Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Meelis kirjutab: miks te talvel vihmakattega kärutate?





Kuna õues oli pühapäeval nii ilus ilm ja sadas laia lund, siis oli patt istuda toas. Võtsin kaasa mõlemad lapsed ja läksin õue. Veider on öelda mõelmad lapsed… Siiani taban end mõttelt, et issand, meil on neid nüüd kaks. Hirmutav, aga samas nii tore ja soe tunne. Aga see selleks.

Kõnnin mina siis mööda teed, ma ei olnud ilmselgelt ainuke, kes ilusa ilmaga jalutama oli tulnud, aga vastutuleval kärul oli peal vihmakate. Eee… mida? Miks? Ja siis tuli järgmine kärutaja. Jälle vihmakate peal. Ja nagu arvata võiski, siis kaks ei saanud jääda kolmandata. Ma ei saanud aru, kas mul on midagi viga või on teised imelikud, sest mina oma käru kilesse polnud mähkinud.




Õues sadas laia lund, oli miinus neli kraadi ja neil olid vankritel vihmakiled peal… MIKS? Võtsin oma ajunatukese kokku ning uurisin naabrinaiselt, et huvitav, miks see nii võib olla. “No äkki neil on riidest kärud.” Mille peale mul tekkis jällegi küsimus, et kas tõesti on need vankrid tehtud nii kehvast riidest, et ei pea lund ka kinni? Kui mõelda loogiliselt, siis õues on ju miinuskraadid. Mingi aja möödudes peaks ka käru olema nii öelda miinuses. Ehk siis kui lumi langeb, siis see jääb langenud pinnale, mitte ei sula sekundiga veeks. Või ma eksin?

Tulin koju ja pärisin aru ka oma kallilt kaasalt. Ta on ilmselt kõige suurem vihmakilede ja tekkide vastane, keda ma tean. Ta ei kannata silmaotsas mingit üle pakkimist ja “kaitsmist”. Vihmakile ei kaitse ju millegi muu kui laus paduka eest. Okei, kui õues on megatuul ja torm, siis ehk natuke ka selle eest. Aga sellel hetkel ei olnud üldse sellist suurt maru, mis võiks nii sinu kui lapse lendu viia või seitset põiepõletikku tekitada.



Vaatasin just BabyTrio lehelt, et mis see kile ka maksab. Sealt jäi esimesena silma Emmaljunga vihmakate Exclusive. Hinnaks 59 eurot. Ma pean tunnistama, et ma kartsin hullemat hinda. Kiikasin sealt rubriiki vankrikomplektid ja lappasin veel mõningaid, mis silmale ilusad tundusid. Ja tõesti-tõesti, kuskil pole konkreetselt kirjas, et see käru peab vihma ja on veekindel. Kas tõesti on kõik kärud sellised, et nii kui piisk langeb, siis laps saab sukelduda? Ma ei usu. Uurisin ühelt sõbralt veel, kes vankritega sina peal, et mis värk nende riidest Emmaljungadega on, kas tõesti lasevad pahinal vett läbi? Loomulikult ei ole asi nii hull, aga lugu sama nagu minu enda riietega. Osad lasevad vett läbi, osad mitte. Samas tunnistas ta ka, et lumega ei peaks vihmakilet kasutama. Jess, ma ei ole imelik!




Ja mis peamine. Kui ikka sajab nii palju, et sul on vajadust kaitsta last üleujutuse eest, siis mina personaalselt ei lähekski õue jalutama. Ja kui on ikka meeletu vajadust anda lapsele värsket õhku, siis mine näiteks autoga sõitma või tee kodust aken lahti ja pane ta tuppa magama. Leenu ükspäev just nii tegi, pakkis lapse kokku ja pani voodile lahtise akna alla magama ja sai ise teises toas tööd teha. Variante on mitmeid.

Jah, ma saan aru, et ootamatult tuleb vahel vihm kui oled juba jalutama läinud, aga ka seda saab täna edukalt tänu erinevatele rakendustele jälgida.

Meil on endal nahast Emmaljunga ja no minu arust meeletult mugav. Tõin selle tagasi koju, ukse taga lükkasin lahtise lume minema ja voilaa – puhas. Ei mingit vajadust vihmakile järgi. Vihmakile pannaks ju peale ikka siis kui vihma sajab. Nimigi ju viitab sellele – vihmakile. Aga üldiselt olen arvamusel, et talvel tutsata ringi vihmakilega on pisut imelik. Pigem ostke omale kohe nahast käru ja elu on lill.




 

Kategooria:#meeliskirjutab
EELMINE
marimelli blogi võib pidada üheks Eesti suunamudimismaailma teerajajaks
JÄRGMINE
Säästuaasta 2021 eesmärgid

50 Kommentaari

  • 12. jaanuar 2021 at 08:16
    Kiki

    Apppppppi noh! Meelisega 100% sinapeal!
    Kuidas ma ei salli neid inimesi kes panevad vihmakile peale ala et käru ju saab märjaks ‍♀️‍♀️ savi see laps seal kasvuhoones aga no mu kallis kärule..
    No ajuvaba.. Eelmine suvi alles sain öeldud ühele võõrale kärutajale.. Väljas reaalselt sadas seene vihma!!! No seene vihm ja 25+ kraadi sooja ‍♀️‍♀️ ja see kohe topis bussipeatuses kärule kile. Endal oli veel selline käru millel sai kaarvarju tõmmata ikka nii kinni no selle ta ka tõmbas ikka nii kinni ja kohe peale. Ja wolaa ‍♀️
    Läksin juurde ja soovitasin tal osta termomeeter ja sinna kärusse panna ja vaadata mis tundega see beebi seal kasvuhoones on. Et proovi endale ka see paks vastikust materjalist kasvuhoones kile peale panna mässu ikka nii ümber et kapuuts ka pikalt peas jne.
    Naine kohkus ja hiljem bussipeale nägin et kiskus kile maha ja pani ära jumalale tänu! Vihma siiski juba sadas natuke kõvemini.. Aga siiski ‍♀️

    Ise ei kasutanud kordagi kile. Ei käinud lausvihmaga õues ja kui sattus lausvihm tulema siis jalad andsid tuld ja kiirelt koju. Sama ka tuulega.. Beebi on seal kookonis ju nii kaitstud selle tuule ja vihma eest et no ei saa aru ‍♀️

    Õnneks on ka tänapäeval väga palju selliseid normaalse avaga ja hingav materjaliga tehtud vankrikilesi! Mis on no tõesti suured avaga täpselt kärusse mill mõte ongi käru kaitsta mitte lapsele sauna seal teha ‍♀️

    • 12. jaanuar 2021 at 09:05
      Kadri

      Talvel ei teki mingit kasvuhoonet kärusse ja iga mõistlik vanem kontrollib aeg-ajalt last / käru temperatuuri naguinii.

      Kile kaitseb paljusid vankreid niiskuse ja hiljem tekkiva hallituse eest. Jah- mõnele meeldib nahast, teisele aga mitte. Pole vaja halvustada ja kohe tuua võrdluseks suve, kus tõesti tekid ja kiled võivad viia lapse ülekuumenemiseni.

  • 12. jaanuar 2021 at 08:19
    Merks

    Samas kõigil ei ole nii palju raha, et osta nahast käru :) on ka võimalik, et ei saa käru toas hoida, peab näiteks keldris hoidma vms, siis ta ei kuiva nii naljalt ära, võib hallitama minna ja muud sellist värki. Võimalusi on nii palju ja kui vihmakilel kenasti ava lahti, ei juhtu midagi lapsega.

    • 12. jaanuar 2021 at 08:23

      Vaatasin babytrio lehele, 40€ on hinna vahe kas riidest või nahast kookon – vihmakile maksab rohkem :D

      NXT vankrikorv:
      NXT VANKRIKORV LOUNGE BEIGE + 300,00 €
      NXT VANKRIKORV LOUNGE GREY + 300,00 €
      NXT VANKRIKORV LOUNGE BLACK + 300,00 €
      NXT VANKRIKORV OUTDOOR NAVY + 300,00 €
      NXT VANKRIKORV OUTDOOR OLIVE + 300,00 €
      NXT VANKRIKORV WHITE LEATHERETTE + 340,00 €

    • 12. jaanuar 2021 at 08:46
      Taavi

      Normaalne inimene ei osta nxt90 käru arvestades kui raske ja ebamugav see maastikul on. Ja teistel brändidel on vähe nahast versioone. Kōige parem, pane mingi välikraadiklaas vankrisse ja saad teada kui jahe seal on

    • 12. jaanuar 2021 at 09:12
      R

      Minu õel oli valge nahast emmaljunga ja ka naabril. Ja läkski hallitama, sest lihtsalt pole nii kuiv elamine, et see nahk kuivada jõuaks. Mul endal kõik 3 vankrit olnud tekstiilist ja olen ka isegi seenevihmaga kile peale pannud ja justnimelt selleks, et hallitama ei läheks.
      Suvel teatavasti päikesepaistelise ilmaga vihma ei saja ja seega ei saa olla vankris mingi kasvhuhoone. Ega see kile sinna korvile ümber keritud ei ole
      Ma saadaks igasugused targutajad pikalt, kes mulle õpetusi tuleks jagama, kas vihmakile või tekk võib vankril peal olla

    • 12. jaanuar 2021 at 09:52
      Grete

      Nahast Emmaljungat saabki minu teada ainult NXT’le? Või ei ole nii? Mina ei tahtnud NXT’d ja seega jäi ainult riidest variant kaalule, mulle öeldi, et nahast neid enam ei tehtagi… Vot, käruspetsialist ei ole. Aga jaa, kile lihtsalt niisama peale tõmmata, see on ikka tase

    • 12. jaanuar 2021 at 12:04
      Mimps

      100% nõus. See ei ole imelik, kui vihmakile peal. Mina kasu kakina riidest ej käru ka seisab kelds seal ei kuivaks ära kui pealisriie saab niiskeks.

  • 12. jaanuar 2021 at 08:24
    Kristina

    See tuletab meelde, et nägin ükspäev bussis ühte naist käruga. Kärule oli täies ulatuses peale tõmmatud baikatekk. Paks baikatekk. Tundus ebareaalne, et seal all on laps. Tulime samas peatuses maha ja ta hakkas tekki kohendama. Teki all oli 2-3 a laps, kes oli ilusti kombekas, saabaste ja kinnastega, ärkvel. Kohendas tekki, asetas uuesti tervele kärule peale ja läks edasi. Ma olin nii šokeeritud, et ma ei saanud sõnagi suurt, pärast mõtlesin, et oleksin pidanud ikka ütlema talle midagi… et vihmakiledest veel võib saada natuke aru aga see asi oli täiesti uus tase.

    • 12. jaanuar 2021 at 08:28

      Ohjumal, ma tean seda tunnet. Oleme Meelisega mõlemad öelnud noortele vanematele, et ou, mis teete.. Oleme sedasi sõimu saanud, et paha hakkab. Ma iga jumala kord pööritan silmi nende kaetud hällide ja kärude peale.

    • 12. jaanuar 2021 at 10:27
      Marleen

      Ma isiklikult eelistan ka kärutada ilma vihmakileta, kasutan kile äärmisel vajadusel – paduvihm, marutuul. Kerged piisad kaitseb jalakate ära, ei ole vaja lapse hapnikku asjatult piirata. Samas, mõningase saju, ka lumesaju korral, võib sadu tulla sellise nurga alt, et otse kümpi beebile näkku, siis on ka mõistlik panna peale vihmakile. Ise jätan võimalusel alati õhuavad suurelt lahti või kärtsuga kinnituva esiaknakese kilel kas üldse lahti või kärtsudega kinnitamata – ikka et beebil parem õhuvahetus oleks.

    • 12. jaanuar 2021 at 12:10
      Mann

      Paksude tekkide vankriava ette toppimine on küll jah ajuvabadus, eriti palava ilmaga jne, aga turvahällile viskan ma ka kaubanduskeskusesse vms kohta minnes vahel õhukese salli ette, et beebi saaks rahulikult magada ja valgus silma ei paistaks ning ei häiriks. Ei leia et see mingi kuritegu on ja et keegi peaks silmi pööritama :D laps magab rahulikult ja mina saan oma asju ajada.

      • 12. jaanuar 2021 at 15:37

        Ma pööritaks silmi. Miks teda peaks üldse mingi valgus häirima? Aga noh, me oleme ilmselt erinevad, me laps magab algusest peale igas asendis ja ei vii teda taha tuppa pimedasse ja vaikusesse, vaid harjutame kohe, et kui on uni, siis maga, suva kus sa oled :)

    • 12. jaanuar 2021 at 15:56
      Mann

      Jah, minu laps magas ka igal pool ja igas asendis kui ta 1-2 kuune oli :) ei ole teda ka vaikuses magama harjutanud, vaid koguaeg koduse melu sees olnud. Poodides aga teatavasti on ere valgus ja kui see otse silma paistab, siis on näha et nüüd suuremaks saades see teda siiski on hakanud häirima ja siis ta niheleb ja vahib ringi, viskan salli ette, on hämar ja saab ilusti magada edasi. Keda see üldse häririma peaks, küljed on ju lahti, ei lämmata oma last seal. Aga no tundub, et teie oma ninaotsast kaugemale ei taha näha . Lapsed ON erinevad.

  • 12. jaanuar 2021 at 08:39
    Yt

    Pigem on targem googeldada kärusi-vihmakilega ja näidata milline on “kasvuhoonega” kile ja milline see suure avaga kile mis kaitseb käru.

  • 12. jaanuar 2021 at 08:51
    Marili

    Paljudel inimestel ei ole võimalik osta uut ja heast materjalist vankrit. Minul on ka juba neljandat last kärutav Emmaljunga, riidest korviga, omadused(vihma ja tuulepidavus) sellel materjalil ei säili kahjuks lõpmatusena. Muidugi uuena kannatab see kõike ja ka praegu veel ei ole see materjal omadega läbi, aga mu laps magab vahel õues 3+ tundi ja nii kaua ma lund sinna sulama ei jätaks. Kui on näiteks juba õrn lumesadu ja tuul, ma tõmban kile peale(hingav Exclusive kile), sest lumi ei lenda lapsele näkku ja ei sula läbi kanga. Kevadel, suvel ja sügisel ma muidugi ei kasuta kilet muul ajal kui vihmaga, tekke kärule samuti ei viska. Aga talvisel aja lumesajuga on see täiesti normaalne ja ei heidaks seda kellelegi ette.

  • 12. jaanuar 2021 at 09:03
    Kristi

    A kui palju te teete vahet, kas tegemist kilega või nö ilmastikukaitsega? See ej oma, mis tekstis välja toodud, on ilmastikukaitse ja laseb suuremas osas õhu läbi, pm nagu tänapäevased joped, mis peavad vee ja tuule kinni aga “hingavad”. Minul nt laps(kolmas juba, muide, sama süsteemi järgi) magab õues mitu tundi- ise ma seal kõrval ei passi. Eesti ilm võib teadagi olla väga muutlik ja käia seda kaitset peale panemas ja maha rebimas tundub ka üsna jabur. Ok, enda õigustuseks saan kinnitada, et tõesti, kasutan (ja olen kõigiga kasutanud) beebimonitori, mis näitab ka temperatuuri ja annab minu valitud piiril hoiatuse. Nt talvel on hoiatus -10 ja +15 peal. Mulle tundub igati normaalne. Ma ei tea, kuidas teil Hedoniga oli ja uus beebi on nii pisike, et vb magabki igal ajal ja kusiganes aga minu lapsed ühel hetkel keeldusid toas magamisest ‍♀️ Esimene ei tahtnud algusest peale. Mina ei saa jälle aru, kuidas inimesed julgevad käia magava lapsega nii, et putukavõrku peal ei ole Linnud-kassid-erinev tuules lendlev sodi-ja muidu siis putukad ka(ma ei räägi siin kärbsest!) Never ei jäta võrku panemata! Aga ometi ei näe ka vajadust kellegi maha tegemiseks sellepärast.

  • 12. jaanuar 2021 at 09:18
    Ell

    Nägin ükspäev kaubanduskeskuses hoolitsevat ema, kes jalutas ka EJ käruga. Tal vist äppi polnud.. tõmbas igaks juhuks poes sees, jah sees, selle piiiisikese kileakna ka kinni. Ma ei tee nalja. Jalutas mööda koridore (jah, jälgisin mõnda aega sest no kamoon, wtf?!) ja oligi kile peal, siuke mõnus tihke ka teine. Ilusti ümber kõikjalt korvil. Ja aken kinni.

    Õnneks mingi hetk tal tuli mees, kes vist ütles midagi. Proua avas igatahes vastumeelselt akna.

  • 12. jaanuar 2021 at 09:24
    Kellu

    Mina panen kärule kile peale ja just selle tõttu,et elan maal,mega kitsas korter majas,kus ma ei saa oma bugadood viia tuppa ega keldri,hoian autos ning sinna ma ei saa panna märga käru. Kunagi teise lapsega 10 a tagasi ma kasutasin suvel eest lahtine kile,elasin siis oma majas ,miks ,sest tumeda vankri pleekitab päike ära ja seda ei müü kuidagi maha ka pärast. Majas olles oli laps palju vankriga õues ja käisin väga palju jalutanas metsa vahel. Samas koguaeg vaatasin last seest ja katsusin ei ütleks, et kuumendasin lapse üle.

  • 12. jaanuar 2021 at 09:29
    Mari

    Mina olen üks neist nö “hulludest”, kes eile vihmakilega ringi jalutas. Ja see ei olnud mitte käru kaitseks vaid siiski lapse kaitseks, sest meie kärul on ava nii suur, et sealt lendas kõik see tuiskav lumi lapsele peale. Kindlasti oleks väikse ettrvalmistusega leidnud mingi parema katte lume eest, aga ma arvan, et normaalse õhutusega vihmakile pole ka nüüd kõige hullem. :)

  • 12. jaanuar 2021 at 09:36
    Anonüümne

    Mul sama käru ja olin ka et fafa milleks kile .. nahk ju aga varsti olid lumest siniseid vee kahjustusi täis :) ja beebikeskus saatis perse meid,ütles et ise te ei pannud lumesajuga kile peale

  • 12. jaanuar 2021 at 09:55
    K.

    Meil on vihmakile alati kaasas, kotikesega käru küljes. Kui oli vankrikorvi iga, siis oli korv lihtsalt nii lahtine, et sealt sadaski sisse (kehv korv). Küll aga on vihmakiled meil olnud need nö vihmakangast(?) ja lahtise avaga, mitte “kasvuhooned”. Aasta+ laps ei talu mul, et kaarvari on ette tõmmatud, sest tahab ringi vaadata (see ühtlasi juba piirab ära ka kile kasutamise, ei tõmba ju lapsele pähe seda ). Samas istub ta kärus mitte vihmakindlate riiete ja soojakotiga (kombe/jopega tal ebamugav ja viriseb). Ja hiljuti ükspäev oli väljas räme külm tuul, siis küll mõtlesin hetkeks, et kui oleks see läbipaistev vihmakile.. Aga ega midagi, vudisime koju tagasi (lapse põsed siiski said veidi kahjustada, hoolimata ka kreemitamisest enne õue minekut).

  • 12. jaanuar 2021 at 10:11
    Anneli

    Minul oli kahe lapsega nahast käru. Lapsed kasutasid mõlemad sama käru. Teise lapsega hakkas käru nahk murenema. Ja kui uurisin esinduspoest milles asi siis öeldi, et nahka tuleb pidevalt niiskuse, lume, vihma, päikese vms ilmastikunähtuste eestkaitsta ehk hooldada naha hooldusvahenditega. Ja kasutada niiskuse eest vihmakile. Vihm lumi külmub nahal ja nt tuppa minnes on jälle suur temperatuuri kõikumine ehk väga soe, nahale see ei sobi. Vastab see tõele või mitte, ei tea.

  • 12. jaanuar 2021 at 10:14
    Liis

    Sa tõid välja emmaljunga vankri nimekirja ja mul on hea meel, et sa oled saanud omale soetada nahast vankri ja sa ei pea muretsema vihma ja niiskuse pärast, aga igalühel pole selleks siiski võimalust. jarelturult ostes või hea diili korral, võtab inimene selle, mida talle pakutakse ja milleks tal on võimalus ja kõik ei pea vajalikuks osta tuttuut vankrit lapsele.
    Mis puudutab kile peale panemist, siis see tõesti kõlab loogilisena, et see pannakse peale, kui vankrit pole võimalik toas hoida ja see paigutatakse hoopis pagassi või garaaži või keldrisse.
    Ja oelda, et pane laps rõdule või teise tuppa aken lahti magama, et mida need emad ronivad välja…
    Taaskord väga lühinägelik. Emana mul pole väga asja kuhugi. Ausalt pole. Eriti koroonaajal ja eeldada, et ma tahan ja naudin 24/7 kodus istumist, eriti kui mu mees on pidevalt tööl, on üsna rumal. Muidugi ma lähen jalutama, et saada koduseinte vahelt välja (isegi kui väljas sajab vihma/lund), nautida ilma, saada värsket õhku ja liigutada end.
    Ja isiklikust punktist. Mu laps magab 30min maksimaalselt kodus, küll aga vankris teeb ta pika une ja ma pean minema välja jalutama, et laps magaks ilusti. Laps peab saama magama ja ulevasinud beebiga ei jaksa keegi võidelda.

  • 12. jaanuar 2021 at 10:30
    Ly

    Ära tule teisi mustama , kui on vaja teha oma kärule reklaami!
    Proovige natuke parem jutt môelda välja. Ja ära tule jutuga et mis asja see pole mingi reklaam‍♀️.
    Ps: paljud ostavad yldse kasutatud käru ja ei saa lubada endale midsgi mis olems vihma ja tuulekindel jms.

  • 12. jaanuar 2021 at 10:36
    Keegk teine

    Siis kui see covid asi hakkas oli meil siin üks ema (UKs) kes soovitas poodi minnes kile vankrile panna, et last kaitsa. Meeletult palju like sai ja ka jagatud oli thhendeid kordi. Õnneks targem rahvas kaebas ja fb kustutas postituse lõpuks. Siis oli veel üks kes õmbles maski luti külge. Sama värk ja õnneks jälle peale kaebamisi fb kustutas.

    Ma arvan, et asi on selles et rahvas ei mõista, puudub elementaarne loogiline mõtlemine ja muidugi hunnik hirmutus jutte ema, vanaemadelt kuidas võõras pilk võib lapsi harutuks muuta jne. Ehk siis värskelt emaks saanud naisel, et ole kohta kuhu piiluda ja leida kiiresti adekvaatne vastus nö oma küsimusele.

    Nagu teie võitlete kiledega ma siis võitlen sellega, et turvahälli “handle” turvakaar peab olema üleval sõidu ajal. Meeletult paljud lasevad alla, et lapsel oleks parem “vaade”. Ei teagi kas nutta v naerad.

    • 13. jaanuar 2021 at 20:28
      K.

      Turvahälli kaare puhul tuleb küll ainult tootja poolsest konkreetse mudeli manualist lähtuda! Ainult!
      Näiteks. Cybex cloud q ja cloud z. Väga sarnased mudelid, üks lihtsalt uuem. Ja nende turvakaare asetus ongi erinev. Manuaali järgi.
      Seega palun viidata kahtluste korral vaid sellele, et oleks konkreetse mudeli manuaalist järele kontrollitud.

  • 12. jaanuar 2021 at 11:11
    Mattias

    Issand, see on tõesti maailma kõige häirivam asi. Kuidas nad julgevad vihmakile kasutada? Ise ka iga kord kui inimest väljas kilest jopega näen, mõtlen, et mis nad sinna välja üldse ronivad? Tasuks ju kodus olla.

    Äkki neile, kes sulle vastu tulid, puhud tuul teiselt poolt? Sadas kärusse sisse või mis iganes. Või ongi käru materjal natuke teine. Mõttetu teiste probleeme lahendada.. Kas peaks kile kasutamise pärast hakkama vankrit või käru vahetama?

    Tõesti tunnen kaasa inimestele, keda häirivad, kuidas teised inimesed oma kärusid kasutavad või elu elavad. Jääb mõelda, et kas elu on tõesti nii igav?

    olen see kile kasutaja ja kasutan kile nii vihma ja lumega.

    Jätku närve!

  • 12. jaanuar 2021 at 11:37
    Katrin

    Lumi veel, okei..eelkõneleja siin tõi variante, mis nende peades võib olla toimub :)
    Mul endal on ka “riidest” käru, millega käin ka väikese vihmaga ilma kileta jalutamas, kuivab esikus, ukse taga koridoris..kus iganes. Saab ka ju vajadusel raami viia keldrisse, korvi/istumisosa tuppa kuivama tassida..no ei saa sellest kiletamisest aru. Aga tänaval jalutades näeb ka päikselise ilmaga vihmakilesid peal..ma ei tea kas suures hirmus et väärtuslik käru pleegitud saab vms? Igatahes kohutav.

  • 12. jaanuar 2021 at 11:59
    NjaM

    Super! Seda kasvuhoonet pole vaja ehitada. Ise ka täielik vastane ja kasutaks äärmisel vajadusel.

  • 12. jaanuar 2021 at 12:09
    K

    Mul valge nahast Mondial de lux, kasutan kilet vaid siis, kui vihma kätte järsku jääme. Muidu niisama ei pane.

    Samas paljud pahandavad, et neil nahast vankrid pragunevad, mul kahel lapsel olnud, ei ole täheldanud. Lisavanker on meil NXT90F, see on minu jaoks nikats Mondialiga võrreldes, kasutan autokäruna.

  • 12. jaanuar 2021 at 12:20
    Liis

    Mul üks Hartan nahast ja teine riidest, mis hetkel rohkem kasutuses. Praegu Voksi Urban soojakott ja kahene magab sees. Ei pane seega kookonit sisse ja päris avatud on. Tasub võibolla veits Googeldada teemat rohkem enne, kui selline postitus teha Samas nagu teema hakkab jälle klikke saama… #welldone

  • 12. jaanuar 2021 at 12:28
    Mari

    Kummardus!
    Kuigi, kasutan ise tugeva tuulega EJ vihmakate a la midagi sellist: https://www.babystore.ee/ee/product/71637/fillikid-art-0305-rain-canopy-allround-4-seasons-black
    Kummaline, et pigem müüakse vihmakilesid, mitte katteid ja võiks eeldada, et vankritegijad nagu EJ, on rohkem selline asi läbi mõeldud ja turvaline.
    Ja siin kohal last kuskil kasvuhoones hoida, pole mitte mingit vabandust, solvumist ja turtsumist (et mis see teise inimese asi, minu laps, minu õigus).

  • 12. jaanuar 2021 at 12:34
    diana

    ülepakkimine mul ka big no no, aga panin ka täna kärule kile peale, kuna lund tuiskas otse kärru lapsele näkku ja ta ei olnud päris rahul antud olukorraga
    katta käru, kuna see saab märjaks, hmm, selle peale poleks isegi tulla osanud..

  • 12. jaanuar 2021 at 13:43
    Dima

    Mõtteaineks, miks mina kasutasin universaalset (st. oli selline lohvakas, mitte fit) kilet (nö. kilejope materjal, mitte kilekoti kile):
    – rõdu peal käisid tuuleiilid ja selle tulemusena nö. lumi/vihm tuiskas. Tõmbasin kile kaare pealt allapoole ja niimoodi kaitsesin, et lumi kärusse ei tuiskaks
    – kui oli vaja magama saada, siis samamoodi tõmbasin kilet kaare pealt allapoole, et nö. ülevalt tulevat valgusvoogu vähendada ja und vähem häirida

    Ja olen suht kindel, et kui tõesti keegi tahab mõõta temperatuuri kilega ja ilma, siis seal ei ole vahet. Samamoodi võiks võrrelda riidest ja nahast käru, et ühel toimub õhuvahetus ja teine on saun.
    Ehk kilel ja kilel on vahe ja ei tasu ahastusse langeda, kui keegi tõesti seda kasutab. Ekstreemnäidetest ma ei räägi, need on ilmselge vähemus.

  • 12. jaanuar 2021 at 14:08
    Nooruke

    Jaa, ma olen üks neist. Täna just tegin nii. Aga mina panen sel põhjusel, et lumi vankrisse sisse ei tuiskaks.. või on ok lasta lumel vankrisse tuisata? :D Ma ka noor lapsevanem, vb teengi siis valesti :) Kuidas te sisse tuiskava lume eest kaitsete?

    • 12. jaanuar 2021 at 14:54

      Kuidas saab lumi sisse tuisata ma üldse aru ei saa. Eesti talvi arvestades tuleks osta vanker, millel on kookon kinnine, suur kaarvari jne

  • 12. jaanuar 2021 at 14:59
    E4

    Tere!
    Tavaliselt ei kommenteeri üldse ja üldiselt teie põhimõtega nõus,kuid see teema ajandas mind kirjutama küll!:)
    Mul enamväem samavanad lapsed kui teil,seepärast olengi Teie blogi aeg-ajalt lugenud!
    Aga selle kileteema puhul palun natuke tolerantsust/mòistmist…alati ei pruugi kòik olla nii must/valge nagu teie kirjeldate!
    Uskuge vòi mitte,on olemas ka beebisid,kes ei ole kuldmagajad ja keda vähimgi ärritaja võib segada(seesama üksainuski lumehelves näiteks!❄️) Seega kile ei panda,mitte vankri vaid beebi pärast! Ja muideks mul ka nahast vanker….:) nii,et….
    Ja see kommentaar,et ostke nahast vanker…noh jah,see on nagu nahast diivanigagi,et mònele meeldib,mònele mitte…Asi ole üldse vankri materjalis!:)

  • 12. jaanuar 2021 at 15:26
    E

    Võib-olla tahetakse käru kaitsta, et see hiljem võimalikult kallilt maha müüa?

    • 13. jaanuar 2021 at 14:13
      Ketli

      Mul on ongi see eesmärk. Marimell palun ära vaata enda mätta otsast asju.

  • 12. jaanuar 2021 at 15:29
    Piret Heinsalu

    Mina näiteks kasutan ka vihmakilet, kuna olude sunnil pean vankrit autos hoidma ja kui ma panen märjaks saanud käru autosse, siis see paratamatult ei kuiva seal, vaid pigem läheb hallitama. Muidugi ma kasutan oma ajusid ja ei pane kilet peale kui selleks vajadust ei ole ja ka mingi pluss 20ga mitte.
    Lihtsalt tuleb natuke laiemalt mõelda kui ainult enda mätas. Kahjuks minu vankri ostmise eelarve oligi 100-150€ kasutatult ja ei ole ka nii suurt korterit hetkel, et saaksin keset tuba hoida seda.

  • 12. jaanuar 2021 at 15:44
    Liis

    1. Mu vanker on riidest (bumbleride)
    2. Ma hoian vankrit autos (viies korrus, lifti pole)
    3. Mul on ostetud sügiskott ja vihmakilega on soojem, mis tähendab, et hoian ühe koti arvelt raha kokku
    4. Laps ei luba kindaid panna ja nii on käed soojas

  • 12. jaanuar 2021 at 19:47
    Kaisa

    Minul on riidest käru (bugaboo) ja laps istumisosas. Kasutan ka lumesajuga kile, sest ei taha, et mu laps lumehanges magaks.

  • 12. jaanuar 2021 at 20:31
    Eva-Kaisa

    Mõnusalt edev vanker teil. Mul oli omalajal ruuduline riidest kärakas. Vihmakilet kasutasin vähe, aga kui seda tegin, siis ilmselt selleks, et käru vähegi sellest porist ja pasast säästa. Selleaegne vihmakile nägi välja nagu telk, peaaegu läbipaistmatu, nurgad igas ilmakaares võikalt püsti.

  • 12. jaanuar 2021 at 21:59
    Eve

    Ma ei ole titeteemades veel sees, sest ei oma lapsi, aga see-eest oman koera, mis ei erine oluliselt lastest. PIKAKARVALISTELE TOPELTKARVAGA koerte surutakse mingid talveriided selga ‍♀️. Vihmariietest saan aru veel, aga paksud joped ‍♀️. Samal ajal minu väike topeltkarvaga koera paneb lumes hullu ja ei taha tuppagi tulla .

    • 14. jaanuar 2021 at 19:26
      V

      Ka mul on nxt90 valgest nahast (nb! See pole päris nahk) ja pööran tähelepanu, et vankri juhendis on kirjas “Always use raincover when it’s snowing or raining.” Kunstnahk hakkab pidevas niiskuses pragunema.

  • 13. jaanuar 2021 at 14:03

    Elan maal, laps magab kõik uned õues (3-4 tundi) On hetkel 1.8 aastane. Kile on alati peal, sest meil võib siin selle 3-4 tunni jooksul tuul jumala lambist tormama hakata. Talvel panen ka siis peale kui on null tuult. Esiteks teeb ta vankris olemise veidi hämaramaks, teiseks hoiab natukenegi soojemat õhku (kasvuhooneteooriast ei saa üldse aru, sest vankrisuu on ju pm sama avatud kui enne, õhk saab põhjast jne liikuma) Lisaks on ka putukavõrk peal sest meil on siin palju linde ja kui ta maja kõrval magab, siis need kipuvad pidevalt vankri peale istuma (palju siis pole puudu et sisse lendaksid) Laps ise magab Jonsu villakombega ja villatekiga naturaalse lambanaha peal, seega ei mingit higistamist. Küll aga ei poolda ma soojal ajal neid max kinni katmisi (või mis tahes ajal vankrisuu kinnikatmist, vot see on rets ja ohtlik!)

  • 13. jaanuar 2021 at 14:10
    Merle

    Üleüldse tutvu oma käru kasutusjuhendiga. Käru peab kasutama vastavalt tootja juhistele.

    • Ärge jätke lapsevankrit kauaks intensiivse päikese kätte.

    Lume- või vihmasaju ajal kasutage alati vihmakilet!

    • Ärge hoidke lapsevankrit külmas ja/või niiskes kohas.
    • Kui raam saab märjaks, kuivatage see kohe ära. Enne hoiule panemist veenduge, et vanker on täiesti kuiv.
    • Kui kasutate lapsevankrit mere või soolatatud teede lähedal, peske raam veevooliku abil puhtaks ja
    kuivatage.
    • Olge transp

  • 16. jaanuar 2021 at 22:28
    Merle

    Kogu selle postituse juures tekkis minul hoopis küsimus järgneva lause kohta “Ja kui on ikka meeletu vajadust anda lapsele värsket õhku, siis mine näiteks autoga sõitma”. Et nagu kuidas on autosõit seotud värske õhu saamisega? Sõidad auto aknad all?

    • 17. jaanuar 2021 at 12:37

      Autosse minnes ja kuskil käies saad ka värsket õhku ju :)

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0