 11. november 2016 at 20:03
        Mari

        Ütlesid, et see pole ettevõte vaid mittetulundusühing. Ega vahet ei ole ju. Raamatupidamisreeglid ja ka -seadused kehtivad ka MTÜ-le ja sealt ei saa samamoodi raha niisama välja võtta. :) Lihtsalt uuri enne järgi, kui tõded, et raha on, aga vot kätte ei saa. Oma kodu te MTÜ kaudu ju vaevalt ostma hakkate või saate.
        See pole üldse halvaga mõeldud ega ka “sita pritsimine”, aga lihtsalt varem on silma jäänud, et sa vist pole kõige tugevam sellisel alal, mistõttu uuri enne kui lased sinna raha kokku kanda.

      • 12. november 2016 at 13:48
        marimell

        Mul on raamatupidaja olemas. Kodu ei osta mtüga. Kôik kontrolli all, no worries!

  • 10. november 2016 at 23:57
    Kellukas

    Mina teen väikse kingituse raha näol Teile :) Nagu õeldakse : anna ja sulle antakse ;)

    • 11. november 2016 at 09:05
      marimell

      Aww :) aitäh!

  • 11. november 2016 at 11:17
    lex

    EDU ja kindlat meelt! Sitapritsijad on kadedad lihtsalt :D

  • 14. november 2016 at 09:41

    Nii tubli, et sellele säästmisele üldse mõtled! Hästi raske on alustada ja end alguses motiveerida alla oma võimete elama – mind aitas excelis nö tuleviku vaatamine (koostasin valemid, et näha kui palju ja millal raha saaks olema, kui igal kuul kindla summa säästan nt kui säästan igal kuul 100 eurot, siis aasta pärast on 1200 ja 10 aasta pärast 12 000). Kuna aga 10 aastat on niii pikk aeg, siis tuleb olla leidlikum. Olen lugenud mõnda aega investeerimise ja mõttelaadi raamatuid ning blogisid ja kõige rohkem on aidanud motivatsioonile kaasa unistuse reaalse plaani välja kirjutamine + see mõte, et ei säästa seda raha, mis alles jääb, vaid enne säästan oma vajaliku summa, mis plaanis ettenähtud ja siis tuleb kuidagi ülejäänuga elada :) lihtne öelda, raske teha, kuid see on võimalik! Usu sellesse nagu laps jõuluvanasse! Minu parim soovitus oleks: alusta kohe, tänad end hiljem :) lugesin, et juba väikeste summadega alustasid – see on super! Nüüd aina hoogu juurde!

    • 14. november 2016 at 09:43
      marimell

      Jep. Ma ka rahul. Eks uuel aastal, kui reis tehtud, siis läheb asi “karmimaks”

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0