Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Lööge või risti! Ma olen viis kuud vaikinud, ma enam ei suuda!

MINU VASTULAUSE VAHUR JOALE, KROONIKALE JA TERVISEAMETILE: ma ei viitsi teiega vaielda (targem pidi järele andma!), minu mõtted on absoluutselt 125% täpselt ja minust paremini (selgemini) kirja pannud Indrek Saul (loe siit!)




Kui ma seda viis kuud tagasi ütlesin, tembeldati meid kergelt öeldes rahvavaenlasteks, kes oleks võinud “lolli peaga mindud reisil” maha surra. Täna on suurem osa mōistusega inimesi aru saanud, et koroona on täielik massihüsteeria, mida meedia poolt inimestesse külvatakse, sest misajast tapvat viirust kätepesu ja paratsetamooliga ravitakse (see pole minu arvamus, seda soovitas ravimiamet!). Kreetal reisil olles oli meie majanaabriks lastearst, kes kinnitas mu mõtteid. Jah, sa saad ennetada viiruse levikut kätepesu ja palavikualandajaga, aga aasta soovitus noh!

Nagu ma ka Kreeta postituses kirjutasin, mina reisides koroonat ei kartnud.

Ütleme ausalt, et me ise ka ei ole koroonapaanikast väga mõjutatud, sest mis “tappev viirus” saab olla miski, mida ravitakse paracetamoli ja kätepesuga. Mina isiklikult olen arvamusel, et tegemist on massihüsteeriaga, et kõigutada majandust, vähendada tarbimist, säästa loodust, panna inimesed nägema inimesi enda ümber ja rohkem mõtlema sellele, mis on tegelikult oluline. Aga see selleks.

Mul on alati olnud probleeme viisaka eneseväljendusega, ma ei ole ka maailma parim argumenteerija, sest ma ei pea seda oluliseks kui mul on kindel seisukoht kujunenud.

Ma ei ole kunagi sest koroonast suurt pidanud, gripp nagu iga teine, lihtsalt niitis korraga palju. Ja olgem ausad, kes meist teab, kui mitu inimest suri koroonasse ja kui mitmel oli tegelikult (gripi)tüsistus? Itaalias koroonasse surnutest 99% põdes muid haigusi! See kui ma põen AIDSi ja suren kopsupõletiku tagajärjel, siis millesse ma tegelikult suren? Kas sellesse, et mul juba oli surmaga lõppev haigus või kopsupõletikku, mida ma viimati põdesin?


Ma ei taha hakata jälle vaidlema, et gripp pole ikka sama ja nii palju inimesi ikkagi grippi ei sure jne. Meil polegi veel statistikat, et seda võrrelda, kuna koroona viirus on nii noor, et aasta lõikes teda mõõta ei saa. Kui keegi leiab kuskilt gripi tulemused esimeste kuude kohta kui viirus ülse kunagi avastati, siis võime mingist võrdlusest rääkida.

3.08.2020 seis: coronavirus cases: 18,237,281 / deaths: 692,837 (surmajuhtumeid 3,7%)

Lõpetage lihtsalt see massipsühhoosi ja hirmu külvamine! Mõelge korraks enda peaga, ilma eelarvamusteta ja unustage korraks meedias loetu. Kas ei tundu natuke imelik kogu see värk teile?

Üks asi, mida mulle alati kommentaarides ette heidetakse ongi see, et mul ei ole vanu lähedasi ja neid on vaja ikka hoida jne. Kas te saate aru, et vana inimene on iga haiguse riskigrupp, ta on ka gripi riskigrupp, kopsupõletiku, mumpsi, veresoonkonnahaiguste, südamepuudulikkuse vms riskigrupp. Nii nagu lapsed on pea alati riskigrupiks täidel ja tuulerõugetel. Siin pole lihtsalt midagi teha. Asi ei ole koroonas, asi on vanuses, selles, et vanad inimesed surevad nagunii üldjuhul enne sind. Nad on riskigrupp juba vanuse poolest. On suurem tõenäosus, et 80aastane libiseb tänaval ja kukub end katki kui 30aastane, sest sul on kiirem reaktsioonitaju ja sa suudad kiiremini näiteks käed ette panna, et mitte ninali käia. Asi ei ole koroonas, jumal küll!

2019 aastal suri Eestis 15 401 inimest, see teeb ca 42 inimest päevas (link). Kokku on Eestis koroonaviirus nõudnud 63 inimese elu (link). See on 12 “koroonasurma” kuus, arvestades, et esimene nakatunu avastati Eestis veebruari lõpus. See ei ole mitte midagi marginaalset ja kui võtame arvesse näiteks märtsi, kus meil koroona puhang nö algas, polnud ka seal midagi erilist. Suri paar vanainimest rohkem kui aasta varem. Kerge on lihtsalt koroonasilt külge riputada, kuigi tegelikult läks ta vanaduse, südamepuudulikkuse või vähi tõttu.

Statistikaameti andmete kohaselt suri tänavu märtsis 1405 Eesti elanikku ehk keskmiselt 45 inimest ööpäevas. Surmade peamised põhjused on aastaid olnud vereringeelundite haigused ja kasvajad. Viimastel aastatel on Eestis iga päev keskmiselt surnud 42 inimest. Tavapärasest rohkem surmasid on olnud detsembrist märtsini ja keskmisest vähem juunis, juulis, augustis ning septembris. Viimasel neljal aastal on kuu keskmine surmade arv päevas olnud 38–54. (link)

Salapärane klubinakataja




Inimene käib klubis, kinos, läheb spaasse, nakatab väidetavalt kümneid inimesi ja mitte keegi ei tea, kes ta on? Mis ta nimi on, kust ta pärit on, mis ta Tinderi või Insta konto on? Olge nüüd normaalsed.

Taavi Rõivas ei saanud külmiku tagant väljagi, kui juba oli teada, et ta oli seal koos Kadiga. Ja see oli teisel pool maakera. Hensugusta saab puid alla kuueaastataguse säutsu pärast.. Kõik nokitakse kuskilt välja, keegi teab alati kedagi, aga vaat, seda imetegelast, kes viirust käib levitamas, teda ei tea ega tunne keegi. Eesti meedia suudab välja nuhkida ju kõik ning enamgi veel. Aga seda ühte tegelast ei tea keegi. Ometigi teatakse täpselt kus ta käib ja kellega kokku puutub. Kas see ei tundu päriselt teile imelik?

Ja nagu ma ütlesin, olen ma kehv argumenteerija. Igaks sajaks juhuks, nimesid nimetamata, olen ma nõus ühe Facebookis jagatud postitusega, mis kogu selles idiootsuses tundub jah, kindlasti, ajuvaba, aga samas mõtlemapanev ja point on täiesti olemas. Ma pigem jagan seda seisukohta kui seda, et surma vastu saab maski ja kätepesuga. Tahaks peaga vastu seina taguda, ausalt!

Oli 2019 aasta lōpp..

Inimestele tundus, et elu maa peal on lihtsalt suurepärases korras. Ärid ōitsesid, palgad tōusid, nad reisisid aina rohkem ja kaugematesse maadesse, nad ehitasid aina suuremaid ja kōrgemaid maju ja ristluslaevad olid saavutanud väikeste linnade mōōtmed.


Emake Maa aga vaatas seda inimlaste poolt kordasaadetut ja oli mures, et selliselt ei kesta see lust ja pillerkaar pikalt. Mida küll teha, et inimlastele mōistus pähe panna?

Läks siis Maa Isand Universumi jutule. Kōiksusetaat vōttis Emakese kenasti vastu, aga Maa välimus tegi Universumi murelikuks.

„Maa, sa näed kuidagi väsinud ja kurnatud välja. Viimati, kui me mōni miljon aastat tagasi kohtusime olid sa palju värskem ja rōōmsameelsem,“ ütles Universum. „Tule, lähme jalutame natuke ja räägi mulle kōik hingelt ära“.

Nad jalutasid Looja vōrratus galaktikasalus. Eemalt tundis Maa ära miljardite galaktikate seast Linnutee ja Andromeeda. Oli supernoovade puhkemise aeg. Need purpurpunased hiidtähed, mis alles oma elu viimastel hetkedel avavad plahvatades oma tōelise ilu, valgustasid taevast oma värvilse iluga sadade miljonite valgusaastate taha ja jäädes sellesse tardunud ōidepuhkemise olekusse püsima aastatuhandeteks. Taamal sätendas perseiitide tähesadu.

„Selles on igavikiline ilu,“ mōtles Maa.

See galaktikasalu vōrratu ilu lummas Maad iga kord sedavōrd, et ta oleks vōinud end sinna unustada kasvōi miljoniteks aastateks, aga looja hääl tōi ta reaalsusesse tagasi.

„Sa näed kuidagi räsitud välja, Maa,“ ütles Universum. „Ise oled nii noor, aga juuksed on sul juba hõredamaks jäänud, mōni salk on kohe täitsa välja kukkunud, ja kas su nägu on nōgine ja mis armid need su kätel on?“ uuris Kōiksusetaat imestunult.

Maa langetas pea ja hakkas vaiksel häälel Looja küsimustele vastama. „See, et mu juuksed on hōredamaks jäänud, sellest pole midagi, küll need kasvavad ajapikku tagasi,“ püüdis Maa inimlaste teguviisile anda kergema varjundi, kuid pidi siiski Universumile tunnistama: „Aga see on sellest, et inimesed on viimastel aastakümnetel raiunud tohutul hulgal metsi ja see väljakukkunud juuksesalk, see on Amazonase vihmametsade lageraidest,“ pomises Maa tasakesi, sest nii piinlik oli tal oma laste pärast.


„Aga need nōgised laigud, noh, need on sellest, et maalased ei ole veel jōudnud oma arenguga sinna maale, et oskaksid puhast energiat toota. Et oma järjest suurenevaid soove täita, siis nad pōletavad kōike, mis vähegi pōleb ja sellest mul nägu tahmane ongi ja kui päris ausalt tunnistada, siis hingata on ka raske, sest mu kopsud on nii Siberis kui ka Amazonases kahjustada saanud,“ seletas ōnnetu Maa.

„Aga sinu kurnatud olek, kallis, ma pole sind veel nii väsinuna näinudki,“ jätkas Universum küsimustega.

Maa ohkas ja ütles: „Jah, ma olen tōesti väsinud ja kurnatud, inimesed paljunevad nii kiiresti, et varsti ei jätku mul ressurssi neid ära toita ja pealegi nende soovid aina kasvavad, nad raiskavad arutult, nagu kōike oleks lōpmatuseni,“ pihtis Maa Universumile.

„Aga need armid su kätel?” muutus Universum silmnähtavalt kärsitumaks. „Kas jälle su laste kätetöö?“

„Need on aatompommi armid, mille ameeriklased Jaapanile heitsid,“ ei saanud Maa tōde Taevase Isa eest varjata. „Need on juba palju paremad, kuid täielik paranemine vōtab veel aastasadu, aga pole midagi ja nagu öeldakse pulmadeks saab terveks,“ püüdis Maa asja naljale keerata.


Aga Isakesel oli tuju naljast kaugel. „Mingid sitikad, keda Maa inimesteks kutsub ja keda ta nii piiritult armastab, on nüüd küll üle piiri läinud,“ arutles Universum omaette. Maa on nad oma liigse armastusega ilmselgelt ära hellitanud. Lapsi ei tohi poputada, neil tuleb lasta kasvada spartalikes oludes, kus nad peavad viimse kui leivakoorukese välja teenima oma kätetööga.

Nüüd ei jää muud üle, kui neile tuleb anda korralik ōppetund, leidis Universum ja ütles Maale: „Kallis Maa, sa tead, et sa oled mulle väga kallis ja koos sinuga ka kogu su looming, aga nüüd on aeg käes, kus ma enam läbi sōrmede vaadata ei saa ja me peame inimesi karistama,“ oli Looja resoluutne.

Maa nägi, et tal pole valikut ja noogutas vaevumärgatavalt, sest nii kōvasti armastas ta oma lapsi ja ei tahtnud neile isegi selles olukorras halba. „Saadame neile veeuputuse, nagu ma olen seda varem juba mitu korda teinud,“ pakkus Universum.

„See on imelihtne, ma panen mitmel pool maakera Yellowstone’i suurused supervulkaanid ühel ajal purskama nii, et maakera teeks nende ühise plahvatuse jōu tulemusena oma pöörlemisteljel ühe väikse nōksaka, piisab kui see on kasvōi mōne sekundikûmnendiku pikkune peatus, et kōik, mis planeedil kinni pole, paiskuksid maa pöörlemiskiirusega 50 m/s ida suunas. See hetkeline nōks lōikaks maapinnalt läbi kōik inimeste poolt ehitatud hooned ja muudaks need hetkega rusudeks. Ookeanid rulluksid kahe-kolme kilomeetri kōrguste hiidlainetena üle mandrite ja pühiksid viimse kui kivikese teelt. See käiks vâga kiiresti,kolme ja poole tunniga liiguks see puhastuslaine üle Ameerika, Euraasia saaks veega üle ujutatud kuue tunniga ja Austraalia peale ei kuluks üle kahe tunni,“ lōpetas Universum oma monoloogi.

Maa oli silmnähtavalt kurb.

„Aga siis hävib ju kogu elu maa peal ja nad ei ōpi jälle midagi,“ ütles maa nuuksudes. „Ja siis peaks Noad hoiatama, et ta ehitaks suure laeva, mille peale kōikidest pudulojustest kaks isendit ära mahuks, aga see vōtaks liiga kaua aega,“ kavaldas Maa. „Ja nad ei ole nii suurt karistust ära teeninud, et kogu inimkond ära hävitada,“ lisas ta veel lōpuks.

Universum vaatas Maad imetlevalt. Talle meeldis, kuidas Maa oma laste eest ennastsalgavalt ja kavalusi appi vōttes seisis. Looja meel muutus leebemaks.

„No heakene küll, aga saadame neile siis sōja,“ pani taevane Isa ette. „Mäletad, kuidas nad eelmine kord ise oma arvukust 20 miljoni võrra vähendasid,“ ütles Universum. “Sõda hävitab hooned ja kogu taristu, mida saab inimkond ühiselt taastama hakata.


Kōik väljamõdud mured ja lollused, kaovad iseenesest, näiteks nagu banaanide kōveruse ja kurkide pikkuse mõōtmine.”

„Ma mäletan väga hästi sōda,“ vastas Maa. „Aga see oli ikka väga kole ja pealegi kas sa tead, mu Isand, täna on inimestel teised relvad, aatompommi arme sa mu kätel juba nägid. Kui nad juhtuksid käiku laskma kōik oma maapealse aatomiarsenali, siis ei jääks mu kehale ühtegi tervet kohta,“ ütles Maa ja oli juba ette uhke, et sōda ei lähe läbi.

Nii ka läks. Taevataat mōtles korra ja ütles: „Aga no saadame siis näljahäda!”

„Pole erilist mōtet,“ vastas Maa. „Meil juba sureb nälja kätte 9 miljonit inimest aastas, kellest on kolm miljonit lapsed, aga nad ei liiguta selle peale sōrmegi. Lisaks on näljasurm pikk ja piinarikas,“ lisas emake.

„No siis ei jää muud üle, kui saadame Maa peale viiruse,“ ütles Kōiksus.

„Sellisel juhul jäävad kōik hooned terveks, sinu keha jääb kahjustamata ja need, kelle ma enda juurde tagasi kutsun, surevad kiiresti, maksimum kahe nädalaga,“ ütles universum ja jäi Maad vaatama, et kas tal on ka selle pakkumise peale vastuväiteid.


Maa tundis, et tal ei ole viiruse saatmise vastu erilisi argumente, kuid ütles siiski: „Lapsed on igasuguste viiruste vastu kōige vastuvōtlikumad..“

„Heakene küll,“ ei lasknud Universum Maal lauset lōpetada. „Teeme siis seekord selliselt, et saadame maale sellise viiruse, mis jätab lapsed ja noored puutumata ja kutsub minu juurde tagasi need hinged, kellel enam eriti midagi maa peal juurde ōppida ei ole.“

Selle peale ei olnud Emakesel Maal midagi muud teha kui pakkumisega nõustuda ja nii saatiski Isand Universum viiruse Hiinasse, kus inimesed kōige kontrollimatul moel paljunevad ja seal riigis toimub ka kōige suurem looduse reostamine.

Sealt edasi aga pidi viirus, mis sai nimeks Covid-19, levima kogu maailma peale, et inimkonna ridu natuke harvendada ja et nad korraliku ehmatuse osaliseks saaks ning oma tegemiste üle järele mōtlema hakkaks.

Poole aasta pärast küsib Universum Maalt, et kuidas inimeste korralekutsumine viiruse meetmega läks.


„Kahjuks mitte nii, nagu sa arvasid ja lootsid,“ vastas Maa. „Kohe, kui viirus Hiinas levima hakkas, pugesid hiinlased oma urgudesse, nagu hiired ja loodetud 10 miljoni asemel suri kōigest alla nelja tuhande. Euroopas läks natuke paremini, sealsed elanikud olid rohkem üleolevamad, kuigi ka nemad võtsid lōpuks hiinlastest eeskuju ja sulgusid tubadesse, siis seal suri mõnikümmend tuhat kahe miljoni asemel. India jäi praktiliselt üldse puutumata, kuigi ka sealt planeerisime kuni 10 miljonit hinge tagasi kutsuda,“ raporteeris Maa.

„Rahvaarv tõuseb ikka samas tempos ja peale väikest ehmatust on inimesed taastamas oma igapäevahullust,“ tunnistas Maa olukorrast maal peale viiruse taandumist.

„No siis ei jää muud üle, kui tuleb karmimad meetmed kasutusele vōtta,“ nentis Universum ja läks uut plaani hauduma, kuidas peatada maalaste tarbimishullus ja rahvastiku juurdekasv, kuidas saada inimesed vaatama enda sisse ja et nad hakkaksid tegema otsuseid südame järgi, sest kui järgida oma südant, siis pole võimalik teha valesid otsuseid, sest südamest tulevad otsused on kōik kooskõlas Looja tahtega.

Jätkub aasta pärast..

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Meelis kirjutab: kui lõpetaks valetamise?
JÄRGMINE
Lisaks säästukontole tuleb avada ka “remondimehekonto”

122 Kommentaari

  • 4. august 2020 at 08:19
    Kats

    Täiesti kohutav jah, mis hüsteeria on lahti läinud. Eestis sureb iga päev keskmiselt 45 inimest, aga see ei huvita kedagi. Leitakse aga mõned ilma sümptomiteta “haiged”, siis on paanika lahti. Suleme aga inimesed kodudesse, keerame majanduse pea peale. Ja kui arvestada seda, et gripi jaoks on vaktsiin olemas, aga inimesi ikka sureb, siis on see kõik eriti jabur.

    • 4. august 2020 at 08:32

      Super kommentaar, aitäh. Ma kohe täiendan oma postitust!

    • 6. august 2020 at 09:54
      Tegija1

      Öelge seda arstidele, kes täis kaitsevarustuses haigetega kokku puutusid ja ära surid. Nad oleks võinud ka ju käsi pesta ja paratcetamoli võtta?

      See kogu postitus on ikka täpselt selline, et kui minu tagumikku see haigus ei torgi, siis savi sellest. Kommentaatorid kiidavad veel takka. Tüüpiline eestlaslik käitumine.

      Saaks neid tõenäosuse protsente jagada, siis võiksid siinsed pooldajad või nende vanemad või vana-vanemad võtta selle väikse ja kurvema statistika enda peale.
      Oleksite kõik nõus sellega ja kui tõesti nii, siis ma poleks uskunud, et eestlased nii tundetud on.

      Ma ka ei taha, et majandus lukku pannakse aga samas ma ei taha, et sellise peiteajaga haigust süüdimatult mööda linna ringi levitatakse, mille ma võin oma riskigruppi kuuluvatele vanematele viia…enda teadmata.
      Oleks minu teha, siis ma paneks klubid kohe kinni kõik. Pole just majandusharu, mida taga nutta. Samas on need väga suure riskiga kohad.

    • 7. august 2020 at 22:16
      jmk

      Ei ole see postitus tüüpiline eestlastele, vaid ainult teatud tüüpi inimestele. Neid on igas riigis.
      Terviseamet on delfis ka kommenteerinud seda postitust ja proovinud asju selgitada neile, kes ei ole väga analüüsivõimelised, kuid keda on kerge mõjutada (sest kommentaaridest on näha, et on takkakiitjaid). Loodetavasti on mingitki kasu nende tööst.

    • 8. august 2020 at 22:08
      jmk

      Sinu vastulausega ei sarnane see ühestki otsast. See on argumenteeritud seisukoht, kust puuduvad valeväited, nagu oleks seep ravim ja nagu oleks vähihaigetele keelatud koroona tõttu ravi. ja kus pole ka pohhyolo teadaannet, et kellegi teise elamata elu pole üldse oluline.

      • 8. august 2020 at 22:13

        Olen alati öelnud, et ma kehv argumenteerija (mis aga ei tähenda, et mul ei võiks oma arvamust olla), et ma väljendan end alati nii, et mind on viite erimoodi võimalik mõista, kuigi ma mõtlen jumala üheselt. Suures plaanis, mul pole vahet, mu arvamus jääb samaks – koroonapaanika on ülepaisutatud pullikaka!

    • 9. august 2020 at 13:58
      jmk

      Loomulikult on sul oma arvamus, aga palun ära võrdsusta seda informeeritud ja argumenteeritud arvamustega. Neil ei ole ju võrdset sisu.

      Arvata võib kõike, aga koroonaviiruse olemusest ja piirangute mõttest sa ilmselgelt aru ei saa. Sa tead seda ilmselt ka ise, aga postituse ikkagi tegid, sest klikid.
      Sellele vaatamata (tahaks klikke, igaühel on “oma tõde”) pole vaja levitada jama. See on see vastutustunde koht, mida rõhutatakse.
      Mida rohkem pohhyolot, seda rohkem haigeid, seda rohkem piiranguid, seda halvem kõigile. Pole vaja uljaid väiteid, et “see on nagu gripp”, “seep ravib” ja “kivi võib ka pähe kukkuda”. No ei ole ju nagu gripp ja ei ole ka nii, et iga õnnetuse või lolli nakatamise oleks nagunii asendanud kivi katuselt.
      Nii palju saad ju aru küll, et sina ja mõttekaaslased ei otsusta, kas näiteks koolid lähevad taas kinni. Otsustavad seda ikka teadjad ja vastutajad olemasolevate andmete põhjal. Aga kannatavad kõik, kui hoolimatumad ja kergeusklikumad end paratsetamooliga ravivad ja siis lähevad ööklubidesse nakkust levitama.

      • 9. august 2020 at 19:35

        Kas mina olen lâinud kluppi? Kas ma ei püsinud karantiinis? Kas ma ei olnud kaks kuud kodukontoris? Kas ma nägin sõpru? Kas.. tuhat asja veel. Ma tegin kõik mis “kästud”, et see pa*k läbi saaks. Aga sügis tõotab juba eos sama tulema.. ja kui inimesed ei hakka enda peaga mõtlema, siis istume elu lõpuni kevaded ja sùgised kodus?

    • 9. august 2020 at 21:14
      jmk

      Aga mis on alternatiiv kodusistumisele? Lasta intensiivid umbe, mõnedel inimestel lasta seetõttu ka surra (kes muidu ei sureks) ja siis ikka piirangud?
      Või lasta intensiivid umbe ja seejärel mingi aja jooksul lihtsalt kõigil surra (liiklusavariid, infarktid, teised, kes muidu oleks elanud, aga no haiglad on umbes, mis siis teha)? Ja sinu meelest oleks see okei, sest ega kivi oleks võind ju ka pähe kukkuda, kui poleks avariisse sattund?

      Oskad sa seletada, miks sa selle postituse tegid? Mis siis nüüd juhtus pärast viit kuud vaikimist?

      Ja sorry, aga milleks karantiin, klubist hoidumine, sõpradega mittekohtumine, kui sa üldse ei usu, et koroona oleks mingi pärisprobleem? Kui koroona on väljamõeldis ja sul on pohh, mis päeval kivi pähe kukub, milleks sulle siis kõik see? Kui aga kiidad end, et oled teinud palju, et viirus ei leviks, siis milleks see täiesti vastupidine postitus, kuidas pole midagi vaja teha? Ja kommentaarides jälle vastupidine jutt, kui öeldakse, et oled vastutustundetu.

      Kumb siis on?

      • 10. august 2020 at 08:15

        Ma istusin kodus, et see hullus kiiremini lõppeks, et normaalne elu ja liikumine taastuks. Viirust kui sellist ma ei karda tõesti. Ei oska seletada sulle, miks ma just nüüd selle postituse tegin. Tahtsin ja tegin. Tuli mõte kirjutad aja kirjutasin :D Jumal, mu elu ei ole mingi viisaastakuplaan kus iga liigutus, postitus ja peeretus on planeeritud.

  • 4. august 2020 at 08:25
    Mariine

    Mina tean isikuliselt, kes see Vabanki nakataja on.

    Aga massihüsteerias olen sinuga nõus.

    • 4. august 2020 at 08:31

      Palun nime ja ristilöömist ja tõestamist, mina muidu ei usu, et selline salapärane nakataja olemas on.

  • 4. august 2020 at 08:43
    Mariine

    Kas sa kujutad ette ka, mis sellest inimesest saab, kui tema nimi siia välja kirjutada?
    Aitäh, seda ma oma hingele ei soovi.

    • 4. august 2020 at 08:52

      Aga miks nüüd kedagi kotib, mis temast saab? Inimesed kes on ma ei tea, täis peaga kogemata midagi lolli teinud, haigushoos liiklusavarii teinud, omanud oma tütre sõbranna pilti arvutis – need nimed tiritakse kohe letti, küsitletakse sõpru ja sugulasi, analüüsitakse ja menetletakse lapsepõlvest surmani läbi kõik lähedased, sõbrad, sugulased. Ja mis peamine – lüüakse 101% risti enne kui mingi otsus üldse on langetatud. Lihtsalt mingi info pealt, keegi kuskil arvas, et nägi ta arvutis alaealise pilti, keegi arvas, et ta oli täis kui oli roolis, keegi kuulis, et.. Muidu on kõigil pohhui, kui keegi midagi teeb, mis pole isegi nii ohtlik kui hetkel “surmava viiruse” levitamine, aga siin me nimedest ei räägi, siin me säästame.. Miks? Tee mulle palun selgeks, miks? Miks on tema eriline, et diplomaatilist puutumatust vajab?

    • 4. august 2020 at 09:44
      Katrin

      Asi pole diplomaatilises puutumatuses, vaid delikaatsete isikuandmete levitamises (tervist puudutavad andmed). Äkki nii? Ma ei tea :)
      Aga tõesti nõme käitumine selle inimese poolt, ei vaidle üldsegi vastu.
      Koroona puhangu ajal ei liikunud meie pere eriti ringi, kuid sama teeme ka igal gripihooajal. Ning tõesti, inimesed ei sure koroonasse, vaid olemasolevate haigustesse, sellega olen sinuga täiesti nõus.
      Kusjuures, ma kahtlustan, et meie pere põdes ka koroonat, kuid see juhtus enne ametlikku “paanikat”. Nii et arsti juurde ei läinud ega ei testinud. Oli räme kurguvalu ja köha. Minul nt pole kunagi hääl kadunud, aga seekord läks ning köha olen alati saanud kiiresti kontrolli alla acc-ga, kuid seekord läks raskemalt see ravi. Sama abikaasal- hääl oli selline nagu tüüp oleks tsüklis kolm kuud järjest :D ja see köha, õudne! Aga ega midagi erilist meie puhul (kroonilisi haiguseid õnneks pole), va see, et ma rase olin too aeg. Tegime sümptomaatilist ravi ja terveks me saime

  • 4. august 2020 at 08:59
    Anna

    Aaa ei ei… tapjaviirust ei ravigi kätepesu ja paracetamoliga. Kätepesuga väldid nakatumist (nagu ka teiste, tavaliste viiruste puhul nagu gripp ja noro). Paracetamoliga leevendad (pea)valu ja palavikku, mida viirus tekitab. Hea postitus muidu!

    • 4. august 2020 at 10:18

      Nojaa.. Aga sa ju saad aru muidu, suures plaanis hetkel jääb mulje nagu mask ja seep päästaks sind koroonast.

    • 5. august 2020 at 21:49
      kana

      Täitsa vale mulje :)) koroonal ei ole ravi ega vaktsiini, kätepesu ja mask on selleks, et veidigi pandeemiat ohjes hoida. Kui haigus ei olegi supertapja, on mure medsüsteemi kokku kukkumises. Kui haigla on täia covid-patsiente, kes vajavad halvimal juhul intensiivravi, võicad jääda muud haigused ja terviseprobleemis abita, seat kogu aur läheb covidi peale! See ongi murekoht, selle jaoks ongi piirangud, et meil ei oleka korraga sadu vöi tuhandeid inimesi, kes vajaka koroona tóttu haiglaravi, sest vastasel juhul pead sa võib-olla kodus sünnitama ja infarktihaige ei saa õigel ajal abi. Koroonal paraku ON raskem kulg ja rohkem tüsistusi, gripihooajal meil on grippi ka palju, kuid enamik ei vaja haiglaravi, ammugi intensiivi või juhitavat hingamist. Ja veel võrdluseks – gripihaige terveneb 5-6 päevaga, aga koroonaviiruse keskmine haiguskulg on 21 päeva. Tee omad järeldused.

  • 4. august 2020 at 09:04
    R.M

    See kes seda Vabanki nakatajat teab – küsimus talle..

    Mis haigusnähud tal on üldse?

  • 4. august 2020 at 09:25
    Maria

    No ma arvan, et Tartus teavad paljud seda algnakatunut, kust ta ise nakkuse sai on vist rohkem küsimuse all. Ja no esmalt raviti tal angiini (mitte et ka sellega oleks normaalne klubis või kinos käia). Istusime isegi nädalavahetusel eneseisolatsioonis, sest lähikontaktne ootas testitulemust peale Vabanki külastust.
    Minu ainuke lootus sügises on, et ei hakataks jälle paaniliselt koole kinni panema. Ausalt, lihtsalt ei viitsi. See distantsõpe ei ole mingi asi.

  • 4. august 2020 at 09:26
    Kass

    Ja see muinasjutt on mingi tõsilugu? Maailmas on mingi salapärane jõud, kellele see on kasulik ja mõjutab veel kõiki teisi, kusjuures lõppeesmärk on looduse hoidmine… Veits jabur pole või.

    • 4. august 2020 at 10:16

      Ma ei olegi öelnud, et see on tõsilugu, aga mõtlemapanev kindlasti.

      Ma olen jumala nõus, et reisiti nii palju, et näiteks Tais (rääkimata muudest riikidest) loodus ei saanud taastudagi kui juba uus mass peale lendas. Sa ei arva, et jätkusuutlikuks eluks oleks vaja, et loodus taastuks? Et inimesed tarbiks vähem plastikut, et nad tarbiks üleüldse vähem? Noh, igal inimesel ongi oma arvamus, kui sa arvad, et maailm püsib sellise elutempo juures jätkusuutlikuna, siis palun. Ma arvan, et on vaja pausi. Ja ilmselgelt on kasulik kui tekib majanduskriis, väiksemad ja nõrgemad surevad välja ja tarbimine väheneb. Sama on inimestega, nõrgemad ja neid keda on rohkem vähenevadki. Miks ei toimu tsunaamit Eestis? Sest siin meid niigi vähe, Aasias inimesi nii et uputab, miljon siia sinna. Jah, nõme, nad on kellega emad-isad-lapsed-vanaemad aga kui sa mu poindile pihta ei saa, siis polegi vahet.

  • 4. august 2020 at 09:28
    Kristi

    See inimene on ju teada terviseametile, kes nakatas. Noore naisega tegemist. Loe ikka uudiseid ka enne kui oma mōtted kirja paned

    • 4. august 2020 at 10:08

      Kuule, ma võin ka öelda, ma nägin su meest sind petmas. Oli üks naine, 20ndates, tumeda peaga, ilus, kandis maani seelikut – seni kuni ma ei ütle sulle nime ja reaalselt ei suuda tõestada, et see oli SINU MEES, SELLE naisega, kelle nimi on Kati, siis ei olegi midagi rääkida. Ei päde mu jaoks “nakatas naine” :D Idiootsus kuubis. Ma just ei saa aru sellest, et kui muidu tiritakse igast lambi antsud päeva valgele, kui isegi Delfi veel ei tea, siis kommentaarides teatakse küll. Täna on see nakataja nagu mingi Jumal, keegi pole näinud, aga kõik usuvad.

    • 5. august 2020 at 21:59
      Kana

      Ma tean päris hästi seda Vabanki lugu ja ka neid Kliinikumi töötajaid nimepidi, niiet paraku ei ole siin mingit fantaasiat:))

  • 4. august 2020 at 09:29
    Imbi

    See on õiglane, et inimestel on pärast majanduslangust ja piiranguid välja kujunenud viha, eitus ja frustratsioon. Sul on oma (piiratud) arvamus ja see on ok!

    PS! Tee endale selgeks, mis on AIDS, siis su argumendid tunduvad vettpifavamad (omandatud immuunpuudulikkuse sündroom, mistōttu inimene surebki muidu kergesti ravitavasse haigusesse – nt kopsupõletikku).

    • 4. august 2020 at 16:01
      carmen

      marimell, muide on aidsile ravi olemas. mõned inimesed on täitsa terveks ravitud lausa. ammu enam ei tähenda see surmaotsust kui korralikult rohte tarbida.

  • 4. august 2020 at 09:33
    s

    Vahe on ikka selles,et kõigile mainitud haigustele on ka olemas ravim,koronale hetkel mitte !!

    • 4. august 2020 at 10:05

      Oo, ma sooviks teada, kuidas ravida AIDSi, vähki, telliskiviga pähekukkumise vastu on ka vaktsiin?

    • 4. august 2020 at 10:35
      Liisa

      Kas AIDSi levikuga oled ikka kursis, st kuidas see nakkab? Pole eriti võimalik koroonaga ühele pulgale panna, sa ei leia?

      Rääkimata sellest, et teised su näited pole üldse kuidagi seotud viiruste levikuga ja nende vältimine pole inimkonna kui terviku käitumisest sõltuv.

      • 4. august 2020 at 10:50

        Ma polegi AIDSi koroonaga samale pulgale pannud, ma kirjutasin, et kui mul oleks aids ja ma saaks koroona, siis kumba haigusesse ma lõpuks sureksin? Läheks kirja koroonajuhtumina, nagu ka vähi, insuldi ja mille iganes puhul.

    • 4. august 2020 at 11:04
      Y

      Uuh, tahaks näha inimest, kes KOHE AIDSi nakatub. Inimesed kullakesed, nakatute teie ikka HIVi enne, baasteadmised nii kohutavalt nõrgad.

    • 4. august 2020 at 20:13
      jmk

      Kui sul oleks AIDS, elaksid rahulikult ja siis saaksid koroona, millesse sureksid, siis surmapõhjus oleks koroona.
      See võiks ka sinu enda lapselikust arutluakäigust ju selguda.

      A mis puutub sellesse, nagu poleks mingit vahet, kas keegi sureb mõne aasta hiljem või varem, siis kas sama rõõmsalt lahmid ka vähihaigete laste teemal? Vähihaige keskealise (=kellegi ema või isa) teemal?

      Lisaks sõnavabadusele on ka õigus vait olla. Kõik arvamused ei ole sama kaaluga ja iga lollust ei pea rahva ette tooma.

      Koroonanakatajaid ei avalikustata, et järgmised sellised ei hakkaks terviseametile valetama.
      Terviseameti andmed ja suvalise klatšimoori jutuke (kes kellega magab) pole samaväärne info. Ei tähtsuse ega usaldusväärsuse poolest.
      Kellegi kohta ei avalikustata, et ta on roolijoodik, kui joovet pole tuvastatud.
      Muud ei viitsi kommenteerida. Pole ka mõtet, kui sind argumendid ei huvita.
      Klikipostina muidugi teenib eesmärki – saab reklaamiraha ja uut nänni osta. Sest planeet on tarbimisest kurnatud jne….

      • 4. august 2020 at 21:32

        Ma ei osta reklaamiraha eest nänni :)

  • 4. august 2020 at 09:34
    Eva

    Kas sa muidu lameda maa teooriat usud ka? Need vennad on ka üliveendunud, kuigi tõendeid Maakera ümmargusest kujust on terve ilm täis. Nad lihtsalt ei usu, sest kõik tõendid on võltsitud ja välja mõeldud. Umbes sama suhtumine nagu sul koroonasse.

    See ei ole nagu tavaline gripp sest see levib kordades kiiremini ja nakatub kergemalt.
    See mask, mis sul seal meemis välja toodud on, hoiab haigel inimesel piisknakkuse tekitamist minimaalsel tasemel, kuna püüab sinu rääkimise, köhimise, naermise jne piisad kinni, et need ei nakataks teisi inimesi.
    See tekitab nõrga immuunsusega inimestel (näiteks AIDS, nagu sa välja tõid) kergemalt tüsistusi, mida neil muidu ehk ei tekiks. Jah, paljud koroonasurma surnud inimesed omasid eelnevaid terviserikkeid, aga kas see pole juba piisav põhjus miks oleks olnud parem kui nad ei oleks koroonasse haigestunud?!
    See tekitab inimestele jäädavaid kopsukahjustusi.

    Mul oli vastsündinuga piisavaks infoks see artikkel, et UKs suri vastsündinu selle tagajärjel ja ma EI TAHTNUD rohkem riskida ning hoidsin oma beebit endaga koos toas, kui karantiin oli sest ta oli õrn ja habras. Ma ei saa sinust aru – sul on laps ja teine tulemas ja sa oled nõus nende eludega bingo lottot mängima sest sa ei usu? Eriti kuna infot on veel vähe, nagu sa ka ise ütled. Selle vähese info põhjal julged siis riskida?

    Covid-19 kohta on artikleid terve internet täis, miks kurat sa ei loe?! Koroona kohta Googeldades leiab enne üles WHO ja muude teaduslike allikate lehed, kui need teoreetikute lehed. Kui osavalt sa neist üle scrollima pidid, et need alternatiivlehed üles leida?

    • 4. august 2020 at 10:49

      Mul on muud ka teha kui koroonat googeldada :)

    • 4. august 2020 at 12:03
      Liisa

      Aga sõna võtad küll kõvasti teemal, mida eelnevalt isegi uurida ei viitsi? :D

      • 4. august 2020 at 13:24

        Ma jah, avaldan siin blogis enda arvamust asjadest, ma ei pea selleks uurimust läbi viima, et midagi väita :)

    • 4. august 2020 at 13:32
      Sille

      Appi, su postitused lähevaf ikka iga korraga idiootsemaks ja kui sikn kommentaare scrollida, siis saad aru, et su põhjendamatult suurel enesehinnangul pole absoluutselt piire. “Ah, ega ma ka ei tea, lahmin niisama” stiilis vastused kui keegi proovib seletada, miks su argumendid on nagu lapse kirjutatud.

      • 4. august 2020 at 16:18

        Nagu ma postituses kirjutasin: Mul on alati olnud probleeme viisaka eneseväljendusega, ma ei ole ka maailma parim argumenteerija, sest ma ei pea seda oluliseks kui mul on kindel seisukoht kujunenud.

    • 4. august 2020 at 13:40
      Flamingo

      See seletab nii mõndagi.

  • 4. august 2020 at 09:36
    Ly

    Vahe on äkki selles, et gripi ajal sa saad teadmata selle haiguse ja võid oma eakale lähedasele viia, mitte ei roni teadlikult selle koldesse :) Jah eakad ongi vastuvõtlikumad, äkki siis me peakski nende eest rohkem hoolt kandma, rohkem ettevaatlikud olema? Või siis, et pohh nagunii nad on nii vastuvõtlikud, las siis surevad?

    Teiseks minu arust on luululine ette kujutada seda, et seda Vabank nakatajat ei olnud, pigem nagu vandenõu teoreetik vms :D Sa mõtled nagu selgelt ka, et inimeste andmeid ei võigi lambist avaldada? Hoolimata sellest, kas ta tegi midagi valesti või mitte, elame me ikkagi veel sellises riigis, kus inimeste raviandmed on kaitstud.

    • 4. august 2020 at 10:29

      A kui sa kellegi autoga alla ajad, siis ei ole su andmed kaitstud? Kui sa omad väidetavalt lapspornot, siis sind võib avalikult üles puua? Oled valel ajal vales kohas ja teed midagi, mingis afektiseisundis.. siis sind võib avalikult tampida, nime avaldada ja kõik sinu kohta välja kookida? See on ju nonsenss!

    • 5. august 2020 at 22:04
      Kana

      Terviseandmeid ei tohi paraku jah mingil tingimusel avalikustada, kuritegevus (lapsporno, joobes roolis) on teine asi, kallike!

  • 4. august 2020 at 09:37
    Ilmselt lollakas

    Hysteeriaks põhjust pole. Jh olen nõus aga samas ettevaatlik peaks siiski olema. Samuti nagu gripiga ka. Ajab mind samamoodi vihale kui yks ema oma tatise lapse lasteaeda saadab gripi ajal ja ka nyyd covidi ajal. Samas olen ise teadmatult (ja kogu pere) elanud selle haiguse läbi ja ytlen et vaenlasele ka ei soovita. 5 nädalat jutti must auk. Sama aeg kui ise haige põetad ka lapsi. Kui kysid kas hullem kui gripp. Jah hullem. Aga kas nyyd kardan seda. Ei ma ei karda seda rohkem kui tavalisi haigusi. Samas ma ei pea õigeks nimede avalikustamist. Miks? Sest massihysteeria on selle kohapealt nii suur et ta lyyakse maha. Samas rooli istud sa teadlikult täis peaga… Seda haigust oletan et kannad edasi teadmatult (oletan et keegi ikka nii loll pole et tahtlikult levitab… Kui on siis jh nimi yle julge sell) aga olen nõus selle lookesega mis blogisid. Tõesti peaks ehk inimesed hakkama natuke mõtlema mida teevad ja miks. Õnneks on hakanud järjest rohkem inimesi juba mõtlema. Looduse ja maa elu peale suunduma. Aeg annab arutust :)

  • 4. august 2020 at 09:41
    Ester

    Aitäh hea postituse eest!

  • 4. august 2020 at 09:58
    Ohjah

    Ma saan aru, miks inimesed nii mõtlevad… samas kui nüüd mõelda nendele vanadele inimestele, kes on covidi tõttu surnud- jah, ka kopsupõletik, mis tekib Covidi tõttu, on covidisse suremine, siis need vanurid oleks ju võinud veel olla mitu aastat kellegi vanaema või vanaisa.. Haigustega on muideks sageli nii, et ei surda haigusesse, vaid tüsistusse, nt infarkti korral rütmihäiresse, insuldi korral kopsupõletikku, HIVi korral vähki jne. Surma algpõhjuseks jääb ikkagi esmane haigus, mis põhjustas edasised tervisehädad.

    Keegi kommenteeris, et grippi surrakse ikka, kuigi vaktsiin olemas. Kui inimesed ennast vaktsineeriks, siis ei surdaks ju!!

    • 4. august 2020 at 10:04

      Oh, jah, eks see ongi selline lõputu teema. Ma usun saatusesse, kui sul on määratud minna, siis sa läheks nagunii. Kui vanainimene x (kellegi vanaema, vanaisa, ema, isa jne – saan aru!) sureb ära täna – siis oli see nii määratud ja kas ta sureb vähki, millega ta juba 20 aastat on elanud või nohusse või kukub telliskivi pähe – polegi vahet, tema aeg siin sai praegu otsa :)

    • 5. august 2020 at 08:15
      Liisu

      Kuna see telliskivi pähe on selline läbiv teema. Siis ilmselt olete ise ka sellega juba pikivahtimist saanud (nagu näha jäite ellu aga kõrvalmõjud on jäänud)? Miks muidu nii lolli postitust kirjutada?

    • 5. august 2020 at 18:03
      Ohjah

      Okei.. kui su pereliige noorelt sureb, siis mõtled samamoodi? Päris kalk mõtlemine. Ma ei ole ka eriline tilulilu inimene, aga arvan, et ääretult ebaõiglane on, kui 25-aastasele see va telliskivi pähe kukub

      Tahtsin veel lisada, et valdavale osale viirushaigustele ei ole ravi olemas, nt leetrid, punetised, puukentsefaliit jnejne..kõiki “ravitakse” paratsetamooliga.

  • 4. august 2020 at 10:00
    Lilian

    Täiesti nöus kogu jutuga, önneks enamus minu tuttavatest mötleb ka nii. Ise elan Stockholmis, natukene parem siin aga sellepärast ka Rootsit meedias väga palju materdatud. Ise oleme läbi pödenud koroona, arsti poole ei pöördunud, olid vaid kerged sümptomid, tegime hiljem antikehade testi ja see oli positiivne. Tahaks Eesti emale külla minna aga hetkel peetakse meid veel piiril pidalitöbisteks nii et peab ootama :(

  • 4. august 2020 at 10:08
    Ceissy

    Aitäh, aitäh, AITÄH, selle postituse eest Ma loodan, et see massihüsteeria lõpeb. Kahjuks ei ole see “plaani lõpp”. Midagi on veel tulemas, sest see hüsteeria on kõik tekitatud põhjusega…

    • 4. august 2020 at 10:51

      Noh, teine laine on tulemas. Selleks käib korralik ettevalmistus hetkel.

  • 4. august 2020 at 10:57
    Pole Oluline

    Midagi nii lolli pole ammu lugenud. Aga see selleks. Tegelikult tahaks teada, et kui te nii väga looduse pärast muretsete, siis miks te endast ei alusta? Näiteks jätaks ära need pidevad lennureisid (4 vist juba sel aastal?). Või tõmbaks kokku oma tarbimist ja üritaks pakendite kasutamist vähendada?

    • 4. august 2020 at 11:16

      Ma ei muretse NII VÄGA, aga ma arusaadavalt mõtlen ja tarbin teadlikumalt kui ma näiteks kaks aastat tagasi tegin. Juba paber- ja riidekottide kasutamine peaks olema üks väike samm paremuse poole. Platsikkõrred olen asendanud metall-, klaas- ja pillirookõrte vastu. Kõik hakkab väikestest asjadest. Ma ei ole mingi maailmamuutja ja zerowasterit minust ilmselgelt ei saa, aga kui ma valin palju asju pakendi järgi, et oleks loodussäästlikum, siis juba samm seegi.

    • 4. august 2020 at 14:03
      ly

      Just, mötlen sama. Aind teil asjade kuhjumine käib. Ma ei tea kui palju on vaja kogu aeg riideid osta?? nagu päriselt loen ja imestan et jälle mingi hilpude ostmine. Teil käib see jutt ja arvamus ühest otsast teise. Kui vahepeal juba tundus et olete nagu môistlikumaks läinud/muutunud siis äkki teete midagi sellist mis täielikult teie käitumise arvamuse nullib.

      • 4. august 2020 at 16:23

        Ma ostan 90% riideid teiselt ringilt, taaskasutus! Jumala loodussõbralik! Taskukohane pealegi.

        Jah, ma tarbin palju ka tänu oma erialale, pole parata, olen selle valinud ja nagu ma ütlesin, mingit zerowasterit minust ei saa, mugulanosijat ka mitte, looduspäästjat ka ei saa.. Aga iga inimese väike samm teeb kokku midagi suurt. Ja juba see kui ma ei tarbi iganädalaselt kümmet plastikkõrt on better than nothing!

    • 4. august 2020 at 21:41
      Vastuseks

      Plastikkõrre mittetarbimine on siiski suht “nothing”. Üks lend lennukiga on keskkonnamõju poolest võrdne kogu muu saastamisega, mida pakenditega jms AASTAS tekitad. Kõrs, kilekott jms on suht tühine teema, loeb ikka see, kui palju tarbid, kas sõidad autoga, eriti lennureisid jms.

      • 5. august 2020 at 08:41

        Hästi, olen maailmasaastaja ja ei tohi omada sealjuures arvamust koroonast.

  • 4. august 2020 at 11:34
    Blume

    Koroonat võiks siiski tõsiselt võtta, sest esiteks on ta kordades nakkavam kui “tavaline” gripp, teiseks jätab suuremaid tüsistusi, ja kolmandaks, surmade arv on VEEL väiksem kui gripil, sest tegemist ju niiöelda uue haigusega.
    Igatahes on äärmiselt küüniline, minu arust lausa ebainimlik see suhtumine, et “vanad inimesed peavadki ära surema, mis see paar aastat sinna-tänna loeb”.

    • 4. august 2020 at 12:00

      Igal inimesel on vaba voli, uskuda või mitte, tõsiselt võtta või mitte. Uskuda saatusesse, sellesse, et oled ise oma õnne sepp vms. Ka seda, millal keegi surema peab. On neid kes mõtlevad, et vanad inimesed surevad niiehknaa, teised, et neile on määratud aeg surra jne. See, et mina arvan, et paar aastat siia-sinna, ongi minu arvamus – sa ei pea seda jagama.

    • 6. august 2020 at 17:11
      liivi

      See “saatuse” jutt on suht kahtlane mu meelest.
      Kas haiguse ennetamine on saatusesse sekkumine?
      Aga lapse turvatooli panek?
      Aga kondoomi kasutamine?

      • 6. august 2020 at 18:28

        No nt ma arvan tõesti, et kui üks laps tahab tulla, siis teda mingi kondoom ei peata :) Need ka lähevad juhuslikult katki..

  • 4. august 2020 at 12:20
    Helle

    Ma ei saa väita, et ma alati nõustun selle blogi sisuga aga hetkel meie arvamused küll kattuvad 100%. Maailmas on olnud tunduvalt hullemaid asju, kui COVID-19 aga paanika on selline nagu tegu oleks Hispaania gripiga. Mõnele ikka meeldib koguaeg mures olla – puhas klassika. Suremus on ikka suhteliselt madal ja maa peale ei jää meist lõpuks keegi, ma toon paar lihtsat näidet enda lähedaste kogemustest selle kamarajuraga.

    Kui oli see luku taga passimise aeg, siis minu isa küsis otse oma ülemuselt, et kas me jääme ka koju ja talle vastati järgnevalt: kas sa oled haige, kui mitte, siis meil on töö teha või otsi endale uus koht. Nii lihtne ongi, kas ta oleks paanika pärast siis pidanud niisama kodus passima? Mille eest tema pere oleks pidanud elama? Kui sa haige pole ei anna keegi sulle ka sinist lehte. Samal ajal tembeldati neid, kes tööl käivad enam-vähem katkulevitajateks ja hea veel, et mitte “massimõrvariteks”, terve internet kajas, kuidas kõik peaksid kodus passima – püha lihtsameelsus ütlen ma selle kohta.

    Gripi tüvesid tekib ka aeg-ajalt juurde, kas sellepärast jääb elu seisma?
    Minul on hoopis parem küsimus, kui nüüd läheb lahti ja juba käib see massiline vaktsiini pähe määrimine, siis tekitab see minus hoopis küsimuse, et kellele see kõik kasulik on? Treiti jälle valmis paari kuuga mingi imesid teha lubav vakstiin ja juba on kümned tuhanded valmis laskma enda peal eksperimenteerida, normaalne eks.

    Tundub, et mida mugavamaks inimene läheb ja niiöelda “elu” areneb, siis seda rumalamaks muutub inimene, mitte kõik loomulikult on mingi arv neid, kes suudavad igast asjast raha teha ja siis mingi kogus lambaajusid, kes usuvad kõike, mida meedias kirjutatakse ja seda kõike mitte ühtegi enda ajurakku kasutamata. Eeldatakse, et arst on jumal ja peab mind terveks tegema aga seda, et ise midagi enda tervise heaks teha, seda ei ole. Vohab ülekaalulisus, tehakse suitsu, pannakse tina a la ülepäeva, mis see paar klaasi ikka teeb eks aga näe terve tahetakse olla ja siis arstitädi parem kirjutagu mulle imetablette.

    Ühiskond on minetamas oma mõtlemisvõimet ja kui keegi, hetkel siis sina julged olla teistsugusel arvamusel, kui kollektiiv, siis lüüakse sind risti kasutades peamise lausena, et kas sa oled arst või teadlane aga kas keegi näiteks on süvenenud sellesse palju sureb Eestis inimesi ravivigade tõttu igal aastal – see arv on kindlasti suurem, kui koroonasse surijate oma aga sellest ei räägita, sest arst on võlutabletiga jumal. Ma ei ütle, et kõik arstid on ühesugused, on ka hingeda tegijaid, keda huvitab aga kahjuks neid on vähe ja kui nad ei nõustu teistega hakatakse neid väheseidki mutta trampima.

    See kampaania, mis Eesti meedias levis oli ka ikka puhas trirkus, ära mine vanaema juurde, võtad koroona kaasa, ma tahaks lausa näha seda inimest, kes sellise jama välja töötas. Vanemad inimesed on oma elu ära elanud ja nüüd nad peavad olema kuude viisi üksi, sest äkki nad muidu surevad aga selle peale ei mõtle keegi, et vanainimesed surevad nii ehk naa, täitsa vabalt üksindusse ja vajaliku abi puudumisse. Ja pange tähele, nüüd ilmub välja punt inimesi, kes mulle kohe ütleb, et kui sa ise oleks oma vanaemale viinud selle koroona ja ta oleks ära surnud, siis kuidas sa edasi oleks elanud, sa mõrvar? Minu vanaema naeris selle kõige peale ikka korralikult ja ütles, et tema on näinud sõda, nälga ja teisi väga kohutavaid asju siin elus aga mis krt neil inimestel küll praegu viga on, et nad nii kõvasti halavad? Meie vanem generatsioon, kes on mõistuse juures, on inimestena palju tugevamad, kui meie oleme, sest nad on üle elanud palju hullemat, ärge unustage seda ja suhelge nendega seni, kuni te saate veel kuulata neid lugusid sellest, milline kunagi oli, see on kindlasti parem, kui kuiv ajalootund.

    Sellel teemal, mis praegu toimub võiks lausa kirjutama jäädagi :D

    • 4. august 2020 at 12:56

      Ma olen sinuga nii nõus. Ma kujutan ette mis “sõda” nende vaktsiinidooside pärast veel lahti läheb. Algul on kindlasti otsas ja siis istuvad oma vaktsiinilaadungite otsas, sest kedagi enam ei koti.

  • 4. august 2020 at 13:38
    M

    Miks ei avalikustata Tartu neiu nime? Jah see oleks delikaatsete terviseandmete levitamine, aga sellel on ka palju olulisem põhjus. Oma liikumiste kohta andis ta ju ise infot terviseametile. Kui iga koroonahaige nimi ripuks meediaväljaannete esikaanel, huvitav kui palju inimesi siis enam üldse läheks testima ja jagaks ausalt infot oma liikumise kohta. See kõik on ju vabatahtlik ja kõigi enda südame tunnistusel. Ja mida ühiskond üldse saavutaks sellega kui selle neiu nimi oleks avalik? Sotsiaalmeedia kihaks tema ähvardustest ja laimust. Ja enam ei lähe inimesed ennast testima ja positiivse vastuse korral ütlevad terviseametile, et nad olid viimased 2 nädalat ainult kodus ja poes ka ei käinud. Sest kes ikka tahab saada avaliku laimu sihtmärgiks. Kontaktseid enam ei leitaks ja viirus saaks piiramatult levida. Jah neiu ei käitunud ratsionaalselt aga ka ilma nimeta on see juhtum õpetuseks teistele.

  • 4. august 2020 at 13:38
    Kati

    Tänud sulle postituse eest! Hea tunda et ma ei ole ainuke kes nii mõtleb. Kohe ka reisile perega minemas (loodetavasti), aga kõik küsivad – kas ma ei karda? Ei ma ei karda, kardan ainult seda et reis jääb ära :) Kardan ainult mida see hullus majandusele teeb.

  • 4. august 2020 at 14:06
    Pille

    Mitte üldsegi sageli ei jaga ma sinuga samu seisukohti, kuid sel teemal jagan vägagi! Koroona on täielik BS, puhas poliitiline manipulatsioon, et anda rahvale näilised põhjused ja seletused kõiksugu kaasnevate sanktsioonidele, piirangutele, muutustele… Oksele ajab, kuidas riigijuhid on otsustanud sel teemal kõigiti kaasa määgida. Väiksese riigi alaväärsuskompleks vist.

  • 4. august 2020 at 14:13
    H.

    Oehhh… kahju kohe, et inimesed ei näe laiemat pilti. Kas Sa arvad tõesti, et kõik need piirangud pandi selleks peale, et paari vanainimese elu päästa? Ei, riigi seisukohalt oli ju uba selles, et kui tekib massiline nakatumine nagu näiteks Itaalias, siis meie pisikese Eesti meditsiinisüsteem lihtsalt kukub kokku, ühel hetkel pole enam arste, kes jaksaks või saaks (olles ise haiged) tööle tulla, ühel hetkel pole hingamisaparaate (Pealtnägijas toodi välja, et kogu Eesti peale on 200 masinat) ja arstid peavad hakkama sisuliselt kulli ja kirja viskama, kellele elupäästev masin tagada ja kes ilma jätta. Piirangute eesmärk oligi sellist olukorda vältida.

    • 4. august 2020 at 16:21

      Ma ei viitsi isegi vaielda. Juba praegu visati kulli ja kirja, vähihaiged saadeti koju valutama (kuna polnud eel päris surmale määratud), et teha koht vabaks koroonahaigele (keda ei olnud sel hetkel veel olemaski ja nagu selgus, ei tulnud ka). Mäda on süsteem nagunii, igat pidi.

    • 4. august 2020 at 21:04
      jmk

      Sa ei tea vist ravist ja selle põhimõtetet mitte midagi. Elupäästvat ravi ja kiireloomulisi oppe ei jäetud ometi ära.
      Valuravi ei toimu haiglas.

    • 4. august 2020 at 22:34
      H.

      Sa ei viitsi vaielda, aga ometi teed ju seda.. tee endale siis vähemalt enne faktid selgeks! Kust Sul pärineb info, et teised haiged koju saadeti?!?

      • 5. august 2020 at 08:40

        Vastasin sellele just ühes kommentaaris.

    • 5. august 2020 at 01:23
      Imbi

      Tõesti rumal väide. Onkoloogiliste haigete ravi jätkus plaanilises korras. Mis sorti jumal sa oled, et sellist absurdset infot levitad?

      • 5. august 2020 at 08:38

        Ma räägin ka seda, mida mulle on räägitud. Kui sõbranna teatab, et ta viimases vähistaadiumis vanaema saadeti koju, et sorry, olete juba päris vana, teeme ruumi mõnele koroona haigele praegu.. siis mida ma arvama pean? Minu jaoks tähendab see, et inimene saadeti sisuliselt koju surema, et teha valmis koht, mis seisis lõpuks tühjana terve aja, sest ei läinudki vaja. Mina usaldan enda allikaid. Nii nagu teie usaldate meediat ja oma allikaid.

    • 5. august 2020 at 12:03
      jmk

      Viimases staadiumis vähihaige ei olegi aktiivravil haiglas, sest teda ei saa terveks ravida. Ta võib olla hooldushaiglas, hospiitsis, kodus. See ei seostu mitte kuidagi koroonaga.
      Selline klatš on rumal ja vastutustundetu.

      • 5. august 2020 at 23:04

        Haha @ klatš

  • 4. august 2020 at 14:29
    Nojah

    Minu arust sa haugud n-ö vale puu all. See on teada, et valdav osa koroonajuhtumistest on kerged haigestumised ning enamikel haigestunutest tõsiseid komplikatsioone ei teki. Samas, kuna tegemist on tavapärasest kergemini nakkava viirusega, on seetõttu ka raskeid, haiglaravi vajavaid juhtumeid rohkem. Piirangute eesmärgiks ongi just raskete juhtumite vähendamine, hajutamine, sest meditsiinisüsteemidel lihtsalt ei ole piisavalt ressurssi, et üheaegselt tuhandete raskete juhtudega tegeleda.
    Võibolla Sinu (kui Sa ise ja lähedased riskigruppi ei kuulu) jaoks ei omagi tähtsust Sinu jaoks võõraste inimeste raske haigestumine või isegi surm, aga riik peab ikkagi võtma vastutuse kogu ühiskonna ees (sh riskigruppi kuuluvate inimeste ees).
    See on juba muidugi laiem teema, et kuidas ja milliseid inimeste põhiõigusi (sh õigus tervisekaitsele ja elule) riik tagab ja kuidas lahendab konflikte erinevate põhiõiguste vahel (nt ühe inimese õigus tervisekaitsele ja teise inimese liikumis-, ettevõtlusvabadus). Nagu näha, on seni leitud, et inimeste elu ja tervise kaitse kaalub üles liikumis- ja ettevõtlusvabaduse.

  • 4. august 2020 at 14:42
    Tuuutu

    Sul pole vaja hensugustani minna sul endal koogiti välja 5a tagune pilt instas kus sa julgesid musta värvi näomaski teha aga jh ma siin külmetusega juba viies päev siruli nina kukub küljest ja inimene kellel surmav koroona mida kardetakse kui katku jõuab käija spaas ja klubis…mis valemiga.

  • 4. august 2020 at 14:59
    Hmm

    Ei mäleta, et ajakirjanduses oleks välja käidud keegi Kadi, kes rõivasega oli. Googeldades ei tule ka kuidagi välja Kadi. Kust see info pärineb?

    • 4. august 2020 at 15:51

      Ma mäletan, et oli mingi Kadi, isegi praegu googeldades tuleb välja, et keegi Kadi oli Taaviga koos Malaisias.. Aga ega suures plaanis ei olegi vahet, oli ta Kadi, Kaidi või Kristiina – point jääb samaks, ta nimi käis ringi seni kuni ta selle igalt poolt eemaldada lasi. Ka marimelli blogi kommentaaridest :)

    • 4. august 2020 at 23:40
      Kk

      Just jäin lugema, kas keegi kommenteerib selle
      Neiu nime aga igal juhul Kadi on väga vale nimi. ;) Huvitav muidugi, et yldsus pole sellele nimele jälile saanud. Ja samas hea ongi- inimesed on eluga edasi liikunud.

  • 4. august 2020 at 15:14

    Püüdes sinu hüsteeriat jahutada.

    Kui see viirus ei ole teie jaoks oluline, siis hoida tasub end ja teisi – just ka teisi – sellepärast, et on näha, mis juhtub, kui kusagil jälle kolle-nakatunu avastatakse. Lihtsalt on inimesed, kes ei hooli ja jälle on kogu maailm lukus – koduõpped, reisikeelud, jne.

    Palun, ärge tehke seda.

    Olen siinsamas varem kirjutanud, et kuna oleme Eestis väga hästi hakkama saanud, siis tundubki, et kõik on poogen ja mis nemad seal…

    • 4. august 2020 at 15:46

      Nagu ma kellelegi juba vastasin, on elementaarne püsida haigena kodus ja mitte ringi jõlkuda ja oma batsille levitada. Ma hoian ennast ja teisi, püsin kodus kui vaja (enivei suurema osa oma ajast olen kodus), haigena välja ei roni jne. Aga ega ma elu elamata ka ei jäta.

    • 7. august 2020 at 10:12
      Kts

      Tood oma postituses välja, et suri mõni vana inimene rohkem ja pole see koroona hullem kui gripp ja et ei juhtunud ju meil siin Eestis midagi hullu. Kas sa pole mõelnud, et ei juhtunud sellepärast, et inimesed istusid kodudes karantiinis, koolidbsuletud, külastuskeelud, asutused, poed kinni. Ja et seda tehti kõike õigel ajal. Kas pole mitte see põhjus, et suri mõni vanainimene rohkem ja näete, ei juhtunud midagi hullu ju. Kui poleks õigel qjal pidurit tõmmatud, oleks meil suure tõenäoausega sama olukord kui mõnes kriisikoldes. Hingamisaparaatide arv on reaalselt piiratud, ei võlu arstid neid kuskilt välja, personali pole Eesti haiglas nii palju, et kriisiga toime tulla. Vaata mis mõnes arengu riigis veel toimunud on – laipu pole panna kuskile, vedelevad tänaval. Haigeid tuleb korraga liiga palju, tekib tropp sõna otseses mõttes. Haiglatööst on mingit arusaama sul? Kui massinad on otsas ja tuleb järgmine pt, kes seda vajaks – on tore arstil otsust teha, kes masina saab. Covidiga on ka see et masina all peab pikalt olema, keskmiselt 2 nädalat. Sel ajal seda masinat teine kasutada ei saa. Masinat ei ole siis lämbud lihtsalt vaikselt ära. Tore surm 21. Sajandil onju? Isegi kroonilise haigusega vanale inimesele? Mõtle veel ja kirjuta uuesti

  • 4. august 2020 at 15:22
    Pipa

    Ongi tegemist hüsteeriaga, kus inimene üritab võidelda loodusega. Maa on sulaselgelt ülerahvastatud ja ei tule enam selle inimeste arvuga toime. 20 sajani meditsiin arenes ja ellu jäid inimesed, kes muidu oleks surnud. Oli tuberkuloos (praegu on ka aga enam ei tapa nii palju tänu ravile), rõuged, katk, tüüfus, koolera, leetrid, difteeria, lastehalvatus. Kõik need niitsid korralikult ja hoidsid populatsiooni kenasti kontrolli all. Tavalised igavad haigused juurde, gripp näiteks. Gripp on suva, inimene on paartuhat aastat gripiga koos eksisteerinud ja immuunsüsteemile pole sest enam midagi, vana sõber. Sarsi koroonaviirus aga jah teeb 20 sajandi meditsiinisaavutuste osas oma korrektuurid. Uus haigus, meditsiin ei oska temaga hakkama saada ja ei tunne haiguse mehhanismi ehk ei suuda haigust mõjutada ja kontrollida. Nii jääbki kõik looduse otsustada ja meditsiin vaatab pealt. Ja ongi paanika.
    Loomulikult on mul hirm oma lähedaste pärast, kelle jaoks võib viirus olla surmav. Sest üle 65 vanuserühmast see viirus võtab ja korralikult. 45 kuni 65 määrab krooniliste haiguste ja ülekaalu olemasolu ja nooremad vanuserühmad on lihtsalt statistika, mingi osa peab ka sealt minema. HIV-le leiti viirust kontrolli all hoidev ravi paarikümne aastaga. Paari tuhande aastaga tõenäoliselt oleks geneetiline valik soosinud neid inimesi, kes mutatsiooni tõttu ei nakatu. Loodus oleks lõpuks ise korrigeerinud.
    Eks tuleb ka sellest haigusest kasu. Õpitakse ehk immuunsüsteemi toimimist ja immuunsüsteemi haiguste mehhanisme ja ehk jõuab asi kunagi ka nende haiguste ravini. Tänu sarsile.
    Aga jah, oma lähedaste pärast on mure hinges. Globaalselt mõeldes on aga see viirus lihtsalt looduse korrektuur. Selles osas on Euroopal põhjust karta, võrreldes Aafrikaga on keskmine vanus kõrge ja surijaid oleks korralikult. Vaba pinda tekiks palju, kuhu näiteks Aasiast ja Aafrikast saaks elama tulla. Inimesed paikneksid lihtsalt ümber.
    Intrigeeriv teema igatahes.
    Vabanki nakataja juhul on huvitav, kas ta kardab ka, et ta isik välja tuleb. Vastutustundetu käitumine, kas ta nüüdseks ise ka sellest aru on saanud?Ainult ullike käib koroonaajastul haigena ja ilma Covid-19 testimata avalikes kohtades ringi. Ja mis mõttes perearst ei kontrollinud koroona osas varem, viirusinfektsiooni puhul on ainus viis koroonast eristada test. See on ka kahtlane, sellist võimalust praeguses süsteemis ei tohiks olla ju. Kui kogu see jutt tõele muidugi vastab.

  • 4. august 2020 at 15:24
    Airi

    Esiteks on see väga lugupidamatu, et meditsiinist, haigustest, isegi basic bioloogiast mitte midagi teadva inimesena, jagad siin oma arvamust. Tervis on nii tähtis valdkond, et seal tõesti ei saa lasta lollidel arvamust avaldada, sest see on valeinformatsioon, ajab inimesi segadusse ja paneb suurema populatsiooni ohtlikku olukorda. Usaldage palun arste, teadlasi, tervishoiuspetsialiste! Teil ei ole rohkem informatsiooni kui neil!
    Teiseks, sellise “arvamuse” avaldamine on vastutustundlik, ohtlik, sest inimesed arvavad, et on Ok haigusnähtudega kluppi minna, sest Ah misiganes, koroona my ass, väike gripp. Gripp on ka jube haigus ja iga aasta suletakse gripihooajal haiglad külastajatele. Mis kõige tähtsam – gripi vastu on vaktsiin ja riskigruppidel on vähemalt võimalus end selle eest kaitsta. Mina vaktsineerin gripi eest ja pole seda veel kordagi põdenud. Kuuldavasti pole tõesti mõnus asi. Minul on palju lähedasi, kes koroonat ei pruugi üle elada ja ma ei taha, et keegi seda nendeni levitaks, enne kui vaktsiin olemas on. Jah paljud põevad seda kergelt, aga paljud tunnevad, et “upuvad kuival maal”. On ka noori, kes on koroonasse surnud ning isegi kui neil oli eelnevalt mingi muu haigus ka, siis tõenäoliselt oleks nad selle ilma koroonata üle elanud. Nt kui ajuvähiga 5a laps saab koroona ja sureb kopsupõletikku, siis on põhjus ikka koroona, mitte ajuvähk ja me ei saa öelda, et suva, ta oli niikuinii haige.
    Kolmandaks, koroona vastu pole ravimit! Keegi pole mitte kusagil öelnud et koroonat saaks ravida paracetamoli, maskide või deso vahendiga. Maskid ja käte hügieen on kõige kergem viis nakatumist vältida, piisknakkusega mitte kokku puutuda. Viiruse pinnal on lipiidikiht, mille seebiga maha pestes saab teda kahjutuks muuta. Palun nüüd mitte fantaseerida Trumpi moodi, et peseme haiged seest puhtaks, süstime neile deso ja seepi.

    Aitab vist küll. Kainet mõistust ja vastutustunnet! Paanikal ja hirmul tõesti pole mõtet.

    • 4. august 2020 at 15:44

      Minu meelest on ELEMENTAARNE haigena mitte ringi jõlkuda, ei poes, tööl, lasteaias ega kuskil klubis.

    • 4. august 2020 at 16:37
      Liina

      100% nõus Airi tähelepanekutega.

  • 4. august 2020 at 15:27
    Jaanika Karp

    Igaühel ongi õigus ise kujundada arvamus, kas ja kui palju ta seda viirust ja selle tagajärgi kardab. Üritan ka ise elada nii, et elu siiski elamata ei jääks, aga siiski vastutustundlikult.
    Aga olgu see massihüsteeria või mitte ning olenemata sellest, kas grippi sureb rohkem inimesi või mitte, on mõned faktid siiski väga silmapaistvad ja nende märkamiseks ei ole vaja teha ka mingit uurimustööd.
    Fakt on see, et koroonaviirus nakkab küllaltki kergelt ning piisavalt suur osa nakatunutest vajab ka haiglaravi. Ükstapuha, kas räägime Hiinast, Itaaliast, Hispaaniast, Brasiiliast vms – tervishoiusüsteemid on saanud väga valusa löögi. Eestis pääsesime kergemalt – kuigi arstiabi olulisel määral peatati, võis see olla ka massihüsteeria üks ilminguid. Aga eelpool nimetatud riikide näitel julgen arvata, et ka Eestis ei oleks paremini läinud, kui nakatunuid oleks olnud oluliselt rohkem. Ja see ei ole ainult mingi riiklik tervishoiusüsteem – see on väga suur hulk inimesi, kes ei näinud enda peret nädalaid, kes pidid loobuma ENDA elust selleks, et aidata teisi. Kõik muu olgu mis on, aga mind paneb see enda käimisi läbi mõtlema. Oleks mina nende asemel, sooviks ka mina, et inimesed minu peale mõtleks ja vastutustundlikult käituks.

  • 4. august 2020 at 15:40
    Dima

    1) Väide, et koroonat kätepesuga ravitakse on juba eos väär – kätepesu on ennetav tegevus. Ja hügieen kui selline ei enneta ainult koroonat, vaid ka muid haigusi.
    Millele põhineb väide, et paracetamoliga koroonat ravitakse? Pole sellest midagi kuulnud. Kui ainult, et palaviku puhul on see üks võimalus seda leevendada.

    2) Müütide infograph on üles ehitatud suhteliselt lapsikutele müütidele. Pole kursis, aga kas tõesti toimub ohtralt diskussioone teemal, et koroona on surmavaim haigus vms?

    3) Jälgede ajamine tänapäeval on tõesti lihtne, kui oled kuulus (pidev tähelepanu) või intrnetis (jälg jääb maha). Ma seda päris ei võrdsustaks klubilise identiteedi tuvastamisega, mis peaks ülimalt lihtne olema. Samamoodi järeldades võiks ju ka väita, et miks ei leita kaduma jäänud inimesi üles või miks ei tuvastata kõiki mõrvareid vms. Ei ole lihtsalt nii lihtne.

    Ehk osalt olen väidetega nõus, aga midagi väites võiks natuke taustatööd rohkem teha/läbi mõelda. Aga kui pole kavas diskussiooni laskuda, siis muidugi pole see vajalik.

  • 4. august 2020 at 16:13

    Muidugi on haigena kodus püsimine elementaarne. Paljud asjad ongi elementaarsed: ära tapa, ära söö end paksuks, ära juhti autot purjus peaga jne. Kuid inimesed on inimesed ja selleks on tehtud seadused, määrused ning on ka hulk soovitusi.
    Koroonaga seotu on Eestis suuresti soovituslik ja soovitused ei ole elementaarsed, sageli ei ole need ka paljudele arusaadavad, sest “minul on õigus sellele, teisele ja kolmandale – teie vaadake ise, kuidas hakkama saate”. Mida rohkem nende eirajaid, seda rohkem jama.
    Inimestel on kroonviiruse põdemisega erinevad kogemused – kes ei nuuskagi, kes sureb. Kogu maailmal aga on teada, et tegemist on väga nakkava viirusega.
    Ühtegi haigust ei ravita kätepesu ja paratsetamooliga. Käte pesemine on haigestumist ennetav. Paratsetamool on kerge põletiku ja väikese palaviku leevendaja.

  • 4. august 2020 at 16:26
    Megailus mitte-blogija

    Rahunege, kõigest järjekordne klikimagnet.

    • 4. august 2020 at 17:01

      Otseselt ei olnud, oligi kopp ees, et jälle meedia muust ei kirjuta kui “koroona laine kaks”, aga tuleb välja, et on..

  • 4. august 2020 at 17:51
    MAri

    Palun haige inimese nime? Et hakata teda risti lööma. Tartu inimesed suures osas teavad nende nimesid. Hakkan siin avalikus foormis sellest kirjutama! Otsige oma tuttavatest Tartus elav alla 25 aastane, siis saate ka nime väga suure tõenäosusega teada. Reaalsed inimesed seal taga siiski.
    Selles suhtes on jah õigus, et ei sure selle haiguse järel – kui asi kontrolli all niipalju inimesi õieti üldse. Aga selliste inimeste, nagu teie tõttu võib see asi kontrolli alt välja minna. Jah suremus üle 80 aastaste seas on kõrge – ja neil on kaasuvad haigused. Aga kui nad põhimõtteliselt lämbuvad surnuks – sest viirus tekitab just hingamisteedes raskusi, siis jah, see on hull. Neid uudiseid on inglise keelses meedias olnud päris palju – kirjeldused jne.
    Vastutustundetu on kirjutada ja võrrelda ka võrreldamatuid ja manipuleerida andmetega. See AK pilt, ajaline erinevus on seal juures ja selles tol hetkel ka rääkis Margus Saar!
    Üldiselt ei tahaks, et meil üldkarantiin tuleb – aga kui palju teiesuguseid vastutustundeid – siis kahjus nii see läheb!
    Täiesti ausalt, postitust täiesti lõpuni ei lugenud. Aga vihast keen!!! Õnneks paar unlike minu poolt tuli, sest minu meelest nn infulencerid peaksid olema siiski vastutustundlikud inimesed!!! Ja mõne kliki pärast lollusi kirjutada poleks ikka mõtet – paluks siiski VASTUTUSTUNDLIKKU käitmist.

    • 4. august 2020 at 17:59

      Meiesuguste vastutustundetute pärast? Aitäh. Ma püsisin üle kahe kuu kodus nelja seina vahel praktiliselt, istusin karantiinis, tellisin kõik maailma asjad koju, käisin öösel pakkide järel, et mitte inimestega kokku puutuda, tegin kõik, et see hullumeelne olukord läbi saaks, anusin inimesi kodus püsima ja teistele mõtlema ja nüüd olen ma vastutustundetu, kuna ma lihtsalt ei usu, et koroona on katk? Mine puhka jalga, ausalt!

  • 4. august 2020 at 17:53
    Maria

    Olen kohati postitusega nõus. Meedia ikka paisutab korralikult jne jne ja mingi masshullus sellega seoses. Kuid mina olen väga terve, sportlik ja tugev hing. Mitte just kõige vanema ka, 28. Ja ma olin ca 2 kuud koroona haige. Esimesed 2nädalat hinge vaakumas ja see oli ikka päris jube kuidas politsei, terviseamet jne käitusid. Helistasd ja kontrollisid kas ikka oleme kodus või ei, nõudsid raviplaane ja asju. Kuid seda ei huvitanud keegi, et majas 3inimest koroonas siruli maas, poodi minna ei saa, süüa osta ei saa, ravimeid osta ei saa. sama e-poodidel oli igalpool 2nädalased järjekorrad. Aga neid huvitas vaid meedias asja jutustamine mitte reaalne inimeste aitamine. Mu ema elab teises linna otsas liikumispuudega ja mittekeegi sotsiaaltöötajatest jne ei aidanud süüa viia või muud moodi. Inimene lihtsalt istus mingi 3kuud kodus olevatest konservidest ja makaronidest. See oli ikka päris jube ja hirmus, kui midagi kätte ie olnud võimalik saada…samas isegi testile terviseamet ei lubanud, käskis maksta. Ahh liiga noor, palaviku pole siis pole haige ka. Kuid seda ei kottinud keeg et riskigrupis vanemad olid mõlemad haiged ja minul kõik võimalikud haigusnähud v.a palavik, kuna mul seda mite kunagi ei ole..

    • 4. august 2020 at 18:01

      Miks sellest meedias ei kirjutata? kirjutatakse ainult seda, mis on kasulik. Pullikaka!

    • 4. august 2020 at 18:19
      Maria

      Noo nii ongi juuu. Kirjutatakse seda, mida pole vaja. Kuid kogu see info, mida inimesed reaalselt üle elasid.. Kuhu see jäääb? Krt 3 nädalat sure ja siis öeldakse sulle et sa liiga noor pole vaja testida.. miks siis noore inimese elu pole oluline, ainult vanurite?? Ebareaaalne..

  • 4. august 2020 at 18:05
    Johhaidii

    See koroona on vaid vajalik ravimi firmale. Kui natuke uurida lähemalt, siis selle koroonale on vaktsiin patenteeritud juba enne seda kui see trall pihta hakkas Hiinas. Kuna maailmas on inimesi liiga paljuks läinud, siis peab ju kuidagi “hävitama”. Tänapäeva sõda on need haigused, mis välja mõeldakse ja valla lastakse. Külvake inimestes hirmu ja kõik jooksevad vaktsineerima ning saame inimesi sandistada ja rohtusid sisse sööta.

  • 4. august 2020 at 19:55
    Anni

    Ohjah…. Kurb, kui inimesed, kellel pole mitte mingisugust allikakriitilisust ega antud teemal ka piisavalt taustainfot, hakkavad valeinfot levitama. Koroonaviiruse põhiprobleem oli ja on endiselt see, et me teame sellest viirusest väga vähe. Seetõttu kehtestati ka ranged piirangud. Õnneks selgus, et meil vedas ning viirus ei ole väga palju hullem kui gripp. Kuigi on endiselt selgusetu, milliseid hilisemaid tüsistusi viiruse põdemine põhjustab. Töötan ise igapäevaselt viirustega ning mina teeksin kõik selleks, et mitte nakatuda. Soovitan sageli käsi pesta (seep tõesti hävitab viiruseid) ja hoida distantsi võõrastega. See pole ju väga raske.
    Muideks, viirustel on kombeks kiiresti muteeruda ning sellisel juhul oleme me jällegi alguses tagasi – teadmatus ning ei mingit immuunsust ka juba viiruse läbipõdenud inimestel.
    Olge terved!

    • 4. august 2020 at 21:36

      Mina isiklikult teengi seda, mida sa soovitad :)

  • 5. august 2020 at 00:47
    Ele

    Kahtled koroona mainstream versioonis ja oled kohe “lamenaalane ja jood hommikuks MMS-i” selliselt meedia töötabki ja inimesed on selle üle võtnud. Inimesed kohtlesid üksteist kui pidalitõbiseid ja hetkel, mil riik ütles, et ohtu pole, kadus ka hirm kui tinatuhka. Nagu oleks keegi nuppu vajutanud. Koroona ei kadunud ju kuskile. Mõnus on elada, kui keegi ütleb ette, mida teha ja ise vastutama ei pea. Silmakirjalikkus. Nagu maskid. Hiinlased kannavad ju aastakümneid neid maske, aitas neid või? Palun mõelge oma peaga inimesed!

    • 5. august 2020 at 08:39

      Haha, jaa. Ma mäletan kui mais eriolukord lõppes, siis oli ju päevapealt nagu noaga kõik lõigatud :D

    • 6. august 2020 at 10:13
      kana

      äkki sellepärast, et siis ei tulnud enam iga päev kümnetes ja sadades uusi nakatumisi? mõtle ise ka oma peaga :) ja keegi pole öelnud, et mask kaitseb 100%, see aitab veidi kaasa leviku piiramisele!

  • 5. august 2020 at 08:06
    Jaana

    Ma tavaliselt pole mitte iialgi su postitustega nõus olnud. Aga vot sellele postitusele ütlen küll AMEN!

  • 5. august 2020 at 09:08
    K.

    Ilmselt, kui endal oleks mõni lähedane seda põdenud, siis oleks ka mõtted teised. Minul põdes suur osa suguvõsast koroonat ja osad nendest väga raskesti (kaugel gripist) ja kahjuks ühe inimese ka kaotasime. Ei see inimene ei surnud muudesse tervisehädadesse, jah tal oli olnud südamega probleeme, aga suri otseselt koroonast põhjustatud tüsistustesse. Kurb on seda postitust lugeda. See, kui ise ei tea kedagi, kes oleks põdenud, ei tähenda, et tegemist oleks kerge viiruse ja massipsühhoosiga.

  • 5. august 2020 at 09:14
    bd

    Peaksid edasi vaikima, näeksid targem välja.

    • 5. august 2020 at 09:46

      Eks ta nii kipub olema. Päris paljude inimestega. Helmed võiks ka vait olla. Ometigi-ometigi :D

    • 5. august 2020 at 14:30
      vihvi

      10 points!

  • 5. august 2020 at 10:35
    LAURA

    Jah. Ma ei usu et kõik on mingi vandenõu, aga selles ei kahtle grammigi et kogemata siin see paanika lahti ei läinud. Maailmas lihtsalt oligi kõik veits liiga hästi. Või noh, kogu see jant massihüsteeria tekitamise vajalikkusega on tegelikult juba mõnda aega olnud (võtame kasvõi terrorirünnakud). Üks teema vaibub ära, siis leitakse teine, sest igavesti ühe ja sama teemaga inimesi pulgal ei hoia. Selleks et maailmas asju kontrolli all hoida, on vaja hirmu külvata, nii mõndagi päriselt olulist teemat on vaja varjutada, jne.

    • 5. august 2020 at 23:04

      JUST!

  • 5. august 2020 at 22:30
    J

    Jah, argumendid ei ole tõesti kõige tugevamad, aga mu arust on ka meedia selle viiruse päris palju hirmsamaks teinud. Selles oleme ühel nõul. Aga põhjus on ilmselt midagi suuremat, kuigi see Maa hoidmise mõte oleks ilus. Aitäh, et julgesid sellest kirjutada! On oluline, et teisitimõtlejad ka oma mõtteid avaldaksid, kuigi suht suur tõenäosus on nii sõimu saada, aga äkki keegi avastab veel, et tõesti, nii võib ju ka olla. Natuke kahelda on okei, meedia on liiga ühekülgne ja kahjuks paljud võtavad seda täistõena

  • 6. august 2020 at 10:14
    L

    Mul mehel nädalaega kurgumandlid valusad ja läks apteeki ja apteeker ütles pm, et koroona. whaaaaat? kas see pole paanika külvamine? peres mitte kellelgi pole mitte midagi, tuttavatel kellega nädalaega tagasi kokku puutus kui kurk valusaks läks ka pole mitte midagi. Et kuna on koroona oht siis muidu haigusi/külmetusi enam ei olegi või?
    ma olen ausaltöeldes häiritud sellisest paanika külvamisest.

    • 6. august 2020 at 15:10
      jmk

      Testigu ära ennast, siis teab, kas peab end isoleerima koos lähikontaktsetega.
      Kuidas apteeker paanikat külvab? Ega enesetunne nagunii diagnoosist olene, aga käitumine peab küll olenema.
      Tartu ööklubi nakatajal olid ka kurgumandlid valusad.

  • 7. august 2020 at 10:16
    Mir.

    Kui sa sured gripitüsistusse, siis sa suredki grippi. Ilma grippi nakatumiseta ei oleks surmav tüsistus (sh üldine keha nõrgenemine) võimalik olnud. Nii see on üldiselt iga haigusega sh AIDS-iga, millega võib kaasneda mitu vastikut tüsistust. Põhjus, miks need arenesid ja tekkisid on ikka alghaiguses. Kui sul on vähk, mis näiteks surub kopsudele ja lõpuks sured hingamispuudulikkusesse, siis on ju ka surma põhjus vähk mitte õhupuudus.

  • 7. august 2020 at 20:00
    Totu

    Kohe kindlasti mingi isehakanud blogija on see kõige targem kes sellel teemal sõna võiks võtta.

    Mine räägi seda kätepesu ja valet neile kes on juhitaval hingamisel viibinud teadmisega, et võib väheseks jääda.

    Kui rumal võib ikka mõni olla. Odava kuulsuse nimel.

  • 9. august 2020 at 08:21
    Binokkel

    Aga kui see on “kõrgemate jõudude poolt” kokkulepitud massihüsteeria, siis miks osad presidendid jne seda eitavad? Näiteks Trump, samamoodi Brasiilia president jne. Kui oleks kokkulepitud, et teeskleme, et on mingi uus haigus ja laseme majanduse põhja, siis nad kõik ju kaagutaksid oma rahvale, et jaaa kandke maski ja olge toas! Ning paneksid ka suuremaid piiranguid. Trump ja Brasiilia president ei ole sellesse algusest peale uskunud ja kindlasti veel mõni kõrgem tegelane. Miks nad siis oma “plaani” vastu on?

    Tartu koroonajooksiku nimi on ilmselt ka meediale teada aga nad ei saa seda avaldada kuna lihtsalt siis tuleks ju koroonajooksiku poolt kahjunõue :D kuna Eestis on terviseandmete avaldamine ilma loata keelatud. Vaevalt see jooksik ise tahab, et terve Eesti teda teaks..ise sa ju ka ei tahaks. Samamoodi ei ole ju teisi koroonahaigeid nimepidi välja toodud jms..

  • 9. august 2020 at 10:35
    godess

    Palun pange see blogi kinni. Paistate targemad välja.

    • 9. august 2020 at 19:36

      Mu jaoks pole oluline tark PAISTA hahaah.. Palun kao siit blogist minema, ära ava seda enam kunagi, kõigil kergem :)

  • 16. august 2020 at 12:00
    Eliis

    Keegi midagi taudide ajaloost? Liigsuremusest Hispaanias, Itaalias? Teadmistest, mitte arvamustest? Ei? Jaa? Võib-olla?

    Ilmselgelt mitte.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0