Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Mis teil on selle meie koduga?

Foto: imeline Ethél Eliis Krünberg

Mulle täiega meeldis üks tänane kommentaar, ma ei saanudki aru, oli see iroonia või ei, aga tõetera selles sees oli.

Ma arvan, et konw howd lamp küsida inimestelt kelle sissetulek on oluliselt madalam kui endal. Üldiselt vaene mõtleb alati vaeselt :)) investeerimis nôuanne ainult neil kogu ja säästa.

Nagu me siin paar päeva tagasi kirjutasime jälle mingist reisist, siis sellest, et Airbnb pakub „rendi oma korter välja“ lahendust jne ja kohe hakkas pihta see meie kodu teema. Ma ausalt ei saa aru, kuidas saab võõrastel inimestel olla hingel meie oma kodu rohkem kui meil endil.

Kui ma ütlen, et ei taha seda pangalaenuga nelja seina, olen loll, mismõttes ei taha laenu, ei taha olla panga küljes kinni 30 aastat.

Kui ütlen, et tahaks laenu, aga pank ei anna, olen loll – no nii ei saagi ju laenu kui projektipõhiselt töid teha, mis siis et silm särab, see pole oluline, oluline on vigaseks töötada, praekartuleid vitsutada ja koguda, piinelda selle oma nelja seina nimel.

Kui ma ütlen, et kahetoalist ei taha, ei näe pointi praegu osta väikest, et viie aasta pärast vahetada, olen loll – jumal, lapsele üldse ei mõtle, parem kaks tuba kui üürikas. Miks?

Kui ma ütlen, et tahaks oma maamaja, siis olen loll – ma ei ole maa inimene, ma ei oska aias midagi teha, see käiks meil üle jõu. Nagu mida?

Tegelikult olgem ausad, loevad seda blogi suures osas meile võõrad inimesed. Need kes on loonud endale arvamuse meie blogi põhjal. Vahet ei ole siis, kas me oleme seda meelega või kogemata teinud, aga meist on jäänud ikka väga vale mulje.

Me oleme Meelisega mõlemad kasvanud üles majades, seega teame me täpselt mida oma maja hooldus tähendab – töö ei saa kunagi otsa, suvel on vaja niita ja talvel lund rookida, torusid sulatada jne. See ei ole meile võõras. Naljakas on lugeda kuidas…

Teil on vist selle Ussipesa tähe all tulnud vahelduva eduga romantiline maakodu unistus, aga see pole tegelikult teie elustiili juures üldse reaalne. Ka Ussipesa perenaise elustiili juures mitte, aga tal on vähemalt mees, kes suudab kogu seda majapidamist seest ja väljast hallata. Kui emmal-kummal seda majahaldussoolikat sees pole, siis kisub kogu see vanker kiiva ja maamajas elamine võib olla pigem karistus, mitte aga reaalne lust ja lõbu.

Ühesõnaga, laske elada. Mind suures plaanis ei koti need võõraste inimeste kommentaarid, aga kui need tulevad minu blogisse ja ma pean neid ikkagi lugema, siis kuidagi riivab. Riivab, et inimesed meist nii arvavad. Kui nad meid tegelikult üldse ei tea.

See, et mulle meeldib käia punasevaiba üritusel ja litterkleidid, ei tähenda, et ma ei võiks oma hoovis lilli istutada ja terrassi värvida, muru niita ja lund rookida. Aga see selleks.

See, et meie oma kodu ühel päeval tuleb, on sama kindel kui see, et meil on aasta lõpuks see eesmärgiks seatud 10K koos või et kliimasoojenemine on möödapääsmatu.

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Säästuaasta ehk kus on 602,49€
JÄRGMINE
Meelis kirjutab: miks meil poodides solki müüakse?

33 Kommentaari

  • 25. juuli 2019 at 11:33
    Liisa

    :D :D :D Ma ei saa aru, kas te olete rumalavõitu või mängite lolli loetavuse nimel? Mis MEIL on teie koduga? Meil ei oleks mitte midagi, kui te ise seda teemat ei käiaks pidevalt uuesti ja uuesti ja uuesti ühegi arenguta.
    Eelmises postituses ISE küsisite arvamust, nalja teete või? Ja see eelmine postitus oli täpselt sama nagu tuhat samasugust varem: kas koguda, mille jaoks koguda, kas osta oma kodu, mitte osta, mis teie teeksite?
    Matke maha see teema, ärge kaapige üles pidevalt jälle üht ja sama juttu ja võite ise veenduda, et hämmastaval kombel ei koti lugejaid ka enam üsna pea, kus või mis kodus te elate.

    • 26. juuli 2019 at 01:14
      Nipitiri

      +1000

    • 26. juuli 2019 at 16:15
      Johanna

      Nõus!

    • 29. juuli 2019 at 07:57
      Agepage

      Like

  • 25. juuli 2019 at 11:44
    PIPI

    Kui te ise koguaeg lugejalt ei kysiks, mida teie peaks oma rahaga tegema kui kuskilt jälle mõned eurod tulevad, siis ei oleks ka seda teemat. Ise annate pidevalt põhjust selleks ja tahate teada oma lugejalt, mida kyll peaks rahaga tegema, kas koguma või laiaks lööma, nagu alaarenenud.
    Kõik ju teavad et elate pead ja persed koos, remontivajavas kööktoas ja maksate selle eest ca 400 euri kuus, mis on mega palju. Alati, kui kuskilt taas mõne lisa euro saate, lähete pöördesse. Teile on sitaks häid nõuandeid antud, nagu päriselt.
    Ja mitte ainult koduteemal pole antud megahäid soovitusi, vaid ka teie reisisihtkohtades on antud aastaid soovitusi ja imestatud teie suisa imelike valikute yle. Aastast aastasse ketrasite oma ajuvaba jura, kuidas odavad Türgi reisid on da best ja igakell teie läheks sinna uuesti ja uuesti, kuniks nyyd esimest korda! saite maitse suhu natuke kvaliteetsemal Rhodose reisil olles. Alles nyyd! Kyll võttis teil kaua aega, et aru saada. Saite lõpuks maitse suhu millest lugejad teile koguaeg sama asja rääkinud on.
    Samuti Tai, koguaeg sama shit, nyyd viimaks otsustasite et proovite muud reisisihtkohta. Te olete nii totaalselt kinni kiilunud oma käitumismustris. Arad olete! Kardate vastu võtta (elu)muutusi.
    Lõpetuseks. Pole teil vaja rohkem neid teemasid teha, kas oma kodu või reisida.. siis ei kommenteeri ka lugeja seda teemat.
    Pohhui, et elate nagu tavabomtsikud. Kasvavast Hedonist on veits kahju, kes juba õige varsti vajaks oma privaat nurgakest, mitte jätkuvat yksteise selgas elamist. Eriti kui teil on kylaline/kylalised, laivide ajal kuulda/näha, volyym läheb ikka väga kõrgeks ja laps peab olude sunnil magama 2 meetrit eemal, lärmi sees :(

    • 25. juuli 2019 at 12:32

      Ehe näide, kui “hästi” sa tead, kus me elame ja palju maksame!

    • 25. juuli 2019 at 17:28
      Liisa

      No lapse elamistingimuste koha pealt ei ole ju midagi vaidlustada siin, see on ju näha teie enda jagatud piltidelt ja videodest, mis oludes ta on seal.

      • 26. juuli 2019 at 11:09

        Mis oludes ta siis on? :D

    • 27. juuli 2019 at 00:08
      Hmm

      Mul siiamaani õudusega meeles postitus, kus rääkisite, et Hedon magas teil pool aastat voodi ees põrandal vaiba peal…

      • 28. juuli 2019 at 00:45

        Tal on oma voodi, algusest peale on olnuf. Aga samas talle meeldib meie lähedal olla ja seega palub pesa meie voodi ette või siis otsustab, kes kus magab.. ala sina ja mina voodis, issi maas (me tema voodisse ei mahu ju).

        Praegu magab ta näiteks enda voodis, kui meie maas magame tema toas..

        Aga meile õnneks meeldib kõval pinnal magada, seega no problem.

        Õudset pole siin midagi :) armas on!

  • 25. juuli 2019 at 12:19
    Liina

    Tegelikult ma ei tahtnud klikkida ega kommenteerida, kuna te teate väga hästi, et teie koduteemad toovad teile rohkelt klikke ja siis kommenteerijaid/hädaldajaid. Eelmine postitus küsisite nõu, ma ei saa aru, mis nõu te ootate, kui olete samade asjade kohta küsinud juba korduvalt (ka seal oli kommenteerijaid selle kohta). Kommenteerijatel pole probleemi teie kodu ostuga vaid te ise tõstatate seda korduvalt!

  • 25. juuli 2019 at 13:07
    sigrid

    muidu kõik OK ja igal inimesel oma valikud, aga see koht jääb veits arusaamatuks: “Kui ütlen, et tahaks laenu, aga pank ei anna, olen loll – no nii ei saagi ju laenu kui projektipõhiselt töid teha, mis siis et silm särab, see pole oluline, oluline on vigaseks töötada, praekartuleid vitsutada ja koguda, piinelda selle oma nelja seina nimel.”

    kust selline arvamus üldse, et vigaseks peab töötama, praekartuleid vitsutama ja piinlema? :D ma olen krdi 24 ja sugugi mitte ainus oma tutvusringkonnas, kes teeb tööd, mis meeldib, saab enam-vähem tavakat eesti keskmist palka, reisib paar korda aastas kaugemale ja spontaanseid lähiriikide reise tuleb ette pea iga kuu, ei pea poes toidukorvi valima maksumuse järgi, vaid saab valida isude järgi jne. ja kõige selle juures tekkis sügisel mõte, et tahaks oma kodu ning kuu aega hiljem oli mul kristiines 55ruudune täiega nunnu korter olemas. laenuga siis muidugi – maksan jah mõnda aega veel pangale, aga siiski maksan iga kuu mitusada eurot vähem kui üürikas elades maksin. ja niimoodi tavainimese kombel edasi majandades saan ilmselt 6-10 aastaga selle korteri pangalt välja ostetud küll. seega, kus see piin ja praekartulid siis jäid? :o

    • 26. juuli 2019 at 09:31
      Liina

      Ma ei saa ka aru, mis jutt see on pangaorjusest ja hullust virelemisest, kui laen. Reaalselt maksan maja eest laenu iga kuu 270€, palun öelge, kus te saate üürida 10a vana 150 ruudust korterit selle hinnaga-ei saa (majas kommudena ainult elekter+prügi jne vesi oma kaevust). Ostan poest mida tahan, käime reisil, säästame, et maksta laenu veelgi varem tagasi. FBs keegi kirjutas, et olete pangaorjad ja siis vanadekodusse-meil laen hiljemalt 45 eluaastaks makstud, ei ole nagu vanadekodu iga.
      Siinkohal mainin, et saame mehega keskmist palka ja sissemakse kogumine ei olnud ka ainult praekartuli söömine ‍♀️

      See kommentaar pole otseselt Marimellidele suunatud ega laenu õigustamiseks vms. Igaüks jätkuvalt teeb nii nagu soovib. Lihtsalt ajab vihale see jutt, et oled pensionini pangaori ja terve laenu aeg pead virelema, no ei pea!

    • 26. juuli 2019 at 13:33
      Kats

      Mind lihtsalt huvitab, et mis suurusjärku see keskmine palk siin kahel eelkõnelejal jääb?

  • 25. juuli 2019 at 13:28
    Ave

    Ma ka pean nõustuma eelnevate kommentaaridega. Ise kirjutate sellest ja nüüd kurdate tagasiside üle? Miks üldse blogi pidada, kui arvamusi ei soovi. Raha pärast küll jah, aga kas siis on see ikka teile sobiv, kui nii hinge lähevad erinevad soovitused, mis teie mõttega ei klapi?
    Soovitan- kirjutage sellest, mille kohta tagasiside teid ei häiri, pole muret

    • 25. juuli 2019 at 15:40

      Asi pole mitteklappimises. Erinevad arvamused rikastavad, aga mul on tunne, et meie elu oleks justkui kõigi elu :)

    • 25. juuli 2019 at 17:35
      Liisa

      Wtf, tõsiselt, inimene :D Sa ise laotad oma elu kõigi ette ja küsid kogu aeg arvamusi ja kommentaare ja siis hädaldad, et teie elu on justkui kõigi elu. Mida sa topid seda kõigi ette siis, kui see ei meeldi? Lahkad oma rahalist seisu kohati konkreetsete summadeni, küsid, mis teie teeks, ISE TAHAD avalikku arutelu. Ja siis halad, kui see tekib. Pane see putka kinni siin siis ja keegi ei lahka teie elu enam.

  • 25. juuli 2019 at 14:40
    Nell

    Eks inimestel seepärast ongi hinges, et majateemad ja laenuteemad ning arutlused käivad siit blogist üsna regulaarselt läbi. Mingil hetkel oli teemaks kodu soetamine ning selleks raha kogumine aga kui üsna pea sai sellest “Ah tühja, üürikas on ka OK, parem reisime!” siis see kiire teemavahetus tekitaski inimestes segadust. Enamasti kõike korraga ei saa, kui soov koduraha koguda siis võiks reiside ja šoppinguga tagasi tõmmata. Kui üürikas sobib ja reisid ning maailma nägemine on prioriteet siis milleks need regulaarsed uue kodu teemad…

  • 25. juuli 2019 at 16:54
    s

    Aastal 2019 ei sulata enam keegi talvel torusi lahti,selleks soojustus ja muud..

    • 26. juuli 2019 at 11:08

      No vot, olen elanud nii, et polnud kanalisatsiooni, torusid pidi sulatama, kelder uputas jne

  • 25. juuli 2019 at 17:35
    Leah

    Kahjuks meie riigis on isiklik elamispind hädavajalik. Vaadates yyrihindu, eeldatavat pensioniiga ja pensioni suurust. Kui te väga kaua jokutate siis ei saagi laenu, sest panga silmis olete liiga vanad.

  • 25. juuli 2019 at 19:53
    Kai

    Nagu eelnevad on öelnud- te ise tirite seda teemat koguaeg üles. Ja arusaadav miks- klikke korjab korralikult. Kui te ise sellest ei räägiks, ei teaks keegi, kui suures korteris te elate, palju üüri maksate või kui likviidsed olete.
    Teine asi, mis teile kohale ei jõua- laenu maksmine ei tähenda praekartuleid ja palehigis rabamist. Praeguste (tegelikult on see nii olnud juba vähemalt 15a) rendihindade juures on laenumakse oluliselt väiksem kui üürisumma. Ehk siis- laenu võttes võidad rahaliselt- lisaks saad oma kinnisvara iga kell maha müüa. Keegi ei ole oma korteri külge laulatatud, küll aga on kindlus- ainult minust sõltub kodu olemasolu. Üürikorteris sõltub see omaniku suvast.
    Kolmas asi- normaalses korras maja juures ei pea pidevalt midagi kõpitsema ja remontima. Mis torude sulatamine? Mis lume rookimine meie talvede juures? Hea, kui talve jooksul 2 x lumelabida/puhuri kätte saab. Keskmise krundi muru niitmine võtab tunnikese nädalas, ega te ometi heinamaad ei osta. Kui just lääpas hütti ei osta, siis pole maja juures küll mingit pidevat remonti vaja. Katus kestab 50 a, torustik sama palju.
    Nii et vähem oletusi, väärarvamusi ja ärge tirige seda teemat kogu aeg üles, kui te ei taha, et sellest räägitakse.

    • 26. juuli 2019 at 10:48

      Lund peaks lume sadades ikka iga päev rookima. Isegi siin meie kesklinna maja hoovis roogime iga päev, et saaks “puhta jalaga autosse/tuppa” ja igal sammul perseli ei käiks :)

    • 26. juuli 2019 at 13:42
      Kai

      Ja see on nüüd põhjus miks jätta maja ostmata? Natuke nagu naeruväärne.
      Auto on garaazis, ei pea seda lumest välja kaevama ja kõnniteede alla on võimalik panna soojenduskaabel nii et sul on kõik käiguteed koguaeg jää- ja lumevabad.
      Kui varem on elatud ilma kanalisatsioonita majas, kus torud külmuvad ja kelder uputab, siis on ikka väga kummaline eeldada, et kõik praegu müügis olevad majad on samasugused. Pole vist tõesti vaja sel teemal rohkem arutada, me räägime täiesti erinevatest maailmadest.

    • 26. juuli 2019 at 15:22
      Ren

      Kui lumerookimine on üürikaski, siis kuidas see oma elamises hullem on? :D

  • 26. juuli 2019 at 00:42
    Tiks

    Iga kord üllatun kui rumalad te olete. Targad oleks AMMU raha kodu alla pannud ja praegu elanud enda kodus kus kõigile oma privaatne tuba.
    Te ilmselt elate ka 10 aasta pärast väikses ühe toalises, varbad üksteisel suus. Hedon toob oma pruudi /peigmehe koju ja saate neljakesi üksteise kaisus magada. Mul on lapsest nii kahju. Ei mingit enda privaatset tuba. Koguaeg ema isaga ninapidi koos

  • 26. juuli 2019 at 08:17
    E.

    Küll oleks põnev, kui hakkaksite reaalselt tutvuma erinevate müügisolevate kinnisvaradega, mis teile sobida võiks ja neist postitusi tegema. Paljudel oma kodu teema hingel, tekiks kindlasti veelgi lugejaid juurde.

  • 26. juuli 2019 at 10:01
    Mari H.

    Imelikud olete, perekond “Marimell”. Ja imelikud on ka selle blogi lugejad. Igal inimesel on õigus elada just nii, nagu ta tahab. Lugejaltel pole vaja sellest pöördesse minna. Kui konkreetselt mingi blogi teemad mõttetud tunduvad, siis pole vaja seda blogi lugeda. Öeldakse ju, et inimene otsib ikka omasuguseid(sarnase mõttemaailmaga inimesi). Kui Teile meeldivad Marimelli reisi-ja ostlemiskirjeldused, siis palun väga. Minu jaoks on prioriteet oma kodu ja ma ei saa aru inimestest, kes kodu soetamise asemel maailmas ringi tuuseldavad. Eriti, kui reisitakse mitu korda samasse kohta tagasi.

  • 26. juuli 2019 at 13:27
    Kristiina

    Ma nõustun eelkõnelenutega. Mul on tunne, et te haibite seda kodu teemat selleks, et keegi teile mingi hea diili pakuks koostööna, läbi mille ta oma kodu saaksite.

    • 26. juuli 2019 at 20:26

      A ei, see küll mingi koostöö eesmärk pole. Kui see plaan oleks, oleks ammu ju kuskile pöördunud ja küsinud :)

  • 26. juuli 2019 at 15:37
    Ren

    Äkki aitaks siis jah sellest teemast, mida te ise üles kisute ja äkki jätaks selle absurdse jutu pangaorjusest, nälgas olemisest ja mitte reisimisest. Kui oma rahaasju targalt majandada, siis keskmise palgaga saab seda kõike teha.
    Meil on laenuga maja, 2 last, auto. Igalühel oma tuba. Sööme igasuguseid huvitavaid toite, käime iga kuu väljas söömas. Reisime ringi.
    Lisaks on mul ammusest ajast laenuga ostetud 1-toaline korter, mida välja üürin. Muideks laenusumma kuus 150€(mis üsna varsti läbi saab ja olen alles 34), üürnik maksab 300€ kuus üüri ja kommud eraldi. Ma imestan, kui palju te üüri maksate :O mu korter asub tallinnas kesklinnas.
    Mu jutu mõte on see, et see teie ettekujutus pangast laenuga kodu osta on täielik jama. Mulle on jäänud mulje, et teil rahaliselt lahedam, kui meil, aga ometi saame me väga hästi elatud.

    Mulle tundub ka, et tegelikult on teil ikka endal see kodu ostmine tugevalt hingel, miks te muidu sellest nii palju kirjutate. Aga eitavaid vastuseid saades kukute kohe ohkima ja maha tegema. Üks teist võiks Meelisega umbes aastaks minna ametlikult tööle. Peate selle aja vastu, ostate ära oma kodu ja siis võite oma projektipõhiseid töid edasi teha. Teil laenu makstes jääks raha isegi rohkem üle reisimiseks ;), sest noh laenusumma on üldiselt 2x väiksem üürist. Saaksite teie rahu ja ei peaks kodu teemat pidevalt üles võtma…

    • 26. juuli 2019 at 20:23

      Ma käin juhuslikult ametlikult tööl ja käisime ka pangas äsja asja uurimas, okei, see oli 1 pank, aga sealt tuli biiiig nooo…

    • 27. juuli 2019 at 21:32
      Võrgumõrd

      Muidugi tuli eitav vastus, sest sul oleks nagu kaks ülalpeetavat ühe keskmise palga juures. Olen seda korduvalt kirjutanud, aga veel üks kord ei kärise. See viimane kord, et mitte rohkem ajudele käia. Nii. Teil on firma? On. Makse maksate? Eriti mitte, vist, eks ole? Aga oleks aeg. Kui sissemakse raha olemas, siis enne seda Meelis ametlikult firmasse tööle, 6 kuud maksate ta eest makse ja ülalpeetavast saabki kaastaotleja. Kui suudaks kuskil mujal töökohas pool aastat vastu pidada, siis oleks rahaliselt veelgi kasulikum.
      Ma võin pinda käia oma jutuga, aga samas ma usun, et teil oleks see lihtsalt kättevõtmise asi. Tõesti, mina ei kahtle, et saate aasta lõpuks 10000 kokku. Olen küll kindel, et laristate selle kohe kiirelt maha ka, aga siiski ootan, et ehk te üllatate positiivselt. Et te ületaksite ennast ja korjaksite teise aasta veel. Päris kindlasti saaksite ka sellega hakkama. Aeg läheb ju kähku – juba ongi teie säästuaastast üle poole läbi, teine aasta möödub veel kiiremini :)

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0