Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Meelis kirjutab: kuradi ratturid raisk!

Mul ei ole isiklikult jalgrataste ja jalgratturite või moototratturite vastu mitte midagi… SENI, kuni nad ise ka teavad, mida nad teevad või kus sõidavad. Tänane hommik ajas mind jälle lihtsalt nii närvi, et oleks see üks rattur peatunud, ma reaalselt oleks talle selle ratta sisse toppinud. Vänta siis kuhugi turule, kurat võtaks.

Ühesõnaga. Kõigepealt ajas mind närvi Tõnis Niinemets, kes lisaks sellele, et lihtsalt oma suure sponsorautoga mulle tuimalt ette keeras, kihutas läbi ka sissesõidukeelu märgi alt. Tasuline pööre, nagu ma seda nimetan. Kas tõesti see 10m oli nüüd seda väärt või? Nimelt on Kristiine Statoili juures pesula juurest sisse keeramine keelatud. Suur märk on väljas. Aga ei – no ei näe inimesed seda. Ehkki ma ei saa aru kuidas?

Aga, et sellest veel vähe oleks, siis sõidan mina täna hommikul trennist koju, kui märkan tee peal rattureid. Kõik tundub nagu OK olevat. Siis keerab üks neist kõnniteele. Ju vist kuulis, et autod tulevad ja otsustas eemale põigata. Kuid oh, ei, reaalselt 2m pärast oli ta sõiduteel tagasi. Okei, õnneks ma nägin neid ja olin ettevaatlik. Siis tegi teine rattur sama trikki. Ma reaalselt vaatasin, et kas seal on mingi auk või kivi, või mida asja? Ei olnud midagi. Sile tee. Kõlab imelikult eksole  – Tallinn ja sile tee? Tallinna teedest räägime mõnel teisel korral.

Näen juba ees, et varsti pean vasakule keerama, aga vahetult enne keeramist on ka ülekäigu rada. Lähenen juba vaikselt, et keerama asuda, kui need samad kaks ratturit keeravad järsku autoteelt ülekäigurajale. Ning sealt otsejoones ka vasakule ning jäävad autoteele. Nagu what the fuck  – otsustage ära kus kuradi reas või teel te sõidate. Oleks siis 10m sõitnud, autoteel otsustas üks neist siiski kõnniteele keerata. Aga ainult üks. Teine jäi autoteele ja siis tuli see esimene rattur tagasi autoteele.

Ja sedasi nad pendeldasid edasi tagasi. Kui oli ülekäigu rada olid nad seal, kui autoteest sai villand sõitsid 5m kõnniteel ja siis siuhti tagasi. Reaalselt ma läksin nii närvi. Okei, sõidad kõnniteel, siis sõida. Või kui tahad olla autodega koos, siis ole, aga kurat, otsusta ära, kus sa siis sõidad. Mina ei suuda mõtteid lugeda. Ja loomulikult ei mingit suunanäitamist.

Ma ütlen teile, et kui mul ei oleks kiire olnud ja nad oleks kuskil peatunud, siis ma oleks autoga risti ette keeranud ja esiteks neil näod täis sõimanud ning selle ratta neile sisse toppinud.

Ja kusjuures see on igaaastane probleem. Ratturid ei tea, kes nad on. On nad liiklejad jalakäijate teel või võrdväärsed autoga. Sellist sekundiga pendeldamist on ikka jube palju. Ja siis imestame, et oi, nii palju otsasõite ratturitele. Aga mis siis, kui kõik ei ole nii ettevatlikud kui mina. Tuleb mingi kolmanda seeria bemmiga oss ja tal on täiesti pohhui mingist punutud korviga hipsterist. Ja siis sellel sekundil kui rattur otsustab kuhugi keerata annab bemmivend gaasi ja ongi haigla- või kabelimats.

Ja kiiver, kiiver, kiiver. Ma saan aru, et nii mõnna on kui juuksed tuules lehvivad ja mesilane sinna kinni jääb, aga see kiiver on sinu enda pärast ju. Ehkki kui ikka pole ajusid arusaamaks, et kiiver on vajalik, siis tõesti pole sulle seda ka vaja. Natural selection – nagu üks mu tuttav tabavalt ütles.

Olen nõus, et nii nunnu ju oma rattakesega kuskile turule pedaalida ja siis Instgrami pildike teha ning ilmselt see kiiver rikuks selle võrratu pildi ära. Siinkohal on lahenduseks näiteks see, et tee see pilt enne ära ning alles siis pane kiiver pähe. Peaks mingi kampaania tegema, et “Kes kiivrit ei kanna, see like’i ei saa.” Kujutan ette kuidas ummisjalu joostakse igast uhkete kiivrite järgi, sest kamoon – like on elu.

Seega palun ratturid – keegi ei keela teil sõita ja moodsalt mööda linna tuhiseda, aga PALUN, ma siiralt nagu PALUN, sõitke ühes kohas. Tehke enda jaoks see valik, kas selleks on sõidutee või kõnnitee. Siis on autojuhtidel palju lihtsam aru saada. Ja veelgi toredam oleks kui te suunda ka näitaks, kui on soovi kuhugi keerata. Kiivrit ma ei kohusta kandma, sest see on igaühe enda valik ja küll loodus teeb omad korrektuurid, aga kui te lastele kiivrid pähe panete, siis võiks seda ka ise teha.

Ja loomulikult kõrvaklapid. Ma saan aru, et mõni võibolla jooksis mu kõrvaklapi postituse peale ValiHeli poodi uus klappe ostma, aga palun, ma siiralt taaskord palun – ära kanna neid sõidu ajal. Või kui kuulad midagi, siis sedasi, et sa kuuled ka kui keegi sulle signaali laseb või su perse saadab. Liikluses on lisaks vaatamisele oluline ka kuulata.

Seega ma veelkord rõhutan, et otsustage ära kus te sõidate. Sest kui te olete autoteel, siis see teeb teist autoga võrdväärse ning teile kehtvad samad reeglid ja keelud ning seadused, mis autodelegi. Kui olete kõnniteel, siis seal on jällegi omad reeglid. Otsustage ära. Ärge pendeldage!

EELMINE
Meelis kirjutab: miks ma sellel nõmedal Eurovisioonil käin?
JÄRGMINE
marimell Maltal: tagasi ainult relvaähvardusel

33 Kommentaari

  • 16. mai 2018 at 16:42
    e

    eriti tobe on kui jalgratta kõnnitee on tühi ning need kirjadega suuremad mehed ei või seal jalgratta rajal sõita vaid kitsalt sõiduteel ikka peavad sõitma keset teed

  • 16. mai 2018 at 16:48
    Liina

    Mind häirivad mootorratturid/rollerdajad jne. ,kes kogu aeg kui ma vankriga jalutan täpselt minu juures gaasi annavad niiet laps üles ehmub ja lohutamatult kisama hakkab. Kurat keevitage sumpad terveks või regullige klappe, et seda rõvedat (nende jaoks ägedat) müra ei tuleks.

    • 16. mai 2018 at 17:50

      Olen nõus, et need “põrgumasinad” peaks seda mürataset kontrollima. Siin ei räägi ma aint magavatest lastest, vaid ka endast.

  • 16. mai 2018 at 19:01
    Triinu

    Mind hàiris selle postituse juures hoopis teine fakt. Miks just nàiteks on toodud bmw, tàiesti masendav lihtsalt. Kui inimene on idioot siis ta ongi idioot,pole vahet kas ta sôidab mingi bmw’ga vôi dacia’ga!!!
    Ülejàànu osas olen nôus!

    • 19. mai 2018 at 14:37
      Kellukas

      Iga bemmivend pole idioot vaid igal idioodil võib olla bemm.

  • 16. mai 2018 at 19:16
    K.

    Ütlesid kõik nii hästi ära! Kurat Saku ja Kiisa kandis on jumala normaalsed rattateed ja enamjalt neil liiklust pole ja ikka on nad oma rattaga keset teed.

    • 17. mai 2018 at 10:32
      noname

      nõus, iga jumala kord on mingi kamp rattureid Sakus keset sõiduteed “tervisesporti” tegemas heitgaase sisse hingates, ometi on uued kergliiklusteed

  • 16. mai 2018 at 19:53
    Marta

    Mul ükskord üks jalgrattur jäi KÕNNITEE peal seisma ja hakkas minu kui JALAKÄIJAGA õiendama, et mis ma käin keset teed. Nii ei tehta, ta ei oska ennustada, kuhu poole ma kaldun. Käigu ma siis kas vasakul või paremal pool.

    Ma olin nii šokis, et ma ei osanud mitte midagi öelda, jalutasin edasi (mainin uuesti, et tegu oli siis kergliiklusteega, kus ei olnud reguleeritud eraldi jalgrataste sõidukohta ja jalakäijate kõndimise kohta).

    Kui ta juhtub seda lugema, siis ma nüüd küll paluks sellel jalgratturil minna Politseisse ja seal loengut saada… ma võin kaasa tulla.

    Teine kord jälle… jalutasin lapsevankriga.. ja üks jalgrattur, kes sõitis mingi suure kambaga koos, sõimas mu läbi (jälle kergliiklusteel), et käigu ma oma vankriga jumal teab kus, aga mitte olgu jalgratturitel ees (Stromkas!) Oodaku kuni ta ise lapse saab ja tema naist sõimatakse nii… JALAKÄIJATE TEEL või veel hullem.. kui talle või lapsevankrile otsa sõidetakse (ma ei taha halb olla, aga ta tõesti meeletult kihutas oma rattaga ja sõimab MIND).

    • 17. mai 2018 at 06:16
      AK

      Oot-oot inimene! Kergliiklustee ei ole ainut selleks, et käruga keset teed laiata. Kergliiklustee on ehitatud eelkõige selle eesmärgiga, et inimesed tegelevad seal aktiivse liikumisega nagu jalgrattasõit, rulluisutamine või ka jooksmine ja seal kehtib samamoodi reeglistik, vist on isegi seadusega reguleeritud.. Kõnnitakse tee servas, et ei jääks kiirematele liikujatele ette ja oleks ohutu. Stroomis suhteliselt igapäevase jooksuringi tegijana, tahaks küsida, et kas seal teeservas miski hammustab või ründab vankrit? Sest vankritega ollakse koguaeg keset teed. Milleks? Ja vaevalt see rattur sind sõimas, juhtis ilmselt sõbralikult tähelepanu sellele, et sa võiks tee servas kõndida nagu normaalne oleks. Ja ma rõhutan Stromka kergliiklustee pole mitte kusagilt otsast jalakäijate, ei koera ega lapsega, spetsiaalne lõbu. Ja kui tahad terveks jääda arvestadki teiste inimestega ka!

      • 17. mai 2018 at 18:21
        Marta

        Saa endale laps ja siis räägi edasi :) Keset teed, ma olin koos oma mehega tee ääres. Sellepärast mu mees sai ka ülimalt vihaseks (ta ise sõidab ka jalgrattaga). See kamp tahtis sõita üksteise kõrval. Ja korralikult sõimas mind. Ma muide sain lapsega ainult ma arvan, et max 10 korda vankriga jalutamas käia… mu laps ei tahtnud vakris olla. Enne kui mul last ei olnud 20ndates, arvasin ka, et nõmedad emad jalutavad mul ees, ma tahan jooksmas käia, nad koperdavad ees ja veel kahekesi kõrvuti jalutades.

        No ega ikka ei ole küll nii, et jalgrattur võib sust üle sõita. Ta peab arvestama. Loe seadust siis, kui mind ei usu.

        Me kolisime sealt ära ka juba ammu niiet :) laps

      • 18. mai 2018 at 11:54
        AK

        Vaata lilleke! Kergliiklustee on kõikidele! Sa liigud seal paremal pool tee servas, et kõik saaksid sinust ohutult mööduda. Liigud mööda kindlat trajektoori jne. Kas laste saamine tähendab, et inimesel peab kaduma üldiste reeglitega arvestamise oskus ja seadusekuulekus? Siis mul neid tõesti ei ole ega tule, sest igal pool nii kergliiklusteel kui ka kõnniteel liigun ma paremal pool servad. Väikeasulates, kus kõnniteid ei ole, liigun sõidutee vasakpoolsel teepeenral nagu on ette nähtud.

        Kahekesi kõrvuti Stroomi kergliiklusteel võtavad vankriga jalutajad juba terve ühe suuna enda alla ja möödumine on võimatu. Mine loe palun ise seadusest, kuidas kergliiklusteel liikluskorraldus on ja ära targuta. Väga hea, et su lapsele vanker ei sobinud, jäid sul traumad olemata.

      • 19. mai 2018 at 12:17
        Marge

        Marta, ja mis su mees siis selle peale tegi kui sind sõimati?? Kuulas, kõrvad lontis, kuidas tema naist sõimatakse? Suht lohh mees sul siis.. :) Kui teil nii õigus oli nagu sa väidad, miks te siis lasite end sõimata?

      • 18. mai 2018 at 07:49
        Mari

        Ma Soomes elades nii ärs harjunud, et jalutad paremal pool teed . Ei teki mingit situatsiooni, et ei tes kes kust poolt mööduma peaks . Ja samuti jalgratturid on viisakad ja lasevad kella, kui nad mööduvad sinust selja tahant, just selle jaoks, et sa ei astuks talle kogemata ette.

    • 17. mai 2018 at 14:14
      A

      Ilmne näide ühest põhjusest miks need ratturid sõiduteel sõidavad.

    • 17. mai 2018 at 20:26
      nuhk albert

      Mujal maailmas on elementaarne, et ka kõnni- või kergliiklusteel järgitakse parema käe reeglit, ehk hoitakse end tee paremasse serva ja vastutulijad jäävad su vasakule käele. Eestis paarutatakse ühest tee servast teise ja teistega ei arvestata. Parema käe reegel kehtib viisakates riikdies ka treppidel ja eskalaatorite, Eestis jälle seistakse keset treppi või eskalaatorit ja teised vaadaku ise, kuidas mööda saavad. Aga sama reegel võiks kehtida ka ujulas, mitte nii et ujud keset rada ja tesied vaadaku, kuidas sinust mööda saavad.
      PS minu jaoks on kõige hullemad koerajalutajad, kelle loom on 3 m keti otsas ja üle tee on seetõttu rihm.

      • 19. mai 2018 at 02:30
        Nôus

        100% nôus. Ise ei ela Eestis (aga käin suvel kuu aega) . Sôidan rattaga ja ujun basseinis ja tôesti on kohati lausa ohtlik. Ujulas peab tihti vee alt läbi ujuma et mônest mööda saada. Eriti hea kui konna keset rada harrastatakse. Ratta trenni saab teha hommikul vara kui jalutajaid eriti pole. Autoteele ma eriti ka ei kipu sest kui kellegagi kokku pôrkan, siis jään kaotajaks mina.

    • 18. mai 2018 at 18:42
      Eva

      Tere Marta. Siinkohal olen selle esimese ratturiga 100% nõus. Mind (jalakäijana) samuti häirivad need jalutajad kes könnivad keset jalakäijate teed ning kellest ei saa mööda ka normaalselt jalutada. Sama on ülekäigurajaga, kui roheline süttib siis haldab inimmass terve raja ära ja mina vaata ise kust üle tee saan.
      Minu arvates võiks kõnniteel/kergliiklusteel/ülekäigurajal kehtida elementaarne viisakus ja parempoolne liiklus.

  • 17. mai 2018 at 00:48
    Anna

    Meelis kirjutab vaid kiunuvaid lugusi,jah ilmselt ratturid on nõmedad ja pendeldavad aga kurat jäänud siis seisma ja öelnud neile midagi. Ma arvan et selle minuti oleks ikka leidnud :)

    • 17. mai 2018 at 09:44

      Hingan sisse ja hingan välja ning elan oma elu edasi!

      • 19. mai 2018 at 09:35
        Liisa

        Tõesti või? Minu meelest hoidsid sa seda viha tükk aega pärast intsidenti veel endas ja valasid siis närvilisse postitusse välja.

  • 17. mai 2018 at 11:23
    Helina

    Ise küll lube ei oma, aga piisavalt elukaaslasega koos sõitnud, et ütlen: “VÄGA HEA, ET VÄLJA ÜTLESID!!” Tõsine probleem ja nad ei saa aru. Või hiljuti oli nt see, et kitsas külavahetee ja siis ratturid, uhked rattariided seljas, sõitsid kõrvuti, selle asemel, et hanerida hoida nagu peaks.

    Või rollerid!! Appi, nad rikuvad kogu aeg eeskirju sellega, et tinistavad autodest nende kõrvalt mööda autoteel selle rattatee osa peal, kuigi nad peaksid samamoodi käituma nagu autod ehk jääma oma kohale ja kulgema sujuvalt liiklusega. Või siis pläristavad kõnniteel. Samamoodi otsustagu ära, kus nad siis sõita tahaksid, et see kõikidele ohutu oleks.

    • 18. mai 2018 at 17:36
      smh

      Ratturid, uhked rattariided seljas, ei hoia vahel haneritta, sest:
      – on küljetuul ja kõrval olev inimene pakub oma kehaga tuule kaitset
      – tekib punt ja on tõenäolisem, et külavahe teel mõni kohalik rullnokk võtab hoo maha ja ei tee napikaid.

      Rohkem avatud mõistust ja mõtlemist, et kõigel on alati põhjus.
      Usu mind, ratturid EI sõida jonni pärast teineteise kõrval, et sina ärrituda saaksid. Võta teinekord neile punti ja näed elu ka teistest (ratta) kingadest.

  • 17. mai 2018 at 11:56
    e

    kunagi pirtal ka, mai mäleta kas kõndisime noormehega või jalgratastega sõitsime, suht rahulikult ja vist ääres, ikka keegi uiskudega pidi midagi kobisema. oli see nende tee või ei, a närvilised on nad kõik.

  • 17. mai 2018 at 14:27
    Jarmo

    Mina jalgratturina jälle hoopis teistmoodi arvamusel, pigem on autojuhid kes ABSOLUUTSELT ei vaata ega pane rattureid tähele ning panevad pidevalt rattureid eluohtlikesse olukordadesse. Lugematuil kordadel olen ise pidanud peatama olgugi et minul on eesõigus (liikluseeskiri) ning samamoodi suuna näitamisest, nii jalakäija kui ratturina panen tähele et autojuhid ei tea millal on vajalik suunda näidata? Pendeldamise kohta kõnnitee-autotee vahel oskan nii palju öelda et jalgratta tee puudumisel ja kui kõnnitee lubab (pole rahvast paksult täis) valin alati kõnnitee et ei jääks autode liiklust aeglustama kuid samas on olukordi kui olen sunnitud vahetama kõnnitee ja autotee vahel (kõrged äärekivid või jalakäijad tervet kõnniteed blokeerimas). Kas sulle meeldiks rohkem kui püsiksin autoteel? Siis kirjutaksid järgmise positutse kuidas ‘nõmedad ja värdjalikud’ ratturid aeglustavad liiklust. Ei maksa oma elu raskeks elada ja iga asja üle viriseda, tuleb aksepteerida ja kohandada. Senikaua kuni Tallinna linn pole suuteline normaalseid jalgrattateid tootma tuleb end kohandada nii jalgratturitel kui autojuhtidel.

    • 18. mai 2018 at 11:38

      Olen nõus ka sellega, et tõesti autojuhid ei vaata jalgrattureid. Aga ilmselt ongi asi liikluskultuuris. Mine Taani näiteks. Jalgrattur on tähtsam ja eelistatum kui autoga liikleja. Või Tai ja rollerid. Rolles on prioriteet, aga siin Eestis ei suudaks vist ühte päevagi sõita, et keegi külje peale sisse ei põrutaks.

  • 18. mai 2018 at 10:30
    ahjaa

    Mind häiris väga see, kui ükskord Meelis liikluses minu kõrvalreas sõitis ja samal ajal telefoni scrollis, ilmselt istusid netis jah? Auto kaldus juba pea et kõrvalsõiduritta, aga sinul oli telefoniekraan tähtsam.

    Vot see ajab närvi, kui selline inimene, kes isegi kõige viisakamalt ei liikle, teistele mingeid manitsusi jagamas käib.

    • 18. mai 2018 at 11:36

      Küll see üks kord on sinu jaoks alles nii traumeeriv. Soovitan spetsialisti poole pöörduda. Soovid skrollin sulle vajalikud kontaktid välja?

      • 18. mai 2018 at 12:40
        ahjaa

        Ma soovitaks pigem Meelisel spetsialisti poole pöörduda, võtku veidi sõidutunde näiteks, liiklusohutusalane loeng ei teeks ka paha.

        Soovid skrollin sulle vajalikud kontaktid välja? Või on ta hetkel liikluses ja saab ehk ise skrollida?

      • 18. mai 2018 at 13:03

        Leenu: sõites igapäevaselt Meelisega, siis ta naljalt ei kaldu kuskile teelt välja :D

      • 18. mai 2018 at 15:44
        Helen

        Tõenäoliselt ei olnud see ainult see üks kord, vaid juhtub pidevalt. Ei ole olemas asja, et kui teine ei näe siis pole olnud. Teie kui väikese lapse vanemad võiksite aru saada, et selline käitumine autoroolis ei ole mitte mingit moodi õigustatud ja ei ole naljategemise koht. Sedasi käitudes ei pane te ohtu mitte ainult ennast, vaid ka teised liiklejad. Lugedes teie vastulauseid kommentaaridele jääb tihti silma lause “meie blogi, teeme mis tahame”. Blogis tehke mis tahate, aga jääb mulje, et mujal teete ka mis tahate.

  • 18. mai 2018 at 15:26
    Pitbull

    Te olete ikka parajad tohlakad. Üks siin julgeb melli liiklusohtlikku käitumist välja tuua ja saadate teda spetsialistile. Mellu ise treib terve hüsteerilise postituse valmis, tunnistab, et oleks aega olnud, oleks veel sõimama ka läinud (oleks kurikas, oleks selle ka käiku lasknud?) ja see on teie arust OK?
    Minu arust tuleks ikka see liiklusraevur ja nagu kuuleme – ka mitte ise eeskirju järgiv inimene – arstile saata, las melli kontrollib oma närvid üle!

  • 21. mai 2018 at 20:23
    K

    Jalgratturid ei ole oodatud ei kergliiklusteedel ega ka sõiduteedel. Kergliiklusteel on vankritega emad keset teed ning tihtipeale kalduvad nad teel ilma vaatamata kas kedagi tagant tuleb. Vahel on ka olnud kaks ema vankritega, kes blokeerivad täiesti tee ära. Ilmselt neid nende laste ohutus ei huvita ;). Siis on kergliiklusteedel lapsed, kes ei vaata absoluutselt enda ümber ning jooksevad täiesti suvaliselt ringi. Ning siis on igasugu jalutajaid, kes tuiguvad mööda teed ringi. Kergliiklusteel korralikku trenni ei ole võimalik teha, sest pidevalt peab kiirust alla võtma peaaegu 0ni et mööda minna igasugustest. Autoteedel aga on igasugused hullud, isegi kui üksi sõidan siis signaalitavad mu taga või teevad väga ohtlikke möödasõite. Autoteel kahjuks olen mina nõrgem ning väga tihti ei soovi seal sõita. Isegi kui sõidan autoteel, siis ohtlikemas kohtades nt ärapööramiskohad ma lähen kõnniteele, sest nii suudan ma veenduda, et auto ei keeraks mulle külje pealt sisse. Arvan, et Eesti liikluskultuuri peaks arendama, et ka ratturitel oleks koht kus trenni teha ilma et keegi neid ohustaks. Ning ma loodan, et mõni vankriga ema ehk mõistab nüüd miks on vajalik kõndida ilusasti tee ääres ning arvestada ka kiirematega. :)

  • 22. mai 2018 at 13:01
    M

    Liiklus üle üldiselt eestis on ju teadagi alla arvestuse !
    Paremakäereegel välismaal on tõesti hinnas ,nagu siin keegi mainis .
    Kuid kõik see tuleneb inimestest endist.Pole 15 a juba eestis elanud kuid käin eestis ikka mitu korda aastas .Iga jumala kord ma mõtlen et no on alles nahhaalsus .Kus iganes ma olen ,for real .Autos Mind ajavad närvi need möödasõitjad .Ainus põhjus miks ma pidurdan ja möödassõitvat autot enda ette lasen(kui näen et jobu on vastutuleva rekkaga vaat et kahe sammu kaugusel) on see mõte et äkki on laps autos või kodus ootamas .Isegi enam närvi ei lähe selle peale vist ,tundub et inimestel on endast ja maha jäävatest lähedastest suht savi .Teine asi on suunatuli .Uhked autod ümberringi aga tundub et suunatule jaoks on vaja mingit krdi 100 kilost kangi tõmmata.Suunatuli on selle jaoks et lihtsustada kogu protsessi nii sulle kui teistele liiklejatele ,ei ole eriti raske seda näidata.Vingutakse kui kallis on kütus .Nahhui pange see suunatuli sisse ja siis näete et ei peagi koguaeg gaas-pidur-gaas-pidur sõitma .Kütuse kokkuhoid missugune + ummikud väiksemad + teie võsukesed peavad veidi vähem seda paska sisse hingama .
    Kui autosõit kõrvale jätta siis üleüldine liiklemine on naljanumber.Bussis ja poes trügitakse nagu põleks perses. Ostukeskustes sama .Lift ,eskalaator jne .Ei mingit paremakäe liiklemist ,ikka seistakse keset eskalaatorit tähtsa näoga .Okei see paar sekundit ei muuda mu elukvaliteeti kuid viisakuse pärast võiks ju arvestada sellega et kellel kiire ,kõnnib vasakult ja kellel mitte see seisab paremal. Titemammad oma vankritega nende eskalaatorite peal on ka norm tsirkus .Ei ole mõistus oma teha .Seljad küürus ronivad oma vankritega nende peale ,et jumala eest ei peaks ootama 2 sekungit lifti ,et oma last turvaliselt alla saada .
    Turvalisusest ja lastest rääkides on veel naljakad need perekonnad kes turvahällid ,NÀOGA auto klaasi poole panevad .”Siis ma saan lapsel silma peal hoida ja laps ei jonni” .Tulemuseks see et kõrval istub beebi võtab emalt igasugu võime juhtida autot ,sest pidevalt on vaja titte vahtida ,lutti suhu toppida jne .See et õnnetuse puhul ees istuvast beebist midagi järgi ei jää on juba omaette ooper ,sest “niikuinii ei juhtu ,ma sõidan ju ettevaatlikult” .
    Pealegi,kui last juba varakult harjutada taga ,seljaga vastassuunas istuma siis ta ei oskagi muud tahta .Paigaldage plast peegel ,siis on ka lapsel silm peal.
    Üldiselt olen positiivselt üllatunud paljude sõprade ja tuttavate peredega koosviibides sellest et eestis ikkagi uuem generatsioon tahab ja usub et on asju ,mida võib teha TEISITI ja paremini ,ei elata ainult oma vanaaja rumalate kommete järgi .Kuid ikka on korralikult neid jobusid kes usuvad et kui kunagi nii tehti siis see ongi the one and only way .
    Ratturid näidaku käega suuna ükskõik kas nad on ,kõnni või autoteel .Samuti hoiatuskell ,kui nad lähenevad kõndivale inimesele .Samuti on jalakäijal omad vastutused sest ta ju ka liikleb .Me ei saa ju lihtsalt ülekäikurajale pöörata ja loota et tagant tuleb auto meie kuklast aru saaks ,et me kavatseme teed ületada .Pimedas VESTID selga eks ,sest isegi kui mina ,autojuht ellu jään siis mul on ka süda sees ja ma ei taha mõelda eluaeg selle peale et ma olen kellegi alla ajanud.See vanaaja klaasist helkur on bullshit ,see teid ei päästa .Vest einole kallis ,pealegi saab seda kasutada aataid !
    Kui sul on poes kiire siis lihtsalt KÜSI ja ma luban ma lasen su ette ,mitte ära trügi .Poemüüja võiks vähemalt teregi öelda .Ma luban sulle et see ei ole MINU süü et sul on sitt palk ,tänu minule ja teistele poeklientidele on sul vähemalt seegi töö ,naeratus või TERE öelda ei tee su elu raskemaks .
    Kui sa bussis näed et ma räägin teist keelt ja mul on kaasas tuttav ,kes on ratastooliga ja sügava puudega ja sul uudishimu närib sind (ma seda eeldan sest oled meid 20 minutit bussis passinud) siis tule ja KÜSI ,ma räägin sulke kogu loo nii endast kui temast ,kui sind huvitab .Aga ära lihtsalt passi nagu töllmokk.
    Kui sa mind klubis näed ja ma tundun sulle huvitav siis jällegi ,ära passi nagu töllakas vaid TULE ja küsi ,ma ütlen sulle viisakalt et ma olen õnnelikult abielus ja aitäh küsimast.
    Kuradi raske on inimestel eestis suhelda.Ja ei ole vaja hakata mind veenma et see nii ei ole .Ma olen siiski pool oma elust eestis elanud ja tean,et inimesed seal ei oska normaalselt suhelda võõrastega .Ma ei oota et võhivõõrad mulle tänaval lehvitaks kuid mingigi elementaarne viisakus võiks olla poodides ,ametiasutustes ,bussides jne . Jah mul on ka vahel sitt päev aga sellegi poolest ei vahi ma tänaval mõrvari pilguga inimesi või ei nähva kohvikus järjekorras kellegile .
    Hoidke oma riigi kodanikke ja elu on kohe ilusam !

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0