Categories: #säästuaasta

Säästuaasta: üks perereis aastas

Kirjutasin eksperimendist: lähme säästurežiimile. Nüüd on aeg lahti seletada seal välja toodud punktid, kuidas siis aasta jooksul võimalikult palju säästa. Kui ma nii meie väljaminekuid vaatan, siis reaalne oleks aastas isegi 20 000 kõrvale panna. Ideaalis oleksin ma õnnelik ka siis, kui meile 2019 detsembris 10 000 vastu vaataks.

Riietele kuluvast rahast kirjutasin siin. Järgmine kategooria: reisimine.

Reisimisele kulub kolmandik sissetulekust

Teine meie suur kulu on reisimine. 2018 aastal oleme me käinud pere peale kokku 12 reisil (Hurghada, Tai, London , Lissabon, Malta, Bulgaaria, Bulgaaria, Türgi, Soome, Gotland, Ljubljana (ok, seal raha ei kulunud eriti – tööreis) ja ees Berliin ). See teeb keskmiselt reis kuus ja rahaliselt… väga palju.

Kiirel arvutusel, umbkaudsete summadega sain kokku 11 400€, st keskeltläbi TONN KUUS! 950€ kui täpsem olla! Rets! Aga kuna neid asju saab maksta jupiti, saad ühe projekti eest tasu, ostad-maksad, sebid.. Siis ei saa üldse aru, et selline raha tegelikult kulub!

Samamoodi nende riietega, kui arvel on kogu aeg raha, on keeruline jälgida, mille peale kulub ja kui palju. Olgugi öeldud, et mingi ca 2800€ reisieelarves olevast rahast on ilmselt riietele kulunud raha. Seega, reisimisele on kulunud umbes 8600€. Suures plaanis, polegi palju, kui see terve selle hulga reiside peale ära jagada, teistpidi.. on see päris suur summa raha.

Novembris sain ma tagasi suvel hilinenud lennu eest kompensatsiooni, esimese asjana jooksin reise vaatama. Arutasime kohe sõbrannaga, et läheks jaanideks näiteks Tuneesiasse. See Bulgaaria ja Türgi on veits ära tüüdanud, võiks mingi uue koha võtta. Või läheks Kreekasse. Siis sõbranna hakkas blokkima, küsisin Meeliselt, kes tegi Tuneesia peale nägusid. Kreekasse oli hea pakkumine, Kos saarele, aga alles septembriks. No kes nii kaua oodata viitsib :D

Eksperiment – kuidas säästa reisimise pealt?

Ja siis mõtlesin, et äkki teeks ühe aasta, kus hoiaks täiega kokku ja korjaks. Paneks pausile riided ja reisimise. Söögi pealt ärme hakka kokku hoidma, seda jõuab ülejärgmisel aastal teha ja söögile meil tegelikult väga palju ei kulugi… Umbes 50€ nädalas + minu töölõunad (a 15€ nädalas).

Esiteks on tulemas Tai, mille jaoks meil pole eelarve paigas. Hetkel on kulunud sellele täpselt 1114€- seal sees on siis lennupiletid kahele Tallinn-Frankfurt-Bangkok / Pattaya-Phuket / Phuket-Bangkok. Ja ööbimine Bangkokis. Sain mingi 5* hotelli sviidi 57€ eest! Muuseas, selle ma skoorisin läbi Bonusway (saan veel mingi 4% tagasi selle pealt) Black Friday kampaania ajal.

Juba eelmised aastad on näidanud, et kui natuke ringi trippida, st mitte kaks nädalat otselennuga Phuketil olla, erinevates hotellides olla, siis 1500€ hakkama ei saa kaks inimest, et hotellid + lennud. Kui ainult Phuketil oleks, siis ilmselt saaks 500€ eest päris hea ööbimise juba. Samas, kui juba säästuaasta, ehk teeksime eksperimendi ja prooviks leida kõik vajalikud hotellid 500€ eest?

PS! 1500ga saab hakkama, kui koonerdada. Mulle reisil olles raha lugeda ei meeldi. Tahan minna sööma sinna kus parasjagu tahan, võtta nii mitu mojitot kui ma tahan, osta veel kaks paari bikiine kui tuju tuleb jne. Aga üldiselt oleme 3000-4000 euroga ikkagi oma Tai tripid ära teinud :)

Lahendus:

Otsustasime Meelisega, et tavai! Teeme selle jama ära. Proovime lennud + hotellid mahutada 1500€ sisse, see tähendab, et meil on veel 386€ hotellide peale vaba raha. Meil on vaja leida ööbimine kolmeks ööks Pattayale ja 11 ööks Phuketile. See ei tundu õnneks kõige hullem, sest… Meil on Airbnb, mida saame ka vajadusel kasutada.

Kõik kes liituvad läbi meie lingi Airbnbga, saavad 21€ soodukat oma esimeselt majutuselt ja meie saame mingi x summa teie pealt nö krediiti. See on tõesti x summa, sest mõnikord on see 8€, mõnikord 13, mõnikord 11.. Ma ei tea, mille järgi nad seda arvutavad. Aga sinna ikka vahepeal koguneb ja me oleme seda siin-seal ära kasutanud. Eelmisel aastal ööbisime Pattayal ka selle sinna kogunenud krediidi eest. Ma usun, et kasutame seda võimalust ka sel korral.

Niisiis, olenevalt palju meil Airbnbsse koguneb, saame seda kasutada Pattayal ööbimiseks… Kuigi, Pattayal ilmselt on soodsam võtta hotell, seal on lihtsalt soodsam. Eks näis. Suures plaanis on seegi ju nö eelarve, aga samas.. boonuseid tulebki boonusteks kasutada nagu ka seda lennuhüvitist hilinemise eest, mis läheb meie järgmise perereisi sissemaksuks.

Üks perereis aastas

Meelis ütles tabavalt selle meie 12 reisi peale, et mõni ei saa aastas korragi reisile, me käime nii palju, teeme siis ühe reisi kaheteistkümne asemel. Ja kuigi ma olen nõus, et see 12 tuhat, mis kulunud on, on läinud mälestustesse ja mul kama, mida keegi ütleb, et 3aastane ei mäleta midagi, siis Hedon võib silmi pilgutamata teile rääkida Maltast, Bulgaariast, Türgist, Berliinist.. Ta mäletab, sest me räägime neist reisidest, vaatame pilte ja kinnistame talle neid mälestusi. Kui reisil ära käia ja never enam meenutada, siis ilmselt ei mäletakski. Meie talletame mälestusi, räägime neist ja mäletame neid. Lihtne.

Aga kuhu siis perereisile minna ja mis saab eelarveks?

Mõned mõtted on. Praegu vist igalpool, et 60€ inimese pealt tuleb kohe maksta ja hiljem siis maksad jupi kaupa või mingi aeg enne reisi toimumist maksad kogu summa ja korras. Suures plaanis tahaks ikka mingi hea diili sebida, aga samas, kui üks reis aastas, võib ju natuke rohkem maksta ja plaanis on ju ülejäänud reiside pealt kõrvale panna.

Kui sel aastal kulus keskmiselt 950€ kuus ja sel aastal on plaanis ainult üks reis, siis.. paneme märgi maha: 8000 peaks vähemalt 2019 detsembris kontolt otsa vaatama. See teeb koos riietelt säästetud rahaga 10 620€! Algne eesmärk oligi.. 10 000. Kui 10 620 saab, oleme vapsee edukad olnud. Aga see pole veel kõik…

Järgmises postituses keskendun sellele, et ostaksime ainult seda, mida päriselt vaja on!

marimell

Recent Posts

Otsin tööd ehk Sinu uus turunduse- ja influencerqueen on siin!

Jah, ma nüüd olen omadega sealmaal, et ainult kaks puhkust on veel kalendris ja olen…

2 nädalat ago

marimell Berliinis: kuidas pikas püsisuhtes kõhuliblikaid toita?

Kevadine päike on välja sulatanud mitmed lahutuse või lahku minemise uudised - just tuli uudis,…

Leenu Veneetsias ehk kuidas ma sõbrannale üllatussünnipäeva korraldasin

Kaks kuud tagasi käisime sõpradel külas ja sõbranna ohkas, et issand, 40 - üldse ei…

3 nädalat ago

10 aastat abielus

Täna sai siis sellest päevast kümme aastat, mil me perekonnaseisuametis jah-sõnad ütlesime. Jube paljudel on…

4 nädalat ago

Viskasime mitu tonni ventikasse

Me oleme siin nüüd kaks aastat elanud ja tegelikult terve selle aja maadelnud kuiva õhuga,…

1 kuu ago

Kui vaid teatud vähi vastu saaks vaktsineerida – saabki!

Ma ei tea, kas asi on vanuses või milles, aga viimastel aastatel on mu sõprus-ja…