Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

100 tuhat eurot selleks, et inimesi mõnitada?

Mina ei kutsu selle postitusega kedagi üles vaktsineerima, mulle ei ole keegi selle eest maksnud ja ma leian, et vaktsineerimine on asi, mis on iga inimese nii isiklik otsus, et seda ei saa sotsiaalkampaaniaga propageerida ja inimesi hirmutada, et muidu sured kui ei tee. 

Mu meelest on kurb (või hoopis naljakas?), et riik kulutas sotsiaalkampaaniale #sesthoolin 100 tuhat eurot, et mine vaktsineerima ja lõpuks oldi hädas, et inimesi ei jagunud.

Tänahommikune uudis Delfis: Massivaktsineerimise tulemus: nädalavahetusega tehti üle 7000 kaitsesüsti vähem kui planeeritud

Ma saan aru, et vaktsineerida on vaja selleks, et piirata viiruse levikut. Miks ei oleks võinud siis vaktsineerida alustuseks neid, kes seda ise soovivad, mitte hakata inimesi gruppidesse jagama. Ma saan aru, et eakad ja krooniliste haigustega inimesed on suurem riskigrupp kui 25- või 50aastased, aga suures plaanis need noored kes vanade ja väetite eest hoolitsema peavad, võivadki ju neile viiruse viia. Või olen ma kuskil millestki valesti aru saanud?

Eelmisel nädalal rääkis keegi Terevisioonis (ei mäleta kes), et need varunimekirjad ei päde, sest perearstikeskustel ei ole reaalselt aega neid hallata. Seal oli konkreetne soovitus, helistage perearstile sel hommikul kui teate, et teil on päev vaba ja saate minna kui keegi jätab tulemata. Nii näeb perearst kohe, kas tal on tänaseks mingi aeg või ei ja sa oled värskelt meeles, et teada anda.

Mina andsin endast märku eelmisel kolmapäeval, et mulle sobib iga päev tulla.. Sain kutse neljapäevaks!

Soovitasin sama naabrile, ta sai samuti järgmisel päeval kohe aja. Nagu ma uudisest loen, on hetkel 7000 vaktsiini täitsa saadaval, võta kätte ja anna end üles kui sa vaktsineerida soovid.

Haigekassa juhatuse esimees Rain Laane ütles, et nädalavahetuseks planeeritud vaktsiinidoosid seisma ei jää. “Vaktsiin, mida nädalavahetusel süstida ei jõutud, jääb haiglavõrgu arengukava haiglatele puhul haiglatele ja nagu ka varasematel nädalavahetustel, kutsuvad haiglad sama sihtrühma endiselt vaktsineerimisele. Inimestel on jätkuvalt võimalik vaktsineerimisele aega broneerida nii üleriigilise digiregistratuuri kui ka haigla telefoniregistratuuri kaudu,” lisas Laane.

Kas teie olete juba vaktsineeritud? Kas tahaksite end vaktsineerida? Või olete kategooriliselt selle vastu? Mis iganes küsimusele sa jaatavalt vastad, siis miks selline otsus?

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Ka mind influencitakse – kas lasteriietel on bränd oluline?
JÄRGMINE
Aasta tünn!

17 Kommentaari

  • 5. aprill 2021 at 08:47
    G

    Olen oma esimese sutsaka kätte saanud AZ vaktsiini, mingil põhjusel kuulun riskigruppi ja helistati.
    Otsus vaktsiini kasuks tuli seetõttu, et ma puhtalt ise arvan, et mul pole nii tugev tervis, et see raskem versioon vastu pidada.

  • 5. aprill 2021 at 09:07
    Eve

    Ei plaani vaktsineerida.
    Alati on vaktsiinide tootmisele kulunud aastaid erinevaid uuringuid ja mida veel, ja nüüd järsku ilmus kuskilt koroona ja supsti oli kohe selle vastu vaktsiin ka olemas? Makes no sense
    Igatahes.. See ei tundu mu jaoks eriti usaldusväärne.. Ja no, suur osa riike (v.a. Eesti loomulikult) on katkestanud vaktsineerimise (Astra Zeneca vähemalt, muude vak. kohta ei tea) erinevate juhtumite tõttu. Ja no ilmselt põhjusega.
    Seetõttu ei soovi ka mina millegi täiesti tundmatuga end siduda.

    • 5. aprill 2021 at 14:38
      Ave

      Vaktsiin ei tulnud iseenesest kiirelt. See on eelmise sars’i järg- kuna eelmine pandeemia vaktsiineerimiseni ei jõudnud ja viirus taandus, aga tüvi sama, siis sai selle põhjal ülese ehitatud uus vaktsiin. Lihtsalt infoks ise hetkel ei vaktsineeri, ootan mõnda aega, sest mind ennast hirmutab pigem see, et ei ole teada kuidas mõjub pikas perspektiivis ja kas on vaja iga-aasta seda teha- mina ei ole kunagi näinud enda puhul vajadust gripi aktsiisi iga aastaselt teha, pole kunagi teinud ka.

  • 5. aprill 2021 at 09:11
    Mari

    Tahaks küll vaktsineerida aga selle vaktsiiniga mida ise soovin. AZ vaktsiin on minule mitte soovitatav nii mõnegi arsti poolt. Ja Pfizerit saab minu perearst paarkümmend doosi iga2-3 nädala tagant vaid. Olen märgitud riskirühma ja ikka ootan isegi AZga pole kutsutud vaktsineerima

  • 5. aprill 2021 at 09:15
    Karin

    Ma olen 2 korda helistanud. Üks kord perearstile ja üks kord maarjamõisa kliinikusse. Mõlemad korrad prouad väitsid, et nad ei saa kuidagimoodi panna ei järjekorda ega midagi. Samas tuttav sai kohe helistades nii endale kuu ka naisele vaktsiini. Ma järeldaks, et loeb vist see kelle otsa telefonis satud.

  • 5. aprill 2021 at 09:49
    Kätu

    Taastun just covid-19st ja tean, et hetkel on antikehad olemas. Küll aga tulevikus plaanin ikka vaktsineerida. Kui ma saaks minna ajas tagasi ja valida, et kas haigus vüi vaktsiin, siis pole küsimustki – teeks lausa 10 Elu jubedaim kogemus – ja minul noorel tervel inimesel läks veel ju lihtsalt võrreldes nendega, kes haiglasse satuvad. Elu keerdkäigud – nädal peale haigestumist oleks olnud võimalus vaktsineerida, kuna töö nõuab inimestega suhtlemist ja loomade abistamist (ei saa kodunt seda teha ju) aga jõudsin enne nakatuda, ilmselt tööl, kuna mujal pole ju käinudki ja kogu kollektiiv oli positiivne ja kliinik suletud selle tõttu. Hea asi selle juures on, et siis hetkel ei pea kartma nakatumist ja nakatamist Kusjuures elukaaslane, kes mind põetama pidi 24/7 jäi negatiivseks

    • 5. aprill 2021 at 11:11
      Di

      Soovitan pärast põdemist teha ka antikehade testi. Mul perekonnas juhus kus jaanuaris põdenud inimesel olid märtsis antikehad nii madalad, et suunati tööjuures juba vaktsineerima. Vaktsiini sai vaid ühe sutsaka kahe asemel sest mingi hulk antikehi oli siiski olemas kehas.

  • 5. aprill 2021 at 10:24
    Keiu

    Sarnaseid vaktsiine on juba mitmeid aastaid SARSi ja MERSi tarbeks arendatud. Ja ilmselgelt on need vaktsiinide arendus hetkel prioriteet üle terve maailma. Ise olen vaktsineeritud ja palju sõpru, kes on perearstile soovi avaldanud on ka saanud. Olen Sinuga igati nõus, kui Ljubov ikka tahab ainult oma Sputnikut ja mingi Kalle väidab, et tema mingit “sitta” endale ei süsti, siis võiks ikka anda nendele, kes soovivad. Fakt on see, et vaktsineerimine on ainus asi, mis meid sellest kaosest välja toob.
    Olen väga meeldivalt üllatunud teie sellisest postitusest! :)

    • 5. aprill 2021 at 14:27
      Heidy

      Aitäh! Ma olen juba väsinud kõigile seletamast, et need vaktsiinid ei ole poole aasta arendus… Isegi tutvusringkonnas olevad teadlased on loobunud vaktsiinivastaste ja skeptikutega võitlemast ja ütlevad lihtsalt, et igaühe enda valik. Laias laastus jah, aga kui minu valikud on ühed ja teise omad teistsugused, pole aus, et vaid mina pean teise erinevate tõekspidamistega arvestama. Seda on siin blogis ka nii palju näha, kuidas mitmedki kommenteerijad on valmis kuulutama vaid oma tõde.
      Olen õpetajana AZ esimese doosiga vaktsineeritud. Olid mõned kiirelt möödunud kõrvalmõjud, kuid elus ja rahul. Nõukogude ajal lasti ilma igasuguse jututa ja lisaküsimusteta kõik vaktsiinid teha. Kohati tekib küll tunne, et vabadustega on liiga kaugele mindud…

  • 5. aprill 2021 at 11:06
    Di

    Mina olen 31, riskigruppi ei kuulu aga sain esimese süsti 1.aprill sest asutuses kus tuttav töötab oli vaktsineerimine ning neile saadeti rohkem vaktsiine kui oli tellitud. Et neid mitte raisku lasta siis kutsuti tuttavate seast need kes said. Teise süsti saan 22.04.
    Eelnevalt olin end ka perearsti juures nö ootejärjekorda pannud aga sealt pole kutset saanud.
    Otsuse vaktsineerida tegin just selle pärast, et olen 2 lapse ema, mu abikaasa (vaktsineeris samal ajal kui mina) töö on selline, et ta puutub iga päev kokku suht suure hulga inimestega ning kui me peaks haigeks jääma siis kes meie laste eest hoolitseks. Kunagi ei tea kui raskelt meist keegi põeb ja millised tüsistused tekivad. Tutvusrindkonnas on päris mitmed põdenud ning lood täiesti erinevad. Üks põeb kergete gripilaadsete sümptomitega aga teine jäi peale koroona põdemist ühest silmast peaaegu pimedaks (nägemine sellest silmast vaid 20%) kuigi mõlemad olid enne seda terved ja tugevad noored inimesed. Lisaks põdemisele ka taastumine mis võib kesta kuid.
    Ehk siis me abikaasaga tahame olla lastele täies elujõus, tugevad ja terved vanemad kes suudaks nende eest hoolitseda ja mänguväljakul joosta rohkem kui 10 sammu.
    No ja muidugi tahaks, et see normaalne elu ükskord taastuks.

  • 5. aprill 2021 at 12:13
    Liina

    Esimene süst tehtud ja ootan teist :)

  • 5. aprill 2021 at 12:42
    H

    Olen vaktsineeritud ühe doosiga, kohe kohe saan ka teise. Vaktsiini sain töö tõttu ja kindlasti soovisin seda ka teha. Hetkel küll käib selle AstraZeneca ümber üks korralik trall ja ega me ju keegi ei tea, mis tulevik toob, aga uskuma ja lootma peab. Ma soovin lihtsalt tavapärase elu juurde naasta. Pärast esimest doosi oli ikka palavik ja enesetunne halb – see andis veel kinnitust, et ma tegin süstimisega õigesti. Vähemalt ei ole saanud asümptomaatilisena ringi käia ja teisi nakatada, kindel on see, et haigus oleks mulle mõjunud ja mitte kõige kergemalt. Ei jõua ära oodata, et teine süst käes oleks ja elu normaliseeruks, olen õpetaja ja tahan oma tööd juba normaalselt jätkata – videotunnid on lihtsalt vaimne surm!!

  • 5. aprill 2021 at 14:23
    Mari

    Muidu nõus, ainult et vaktsineerimine oleks igaühe isiklik asi ainult siis, kui inimene riskiks enda tervise ja eluga. Paraku see ei ole nii. Nakatanu paneb ohtu ka kõik ülejäänud inimesed, kes tema ümber. Osa neist ei nakatu, osa nakatub kergelt, osa võib surra. Me ei tea ette, kes mis gruppi satub. Kõik need, kes on koroonasse surnud, on saanud nakkuse teiselt inimeselt, mitte mööblilt ega toidust. Teiselt inimeselt. Kui see “teine inimene” oleks olnud vaktsineeritud, oleks see surm jäänud olemata. Siiani pole see olnud argument, kuna vaktsiini polnud, nüüd aga, kus see kättesaadav, ei tohiks enam peagi olla olukorda, kus keegi sureb või haigestub raskelt, kuna tema ligimese jaoks oli vaktsineerimine igaühe oma asi (muidugi ma mõistan, et see on utoopia). “Oma asi” saab see olla ainult siis, kui sa ei puutu mitte ühegi inimesega kokku. Elad metsas oma onnis, nakkus sind kätte ei saa, ise ka kellelegi ei levita – palun väga, siis on see tõesti su oma isiklik asi. Seni kuni inimeste hulgas liigud, puudutab sinu nakkuskandlus kõiki, tahad sa seda või ei taha.

    Covidi vaktsiiniga on nüüdseks vaktsineeritud üle maailma kümneid miljoneid inimesi. Kõrvaltoimete ja fataalsete tagajärgede arv on minimaalne, kümneid, sadu, tuhandeid kordi väiksem kui koroona põdemise puhul. Minu jaoks pole siin mingit küsimust, igal juhul vaktsineerin.

  • 5. aprill 2021 at 15:58
    E.

    Esimene süst AZ-t käes, sain tänu koolis töötamisele (ehkki nüüd on sellega nagu on… aga otsustan võimaluse siiski tänuga vastu võtta ja sel nädalavahetusel toimunu valguses ei kahetse ka, et ei loobunud). Kõrvalmõjud väikesed ja järgmise päeva õhtuks teema unustatud.
    Ja ei ole isegi suudetud tromboosi puhul öelda kindlat põhjuslikku seost (väidavad, et ei saa kinnitada, ega ka ümber lükata), selles mõttes ei hirmutanud see ka. Aga arvestades, kuidas inimesed ajavad endale sisse igasugust muud n-ö keemiat, peoga ibukaid, antibiotse jne (mida tulebki muidugi võtta, kui vaja), siis hämmastab, et mille poolest see vaktsiin siis nii eriline on, et just selle puhul tuleb nii kohutavalt karta mingeid pikaajalisi kõrvalmõjusid, aga kogu muu “keemia” läheb söögi alla ja peale ilma igasuguste küsimusteta. Aga noo hea teada sellest võimalusest: 10a pärast hakkab põlv valutama, noo selge, AZ!

  • 6. aprill 2021 at 14:17
    Ann

    Miks vaktsineerisid, kui “koroona on üle paisutatud”, “kellegi poolt tellitud” jne?

    • 7. aprill 2021 at 08:03

      Sest ma tahan reisida, tahan tunda end vabamalt kui hetkel saan, tahan, et see faking maailm peatuks kus me hetkel elame. Tahaks normaalset elu tagasi, kuigi see on siililegi selge, et midagi normaalset siin ei taastu. Tuleb hakata elama selle viirusega nagu igasuguste muude haigustega.
      See ei muuda mu arvamust koroonast, selle tekkest ja eesmärgist.

  • 6. aprill 2021 at 17:16
    Ingrid

    Õpetajana sain märtsi algul AZ-ga 1.doosi kätte, 2. saan juba apr lõpus. Kartsin küll natuke neid kõrvalnähte, aga see oli tõesti ilmselt köömes selle kõrvalt, mis võib haiguse korral veel tulla. Oli väike palavik ja raske öö, kuid ei midagi hullu. Loodan, et 2. sutsul olen juba natuke immuunsem ja ehk ei tule palavikku. tõesti loodan, et vaktsiin kaitseb selle hullema eest. Ei soovi ju meist keegi haiglasse aparaatide alla sattuda.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0