Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Toobal on gei, ja siis?

Ma ei saa aru, mis jant see ümber Toobali nüüd käib. Inimene on gei või bi, ja siis? Hullem andmine käib igal pool. Mulle meeldis aga see Mikk Salu lühike arvamuslugu Ekspressis (loe siit!), kus ta lihtsalt ja lühidalt teeb selgeks, et lugu tehti, nagu ikka, ei millestki.

No ajas mingit 16aastast taga, ja siis? Inimesed on leilis, et Toobal on pedofiil. Halloo??? Pedofiil on ikka see, kes lasteaialapsi ahistab, okei, kuni 14aastasi, aga 16aastane pikk sihvakas ja nägus noormees pole enam mingi laps. Ja üleüldse on inimestel veidi väärastunud arusaam homoseksuaalsusest ja pedofiiliast, ikka ja jälle tõmmatakse sinna vahele võrdusmärk. Kui mulle meeldivad naised, siis see ei tähenda, et mulle meeldivad automaatselt ka lasteaias käivad tüdrukud. Eksole?

Üleüldse see sildistamine – ta on gei, siis tuleks maha tappa, kus kuradi riigis ja mis ajastul me elame? Me ei ela aastas 1800, kus oli geisid ilmselgelt täpselt samapalju kui tänases maailmas, lihtsalt nad olid rohkem kapis. Väga suur osa on ka täna, sest nad ei taha saada seda kriitikat, mis sellega kaasneb.

See on täpselt see sama, nagu ma mõni aeg tagasi kirjutasin paksudest – paks inimene on tropp, sest ta on paks, temaga ei kõlba lõunalegi minna.. Aga vaat, kui alla võtab, siis muutub ühtäkki normaalseks. Samasuguste eelarvamuste käes põevad ilmselt nii mõnedki inimesed – fuih, gei, temaga küll kuskile ei läheks.. Aga seni kuni ei tea, on parim jutukaaslane, ustav semu ja hea saunakaaslane. Aga vat, kui kapiust paotab, muutub kohe täistropiks. Ilmselgelt, see ju muudab rämedalt tema sisemist olemist. Kohe. Teine inimene. Paugu pealt.

Ausalt, inimesed. Ma pole Toobali ega Keskerakonna fänn, aga selline pasaga loopimine võiks küll ära jääda, lihtsalt seepärast, et tal on voodis erinevad huvid. Ma olen enam kui kindel, et minu lugejate seas on ka lesbisid, geisid, neid, kes armastavad naisele piitsa anda, või neid, kellele meeldib mehe varbaid lakkuda, rihmadega kedagi kinni siduda, või vannis vibraatoriga mängida.. Ja siis? Nad on still inimesed.

Rahunege maha, ausalt!

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Öine ärataja – laps, miks sa ei maga?
JÄRGMINE
Appi, mida teha? Tahan kuuske!

40 Kommentaari

  • 19. november 2015 at 19:15
    E

    Mind ei häiri, et ta on gei. Aga alaealistele (Ja siiski! 16 on alaealine ja vägagi mõjutatav) ligi tikkuda on ikkagi väär, eriti avaliku elu tegelaselt. Vaadates kuidas ta ise teiste vigu siin otsinud on ja mis ime trikke ära teinud, siis ei saa nii olla, et teistele näitad näpuga, aga ise teed, mis heaks arvad.

    • 19. november 2015 at 19:29
      marimell

      See oli ju sellest vestlusest näha, et kutt polnud huvitatudki Toobalist ja Toobal ka temast mitte, kui sai teada, et ta 16 on – võiks asjad ikka läbi lugeda enne :)

      • 19. november 2015 at 23:34
        keit

        Mina olen arusaanud, et kõigil ongi täiesti suva tema seksuaalsest eelistusest.
        Kuskil toodi välja väga hea võrdlus- kui mõni kooliopetaja oleks ajanud ligi 16 a poisile, oleks aplaava oi-oi kui suur. Seega miks ei peaks Toobali tegudele reageerima? Suht haige vennike. Mine kuhugi baari ja otsi seal suhteid….

      • 20. november 2015 at 08:27
        marimell

        Aga kui a 25aastane mees sebiks 16a plikat, oleks ok? Keegi ei seletaks midagi..

      • 20. november 2015 at 08:12
        Liisa

        Arvestades, kuskohast ta nende nimed hankis, pidi ta ikka ammu enne nende sõbrakslisamist teadma, et tegu on alaealistega.

  • 19. november 2015 at 19:50
    Lia

    Nõustun täielikult. Sattusin sinna saunaõhtu facebooki üritusele ja mul on nii piinlik. Võib-olla ma ei saa naljast aru, aga need postitused ja pildid on nii labased. Mul hakkab juba inimesest kahju, et mässitakse mingi hullu jama sisse, mis jääb talle eluks ajaks külge.

    Neid minu sõpru, kes seal üritusel “osalevad”, vaatan ma küll nüüd teise pilguga ehk et inimesed võiksid enne asjasse süveneda ja mõelda, mis nad teevad. Kui aus olla siis täna on küll piinlik olla eestlane…

    • 20. november 2015 at 19:01
      Al Grotesk

      Jah, ma nõustun Teiega. See hull jama jääb talle eluks ajaks külge. Õnneks riigikohtus süüdimõistmine ei jää.

    • 24. november 2015 at 16:25

      See on tõesti lame, üks võtab kätte, loob mingi lehe ja kukub teist mõnitama ja kari teisi rumalaid saab ka sellest hoogu.

  • 19. november 2015 at 20:09
    Anne

    Kui mingi mees saadaks minu pojale selliseid sõnumeid, ma oleksin küll väga ”leilis”.
    Olgu gei, aga ajagu neid asju omavanustega.

    • 19. november 2015 at 20:17
      marimell

      kui ta kirjutaks su pojale, et tal on kena keha, aga kuuldes, et ta on 16, ütleks, et sorry, unusta ära.. siis oleksid leilis, et su poeg teda ei koti või mida?

      • 19. november 2015 at 21:03
        ghj

        Mis ta siis küll arvas, et kui vana võib olla see laps, kelle ta leidis kooliürituselt? 25? Ebaeetiline käitumine igal juhul, olgu ta homo või hetero.

        See, et meie seadusandluses on selline suur viga sees, ei tee moraalselt vastuvõetavaks seda, kui üle kolmekümnene teeb lähenemiskatseid endast poole nooremale alaealisele.

      • 20. november 2015 at 12:39
        Anne

        No mitte nii kurjalt nüüd kohe, Marimell. Arvasin, et kui on avatud kommentaarium, siis võib ka rahulikult oma mõtteid avaldada. Aga teisiti mõtlemine ei ole lubatud.
        Muidugi oleks mul siis hea meel, et mu laps rahule jäeti. Aga veelkord,võiks jääda ikka omaealiste juurde ja seda nii home- kui heteromehed.

    • 20. november 2015 at 20:17
      Juku

      aga kui sinu poeg saadaks selliseid sõnumeid mulle mina kes olen 35 , miss leilist saa siis räägiksid?????

  • 19. november 2015 at 20:42

    No mis ma oskan kosta..esiteks ma kollast ajakirjandust ei loe..alati pannakse pool juttu juurde..teiseks me ei tea tegelikku lugu..kolmandaks mul savi mis ta on gei või mis iganes AGA mis häirib on poisi vanus..16 on alaealine ja sel juhul on selline teguviis seadusega karistatav..

  • 19. november 2015 at 20:45
    Agnes

    Toobalile kaasa tunda vot ei oska, sest olgu tema eelistused voodis millised tahes, pätt on ta nii või naa. Selliste pärast peaks hoopis häbi olema, kes sisuliselt kodanike tagant varastavad ja teisi sopaga loobivad,ise on sama mustad. Mind tõesti ei huvita inimeste seksuaalne orientatsioon, aga kui see skandaal nüüd loob tingimused, et see mees enam Riigikokku ei saa, ei ole mul ka kahju.

  • 19. november 2015 at 22:21
    Kris

    No ma olen üpris kindel , kui Ansip oleks 16 aastasele sama sisuga sõnumeid saatnud, oleks rahvas samamoodi leilis. Tähtis ei olegi orientatsioon vaid pigem vanus. Gay temaatika on lihtsalt hea võimalus ilkumiseks nagu lasteaiaski haaratakse kohe erinevustest kinni a’La punased juuksed, kongus nina vms. :) olen isegi legende kuulnud Toobali külgelöömistest , tal tundub see gayradar täitsa rikkis olevat, et sarnaste huvidega noormehi ära ei tunne.

    • 19. november 2015 at 22:34
      marimell

      Ma olen kuulnud, et väga rikkis ei ole.. Hoomab biiti küll.. Eriti endavanustega

      • 19. november 2015 at 22:53
        kriss

        Võimalik siis ,et vahest nö haugub väga jõuliselt vale puu all.

      • 19. november 2015 at 22:56
        kriss

        Sellise ameti peal tuleks ehk kasuks ,kui selliseid apsakaid väga ei juhtuks ,eriti ,kui enamus eesti mehi on täielikud homofoobid. :D Muidu minu arust oleksgi aeg ,kui eesti tuntumad näod nö kapist välja tuleks. :)

  • 19. november 2015 at 22:48
    anon

    Asi pole niivõrd orientatsioonis, kui selles, et rahva esindaja läks lantima KOOLI. Kui vanad ta arvas, et need kümnenda klassi poisid on? Kui ta nii palju arvutada ei oska, siis ta pole adekvaatne ka näiteks seadusi vastu võtma. Ta läks sinna teadlikult ja nägi vaeva, et omale meeldivate poiste nimed hiljem välja uurida. Täiskasvanud mehel, kes peaks olema teistele eeskujuks, ei ole lihtsalt sünnis omale niimoodi partnereid otsida.

  • 19. november 2015 at 22:55
    Pille

    Kui ma seda uudist hommikul lugesin, siis esimese asjana tekkis mõte, et täis tont vend ikka! Aga mitte sellepärast, et ta gei või bi vms on, vaid et Riigikogu liikmel käia kuskil koolis õpilastele silma peale panemas, et hiljem piire kombata…no on ju ebaeetiline? Mitte, et see ühegi teise täiskasvanud inimese puhul kuidagi normaalsem oleks, aga no mingi väärikus võiks inimesel kuskil kuklas ikka tiksuda.
    Kui ma nüüd sellele kõigele mõtlen, siis kokkuvõttes sai ta tänu oma suhtkoht rumalale ja läbimõtlematule käitumisele “karistuse” ka juba kätte, nii et minu poolest tehku edasi mis tahab, vähemalt jäi Riigikogu soojast kohast ilma.
    PS! Seda videot, kus Postimehe (?) ajakirjanik ta nurka küsitles, oli lihtsalt ÜLI piinlik vaadata – kus järsku viskas sellise hunniku dementsust sisse, et õnn kui ta oma nime veel mäletas. Mul oli vahepeal isegi kahju temast, et ta seal kaamera ees nii kohutav äbarik suutis olla, et isegi kesikule vääriliselt valetamine ei tahtnud hästi välja tulla. Täielik absurdikomöödia.

  • 19. november 2015 at 22:58
    Kätlin

    Olgu gei, aga ta on siiski Keskerakonna peasekretär, seega avaliku elu tegelane ning tema tegemised on laiemas huviorbiidis. Seega peaks ta teadlik olema tagajärgedest, mis tema väljaütlemised sh kirjutamised endaga kaasa toovad. See on ju ikkagi ebamoraalne käitumine.

  • 19. november 2015 at 23:24
    aile

    Hahahaa hästi öeldud! Kahjuks on meie maal nii palju lihtsalt vihkamist täis inimesi. Kurb.

  • 20. november 2015 at 00:40
    Alice

    Ma arvan ka, et asi pole konkreetselt selles, et ta mingile poisile ligi ajas, vaid selles, et ta käis KOOLIüritusel, hiljem lisas sealnähtud noormehed oma sõbralisti ja hakkas neile sellist juttu ajama. Selline tegevus oleks minu meelest ükskõik kelle puhul taunitav ju. Kujuta ette, et sinu poeg käib keskkoolis, mingi avaliku elu tegelane käib tema spordivõistlust vaatamas ja hiljem lisab ta FB sõbralisti ja hakkab rääkima, et “sul kena keha, teeks sauna, viskaks viina, oled gey või bi”. Selline asi pole minu meelest mitte kellegi poolt mitte mingis vormis vastuvõetav.

    • 20. november 2015 at 08:41
      marimell

      Inimesed on erinevad. Kui mu poeg näeks mehemoodi välja, ja oleks asjalik, ma aplaavat ei korraldaks.

      • 20. november 2015 at 08:55
        M.

        No anna andeks siis sa oleksid väga kehv lapsevanem kui sa lubaksid oma pojale nii ligi ajada vanemal meesterahval. Samuti ei häiriks sind see, et lubatakse anda talle viina?! Või oleks sinu jaoks pigem asi selles, et avaliku elu tegelane siis nagu võiks? Tuleb kasuks?

      • 20. november 2015 at 09:21
        marimell

        Mu ümber on väga palju geisid, ma näen, kuidas see maailm toimib. Internetis kirjutamine on üks asi, saunani jõuavad vähesed ja üldiselt keegi alakatega ikkagi tegemist ei tee. Ka Priit tõmbus tagasi kui noormehe vanust kuulis. (See, kas ta teadsid enne vanust või ei, savi..)

        Kui keegi minu lapsele nii kirjutaks, siis miks ma kehv lapsevanem olen? Ma oleksin talle juba eos selgeks teinud, kellega suhelda ja millisel tasandil. Lisaks ma arvan, et 16a on piisavalt teadlik oma seksuaalsest orientatsioonist ja sellest, kas tal on huvi sauna minna või ei.

        Ja viina pakutakse “lastele” ka igal pool mujal ja variandis. Laps tuleb eelkõige kasvatada selliselt, et ta teaks, mida sellistega teha, kes sauna kutsuvad või viina pakuvad.

      • 20. november 2015 at 11:05
        M.

        Kas sa ikka ei saa aru et asja point pole selles, et Toobal on GEI?! Kuidas on savi kas ta teadis enne vanust või mitte? Kui ta vanust teadis siis ilmselgelt pakkus ta alaealistele poistele alkoholi, mis on seadusevastane ju?!
        Sa ainult rõhudki, et ta on gei ta justkui võib sest ühiskond vihkab neid nii väga? Kui Erki Nool märkaks kuskil trennis noori tüdrukuid, pärast leiaks neid facebookis ülesse ja kirjutaks neile, teades, et need olid kooliõpilased siis oleks ju küll “kole lugu”. Kas see oleks sellepärast, et ta on homofoob või sellepärast, et tegu on noorte tüdrukutega?

  • 20. november 2015 at 03:07
    P

    Nõustun ka eelnevalt kommenteerituga. Mina toetan seda, et igaüks olgu oma orientatsiooniga nii nagu ta ennast hästi tunneb ja kedagi teist see ei torgi, aga selles olukorras on liiga palju muid faktoreid, mis silma kraabivad. Nagu ma aru sain (ehk valesti, kes teab), oli teada, et tegemist on kooliõpilasega, mina ei lugenud küll välja, et oleks kohe huvi raugenud kui vanus “ilmsiks” tuli ja Toobali sõnavõtt “noh mis ma oskan öelda, olen suur saunasõber” ei ole sellisel positsioonil oleva inimese poolt just asjalik märkus, eriti kui on teada kui suureks on meedia selle puhunud. Ja see facebooki huumor mind ei häiri, Poliitikute “skandaalidest” tehaksegi huumorit ja asi ongi pigem selles kui kellegi seksuaalsuses.

  • 20. november 2015 at 08:59
    M.

    Gei, hetero, bi – mis vahet seal on? See ei ole absoluutselt antud olukorras oluline! Ja see väide, et “kui ma sain teada, et nad on 16aastased siis ma üritasin lõpetada”? No anna andeks milleks oli üldse vaja nii alustada? Miks on vaja nillida noormehi KOOLIüritusel ja siis neid internetis ahistada? Kui näost näkku ei julge sauna kutsuda ja viina pakkuda siis ei tasuks torkida või mis? Samuti sellises staatuses ja vanuses olev meesterahvas võiks oma vanuselisi nillida. Sellises vanuses noormehed on mõjutatavad! Miks vaja netis neid kiusata?
    See olukord on väga peenelt lahendatud tal! Siis kui noormehed ise kirjutasid, et “kuule mees ma olen 16” siis ta kiirelt lõpetas sest muidu oleks ahistaja moodi välja paistnud aga nii oli ju JOKK. Aga palju on neid noormehi olnud, kes ei ütle kohe oma vanust ja siis käib suhtlus edasi? Väga libe tegelane!

  • 20. november 2015 at 10:58
    olen gei

    toobal on mullegi ligi ajanud, juba aastaid. või noh, olnud kiimas ja otsinud keppi. õnneks või kahjuks olen ma vist liiga tark ja tema liiga ettevaatlik, seetõttu pole me kunagi kohtunud. mulle on jäänud mulje, et geidel on see kirjutamise-sebimise-smailimise-protsess veel tähtsam ja erootilisem kui reaalne kohting. nii et see oli lihtsalt mäng. kahjuks valede inimestega, kes nalja ei mõistnud ning kohe (?) postimehe poole pöördusid. ja postimees, kvaliteetlehe võrdluskuju, halloooo, kohe kõik avaldas!!

  • 20. november 2015 at 15:49
    Guarana

    Leenukene, kui sinu Hedontshikukene ükspäev 16-aastane on ja talle täiskasvanud mees ligi ajab, küll sa oleksid ka siis “leilis”.

    Ja siinsed kommenteerijad, olete ju ilmselt isegi aru saanud, et meie Leenukesel on gei-teemaga (või pigem siis bi-teemaga) omad suhted, nii et ta läheb nende teemade kaitsmisel ikka alati “leili”.

    Hüva leili sulle, Leenu!

    • 20. november 2015 at 16:26
      marimell

      Ma lihtsalt suudan seda teemat natuke laiemalt näha kui “nad panevad ju ainult perse” :D

      • 21. november 2015 at 17:49
        M.

        Ei suuda ju! Sina ainult näedki selles konkreetses olukorras olukorda, kus solvati geid?! Just sina ei suuda laiemalt näha seda pilti, et asi pole selles vaid asi on olukorras, kus ta kutsus endast palju nooremaid ALAEALISI noormehi sauna ja alkoholi tarbima! Milline laiem pilt siis sulle selles olukorras avanes???

  • 20. november 2015 at 17:36
    kii

    paraku siin teemas sa küll laiemalt ei suuda näha, et probleem ei ole homoks olemises.

    mida kaks täiskasvanud inimest omavahelisel kokkuleppel magamistoas (olgu, saunas) teevad, on ainult nende endi asi. jamaks kisub asi siis, kui täiskasvanud mees hakkab netiperverdiks ja kiimleb alaealiste facebookis. rahva valitud riigikogu liikmest eeldaks ikkagi enamat. jah, nad ei ole ega peagi olema mingid siivsuse etalonid ja igalühel omad kiiksud, aga 16aastaste sauna ja viina jooma kutsumine ei ole ikka kuidagi okei. ei ole ka okei siis, kui seda teeks vanem mees noore neiuga. ei ole okei ka siis, kui seda teeks 25a naine 16a poisiga. või tüdrukuga. see ei ole mitte mingit pidi okei! see on täiesti normaalne ja õige, et ühiskond sellise käitumise peale reageerib ja seda hukka mõistab. mitte kedagi ei koti, kellega sa oma vabal ajal mürad, eeldusel, et mõlemad on täiskasvanud ja nõus asjaga (iseasi, kuidas tal seda vaba aega ja saunas käimise aega üldse saab olla, kuivõrd kütusetshekkide kohaselt veedab ta ju iga päev sadu ja sadu kilomeetreid autoroolis…nojah.)

    • 21. november 2015 at 00:12
      marimell

      Kuule, kiimlemisest oli küll asi kaugel..

  • 20. november 2015 at 22:02
    Jana

    No see, et ta gei on ju ei kotigi kedagi ju antud kontekstis. Ning tõesti, tema huvi ei kadunud ju kuhugi, kui antud noormehe vanus ilmsiks tuli. Debiilik on ta juba seetõttu, et oma ametipositsioonil olles oleks võinud aimata, et sellised teod üks hetk välja tulevad. Ja ma ei kujuta ette, et mul emana närv ka ei liiguks kui mingi 30dates onu mu noorukieas poisile ligi ajaks. Ok, teoks ju kokkuvõttes ei läinud, aga see point, et mu last üldse mingid kommionud ahistaks, on niivõrd rõve. Ja mul endal ka palju palju gei sõpru, kes kõik väga armsad ja toredad, aga vot ei kujuta ette, et mõni neist alakatega õnne prooviks, see on juba halb inimene ja pervert, sest Toobalit ennast ju sisimas ju vanusevahe poleks häirinud ja ma arvan ta oleks väga leilis olnud, kui mõni alakas olekski lolli peaga sinna sauna läinud. Õelad kavatsused.

    • 21. november 2015 at 00:10
      marimell

      Kust sa tead mida Toobal mõtles või tahtis!? Saunas võib niisama ka viina visata, kohe ei pea taha keerama :D

      • 21. november 2015 at 17:58
        M.

        Miks ta siis ei kutsunud oma sõpru sauna? Kui ta ei taha taha keerata miks mitte sõpradega saunatada ja nendega juua? Nendega kellega juba võib juua?
        Sa võiksid selle teema ära lõpetada sest sa näed ainult mingigei-vaenulikust. Asi pole selles, et Toobal on gei ja tuli niiviisi kapist välja. Asi on alaealistest poistes ja ta pakkumises, mis tuli haledalt läbi interneti.
        Ma kirjutan veelkord kui Erki Nool oleks oma trennitüdrukuid hiljem netist üles otsinud ja neile sellise pakkumise kirjutanud kas sa arvad, et avalikus oleks kuidagi leebem sest ta on hetero? Kas Toobali vastu peaks leebem olema sest ta on gei? Kas neile kehtivad mingid muud seadused/moraalsed normid? Kui Erki Noolega oleks sama lugu siis kas sa kirjutaksid postituse stiilis “ta on hetero ja mis siis?”? Minu meelest oleks tõenäolisem sinu sulest “näed sa homofoob ja veel ka pedofiilsed kalduvused…” jms ;) seega ma ei leia, et Toobali vastu peaks olema selles olukorras pehmem sest ta on gei ja neid tuleb kuidagi kaitsta! Seadused ja moraalsed normid kehtivad kõikidele ole sa bi, gei või hetero!

  • 22. november 2015 at 16:44

    Ma usun, et kõik oleks sama leilis, kui Toobal oleks 16.aastaseid koolitüdrukuid sauna viina viskama kutsunud. Seega jumala savi, et need olid kooliPOISID. Rõhk on veidi teises kohas.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0