Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Jätke mind nendest koroonamängudest välja!

Päisepildi mask on pärit siit!

Kui ma märtsis ütlesin, et koroona on mõttetu jura, julgesin reisida, ei saanud aru karantiinis istumise mõttest, lõpuks istusin toas, kandsin hiljem soovituslikult maski, et kiirendada hulluse lõppu, sain ma sõimu, et ma olen vastutustundetu tüüp, kellel on tuhandeid jälgijaid ja ma lihtsalt sülitan selle megalt tapva haiguse peale ja ma peaksin olema eeskujuks ja kutsuma üles inimesi maske kandma, lolliks desoma ja kodus püsima. Kui ma seda siis tegin, et see kiiremini läbi saaks ja normaalne elu taastuda võiks, sain heiti, et ma olen riigi poolt kinni makstud, alles ma ei uskunud ju koroonasse. Ei uskunud siis, ei usu täna, aga ma tahan normaalset elu – kus ma saan klubisse minna, kus ma saan teatris käia maskita, kus ma poes ei pea ootama kollase joone peal, et edasi astuda, kus.. oleks maailm nagu varem.

Täna, kui ma kannan maski, ütlen küll, et ma ei taha koroona testi teha, aga teen kui see on vajalik ja elan üle, saan ma heiti, et ma olen ajupestud, ma allun valitsuse provokatsioonile. Mul on ikkagi nii palju jälgijaid ja ma võiksin lugejate maailma avardada ja öelda, et lõpetage naljad, mehed, hingake värsket õhku.

Kus on tõde?

Nagu te teate, ei ole ma supertugev argumenteerija, aga ma ma suudan vähemalt oma meelest mõelda loogiliselt. Ja ma ei pea sealjuures lugema mingeid vandenõu teooriaid (eks me kõik teeme seda ka), vaatama mingeid videoid jne, et aru saada, et miskit on ikkagi mäda. Nagu elu näitab, on inimestel lihtsalt kõrini nendest koroonauudistest ja paanika külvamisest. Ma olen isiklikult lõpetanud kõikide uudiseportaalide jälgimise Facebookis, sest kui iga viies postitus feedis sisaldab sõna koroona, covid, nakatunu, positiivne – siis ma tõsimeeli tahaksin oksendada.

Ma arvan, et ma ei ole ainuke, kelles tekitab see pull küsimusi. Näiteks mitu % Eestis elavatest inimestest on positiivsed? Miks ei kirjuta ajalehed igal hommikul – täna pandi 85 vähidiagnoosi, 8 neist on keemiaravil, viis suri pika ja raske haiguse tagajärjel. Miks ei kirjutata, et eile sai avariides vigastada 34 inimest, kellest viis on haiglaravil ja kaheksa surid sündmuskohal. Miks ei kirjutata mitu naist suri sünnitusel, mitu enneaegset last suri, mitu rasedust peetus, mitu naist otsustas abordi kasuks, mitu inimest suri vanadusse, mitu inimest viibib veresoonkonnahaiguste tõttu haiglaravil, mitu inimest tegi enesetapu, mitu inimest kukkus kodus kapi otsa, mitu naist sai mehelt kolakat ja suri.. Miks sellest ei kirjutata? Miks on koroona nii palju erilisem haigus, mille kohta igal hommikul peab kokkuvõtte tegema? Ja miks ei räägita nakatunute protsendist, vaid numbritest?

On ju vahet, kas teha 100 testi, millest viis on positiivsed või teha tuhat testi või viis tuhat testi millest kolmsada on positiivsed. Kas me ei peaks rääkima siin sellest, et Eestis elab xn seisuga xn inimest. xn kuupäeva seisuga on teostatud xn testi, st xn %le rahvastikust. xn testi on olnud positiivsed, st xn % rahvastikust on hetkel positiivsed viirusekandjad. xn inimest on surnud, st xn % rahvastikust. Oleks ju loogilisem?

Paneme selle nüüd numbritesse:

Kui Eesti rahvaarv on hetkel 1 328 976 inimest, neile on tehtud kokku 390 025 testi, siis teeb see 29% rahvastikust on justkui testitud, kellest 1,8% on saanud positiivse tulemuse, siis on see ju rahvastiku mõistes täielik köömes.

Märts vs oktoober

Jutt, et praegu on nakatunuid rohkem, iga päev see number tõuseb 100 tuhande elaniku kohta, siis kas poleks mõistlikum seda numbrit jagada protsentides? Loogiline, et kui teha päevas sada testi, saab tulemuseks viis positiivset, aga kui teha kolmtuhat testi siis tuleb ka positiivseid teste rohkem. Protsentuaalselt ei muutu aga suurt midagi. Surevus ei ole tõusnud 500%, olenemata sellest, et kui kevadel “lisandus 70 positiivset” ja praegu “lisandus 324 positiivset”. Selliste suurte numbrite jagamine meedia poolt igal hommikul jätab lihtsalt vale ja hirmuäratavalt suure mulje. Selle asemel võiks rääkida Eesti rahvastiku nakatumisest protsentides.

Eestis sureb igapäevaselt ca 40 inimest ja me muretseme 0,23 koroona surma pärast päevas?

Millesse keegi surnud on – surnult sündimisest kuni vähkide ja veresoonkonnahaigusteni, selle kohta leiab infot statistikaameti lehelt. Näitena toon, et vähki suri eelmisel aastal 3900 inimest, vereringeelundite haigustesse 7658 inimest, hingamiselundite haigustesse 592 inimest ja me hullume, sest viimase kümne kuuga on koroonasse surnud 76 inimest (0,23 inimest päevas). Päriselt? Kas te teete nalja?

Jah, ma saan aru, need on kellegi emad, isad, vanaemad, vanaisad, aga.. samas sureb iga päev ca 40 inimest, kes on ka kellegi emad, isad, lapsed, sõbrad. See on elu.

Lõpetuseks siia üks video, äkki see paneb need minu siunajad mõtlema – esiteks, miks ma julgen arvata teisiti ja teiseks, miks ma lihtsalt ei viitsi vaielda ja “lihtsam on alluda” ja see mask ette panna ja test ära lasta teha ja lihtsalt oodata, et läheb paremaks:

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Uus normaalsus – isad lahutatakse vastsündinutest!
JÄRGMINE
Maovähendusoperatsioon ja rasedus: mis jamad võivad sind ees oodata?

45 Kommentaari

  • 15. november 2020 at 09:08
    Mnjah

    Mina isiklikult kannan rahvarohketes kohtades maski, kandsin ka kevadel, deson käsi, desosin ka kevadel jne, ja ma ei näe, mis sellest probleem on, sest ma ei tekita sellest endale mingit probleemi. Mul on ka üsna suva, kus ja kas Sina ja veel mõni käivad reisimas või ei käi, „usuvad“ koroonasse või ei usu jne jne. Tehke ja uskuge või ärge uskuge, millesse parasjagu tahate. Lihtsalt imelik on lugeda, kuidas inimesed on nii mugavad, et kui peab paar kuud maski kandma, käsi pesema, ennast kuidagigi piirama, siis on kohe sada vandenõuteooriat „soolas“ ja valitsus tahab rahvast muudkui „allutada“. :D Ja muidugi see ka, et ise kirjutad – „jätke mind nendest koroonamängudest välja!“, aga sealjuures teed pika postituse jälle mingitest statistikatest ja numbritest ja jahud kogu sellest jamast nii, et tegelik soov tundub täpselt vastupidine olevat. Kui Sa ei „usu“ koroonasse ja sul on sellest jamast kõrini, siis ära lihtsalt kirjuta sellest ja keegi ei noki Sind, samal ajal käi ikka reisimas, ära kanna maski, ära deso käsi jne jne. Kedagi tegelikult ei huvita, kui Sa ise seda teemat ülesse jälle ei tõsta.
    Tekkis lõpetuseks veel see küsimus, et Sa „ei usu koroonasse“, aga ometi pesed käsi ja kannad maski, et „hullus“ kiiremini läbi saaks. Tahaks teada, mis „hulluse“ läbisaamisele Sa siis enda arvates kaasa aitad, kui maski kannad ja käsi pesed, kui koroonat ei ole või maskikandmise soovitus on lihtsalt rahva allutamiseks või misiganes muud “huvitavad” teooriad Sul selle olukorra kohta ka on??? Kui arvad, et see kõik on lihtsalt hullus ja provokatsioon vm, siis vaevalt küll, et maski ja desovahenditega selle lõppemise kiirenemisele kaasa aitad või kuidas? Kuidagi nagu vastuollu läheb kogu see tekst siin omadega

    • 16. november 2020 at 14:51

      Mul on tunne, et kui kõik inimesed desoks käsi ja kannaks neid neetud maske, siis saaks see “eriolukord” ja piirangud kiiremini läbi. Ma võiks vabalt käia ka ilma maskita, aga soovituslik on see ette panna, mind ei lasta ju Pelgus uksestki sisse kui ma maski ei pane, või noh, ma ei ole nendega vaidlusesse laskunud, et kuulge, ma täna ei paneks seda maski ette.. Lihtsam on mask ette panna, oma analüüs/vastuvõtt/piimapakk poest vms haarata ja edasi elada. LIHTSAM ON! Muud ei midagi.

    • 16. november 2020 at 18:10
      Kati

      Mul täpselt sama arusaamatu, et kuidas siis aitab maski kandmine kaasa selle “hulluse” lõpetamisele, kui see puhtalt välja mõeldud? :D räägidki endale vastu. Minu meelest oli kusagil postis veel, et sina ei anna sünnitama minnes testi, raudselt ei anna, enne kannad maski jne. Nüüd jääb mulje et teen kõik testid jne ka ikka ära. Aga milleks siis teha kui see vaid hullus? :D
      See , et isad ei või sünnitusmajja jääda. No mis siis saab?! Kevadel oli paanika, et üldse ei lasta sisse, nüüd tulevad sünnitusmajad vastu, siis jälle häda. Tahan saada mega teenust, aga ise vastu tulla haiglale ei taha. Kui on töötajatel kontaktid pos, siis jäävad nad koju kohe isolatsiooni. Aga kui varsti pooled on kodus, siis kes hakkavad vastu võtma sünnitusi. Ja vahe on olemas kas 2 koroonahaiget palatis või 1. Teiseks tehtakse test, aga sa võid olla ka pos nii et test veel ei näita aga kannad viirust edasi juba. Kui riik ei ole suutnud konkreetseid meetmeid välja öelda vaid teevad koguseg soovitusi, siis ainuõige, et haigla on võtnud enda kätte ja rakendanud meetmed päriselt.

      • 16. november 2020 at 20:56

        Tahaks jah normaalset teenust ja seetõttu olen ka nõus vastu tulema, olenemata sellest, et ma ei taha või ei usu või ei pea vajalikuks :)

    • 23. november 2020 at 18:58
      Sillu

      Ma elan Iirimaal ja meil on maskid kohustuslikud juba mitu kuud, mitte midagi ei ole sellest muutunud paremaks, hoopis veel lockdown praegu meil. Nii et see jutt, et natuke aega maske kanda on jaburus ja valetatakse näkku. Poliitikud on juba õelnud, et ka kui vaktsineeritud on inimesed, käime ikka maskidega ja peame distantsi hoidma. On aeg ärgata!

  • 15. november 2020 at 09:43
    Liis

    Ma küll saan aru koroona ohtlikusest, haiguse raskest kulust jne, aga just keegi ei ütle palju sünnib surnult, vigaselt, saab sünnitrauma (sest keisrit tehakse meil viimasel minutil, sest see on paha paha, savi, et lapsel nabanöör kaks korda ümber kaela), palju sureb vähki, sest arst ei tegelenud kaebusega tõsiselt (näitena uudis poisist, kes käis arstide vahet ja lõpuks saksamaalt sai diagnoosi, et on vähk), palju inimesi jääb emos abita ja sureb peagi, sest ah mine võta valuvaigistit…vähesed neist jõuavad meediasse, aga palju neid tegelikult on?

    • 16. november 2020 at 17:16
      Kna

      Sinu loetletud asjad ei ole nakkushaigused, ära võrdle ööd ja päeva

  • 15. november 2020 at 10:00
    Kristina

    Väga tubli oled marimell et selle välja kirjutasid.
    Suur osa veel usub kinnisilmi peavoolumeediat ja ei oska ise numbreid ridda panga. Tegid mõne jaoks puust ja punaselt ette, et tegu on suure poliitilise pettusrga ja mitte mingiduguse surmava pandeemiaga.
    https://rahvaalgatus.ee/initiatives/ebf7b792-ae1d-4ab3-9a2c-e5c73633396b

  • 15. november 2020 at 10:01
    Kristina

    Väga tubli oled Marimell et selle välja kirjutasid.
    Suur osa veel usub kinnisilmi peavoolumeediat ja ei oska ise numbreid ritta panga. Tegid mõne jaoks puust ja punaselt ette, et tegu on suure poliitilise pettusega ja mitte mingisuguse surmava pandeemiaga.
    https://rahvaalgatus.ee/initiatives/ebf7b792-ae1d-4ab3-9a2c-e5c73633396b

  • 15. november 2020 at 10:04
    K

    Hästi lihtsalt – enamik neid sinu välja toodud surmapõhjuseid ei ole nakkavad. Vähk ei nakka, liiklussurmad ei nakka, infarktid ei nakka jne. See tähendab, et kuigi neid võib arvuliselt olla rohkem, siis need on ennustatavad ja nt vähihaigetele haiglas voodikohti ikka jagub. Koroona teeb nö “eriliseks” kõrge nakatuvus ja võrreldes gripiga siiski mitu korda suurem vajadus haiglaravi järele ja ka suurem suremus. Piirangutega ei saavutagi me enne vaktsiini saabumist seda, et keegi ei haigestu, aga me hoiame ehk ära selle, et väga palju inimesi korraga haigeks jääks ja haiglaravi vajaks, sest meeletule haigete massile ei peaks meie med-süsteem paraku vastu.

  • 15. november 2020 at 10:24
    M

    Mina olen sinuga täiesti ühel nõul ja juba algusest peale!!
    Kuidas kõrgelt haritud inimesed seal eesotsas ei suuda nüüd aru saada sellest, et see viirus jääb nagu gripp, igaks aaastaks ja tuleb lihtsalt leppida ning elama õppida sellega. Gripi ajal ei kanna ju maske ja pane piiranguid kõigele?!????
    Kas meie tulevik hakkabki välja nägema nii, et kõik meelelahtusasutused k.a. pubid/baarid ja iluvaldkond võib asjad kokku pakkida ning veedame järgmised kevaded ning sügised maskides karantiinis? Sest nii tappev on?

    Mujal maailmas ammu maskid kohustuslikud, nagu ka haigla personalil aga ometigi on väga palju nakatunuid ikkagi mõlemas kohas?! Loogika on täiesti puudulik ja ma juba sanamoodi ärritun iga koroonat puudutava artikli peale.

    Kogu selle jama ja hirmuvalitsuse peale tahaks karjuda nagu Oskar rannamajas et: AITAB KÜLL!

  • 15. november 2020 at 10:25
    Mari

    100% nous

  • 15. november 2020 at 10:31
    Toktor vassiljev

    Probleem, kõige lühemalt, on selles, et sedasorti epideemia võib kergesti laieneda geomeetrilises projektsioonis. Mitte nagu vähk ja enesetapud ja muud jamad, mille hulk on iga aasta suht sarnane.

    Nutuseks läheb asi siis, kui näiteks kõik su sünnitust vastu võtma pidanud arstid on kanges köhas ja hingeldavad. Või kui maja põlema läheb, aga ühtegi päästjat pole, sest viimane mees, kes voolikuid kerida oskas, on kunstliku hingamise all.
    Seni on jah trullallaa ja hõissa kuni oma perse kärssama pole hakanud…

    • 16. november 2020 at 17:17
      Kana

      Nii nõus!

  • 15. november 2020 at 10:32
    Kati

    Mulle ka ei meeldi tänane olukord, see ahistab. … Aga kas te meie meditsiinisüsteemi vastupidavuse peale ka mõelnud olete? Kui haiglad on lõpuks koroonahaigeid täis ja personali ei jätku muuks? Sünnituse juures pole pädevat personali…. Nende raskete haiguste ravi (vähk jne, millele viitad oma postituses) lõpetatakse või haiguse avastamine lükkub edasi, kuna arsti juurde ei saa…. Kevadel sain omal nahal kogeda, kus jäin riiklikust arstiabist ilma (ravi oli covid tõttu peatatud) ja see oleks võinud lõppeda väga halvasti minu jaoks… Et meditsiini süsteem toimiks edaspidi (jrgm kriitiliste kuude jooksul) ka normaalselt olen valmis piiranguid taluma ja loodan, et see on viimane selline sügis-talv (vaktsiin valmib ehk vrsti, mis ei tähenda, et ennast vaktsineerida peaksin laskma).
    Statistika osas, lisaks nakatunute arvule avaldatakse ju ka suuremat pilti näitav suurus: nakatunud 100 th elaniku kohta, mis annab võrreldavuse teiste riikidega.

  • 15. november 2020 at 11:08
    Crimson

    Ma nii nöus kogu selle jutuga. Ise olen suur ülemötleja jne, aga see koroona ei ole mind üldse köigutanud. Mul ei saa millestki rohkem suva olla. Haigus nagu iga teinegi, miks seda esile tösta. Just ükspäev mötlesin, kui raadios luges neid testijaid ja nakatunuid (ise ma raadiot ei kuula, aga tööl mängis ja siis kuulsin), et nad vöiks hoopis lugeda, kui palju rasedusteste tehti viimase ööpäeva jooksul ja paljud neist positiivsed olid. Hoopis toredam oleks.

  • 15. november 2020 at 11:41
    L.

    Kui raske on aru saada, et küsimus ei olegi üldse surmades? Koroona puhul on riigi jaoks oluline see, et võimalikult vähe inimesi oleks haiglaravil, et haigla oleks suutlik pakkuda abi ka inimestele, kes seda erakorraliselt vajavad.

  • 15. november 2020 at 12:01
    m

    Ma olen laias laastus nõus. Kindlasti nüüd kõik siin, kes pole ise koroonat läbi põdenud ütlevad, et sa oled kohutav inimene. Aga mina kui koroona läbi põdenud jagan laias laastus sinu arvamust, ma ei kartnud koroonat ennem, ei kartnud seda ka läbipõdemise ajal, ei karda ka tulevikus. Jah, ta on uus haigus ja teistsugused sümptomid on kui tuntud grippidel, aga mitte midagi erilist, mida karta nii paaniliselt. Ok, võib olla 6 kuu pärast söön oma sõnu ja tulevad tüsistused. Ma arvan ikkagi, et nii nagu gripp on ka koroonaga, me ei põgene selle eest igavesti, kui see nii kergesti ja laialdaselt levib. Isegi kui riigid lukku panna, sest alati on see 1, kes läheb ikka välja … 1 riik lukus = ei aita meid ka, sest alati keegi reisib ikka jne. Kunagi ei saa 100% tänapäeva maailmas kõike lukku panna.

  • 15. november 2020 at 12:11
    Kdks

    Word!!!!! Saaks see pull juba läbi ja taastuks varasem elu. Võib vist hetkel ainult unistada..

  • 15. november 2020 at 12:26
    Laura

    Lisan siia Kuressaare Haigla SA avaliku postituse väljavõtte, kus on selgelt öeldud, et tootja on muutnud positiivse proovi definitsiooni. Iga loogiliselt mõtlev inimene peaks aru saama, kust tuleb nii suur positiivsete proovide kasv. Härra Ratas ja proua Lutsar on vist “unustanud” seda fakti oma kõnedes mainida. Kuressaare Haigla mainis postituses, et nemad võtsid uue kiti kasutusele alates 31. oktoober, kuid mujal Eestis tehti seda varem.
    “PCR kiti tootja on uuendanud testi tulemuste interpreteerimist.
    31. oktoobrist on meil kasutusel tootja poolt kit, kus positiivseks vastuseks on piisav, kui 1 kolmest geenist (E-, RdRP- ja N geen) annab positiivse vastuse.
    Mujal maalilmas ja Eestis on uutele kittidele üleminek toimunud varem.
    Tutvustasime 11. novembril Kuressaare Haigla PCR diagnostika võimalusi. Tänu meie labori juhtajale dr. Jaana Pesukovale ja meie geenitehnoloogile Sigrid-Kristiina Simsonile on Kuressaare Haiglal võimekus teostada koroonaviiruse SARS-CoV-2 RNA diagnostikat PCR meetodil. Spetsilistid selgitasid meie Haigla töötajatele PCR tehnoloogiat ja analüüsi tsüklite arvu ning positiivse proovi definitsiooni.
    Kuressaare Haigla kasutab COVID-19 tuvastamiseks tootja kitti (AllplexTM 2019-nCoV Assay), kus tsüklite arv on 40 ja määratakse 3 SARS-COV-2 geeni: E, RdRP ja N geeni.
    Vastavalt tootja varasemale interpretatsioonile loeti positiivseks PCR proov, kui kõik kolm geeni andsid positiivse vastuse.”

  • 15. november 2020 at 13:04
    XX

    Alustaks sellest, et teeks vahet nakkushaigustel ja muudel haigustel. Vähk ja veresoonkonna haigused ei ole nakkushaigused. Ühe inimese vähk teisele läbi õhu ei nakka. Samuti ei ole ühele rasedale ohuks kellegi teise surnult sündinud laps. Võtaks võrdluseks parem rõuged või katku, mis tegid ikka korralikku laastamistööd.
    Statistikat ei maksa teha inimesel, kes sellest midagi ei jaga. 390 025 testi ei tähenda 390 025 testitud inimest, ja see teeb kogu edasise arutluse valeks. Samuti pole võimalik võrrelda praeguseid andmeid kevadistega, sest kevadel testiti ainult sümptomitega inimesi. Suremus on hetkel vähenenud väga lihtsalt põhjusel – praegu on levik eelkõige noorte seas, kes põevad kergemalt ja kelle seas suremus on kordades väiksem. Aga mitte null. Kevadel möllas koroona eelkõige hooldekodudes.

  • 15. november 2020 at 14:54
    Kristi

    Ma ei ole vist mitte kellegiga rohkem nõus olnud varem, kui praegu sinuga selles postituses!
    Aamen!

  • 15. november 2020 at 16:16
    r

    iidsed rahvad suhtusid surma hoopis teisiti. meie maailmas on saanud sellest mingi hullus, kuigi yleyldine inimeste suremus on ajaloo väikseim. nyyd on see surma kartmine täitsa yle piiri läinud. ollakse nõus loobuma kõigist oma õigustest ja vabadustest, vaimsest tervisest. pidev hirmutamine justnimelt vaadates sõnastust “surmava viirusega”. vihkamine veel lisaks nt kes maskiga, kes ilma(tapjad).

    mu kysimus kõigile inimestele oleks lihtsalt et… kas see on tõesti hea ja õnnelik elu (mis muide nkn lõppeb surmaga)?

  • 15. november 2020 at 17:15
    Teet Kallakmaa

    Arvad et oled targem kui terve maailm…

    • 16. november 2020 at 14:47

      Ei arva :) Absoluutselt mitte!

  • 15. november 2020 at 17:23
    Teet Kallakmaa

    Kas Sa aru ei saa et need numbrid on nii väiksed tänu piirangutele, ennetustööle jne. Kui kevadest saati oleks kõik siiamaani omavoolu läinud palju siis oleks haigestunuid ja surnuid olnud, seda me ei saa kunagi teada aga kindlasti oleks see olnud kümneid kordi suurem. Ja väga tobe on võrrelda surevust näiteks vähki ja viirushaigusse.

  • 15. november 2020 at 19:18
    Anni

    Jah, olen nõus, et protsentides nakatanute avaldamine oleks mõistlikum.

    Kõik surmapõhjused, mis teie välja tõite, ei ole erinevalt koroonaviirusest nakkavad. Koroona puhul on tegu siiski äärmiselt tõsise nakkushaigusega.

  • 15. november 2020 at 20:04
    Oeh

    Jaa. Nöustun 100%. See asi juba liiga hulluks läinud ja igasuguseid piire ületanud maskikandmise kohustuslikuks tegemisega. Mu tänane kogemus oli viisakalt öeldes WTF. Ümmarguselt rääkides: olen noorte spordiürituse fotograaf, üritus toimub hallitingimustes ja külmas. Lapsevanemad on keelatud, kaasa ei ela keegi. Läksin täna kohale (valdavalt alati tuttavad näod need korraldustiimi liikmed), panin oma suure salli igaks juhuks näo ette, et vb möni väga andunud koroonakummardaja kreepsu ei saaks. Sisenen halli ja otsejoones hakkab minuga kurjustama ürituse meedik, mask ees. Osadel inimestel oli ees ja osadel mitte- köigil polnud. Kusjuures sama könealuse inimesega olen ma varasemalt spordiüritustel alati läbi saanud, jutustame vahest jne. Aga temast oli saanud järsku täiesti teine inimene. Sain aru, et ju siis pean maski kandma ja küsisin seda ürituse korraldustiimilt. Samal ajal pörkab minuga edasi preili Meedik, löppkokkuvöttes sain ma teada, et olen väga vastutustundetu, isekas ja ainult endale mötlev inimene. Ahjaa, küsiti ka mu vanust, ma selgelt alaarenenud oma vanuse kohta. :DDD. Mina suhtlesin viisakalt vastu (samal ajal olin ammu valmis maski pähe panema), et mis ma arvan sellest- grippi sureb ka iga päev rohkem inimesi, gripp nakatab ja tapab samamoodi nagu koroona, a kuidas me enne selle viirusega “elanud” oleme ja koroonaga ei suuda?
    Jube kui kibestunuks teeb see “koroona” need inimesed kes usuvad sellesse ja lähevad selle massihüsteeriaga kaasa ning suhtuvad raevukalt neisse kes vastupidisel arvamusel on, et kukutakse lausa alandama inimest. Kuhu see fcking ühiskond jöudnud on? :D

    Mind ausalt ei koti ka need sügavad koroona fangirlid ja fanboyd- kandke seda maski kasvöi magades ja dušši all- mind ei huvita. Tuleks elada oma elu, mitte teisele oma veendumusi selles hüsteerias peale suruma hakata nii labaselt.

    • 16. november 2020 at 17:28
      Kana

      Jajah. Ela oma elu jne aga mis siis kui sul juhtub koroona raskelt kulgema ja vajad haiglaravi, kuid kohti pole, sest sinusugused ei viitsi ega taha maski kanda? Tänu maskile ja muule saame hoida medsüsteemi võimekust, kullake.

  • 15. november 2020 at 21:03

    Nii hästi kirjutatud! Olen 100% nõus! Mul on isegi villand kirjutamast kui villand mul sellest jaburusest on!

    Toon näite eks. Mu isa suri veebruaris vähki. Kui ta oleks esimese “koroonalaine” ajal elus, siis meil oleks olnud valida a) kas ta sureb vaikselt ilma igasuguse arstiabita kodus meie juures või b) me polekski oma isa enam enne tema surma kunagi näinud, sest inimesi lasti haiglasse ainult 1 ja sedagi meeletu nõudmisega

    Naabrimees surigi nii, et nägi ainult oma naist aga mitte last, lapselapsi (ja nad ajasid juba asju, et ta saaks tema enda soovil ruttu koju, sest ta ei tahtnud üksi surra võõraste keskel ilma, et näeks kedagi)

    Ma käisin aasta alguses naabrimehe poja matustel (autoavarii), seejärel oma isa matustel (vähk) Kolmandana läksime sama naabrimehe matustele kelle poja matsime (raske haigus) ning siis lahkus teine naabrimees (vähk) Minu statistika on ammu juba täidetud. Ja kui keegi tuleb mulle ajama paska sellest, et tuleb oma lähedasi hoida, siis fuck it, mu isa eelistas iga kell meiega koos olla, mitte kuskil haiglas üksi võõraste keskel surres, nii et sai veel elu nautida.

    Ja kui valitsus kehtestaks reaalsed piirangud kõigile ja kõikjale siis lihtsalt peab nii tegema eks aga mitte nii et jalkatrennis võite üksteise peale tatistada ja higistada aga kuradi kinos kandke istudes 1.5-3 tundi maski, salli või peopesa!

    Värisege oma koroonapaanikaga kuskil omaette. Kui ma peaksin praegu sünnitama ja peaksin anuma, et oma meest enda kõrvale saada, siis siin maailmas on midagi ikka väga mäda! Et siis kevadel ei lubatud mehi kõrvale, sügisel lubati ja nüüd jälle ei lubata, otsustage ära juba ükskord!

  • 15. november 2020 at 22:17
    Kana

    Sest vähk ja avariid ei nakka. Punkt.

    • 16. november 2020 at 14:45

      Paraku lollus nakkab :D

  • 16. november 2020 at 01:38
    Kts

    Oehh… tegemist on nakkushaigusega. Saad aru, mis tähendab nakkushaigus? Õhu teel leviv nakkushaigus? Jah, praegu ei ole asi kriitiline, katastroofiline ja numbrid veel väiksed. Seda sellepärast, et tegutsetakse ja haigena püsitalölse kodus..kui seda ei tehtaks, siis võid natuke matemaatikat teha (tumdub et sulle meeldib arvutada) ja arvuta siis kui 1 inimene nakatab vähemalt 5 inimest. Ja need viis inimest jäävad haigeks keskmiselt 5 päevaga. Mitu inimest siis kuu ajapärast haiged on. Vähk ei nakka, infarkt ei nakka.

  • 16. november 2020 at 02:54
    Madis

    Tunnen vajadust kommenteerida. Tavaliselt ei tee.

    Ma kardan, et paljud ei saa aru miks koroona on suur teema ja reaalselt ohtlik. Ma ainult unistan, et asi oleks nii must valge, asi on kaugel sellest.

    Jah, Koroona surevuse ja osad numbrid ei ole nii suured. See on tänu sellele, et me oleme reaalselt vaeva näinud, et see ei leviks. Suvel olime pea-aegu, et nullis.

    Probleem on selles, et võrreldes kõikide teiste haigustega, on koroona VÄGA nakkav. Ja ta pole ainult nakkav siis kui sa tead, et sa oled haige, vaid palju aega enne ja pärast seda. Koroona “hullus” on sellepärast, et kui asjal käest lasta ära minna, siis me rääkime paaaaalju suurematest numbritest, surmadest. Aga isegi siis ei pruugi tingimata olla veel katastroofilised surma numbrid (kuigi kui vaadata meie naabreid rootslasi, siis neil on nüüd kõik vanemad ja vanavanemad surnud). Kui lasta tal rahulikult levida, tekib probleem haiglate täituvuses. Mingi moment haiglad ei suuda enam kõiki koroona haigeid ravida, voodikohti pakkuda.

    Mida see tähendab? See tähendab seda, et see voodikoht mis on võibolla mõeldud gripihaigele, vähihaigele, muu probleemiga haigele, ei kuulu enam temale. Protseduurid ja asjad lükatakse edasi, sest “mitte nii olulised haigused” on asjad millega võib ju ka hiljem tegeleda.

    See, et meil oli suvel okei ja me saime mõnda aega suve nautida oli tänu sellele, et me kevadel nägime vaeva. Ja see, et meil hetkel konkreetselt praegu katastroof ei ole, on tänu sellele, et on hunnik inimesi kes kannavad maski, sellest hoolimata, et see on tüütu, osad inimesed sõimavad neid jms.

    Jah, maski kandmine ja rohkem kodus olemine võib tõesti olla väga tüütu. Meil tekib sellega ka muid probleeme. See väsitab ära. See on nõme.

    Aga sellest hoolimata see on vajalik. Maski kandmine ei ole sinu kaitsmine, vaid see on teiste inimeste hoidmine.

    Lisaks, tahtsin mainida, et 390025 tehtud testi sisaldab kordusteste. Väga paljud teevad kodusteste, et näha kas olukord on muutunud. Reaalne unikaalsete inimeste arv kes on selle testi läbi teinud on palju väiksem.

    Ja sellest hoolimata, paljud need kes on teinud testi ja olid negatiivsed, ei pruugi anda negatiivse praegu.

    Praegu on vandenõuteooretikute kuldne ajastu. Küll on 5G süüdi. Küll on valitsused süüdi. Küll on rikkad süüdi. Küll on keegi muu süüdi. Aga võibolla kui terves maailmas on epideemia, suur probleem ja *enamus* räägivad näiteks maskide vajalikusest, siis äkki võiks neid kuulata, mitte ühte erand gruppe, kes oli suurema tõenäosusega ära ostetud või lihtsalt väsinud.

    Ma lõpetuseks jätan kerge huumoriklipi tänapäeva vandenõuteoreetikutest.

    https://www.youtube.com/watch?v=77GGn-E607E

    • 16. november 2020 at 14:45

      Kuidas see koroona siis MEGANAKKAV on kui ühes peres on 1 postiivne ja 3 negatiivset? :D

    • 16. november 2020 at 21:30
      Kana

      Enamikes pereses põevad ikka kóik. See, et sul on üks näide, et 1 pos ja 3 neg – siis see on absoluutne tõde? Loodan, teised siiski varsti ka ei nakatu…

  • 16. november 2020 at 05:01
    S

    Sa ei tundu olevat kõige teravam pliiats.
    Koroona on nakkushaigus, see kui jüril on vähk ja käib ringi nagu tahab ei mõjuta see kedagi teist kui teda ennast. Mask kaitseb enamasti teisi kui maskikandjat ennast – ole lugupidav teiste vastu ja kanna maski! Koroona levib kiiremini ja salakavalalt (2-4 nädalat võib peiteaeg olla) ja kahjuks kõik ei ole piisavalt tugevad, et sellest välja tulla, isegi noored tugevad spordimehed on sellele alla jäänud. Hetkel me peame lihtsalt vältima haiglate ülekoormamist.

    Liiga vara on statistikat teha. Alles hooaeg on ees.

  • 16. november 2020 at 10:57
    Riina

    Oled probleemi fookuse veidi valesse kohta pannud. Probleem pole absoluutselt surmades, probleem seisneb selles, kui haiglad peaksid ühel hetkel ülekoormatud olema ning enam ei mahu haiglatesse ei koroonapositiivsed ega muude haigustega inimesed. Ning just siis kannatab kogu ühiskond. Mitte keegi ju ei taha, et riik jälle täielikult lukku läheks, kuid paraku pole see võimalik, kui haiglad ületäituma hakkavad. Ning viiruse kontrollimatult vohama panemise ennetamisega peab tegelema ühiskond tervikuna, mitte pöörama tähelepanu üksikute õnnetute statistikale.

    • 16. november 2020 at 14:52
      Lila

      Just!

  • 16. november 2020 at 13:41
    hmm

    Kas seda oled kuulnud, et 1 + 1 = 0 ?

  • 16. november 2020 at 14:51
    Lila

    Lihtne ju, need 40 inimest oleksid ilma covidita elus. Mitte, et keegi neist ei oleks võinud auto alla jääda, aga saad pointist aru.
    Ja 40 inimest suri rangete piirangute ajal. Mis oleks see nr ilma piiranguteta olnud?
    Ja mind paneb muretsema kõige rohkem, et haiglad ei saa hakkama. Meil on ilmselged näited Hiinast, Itaaliast ja Ameerikast, kus inimesed juba surid seetõttu, et personali ei jätkunud ja vahendeid kõigi raviks. Töötajatele ei jätkunud kaitsevahendeid ja õed ja arstid põdesid raskelt covidit, surid, mõni tegi ùlekoormuse tõttu enesetapu.
    See, et sa oled noor ja tugev ja sind see ei heiduta, siis mõtle tervishoiutöötajatele ja nendele pensakritele kes sinu meelest vōiks niigi ära surra.

  • 16. november 2020 at 17:25
    Aru ma ei saa

    Kuulge teie kes te vihased ei saa aru miks ei taheta maski kanda – esiteks palun vaadake asja kaugemale kui eesti.

    Mina elan hispaanias kus on olnud kõik need hirmsad reeglid, totaalne lockdown märtsis ja sellest ajast peale siiani maski kohustus IGALPOOL (lisaks ka ikka veel kõikvõimalikud teised reeglid et jumala eest vältida kõiki nakatumisi).

    Tulemus – meedia ikka veel pasundab suurtest arvudest. Vabandage aga kus on siis loogika nende reeglitega?
    Ja siis taas tehti juba lockdown. Paljud inimesed tööl käia ei saa, riik lubab toetusi aga siis hakkab mõtlema igast vigureid kuidas lõpuks vähem aidata. Aga jaburaid reegleid paneme veel ja veel juurde!

    Jah teil on lihtne hetkel öelda, et kannatage see maski kandmine ära ja saab tagasi normaalset elu elada – vaadates eestist kaugemale saate aru, et asi ei piirdu vaid maski kandmisega ja riik jätkab iga uue reegliga veel. Iga uue reegliga harjute ära ja tuleb uus, sest meedia ju pasundab et asi aina hullem ja hullem???

    Ja mõelge palun kaine mõistusega ka seda kas teil on keegi keda te isiklikult teate, et on positiivne haige ja kriitilises seisus? Tean paljusi inimesi mitmest riigist ja mitte keegi ei ole.
    Kordan veel kord, et elan hispaanias kus väidetav nakatumiste arv on suur ja tean paljusi inimesi kuid mitte keegi ei ole nakatunud. Mõelge.

    Kui te teaksite kuidas meedia töötab (võite ka USA presidendivalimisi paremini jälgida) siis saate aru kuidas teiega manipuleeritakse.

  • 16. november 2020 at 20:37
    jipi

    Tegelikult Hiinas ja Jaapanis ning sealkandis kanti küll maske ka tavalise nohu ja köhaviiruse korral, samuti gripi korral. Sellepärast nad kevadel olidki nõus maske kandma, erinevalt eurooplastest. Loomulikult covid jääb, haige olles maski kandmisest saab ka meil tulevikus normaalsus. Covid teeb lihtsalt tasapisi korrektiivi inimkonna populatsioonis, vanemate suremus on suurem, kuid ei jää ka nooremad ja terved inimesed puutumata. Looduslik valik. Vaktsiin tuleb? See tundub natuke liiga entusiastlik, covid vist pole selline viirus, mille põdemise järel eluaegne immuunsus tekib. Kergel põdemisel ei tekkivat kõigil isegi mitte antikehi ja sellega ka immuunsust. Toimiv ja ilma oluliste kõrvaltoimeteta vaktsiin tundub soovunelm.

  • 16. november 2020 at 20:51
    Mina

    Ma pean kõigega nõustuma õnneks või kahjuks.

  • 17. november 2020 at 14:00
    Tsehh

    Eestis 40 surma päevas tavaliselt.
    Tsehhis kus viirusega lood kehvasti, sureb päevas 200-250 inimest.
    Eestisse üle kandes 10,7/1,3= 8,2 tähendaks see 25 kuni 30 täiendavat surma päevas.
    Kas me peame selleni jõudma?
    0,23 inimest päevas on praeguseni olnud kuna meil on siin haigusega suhteliselt leebelt läinud

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0