Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

EBA draama minu silmade läbi

Olen ka nüüd reisilt tagasi ja saanud natukene sellesse blogiauhindade draamasse süveneda. Bulgaarias nett oli, aga piisavalt aeglane, et lehti (isegi FB laadimine võttis igaviku) ja ma ausalt ei viitsinud reisil olles neid teemasid lugeda ja lahata. Mitte, et ma täpselt teaks, kes kellele mida täpselt ütles, kes keda sõimas (osad asjad vist juba mahagi võetud), kes kus mida kommenteeris, aga üldiselt olen aru saanud, et mingi ilgem draama lahti läks. Üks viskas kondi, ja kogu blogimaastik hakkas järama.

Saan aru, et suur osa inimesi on seisukohal, et Padjaklubi-Laura võidud polnud ausad, kuna tegemist on tehisblogiga vms. Ma ei saa aga aru sellest, miks mitte keegi mulle kuuendal mail, kui hääletamine lahti läks, ei kirjutanud, et Laura on nomineeritud ja võiks ta maha võtta, et pole teiste suhtes aus. Või miks ei tulnud keegi EBA õhtul mulle ütlema, et ou, see on ebaaus! Tüüpiline eestlane, alguses on vait, pärast möirgab.

Ja Laura ütles blogiauhindadel selge sõnaga, et tema blogi teeb üks inimene, kes oli ka tol õhtul kohal. Mis ilgest tiimist kõik räägivad, ma aru ei saa. Sama hästi võiks öelda, et mujal kui wordpressis või blogspotis ilmuvad blogid pole päris. Mitu Õhtulehes ilmuvat blogi nomineeriti, kaks neist isegi võitis. Miks keegi ei ütle, et see on ebaaus, kuna tal/neil ju ka tiim taga jne

Teine osa inimesi arvab, et see oli minupoolne turunduslik lüke, saada rohkem sponsoreid, rohkem meediakajastust…

Selleks ajaks kui hääletamine hakkas, olid mul auhinnad suuremas osas juba olemas. Ma ei saanud ühelegi sponsorile öelda, et kuule, sinu auhind läheb suure tõenäosusega sellele või teisele… Ma ei teinud seda ühegi kategooria puhul, isegi kui võisin võitjat ennustada.

TV3 kajastas üritust ka eelmisel aastal, seega ei saa väita, et nende huvi oli suurem Laura pärast. Samamoodi kajastasid üritust eelmisel aastal Elu24, Publik, Õhtuleht… Kogu 2016. aasta kajastuse leiab siit! (täiendan seda jooksvalt).

Ja kui vaadata protsentuaalselt, siis pole Laurast tehtud kõige rohkem uudiseid (mõtlen siin all neid postitusi mis ilmusid vahetult pärast auhindade jagamist, mitte seoses selle draamaga), st tema polnud teema, vaid ikkagi blogiauhinnad ise! Hetkel on kajastuse alla järgneval kahel päeval ilmunud meediakajastus, kus 26st loost kuus on seotud Grete-Lauraga.

Kõikides meediakanalites on esindatud olnud mitmed teisedki blogijad (elulised, ilulised, moekad) ja ei saa kajastuse üle kurta.

Kui Grete Klein väitis, et kõigil on võrdsed võimalused end promoda, siis see on kahe otsaga asi – okei, tal on sari ja populaarne instagram ja sõbrad, kes aitavad blogida jne; aga samamoodi on kuulsaks saanud Mallu (ta on üle 10 aasta bloginud, kas ta pole teinud sadu auhinnaloose, et enda facebooki jälgijaskonda kasvatada? Kasvatad jälgijaskonda = kasvatad ka lugejate arvu) ja Henry (kelle taga on suuresti Delfi, kus ta oma isablogiga alustas ja kust on tulnud suur fännibaas) ja Britt (kes blogis omal ajal ka Buduaari veergudel, jällegi fännid tulid kaasa kui ta seal enam ei bloginud) jne kes samamoodi auhindu noppisid. Neil on samamoodi oma fännibaas, kes neid toetab ja oma hääle alati neile annab.

Idee järgmiseks aastaks, mis kuskilt silma jäi, et peaks olema parim PR blogi – saab olema! Auhinnaks kotitäis blogijate materdamist pärast üritust!

Mina panen siinkohal sellele teemale punkti, see on lihtsalt arulage, mis toimunud on. Ehk aitab? Igaüks võiks siiski nö enda liistude juurde jääda :)

Järgmisel aastal siis veel paremini! Soeses sellega ongi mul üleskutse, mille leiab siit!

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
EBA2017 ehk planeerima tuleb hakata varakult
JÄRGMINE
35 pilti ehk kuidas meie reis läks?

66 Kommentaari

  • 21. juuni 2016 at 10:02
    arnika

    kui korraldajad ültevad et hääletamine oli aus, siis loogika ütleb etvõitis parim.
    ja jama lugu kui fiktiivne blogija lööb teised üle, ju see näitab ka üldist taset.

    minu meelest on Malluka enda haipimine kordades tüütum kui seda on tv3 abil reklaamitav Laura. Laura isegi mõjub naturaalsemalt ning ei lähe kunagi ülbeks kätte.

    ps vaatasin show’d netiülekandel ja oli väga vinge, oleks tahtnud ka kohal olla.

  • 21. juuni 2016 at 10:10

    Ainuke normaalne ja argumentidega arvaus siiamaani. Õudne, mis toimus, kusjuures enamus lihtsalt kopis tekste kokku ja hakkas lauseid analüüsima nagu mingid filoloogid. Ma arvan, et enamus peaks *Laurale* tänulikud olema, et ta blogimise on popiks teinud. Inimesed kes pole varem blogisid lugenud satuvad seda maastiku uurima ja ka sponsoritele on lihtsam läheneda

  • 21. juuni 2016 at 10:26
    saabasteta kass

    Absoluutselt! Suhtkoht pubekate kaklusena tundus see juba!
    Algul sobis kõigile, aga kui võitis midagi, siis on oi oi kui paha.

  • 21. juuni 2016 at 10:37
    Viivika

    Aitäh selle mõistliku jutu eest :) Rõõm näha, et kellelgi on aru peas ja emotsioonid ei kee üle!

  • 21. juuni 2016 at 10:39
    Siret

    See oli ju blogiauhindade jagamine ja Grete või Laura peab ju blogi. Nii et samas ei ole seal midagi valesti et Laura võitis. Jah eks see kütabki kirgi et Laura on niiöelda väljamõeldud tegelane aga so what.
    Mis just mind häiris oli see et Mallukas toppis oma nina sinna vahele. See polnud ju tema asi seda klattida ja veel õli tulle ajada.
    Mulle tundub ka et me oleme liiga kadedad kui keegi midagi võidab või hästi läheb. Parem võiks rõõmu tunda või siis negatiivsuse enda teada jätta.

    • 22. juuni 2016 at 08:39
      Reelika

      +1

  • 21. juuni 2016 at 10:39
    Signe

    Järgmine aasta võiks siis olla kategooria parim ”videoblogi/youtuber” ja sinna alla siis kandideerida eesti youtuberid/videoblogijad sest meil eestis on ikka päris päris mitu youtuberit. Mina arvan et see on täiesti arulage draama lihtsalt. Okei, gretel tõesti on suur fännibaas ja tõesti ta kajastub tv3’s ja tal oli kerge kuulsust oma blogiga koguda ja teistel tõesti ei ole võibolla nii häid võimalusi nii kuulsaks saada aga olgem ausad- Ta teeb siiski asja südamega ja talle meeldib see mida ta teeb ja see meeldib ka tema fännidele. Ma ausaltöeldes ei näe siin küll põhjust et miski oli ebaaus. Facebooki loosid, valimised – kõikidel võistlustel võidab see kellel ongi suurem fännibaas ja elu on sellinne. Grete alustas täiesti tavaliselt ilmatüdrukust teles ja on jõudnud nii kaugele ja saanud kuulsaks- thumbs up talle selle eest. Tal on võimalus teha sellist asja ja miks mitte sellest kinni haarata ja kui inimesed on hääletanud tema poolt siis ta väärib seda võitu! Ma saan aru küll et teised blogijad on pettunud sest neil ei ole sellist võimalust aga kes näeb vaeva jõuab sama kaugele kui grete ilma probleemideta. Gretel lihtsalt tuli asi kergekäeliselt blogimise kohapealt aga ka tema on tegelikult oma ”kuulsuse” karjääri alustan täiesti 0’ist ja läbinud pika tee et jõuda kus ta hetkel on. Ma saan aru pettumusest ja vihast mida teised bloggerid tunnevad aga et kõik Gretele kaela hüppavad on lollus, isegi kui tal ongi terve tiim seljataga või ta on ”väljamõeldud” tegelane.. so what? Ta teeb sama asja mida teisedki blogijad- lahutavad meie lugejate meelt ja kui ta fännbaas ongi teismelised..mis vahet sel on? Peaasi et inimestele meeldib mida ta teeb.

  • 21. juuni 2016 at 10:42
    Liisa

    Millised siis antud teemas need enda liistud oleks? Kes veel blogimaastikul toimuvat lahkama peaks kui mitte blogijad?

    • 21. juuni 2016 at 11:35
      marimell

      Ma mõtlen seda, et blogijad võiks blogida omadel teemadel, mitte kõik nagu segased seda ühte konti nüüd järama jääda :)

      • 21. juuni 2016 at 11:41

        Mis teemad siis nt mulle kuuluvad? Millest ma kirjutada tohin?

        Muuseas minu meelest sa oled hetkel viimane, kes seda *konti veel närib*

      • 21. juuni 2016 at 11:45
        marimell

        Kirjuta millest tahad :D

      • 21. juuni 2016 at 11:56

        Aga siis ma äkki ei jää ju oma liistude juurde?

      • 21. juuni 2016 at 12:11
        marimell

        Jääd-jääd, sa oled ju eluline :)

  • 21. juuni 2016 at 10:51
    j

    Järgmine aasta võiks olla eraldi kategooria tehisblogidele või mitte vastu võtta selliseid tehis blogisid.

  • 21. juuni 2016 at 10:59

    Palun kirjuta EBA asjadest kui ürituse korraldaja, mitte kui suvaline blogija. Hetkel Sa esindad seda üritust ja oled selle ürituse eestvedaja/ korraldaja, seega võiks sinu vastused, tähelepanekud, selgitused olla PR koolituse filtri läbinud ehk viisakad, nö kultuursed ja professionaalsed. Ükskõik, mis üritust hiljem kuskil kuidagi kritiseeritakse vms, siis korraldaja võiks viisakalt argumenteerida kõigi küsimuste üle ja anda profossionaalsed vastused.

  • 21. juuni 2016 at 11:32
    M.

    Nõustun teise lõiguga, aga samas sina oled korraldaja, sinu kraesse läheb see. Sa ei saa süüdistada, et ouou miks keegi ei öelnud. :D nagu wtf, sina korraldad ja võtad otsuseid vastu. See eeldabki probleemide ennetamist :D

    Ja see tiimi jutt ja promomine ei ole üldse nii suur probleem… mu meelest on pigem suur probleem see väljamõeldud tegelase teema :D kõige paremini võtab kokku ikka selle probleemi kuue sidruni postitus. Keegi kommenteeris, et see postitus peaks ka KÕIGE LOLLEMALE selgeks tegema probleemi olemuse. Nõustun!! :D

    • 21. juuni 2016 at 11:34
      marimell

      Mina kui korraldaja ei näinud Laura blogi osalemises probleemi.

      • 21. juuni 2016 at 11:51
        M.

        Mul on siis üks küsimus. Kui mõni inimene oleks öelnud sulle 6.mail, et see on väga kahtlane, et teleseriaali tegelane võistleb tavaliste inimestega, kas sa siis oleksid mõelnud, et jätaks ta välja või teeks teise kategooria or smth….kuigi sina kui korraldaja ei näe probleemi tema osalemises?

      • 21. juuni 2016 at 12:10
        marimell

        Ma olengi liiga leebe korralduses, annan paljudes asjades alla ja järgi, kui lugejad midagi kommenteerivad. Ilmselt oleks siis sellele teemale tõsisemalt mõelnud jah, kui sellele oleks tähelepanu pööratud. Järgmisel aasta jälle kogemuse võrra rikkam. Ei pretendeerigi EBA korraldamisega mingi maailma parima korralduse tiitlile vms.

      • 21. juuni 2016 at 12:30
        M.

        Ei arvagi, et pretendeerid :D ma küsisin puhtalt huvi pärast ja see on tore, et sa proovid võtta erinevaid arvamusi arvesse…nii palju kui võimalik…aga jah praegu postitus on nagu syydistav, et miks te ei öelnud:D sina otsustad nii või naa…kui sina seda korraldad :D

    • 21. juuni 2016 at 23:02
      Mir.

      Sama hästi võiks ma öelda, et väga paljud arvavad, et Britil on totaalne fassaadiblogi. Palun võtke ta nüüd sellepärast nominentidest maha?! Ja mõne teise blogija kohta võiks öelda, et kurat, ta valetab, et tal mees olemas, tegelt on lahku läinud. Ajab mingit väljamõeldud udujuttu lugejatele. Tegelt on sitaks blogisid, mis on poolenisti või üle poole ilukirjanduslikud loomingud ja guess what, lugejad ei saa sellest kunagi teada. Ainult titeblogides saad kõik grammide ja cm täpsusega teada, mis ja palju avatust oli ja kui suur sündis ning need on cold hard facts. :D Kui asi läheb oma tunnetest ja mõtetest kirjutamise peale, siis juba võib eeldada, et tegu on subjektiivse omaloominguga, mis ei pretendeeri tõele. Ja endiselt, mega paljud lihtsalt valetavad oma blogis või mõtlevad endale välja teise (parema) isiksuse ehk siis on väljamõeldud inimesed exactly nagu Padjaklubi Laura. Ma ütleks, et 90% ilublogijatest on täielikud vale isiksuse eksponeerijad ja Laural on Gretega rohkem ühist kui nii mõnelgi teisel tibil oma internetipersonaga :D

  • 21. juuni 2016 at 11:32
    nete

    Oh jh. Pseudoprobleemid. Minu meelest on Laura blogi lihtsalt teistmoodi ja mis saab olla selle vastu, kui blogidemaastik on mitmekülgne. Ebaausat vöitu ju ei saa olla. Rahvas ju hääletas! Mötetu draama! Jöudu tegijatele!

  • 21. juuni 2016 at 11:34
    M.

    Ja see mallu ja briti jne näide…sorry aga neil on see omajagu rohkem aega võtnud ja oma töö ja vaev saada lugejaid ja fänne :D Mallu mu teada küll pole nii kuulsaks saanud nagu Grete/Laura :D ajad ikka iba juttu küll :D

    • 21. juuni 2016 at 11:39
      marimell

      Mallu on bloginud üle 10 aasta näiteks, tal on samamoodi ajaga tekkinud oma fännibaas. Henry on saanud suure tõuke ja suure fännibaasi tänud Delfile, Britt tänud Buduaarile – kas nad on kõik tehis siis, et nad on kuskilt alguse saanud? See on suhteliselt lõputu teema ja nagu ma ütlesin, ma paneks selle postitusega sellele lihtsalt punkti ja proovime järgmisel aastal siis veelgi paremini :)

  • 21. juuni 2016 at 11:40

    Esimene korraldaja seletus, mida ma loen, mis ei anna vastust ühelegi küsimusele vaid “saage üle!” :D

    • 21. juuni 2016 at 11:44
      marimell

      Ma ei tea, mida ma nii hullult siin kommenteerima või seletama üldse peaksin. Mina, kui korraldaja, Laura blogi osalemises probleemi ei näinud. Ma ei saagi aru, miks ei öelnud inimesed, kes sellega rahul polnud siis kui nimekirjad avalikustati, et midagi on mäda selle nimekirjaga. Mis see hiljem karjumine muud teeb kui draamat?

      • 21. juuni 2016 at 11:57

        Kui sul pole midagi kommenteerida ega seletada, siis miks üldse see teema käima tõmmata uuesti :D?

      • 21. juuni 2016 at 12:11
        marimell

        Sest paljud tahtsid teada minu arvamust. Kirjutasid ja uurisid ja tahtsid minu visiooni. Lubasin, et kirjutan selle kui tagasi olen.

    • 21. juuni 2016 at 18:31
      Liina

      Sa oma sõpru hoida ka oskad?

  • 21. juuni 2016 at 11:55
    Britt

    Ma jäin praegu mõtlema natukene. Ma olen kuulnud ikka seda varianti, et Laura blogi filmitakse samamoodi TV3 võttemeeskonnaga. Sel juhul on ju ikkagi korralik tiim taga. Ja ma miskipärast ei usu, et ta õhtuti ise oma videosid kokku monteeriks. Ilmselt on ka selle jaoks oma inimene. Saad aru küll mis ma öelda tahan :)

    Taaskord – mul on hea meel, et Gretel hästi läheb ja kui nii paljud ta poolt hääletasid, siis ongi kaks varianti:

    a) ta blogi ongi kõige parem ja tal on kõige rohkem toetajaid
    b) tal olid kõige paremad võimalused turunduseks (tiimi poolt loodud võimalused …)

    Ma ei ole kade, sest need polnud üldse minu kategooriad ja lõppkokkuvõttes ei ole see mu jaoks hull teema, et ta võitis, aga mind häirib natukene see aspekt, et seda peetakse ausaks konkurentsiks. No pole ju!

    Vahemärkusena mölisen nii palju, et mina küll Buduaarist tuntust ei saanud :D Ma sain sealt parimal juhul mingi 150 klikki postituse pealt ja lugejaskond kindlasti ei kasvanud. Mingi meeletu hüpe käis hoopis peale Ella sündi :)

    • 21. juuni 2016 at 12:09
      marimell

      No Grete ütles ju ka EBAl, et tema blogi teeb üks inimene – Kadi Poll, et tema filmib ja monteerib… Seega, hulluks tiimiks ma seda ei nimetaks. Aga saan su poindist aru.

      • 21. juuni 2016 at 15:02
        Imbi

        No tegelikult mainib Grete ka TV3-e. :)

    • 21. juuni 2016 at 18:25
      pff

      see Laura blogi on ju üleni FKING FEIKKK!!! Sellist inimest pole olemaski nagu Laura, seda blogi poleks olemas kui ei oleks olemas saadet Padjaklubi. Miks peab üleni feik blogi osalema sellisel üritusel kus osalevad reaalsed inimesed, kes räägivad oma reaalsest elust??
      Haige jutt, et teised blogijad on kuulsaks saanud läbi delfi või teleka vms
      Kui ma küsiksin oma tuttavatelt kes blogisid ei loeks kas nad teavad kes on Mallukas või Henry siis pmt keegi ei teaks aga Grete Kleini teaksid kõik, vähemalt nägupidigi niiet see pole sama asi.
      Mina nt olen Mallukat 2x telekas näinud/kuulnud tema kohta ja mõlemad korrad olid peale seda kui ma olin juba ta blogi lugejaks saanud
      Mida iganes- sa lihtsalt ei taha tunnistada, et üritasid lahmida ja igaltpoolt meedia jne tähelepanu saada ja panid täiega pange sellega, et lasid sellisel tehisblogil “päris” blogidega samades kategooriatest võistelda.
      Kui vaadata Grete instat või facebooki kontot on kohe näha, et põhimõtteliselt kõik hääletajad olid pisikesed 6-14 aastased padjaklubi fännid ja see pole aus.
      Sama hästi võiks järgmine aasta osaleda blogiauhindade jagamisel nt Carrie seks ja linnast, sest tema kirjutas ka ju blogi :D :D

      • 21. juuni 2016 at 21:41
        marimell

        “Sa lihtsalt ei taha tunnistada, et üritasid lahmida ja igaltpoolt meedia jne tähelepanu saada ja panid täiega pange sellega, et lasid sellisel tehisblogil “päris” blogidega samades kategooriatest võistelda.”

        Mida ma lahmisin? Kas ma reklaamisin seda üritust enne välja kui mingit Laura blogi üritust? Ma isegi ei tulnud selle peale, et sellest selline draama võiks tulla.

    • 21. juuni 2016 at 23:08
      Mir.

      Aga kui järgmine kuu hakkab blogima keegi megapiff Viimsist bloginimega Miss Chantelle ja palkab oma issi raha eest võttemeeskonna ja monteerija? Ma arvan, et sellisel peaks kindlasti olema keelatud auhindu võita!!! Tal on niigi vedanud eksole ja issi saaks talle kõik need auhinnad ise osta. :D :D :D

      See on ikka igaühe enda otsustada ja enda võimaluste järgi vaadata, kas ja kui palju raatsid kulutada blogi peale. Kas sul Britt on tasuta saadud blogikujundus või oled selle eest maksnud? Paljud ostavad endale kujunduse. Kohe ebaaus konkurents, sest nii mõnigi ja eriti noored ei saa seda endale lubada. Ja mis veel, ostetakse endale lausa logosid, päisepilte ja suudetakse käia pidevalt fotograafi sessioonidel.

      • 21. juuni 2016 at 23:11
        Mir.

        Peale selle olen isegi näinud, et väga noorukesel eesti youtuberil Maria Rannavälil on vanemate poolt ostetud Canon 5D ja Macbook Pro, millega filmida ja monteerida. Teistel küll sellist varustust pole, nii et ebaaus konkurents, palun mitte mingeid auhindu talle jagada. Täiesti valedel alustel on Maria saanud kümneid tuhandeid vaatamisi, sest teised saaksid sama hästi, kui neil oleks nii hea kaamera ja tehnika. :D

      • 22. juuni 2016 at 12:28
        Britt

        Mu blogikujundus on enda tehtud (v.a päisepilt) ja fotosessioonide eest olen ka ise maksnud, aitäh huvi tundmast :D

      • 22. juuni 2016 at 23:14
        Mir.

        Kas sa ei saa aru, et selles ongi point – kõigil on võrdsed võimalused oma blogi arendada, aga paraku on seal igaühel erinevused selles palju oskusi ja pappi on. Gretel on muid boonuseid oma elu kaudu; sinul näiteks raha, et fotosessioone teha või aega, et blogi kujundust tuunida või misiganes näide selle asemele. Fotosessiooni raha võiksid kasutada TV3 reklaami ostmise peale, KUI sa seda ihaldaksid, ja saaksid samamoodi Gretega võrdseks. Ma ei suuda uskuda, et see lihtne loogika kõikidel üle pea lendab.

        Kui kõiki blogisid peab hindama võrdse lati alusel, siis palun paneme blogi sisud puhtale blogspot põhjale ja külastajaid ei saa ligi tõmmata muudest kohtadest nagu facebook, instagram või telekas. Saad ju aru, et see on absurd? Gretel on oma eelised ja sinul omad, mis teevad ka mõnele sinuga võistlemise niiii jube raskeks. Igaühel on võimalus teha seda sama, mida on teinud Grete (TV3 ja absoluutselt kõik!)

  • 21. juuni 2016 at 12:13
    M

    Kahju, et nüüd seetõttu sinu kallal võtma hakatakse. Tegelikult tegid sina kõige suurema töö ära ja nägid vaeva jne. Tõesõna oleks kohe alguses võinud siis need teha kisa, kes tundsid et neile sellega liiga tehakse. Kahjuks on jah eestlased sellised, et pigem on vait ja hiljem alles julgevad kuskil miskit mainida…
    See, et kellegi blogi millegiga teistest erineb ei tähenda ju et ta osaleda ei või (ise küll Laura/Grete blogi ei loe) ja Grete on samuti näinud vaeva, et üldse meediasse ju saada.
    Sina jätka samas vaimus ja iga aastaga saate ju uusi kogemusi ning leiate arenemisvõimalusi. Üheks viisiks võiks olla ka anonüümne tagasiside kogumine nt üritusel või peale üritust

  • 21. juuni 2016 at 12:50
    Efka

    Inimesed on lihtsalt kadedad. Mitte, et ma nüüd jõhker Grete fänn oleksin aga kui ta võitnud poleks siis oleks ilmselt kõigil siid vakka, et näed tubli tüdruk, et üritas.
    Sama hästi on mega ebaaus ju blogijate osalemine konkursitel ala mingi lisa foto ja kõige rohkem laike saanud foto võidab. Ka Mallukas osales hiljuti mingil konkursil kus blogis palus hääli oma pildile ja võitis. Tavakodanikuga võrreldes on ju ka see ebaaus kuna loogiline, et nii suure fännide hulgaga ta võidab. Sellise loogikaga peaks blogijatel ka eraldi konkursid olema, et nad tavalistel osaleda ei saaks Vägagi aus värk kui aususest rääkida !!!

    • 21. juuni 2016 at 13:30
      Britt

      Mina näiteks olen igati selle poolt, et avaliku elu tegelased sellistel võistlustel hääli ei püüaks oma fänniarmeed kasutades. Enamikel on see moraalne kompass õnneks selline, et ei osaleta ka. Võin muidugi eksida, sest ega ma ausalt öeldes kollasel maailmal suurt silma peal ei hoia, aga meelde küll ei tule, et Lenna Kuurmaa või Taukar üritaks midagi võita ja kuulutaks oma fännilehtedel, et nende poolt hääletataks. Mu meelest igati normaalne. Kuigi eks siin lähevad ka paljude arvamused lahku :)

      • 21. juuni 2016 at 22:01
        marimell

        No alles palus Lauri Pedaja hääli, et mingi jalka asi võita. Aasta alguses nuias üks kolmikutest (Antsonid) rahva hääli, et võita reis polaar ekspeditsioonile, mida jagas isegi EV president oma FB’s. Samas paluvad saadete tiimid, lauljad, näitlejad enda poolt hääletada Kroonika meelelahutusauhindadel… Mitte, et ma seda kahe käega heaks kiidaks, aga Laura osaledes ma ausalt ei mõelnud sellele nii nagu täna.

    • 21. juuni 2016 at 13:50
      A.

      Mõtlen ka, et kuidas siis Mallukas võib tavablogidega koos üldse kandideerida? Ta küll kirjutab ise (Grete ka ise ju räägib oma videopostides), aga samamoodi on tema blogi taga suur sponsorite tiim kelle abil ta omale jüngreid liidab (ja no blogimisvahendidki ju niisama saadud, tavablogija aga peab ise ostma!) :D Ja pulm, see oli ka ju televisiooniga koostöös, jne jne jne. Siin ongi see et pindu teise silmas näed, aga palki oma perses mitte.
      Leenu üllatas mind oma sõnavõtuga, arvasin et läheb Malluka teed, aga siiralt tore oli lugeda mõistusega kirjutatut. Tõesti, teinud siis suu lahti kui kandidaadid välja hääletamiseks pandi, mitte nüüd alles! Mina isiklikult sain kõhutäie naerda just siis kui Grete Laurana üles astus ja oma rolli jäigi seal auhinda vastu võtmas, miks mitte! Ja mis siis et tema suurimad fännid on tiinekad, reeglites ei olnud kirjas et tiinekatest fännid on keelatud?
      Ma pole kummagi poolt, aga tobe oli küll kui ebaaususest läheb näpuga näitama ebaausus ise.

  • 21. juuni 2016 at 13:22
    Lugeja

    Leenu, kas sul ei kao isu seda üritust järgmisel aastal korraldada? See ilkumine sinu kallal on minu meelest debiilne.

    • 21. juuni 2016 at 21:50
      marimell

      Ei, ma saan sellest ainult motivatsiooni juurde, et teha veel paremini. See on minu areng :)

  • 21. juuni 2016 at 13:32
    R.

    Sattun ikka vahetevahel seda Marimelli blogi siia lugema ja mulle üldse ei meeldi see sinu üleolev-ülbitsev stiil, mis siis peaks olema nagu sinu huumor aga noh, blogis kukub välja parakut teisiti.

    See selleks – EBA-ga tegid igatahes tubli töö ning olles ise palju palju üritusi korraldanud, siis ei ole midagi, mis mind rohkem närvi ajaks, kui need tagantjärgi mölisejad. Korraldamise perioodil on kõik nagu munad, ise ei suuda midagi teha, ühtegi ideed ei ole, ühtegi vastuväidet kah mitte aga siis kui tehtud – siis on järsku kõigil NII palju öelda.

    See sinu praegune kommentaar oli minu arvates väga kenasti asja kokkuvõttev ning sinu ja Meelise üldist stiili arvestades, siis päris viisakas kah veel. Tõesti – tubli töö!

    Kerjusmallukas võiks lihtsalt vahelduse mõttes oma nina mitte toppida asjadesse, mis teda ei puuduta ja mis pole otseselt talle suunatud. Samas, siis ei saa ju jälle draamat õhku paisata ja klikke koguda ja peab veel ise endale vannituppa segisti ostma. Muudkui proovib ja proovib näidata, et ta ikka on hea inimene jne aga iga natukese aja tagant tuleb see vana koolikiusaja pale välja ja vaja ikka sõimelda ja tõmmelda nagu üks labane mats muiste.

  • 21. juuni 2016 at 14:09
    M.

    See EBA korraldamine on nagu masohismi kõrgeim vorm :D
    Loomulikult pidi Marimell seda “konti veel närima” sest paljud ju ootasid ja eeldasid, et ta oma arvamuse selle draama kohta avaldaks (kas korraldajana või Marimellina). Nagu ma aru saan siis Mallukas oli appi palutud? Vot järgmisel aastal tahaks neid kõiki, kellele sellel aastal miski ei meeldinud, korraldajate tiimis näha :D
    Aga kes on keelanud tavablogijatel tiimi taha palgata? Britt ega me ei loe su blogi vähem kui sul õhtuti monteeriks videosid keegi teine! Usun, et sa oleksid ikka edukas blogija ka siis kui suudaksid endale mingi abilise palgata.
    Kui järgmisel aastal Laura nimetab oma blogi ümber Grete blogiks kas siis ongi kõik ok? Selles suhtes siis ei saa mitte kui midagi talle ju ette heita? :D ma arvan, et Grete sarnaneb Laurale nii palju, et sellel nimel pole erilist tähtsust :) samamoodi ju ei ole reaalselt olemas Vennast ja Piigat? Jah need on küll hüüdnimed aga no võibolla Grete peabki ennast Lauraks anname andeks :D

  • 21. juuni 2016 at 14:23
    Mirjam

    Mallukas ise blogiauhindade jagamist organiseerida ei aidanud ja nüüd käib odavat populaarsust taga ajamas võideldes “ebaõigluse” vastu.

  • 21. juuni 2016 at 15:17
    piuks

    Minu arvates on ainuke kurb ja vale asi siin juures see, et justkui Grete Klein oleks võitnud. Tegelikult ju võitis tema mängutud tegelaskuju, kes on kellegi teise välja mõeldud. Tema ainult näitleb. Ehk siis aus oleks olnud, kui ikka blogi tegelik autor oleks au endale võtnud.

    Grete Klein ajab minu meelest ise ka kaks asja segamini nii, et ei saagi nüüd aru on ta Grete või Laura. Võitis ju ikkagi tegelaskuju, mitte tema isiklikult.

  • 21. juuni 2016 at 16:25

    Parima EBA2016 meesilublogijana teen avaliku ülestunnistuse.

    Hundi ulg on tegelaskuju, fiktsioon, virtuaaltegelane, kellel pole mingit seost sellenimelise ajaveebi kirjutajaga. Ei sooliselt, vanuseliselt, rahvuselt, rassilt, usutunnistuselt, seksuaalselt orientatsioonilt ja teistelt olulistelt parameetritelt.

    Avaliku (Marimelli) hukkamõistu kartuses olen vabatahtlikult nõus loobuma parima meesilublogija tiitlist. Me ju kõik võtame seda mängu hirmtõsiselt?

  • 21. juuni 2016 at 21:22
    Ren

    Mu meelest Marimell algusest peale avatud olnud ettepanekute suhtes, niiet suht rumal on ta kallal õiendada. Ju siis kellelgi polnud ja poleks ka edasi probleemi, kui ta ei oleks võitnud. Aga kuna võitis, siis näris ikkagi inimesi kadedus, et tal see võit nii lihtsalt kätte tuli. Sorry, öelge, mis tahate, aga see on kadedus(just selle turunduse kohapealt). Tunnistage või ei. Ma jään oma arvamuse juurde :D

    Ja olgem ausad, pooled blogijad kindlasti näitavad end blogis hoopis teiste inimestena, kui nad tegelikult on. Kui vähe on neid, kes oma vigu ja pahupooli julgevad tunnistada. Nii, et pm võib öelda, et ka nad pole päris.

    Üleüldse, korraldaja enda asi, kuidas korraldab. Keegi ise teha ei taha, aga tagant järgi tarkus on see kõikse parem tarkus. Ausalt au ja kiitus sulle Marimell, väga tubli oled. Vastus igati otsekohene, aus JA VIISAKAS.

    Kogu see draama on/oli kohutav ja sorry, aga kõige labasemaks muutus Mallukas. Piinlik peaks olema! Ise võidab ka ebaeetiliselt auhindu, lunides laike ja nüüd julge draamatseda, et täpselt sama meetodiga võitis Grete blogiauhindu! Punkt!

    • 21. juuni 2016 at 22:08

      Appi, mul on jumala pohhui, et ta need auhinnad võitis :D Kas sa üldse minu blogiposti lugesid ka, mis ma sellel teemal kirjutasid, või niisama ütled suvalt sõna sekka? Minu ainus probleem oli väitega, et KÕIKIDEL blogijatel on võrdsed võimalused.

      • 22. juuni 2016 at 12:48
        12344

        KerjusMallykas tahtis ka pildile saada:D ole taitsa rahulikult oma teise eesti eluga seal sealaudas, ara roni sinna, kus sinusugused ei kuulu

  • 21. juuni 2016 at 23:12
    L

    Ega mul midagi uut lisada ei olegi. Tahtsin lihtsalt pooltarvamust avaldada, et ei domineeriks vaid kriitika sinu suhtes. Minu meelest mõistlik ja normaalne vastus sinu poolt. Ja sul on õigus, et kõik nägid varemgi, et Laura blogi osales. Oleks varem ettepanekuid tehtud… Samuti fiktiivse blogi osalemine, kellel tiim taga… ma olen selles leeris, et ei näe probleemi. Kui meeldib kellelegi, siis mis seal ikka. Ise vaatan tulemust ning väga ei huvita, kui palju inimesi on töö taga või kuidas ette söödetud. Kui ei huvita, siis ei huvita. Populaarsuse võistlusega on tegu. Veider oleks keelata populaarsematel blogidel osaleda, ükskõik, kuidas fännid saadud. See oleks ebaaus.

  • 21. juuni 2016 at 23:20
    Mariell

    Siis võiks ju teha ka sellise muudatuse, et eelmise aasta võitjad enam ei osale. Annaks ka teistele võimalusi, muidu on ju teada, et Mallukas oma väljakujunenud hääletajate abil paneb jälle mitu tiitlit taskusse.

    • 22. juuni 2016 at 11:45
      marimell

      No see poleks minu meelest hea idee. Miks nad ei või võita mitu aastat järjest, kui lugejad neid hindavad. See on ühekordne tunnustus aastas :)

  • 21. juuni 2016 at 23:54
    V.K

    Mis must kass Malluka ja Marimelli vahel läbi käinud on? Seda olen juba ammu tâhele pannud et miskit on toimunud ja söprus pole enam see!

    • 22. juuni 2016 at 11:42
      marimell

      Ei tähelda ma mingit musta kassi kuskil. Lihtsalt tema on rase ja rohkem kodune, vanastised veinitamised on tahaplaanile jäänud.

  • 22. juuni 2016 at 01:06
    Sandra

    Appi kui lasteaed :d :d :d ebaaus ja ebaaus! Ärge nüüd olge enam üksteise sõbrad ja öelge emale ka ära :d:d:d

  • 22. juuni 2016 at 05:16
    Maarja

    “Kui sul pole midagi kommenteerida ega seletada, siis miks üldse see teema käima tõmmata uuesti :D?” jah, loomulikult, kõik mis pole Sinu, Malluka – arvamus, on vale. Kõigil teistel on ju arvamuse avaldamine keelatud :D Mis puudutab käima tõmbamist, siis Sa oled reaalselt ainukene, kes ennast sellest NII VÄGA häirida laseb, et peab lausa ropendama ja siis tegema veel ühe postituse otsa, seal väites, et Grete peaks vabandama… Kas Sa ei arva, et ka Sul on, mille eest vabandada? Teise inimese mõnitamise eest näiteks (sitahaisunägu, debiilik – on vist juba piisavad, mille eest vabandada, eriti arvestades, et Grete ei solvanud Sind selles postituses kordagi isiklikult. Ei solvanud ka Kaid, sest nii ongi, meil kõigil ongi võrdsed võimalused kellekski saada ja siin ei mängi rolli see, kui pime/kurt/halvatud sa oled. Stephen Hawkins, Beethoven (pime helilooja), Susan Boyle – vaid vähesed näited. Sinu edukus või võimalused kellekski saada ei sõltu sellest, kas Sa oled pime või ei, see sõltubki ainult inimese enda tahtest ja metsikust püüdlusest kuhugi jõuda. Grete oli ka enne ilmatüdrukuks saamist lihtsalt üks suvaline tšikk, ei leidnud Kanal2 teda ise ülesse :D ja võrdsed võimalused on tegelikult lai-lai mõiste, tunnen isiklikult pimedat inimest, kellel on vägagi edukas it-firma, Eestis. Jano loomulikult on Sinu poolt väga näotu rääkida mingitest võrdsetest võimalustest, kui ise kerjad oioi kui tihti millegi saamiseks oma fännide laike :D Võrdsus my ass, Mallukas!
    Üldse pühenduks ma Sinu asemel vähem Su idiootsele blogile, üks laps sul vist vähese tähelepanu ja vähese keelamise tõttu selline ongi :D kõnehäirega ja kasvatamatu, kes Sulle pähe istub, sodib seinu ja mis kõik veel. Väldi parem seda, et Su teine maimuke ka samasugune tuleb ja pühenda enda energiat vähem kellegi mõnitamisele ja sinusse mittepuutuvatesse asjadesse.

    • 22. juuni 2016 at 12:23
      Kaisa

      Ilmselt Mallar ei saa midagi aru mida sa kirjutasid-aga kõik on õige.

      Piinlikon lugeda kuidas ta marimellile selga lendab ( oma tuttqvale!) , võõrastele…
      Ei aktsepteeri ühtegi arvamust peale enda oma – laps mis laps.

      kurb, et üks Ema ei suuda end talitseda-jah, tuleb jälle see EMA mängu. Aga kui sa kord oled naiseks saanud ,Seda enam sa oled Lapsevanem, siis elus ei saa öelda/teha asju mis ei ole silmale ilus vaadata, me kõik peame suureks saades oskama end talitseda olukordades kus on targem viisakas olla.

      Minule tuleb kohe pähe üks mäng kus Mallukas oli teiste osalejate vastu tohutult ebaviisakas-Avoni mingi meigiteema. Lendas viimastel päevadel prauhti peale ja võitis asja ära , ahh.. Mis siin ikka. Lihtsalt kurb on näha, et pealtnäha tore tädi aga seest ussitab mis hirmus.

    • 22. juuni 2016 at 12:49
      12344

      Amen!
      Kui pooltki see energia lapsele laheks, oleks Mari vb juba asjalikum

    • 23. juuni 2016 at 12:55
      K

      Kas te ei arva, et Mari siia sõnasõtta liita oli veidi julm?? Oleks ka teil nüüd midagi mille eest vabandada!

  • 22. juuni 2016 at 17:15
    Lugeja

    Leenu tõesti, Mariann on sind aasinud omajagu..
    Ise loobus korraldamast ja nüüd loobib kive korraldaja kapsaaeda?
    Äkki on ikka vimm Grete vastu kuna tema blogi on ainuke, mis võtab suuremaid mõõtmeid ja Mallukas ei pruugi varsti enam blogijate kunn olla?
    Toob esile, et Grete fännid on ala tatikad. Kui malluka jüngreid vaadata siis sorri aga enamus on 16a emaks saanud kanakari.
    Ma saan aru, et sa tark naine ja saad aru, et parem Marianni kuulsa viha alla mitte sattuda.. aga sa võiks siiski tal vahelduseks klõpsu kinni panna ja vastu käratada.
    Mis suhtlusest Merjega saanud? Malluka lahmimise tõttu hoiad eemale?

    • 22. juuni 2016 at 22:30
      marimell

      Ma pole kunagi Mallu v Merjega mingi megahullult suhelnud. Inimestel on veidi vale arusaam tekkinud mu meelest. See, et ma vanasti korra kahe nädala jooksul Malluga veinil käisin, ma ei tea.. Ei teinud meist mingeid südamesõbrannasid ju. Või, et käisime teineteise sünnipäevadel vms. Mulle on ennegi öeldud, et ou, see Mallukas su bestikas.. Ma mingi.. ee.. ei. Lihtsalt tuttavad, võibolla natuke lähedasemad kui suvaline teretuttav, aga mingi südamesõbranna kindlalt mitte, kellele ma igat oma asja räägiks vms.

  • 23. juuni 2016 at 13:00
    K

    Kui nüüd ausalt öelda, siis tookord mina vaatasin, et suht veider, et telesarja blogi on ka nominentide nimekirjas. Kuid ei hoolinud ma sellest siis ja ei hooli ka nüüd :)

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0