Käisime Lätis ehk huvitavad leiud lõunast

Me oleme ikka need, ah, tavai, lähme! Titt ja kotid kokku ja minekut. Mis siin ikka oodata ja mõelda. Elu on elamiseks.

Kui Pärnus lahistas vihma sadada, siis mida Riia poole me liikusime, seda paremaks ilm läks!

Kolmapäeva õhtul pakkisime kodinad kokku ja “lähme kell kaheksa, siis kümnest saame minema” pidas paika nagu tavaliselt… Kell 10 haarasin ma politseist beebi passi ja tripp võis alata.

Päev varem olin booking.com kaudu broneerinud meile hotelli, 50€ eest saime suure mullivanniga sviidi Good Stay Jūrnieks hotellis.   Ma ei tea, võibolla ma eksin, aga mulle jäi mulje, et on Riia vanalinn ja ülejäänu kvalifitseerub juba äärelinna alla. Me olime keskusest umbes viie kilomeetri kaugusel ja mul oli tunne, nagu me hotell oleks Kopli liinides olnud. Räämas majad, hulkuvad kassid, pimedad tupiktänavad… Aga vähemalt oli meil kahetoaline korter, lihtsalt ilma köögita. Selline vaade avanes magamistoa aknast…

Autoga inimesele soovitaks hotelli küll, pääseb igast kandist ligi ja hind oli ka soodne. Lapsega on mugavam kui ühes kitsukeses hotellitoas. Ja kuulge, mida üldse 50€ eest loota. Tavaliselt ei saa selle raha eest korralikku kohvritki, nagu ma siin kirjutasin.

Hommikusöögiks oli ainult munaputru ja viinereid, sinki-juustu ja leiba-saia, aga ajas asja ära. Hedonile maitses ka! :)

Aga… Mul oli kindel plaan “minna sinna kaltsukasse kus kilohinnaga kraami saab” ja Meelis tahtis Livu veeparki… Muid eesmärke meil polnud ja need said kaks said ka teostatud.

Kilohinnaga kaltsukas

Neid on Riias terve hunnik. Kannavad nime EconomClass. See mis mulle guugeldades välja tuli, Elisabeti tänava oma, ON LIKVIDEERITUD, aga sealt vaid 400 meetri kaugusel Marija tänaval on järgmine. Ja kilomeetri kaugusel veel üks. Kilohinnaga saab kraami tõesti, kuid olenevalt päevast on see kas 80 senti või 22 eurot. On nö LUX päevad, kui hinnad laes ja suvalised päevad kui asjad odavad.

Mina sattusin Marija tänava omasse 8€ päeval. Kokku kulus mul 9,07€ ja ma sain selle eest Hedonile talvejope, meganunnu helesinise kapuutsiga kampsuni, teksad, pudipõlle, endale mingi laheda särgi ja ühele preilile eriti nunnud mütsi ja kindad (need viimased olid eraldi kastis, kus oli kiri LUX).

Üks punane mantel oli seal ka, mis jäi ostmata, sest kaalus nats üle kilo ja oli samuti luksuslikust kastist. Ja 24€ eest oli mantlit natuke vähe.

Beebitoit odavam kui meil

Teine asi, mis mulle huvi pakkus oli beebitoit. Ja üleüldse toidupood. Käisime kahes keskuses. Sky & More (mõttetult väike, umbes nagu Tallinnas Stroomi keskus) ja Spice’is (märksa suurem, aga samad poed, mis meil – H&M, New Yorker, Zara, Aldo, NS king jne).

Spice’is on megasuur Lido restoran, kus laste mänguala on suurem kui Solarise Lido ise.

Mulle tegelt Lido söögid ei meeldi, ei Tallinnas ega Riias, aga Meelis rõhutab mulle alati, et seal on odav. No ma ei tea. Minu supp, natuke salatit ja Meelise praad maksid 14,40€.

Toidupoodides on üldiselt samad brändid mis meil, suhteliselt sama hinnaga, aga kui vaadata käimasolevaid soodukaid, siis soodsam kui meil :)

Paar põnevat leidu siiski oli… Mina pole meil sellisrid kokteili jaoks mõeldud sidruni/laimi shotte näinud ja ise endale mereande ka meil kuskil niimoodi võtta ei saa. Jalapeno wok oli lihtsalt huvitav.

Sky & More all oli mingi teistmoodi toidupood, aga sinna me ei jõudnud, kuna juba oli sulgemise aeg.

Ma väga palju beebitoitu ei ostnud, aga mõned siiski. Mingid kohalikud ökokad 100ml tuubis olid 74senti. Ja Milupa purgisöögid olid 89senti.

Lisaks haarasin paar tšillitoodet, mida ma meil polnud näinud ja mõned joogid, mis põnevamad tundusid. Näiteks mango- ja litšimaitselised vahuveinid. Greibivein. Ja suvakad kokteilid ja mojitod.

Livu veekeskus

Ma ausaltöeldes polnud väga rohkem ette guugeldanud kui hindu. Kohapeale sõites tuleb esmalt tasuda kaheeurone maks. Ei saanud mina aru, oli see tee-maks või külastustasu. Maksin ära. PS! Masin käsib pileti printimiseks vajutada rohelist nuppu, mida seal pole. Käib kollane kah, eksole! Same, same, but different.

Juba Livusse sõites paistavad hiiglaslikud torud ja mingi megapall mille otsa saab ronida ja hüpata ja teistele laineid teha. Loomulikult hakkas meie jõudes sadama.
Ostsime siis piletid neljaks tunniks (24,90 täiskasvanule ja 3€ beebile), aga soovitaks osta kaheks tunniks. Nats odavam ja kui beebi just megakala pole, siis üle 1,5h ta sulistada ei viitsi.

Seal oli üks selline bassein, mis oli nagu meri, läks järjest sügavamaks ja mis tegi laineid. Seal “liivapiiril” oli Hedonil lõbu kui palju kui lained tulid. Ta püüdis neid kätte saada. Oeh, mõnus oleks mere ääres sedasi laineid püüda, aga nagu kombeks, siis Eesti suveilm on nagu Austraalia talv… 15 kraadi ja jope alla ei pea kampsunit panema…

Pärast ujumist läksime kõrvale Rimiga samasse kompleksi kuuluvasse Chili pizzasse sööma. Mul oli kõht niiii tühi, menüü niii ilus ja isuäratav. Valisin endale burgeri, teades, et ma ei jõua seda süüa ja siis tegin Meelisele ettepaneku, et ma võtan eelroa ka. Ta ütles, et mõttetu, ma ei jõua ju süüa… Ma teatasin, et selge, võtan siis magustoidu hiljem. Reaalsus oli see, et burgeri pealmine kukkel lendas kus seda ja teist ja siis suutsin ma ära süüa 1/4 sellest burksist, 10 friikat ja ühe kahvlitäie salatit ja ma ägisesin.

Tellitud kokakoola jäi minu poolt puutumata ja kohvist võtsin umbes viis lonksu. Mu kõht oli megatäis! Hea, et ma siis eelrooga ei võtnud, magustoit tuli praegu meelde :D

Rahast: minu burks, Meelise mingi vürtsikas sealiha riisiga, kaks kokat ja kohv maksid 16,50€. Võrreldes Lidoga oli kordades parem. Eelkõige maitsvam.

Liiklus nagu Sharm el Sheikhis

Kõik, kes on kuskil lõunamaal reisinud, teavad milline on kohalik liiklus, kõik on üksteisel perses kinni, möödasõidud käivad siuh-säuh, signaalitamine on igapäevane osa. Kui nüüd signaalid maha võtta, siis Läti liiklus on samasugune.

Kuigi tee on kaherealine, siis üsna tihti on sellest tehtud neljarealine. Ja kõik toimib. Kes venida tahavad, need võtavad kõrvale ja teised mahuvad ilusti mööda.

Tagasitulles tegime Pärnus peatuse ja käisime ühel jaanuaribeebil külas ja koju jõudsime südaööks.

PS! Kes lähiajal Lätti minemas, siis piiripunktist hakkavad teetööd, varuge tunnike kindlasti lisasõiduaega!

22 thoughts on “Käisime Lätis ehk huvitavad leiud lõunast

1. Tegime peatusi, ta magas suurema osa ajast. Vahetasime just hälli tooli vastu, mis käib lamavasse ja tal oli megamõnna seal. Peatusi tegime umbes iga 2h tagant (tegelikkuses minnes ja tulles Pärnus ja tagasiteel ka Ikla punktis, ta just ärkas), sest magavat last ma üles ei ajanud.

1. Kus Te seda teemaksu maksite?
    Ning millises piiripunktis need ehitustööd hakkavad?

1. Iklast alates teetööd ja maksu maksime Jurmalasse sisenedes, kohe enne Livu parki

2. Need sidruni/laimi shotid on olemas küll meil ka. Näiteks Pärnus CityAlkos täitsa olemas:)

3. Seda laimimahla olen Pärnus näinud, kauplus-ladu Kanpol. Nii mugav on nendega kokteile teha, külalistele ka meeldis! :)

1. Mul oli burxi isu. Aastas ehk 3-4 korda tellin burxi, hirrrrmmmuuus :D

4. Mida ma soovitaks veel Lätist kaasa haarata on kasemahlast tehtud veinid ja šhampad, väga omapärased. Teede puhul märgiksin ära, et paljud läti teed on tegelikult nö “kolmerealised”, sõitma peaks tee ääres ning keskmine rida on möödasõitude jaoks.

5. Seda silla maksu või mis iganes see on pidime meie kah maksma mingi miljon aastat tagasi seal (üle 10 a tagasi)

6. See nõukogude aeg ei ole ju ainult meie Mustamäe ja Lasnamäe majad, Lätiga ongi sama. Ma imestan, et sina selle üle imestad.

7. Soovitan kasutada ööbimise otsimiseks teine kord hoopis AirBnb-d. Saad sel korral välja käidud hinnaga arvatavasti ägedama ja paremas kohas toa/korteri/maja :)

8. Me läheme reedel Riiga, käime aastas ca 5 korda ja alati otsin hotelli http://www.booking.com lehelt. Sain 4 tärni hotelli täiesti vanalinnas 77€ eest. Riia on juba aastaid olnud meie üks lemmiklinnasid.

9. ma nägin sind kõhuga kunagi ka patustamas mehe ja sõbrannaga burgeri kohas midagi kaasa ostmas oi oi:P

ise ka ikka patustan kuidas siis muidu:D

ja sel helesinise kleidiga pildi tundusid ja nii kleenuke ja ilus :P:)