Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Meelis kirjutab: kõik rahaks ehk maksa, maksa ja veelkord maksa

Ma olen nõus, raha on oluline. Me teeme tööd selleks, et saada raha ja raha eest osta süüa, et püsida elus, osta riideid, et oleks millega tööle minna, maksame arveid, et oleks koht kus elada, ostame ravimeid, et end tervena hoida, et oleks võimekus tööd teha jne

Aga kuidas siis võtta lauset, et raha pole oluline? Ilmselt ütlevad seda need, kellel on seda miljonites. Kas nad on õnnelikud oma miljonite otsas? Ma pole miljonär, ma ei tea.

Raha on oluline ka ettevõtluses ja sellepärast ju firmasid rajataksegi, et raha teenida. Aga kas kõik peab ikka keerlema ümber raha ja suure kasumi? Kas iga liigutuse eest on õige raha küsida? Tänases Eestis paistab see küll nii olevat. Täna kirjutangi veidi sellest, kuidas kõike proovitakse rahaks keerata.

Ma saan aru, et ajad on muutunud ning aastad on edasi läinud, aga kas tõesti on vaja igat senti taga ajada? Koroona ajal oli seda eriti hästi näha, kuigi alged olid juba ka enne seda.

Toon näiteks meediaväljaanded, kes avaldavad uudislugusid oma portaalides. Mis on nende lugude eesmärk? See, et sa tuleks nende lehele lugema ja näeksid seal lisaks uudistele ka reklaame. Vähemalt vanasti oli see nii. Müüdi hunnikute viisi bännereid, aga muu sisu oli tarbimiseks tasuta. Pidid lihtsalt suutma end kuidagi sellest bännerite metsast läbi suruda, tegema veel vilkuvama ja silmapaistvama bänneri kui konkurendil. Aga nüüd? Kus on bännerid? Neid küll on, aga kordades vähem, seevastu olukord ise on kordades hullem kui vanasti. Nüüd pead sa maksma, et üldse lugeda.

Okei, ma saan aru, et osad lood ongi nii huvitavad ja põnevad (eriti kui näiteks ajakirjanik ongi seda mitu nädalat menetlenud ja pole nö suvalisi nupukesi tootnud, vaid teinud head ja sisukat lugu pikalt ja põhjalikult – tema vaev peab ka saama tasutud), et sa oled nõus selle euro või kaks andma. Ja see on arusaadav. Aga minu jaoks on arusaamatu, et miks on osades portaalides KÕIK lood kinnised? No okei, mitte kõik, aga väga suur osa.

Uudishimu pole patt, maksa selle eest

Olen nõus, et näiteks klatš ja kõmu võiks olla maksumüüri taga ehk siis kui soovid olla uudishimulik, siis tuleb selle eest sul natukene ka rahakotti kergendada. Paraku tuleb tunnistada, et täna on pealkirjad kõmulisemad kui sisu ise, aga see selleks. Samas leian ma, et kui tegemist on looga, mis on hariv ja miks mitte ka abistav, siis minu arvates võiks see olla tasuta lugemiseks.

Kas see lugu peab ilmtingimata olema tasuline? See on ju informeeriv ja abistav. Isegi julgeks öelda, et ennetav. Ometigi soovib portaal selle kasuliku teadmise jagamise eest tasu saada. Minu ettepanek oleks, et selle loo sisse võiks siis 3-4 bännerit panna aga jätta lugu tasuta lugemiseks. Eks see otsus, et mis lugu panna tasuliseks ja mis mitte sünnib iga toimetuse enda sees ja tihti on oluliseks faktoriks klikkide arv. Kui algselt ei usuta loo edusse, aga klikid hakkavad kerkima siis pannakse see kiirelt “kinniseks”.

Tegelikult pakuti meile juba paar aastat tagasi seda varianti, et me teeks oma blogi tasuliseks. Vähem bännereid, aga lood on tasulised. Sinna see mõte tookord jäi, aga kui see teema taas päevakorda tuli, siis ca aasta tagasi küsisime arvamust oma lugejatelt ja selge see, miks meil täna lood tasuta üleval on (lihtsalt koos bänneritega, millega teenime kindlasti vähem kui nö “uudishimutasuga”):

Uudistest käis läbi ka “Rannamaja” osalise Merylin Nau uudis, kus ta samuti teatas, et teeb oma blogi ning seal ilmuvad lood on kõik tasulised.

Hetke seisuga tema blogilink ei toimi. “Küsi detsembris uuesti,” oli Nau vastus kui pärisin, et miks link ei funka ja mis ta tasulise blogi ideest sai. Ilmselt teenindab OnlyFans teda hetkel paremini kui blogisse sisu tootmine.

Siinkohal olekski huvitav teada, et mis on see sisu, mille eest teie oleksite nõus raha maksma? Ma ei mõtle blogi, vaid pigem meie suuremaid uudisteportaale. Mille eest oleksite nõus maksa ja mille eest mitte? Mis on need lood, mis tegelikult võiksid olla tasuta lugemiseks, kuid ometigi pole. Mis maalt jookseb teie tasumise piir? Et kas kolm eurot loo eest on lagi või kümme või..

Kategooria:#meeliskirjutab
EELMINE
Mis siis maimukesele nimeks saab?
JÄRGMINE
Vitamiinihooaeg täies hoos

26 Kommentaari

  • 5. november 2020 at 09:45
    jmk

    5 eurot kuus on praegu Delfi kogupakett (sisaldab ka mitmeid naisteajakirju ja Maalehte). Lugemisõigust võib jagada kuni nelja sõbraga. See teeb 1 euro kasutaja pealt. Tavahind on 10 eurot kuus ehk siis 2 eurot inimene.
    Meelelahutusblogisid, mille sisu on nii kvaliteetne ja huvitav, et selle eest maksta, on väga vähe. Briti blogi tuleb ainsa näitena pähe.
    Väga intelligentsete inimeste väi näiteks kirjanike huvitavad arutlusblogid võiksid ka tulla kõne alla tasulistena. Mida-skoorisin-kuidas-unboxin postitused kindlasti mitte. Kui need pole just maailmakuulsa popstaari postitused, siis ilmselt oleks maksjaid küll.
    Bänneritega teenite kindlasti rohkem kui uudishimutasuga. Uudishimutasu ju ei makstaks.

  • 5. november 2020 at 10:08
    Triinu

    Päris ausalt öeldes, ei maksaks ühegi uudise eest ja pole siiamaani seda ka teinud. Kui on tasuline, siis liigun lihtsalt edasi. Praegusel ajal keegi teine ikka maksab niiet, küll sellest sisust läbi kommide saab lugeda vms.
    Mingi suunamudija vms uudiste eest ei maksaks kunagi‍♀️

    • 5. november 2020 at 12:48
      Kristiina

      Täpselt sama arvamus.

  • 5. november 2020 at 10:17
    Darja

    Ma olen täiesti nõus, et kui tahan rohkem uudiseid ja videoid ja muud, mida meediakanalid pakuvad näha, siis ma maksan selle eest. Üldjuhul delfi või postimehe või veel mõne lehe lugemine näeb välja pigem skrollimisena ehk vaadata üle pealkirjad, et ammutada üldist infot, mis maailmas ja eestis toimub.
    Paraku nüüd on ka see, et enne kui hakkad artiklit lugema, vaatad kas saad lugeda lõpuni või mitte, kui ei, siis ei hakka aega raiskama.
    Tegelikult häirib see, et tõesti nagu siin juttu oli, et mõned olulised artiklid, mis mõjutavad inimese tervist või heaolu on 95% tasulised.
    Viimati olin nõus maksma ühe tasulise artikli eest mis oli minu jaoks oluline, paraku sellega kaasnes see, et kui ma ei töötaks telekommunikatsiooni firmas ja ei teaks, et nende tellimistega võid endale väga lihtsalt saada juurde igakuise lisakulu. Ühe artikli lugemisega sain endale juurde, kui ma õigesti mäletan, mingi võimaluse lugeda kuu aega tasulisi artikleid selle 1€ eest AGA kui meili tähelepanelikult lugeda, siis selgub, et see on igakuine ja jah praegu sai 1€-ga endale lugemist aga edaspidi, kui kinni ei pane, hakkab sul mobiiliarvelt, või kuidas sa seod seda jooksma maha see tavakuutasu, kui õigesti mäletan, siis mingi 6,99€ ja uskuge mind neid inimesi on palju, kes ei pane tähele, ei näe seda väikest teksti informatiivses meilis, et igakuiselt läheb raha maha. Ehk, ühe artikli lugemisega, pead hiljem teavitama, et ei soovi rohkem lugeda ja saad veel kõne, et äkki ikka oled huvitatud. Edaspidi ma väga hoolikalt mõtlen kas mul on ikka vaja seda artiklit või on võimalik muud moodi info kätte saada.

  • 5. november 2020 at 11:25
    Poolik

    Kas sa muidu ajalehe saad poest tasuta võtta?
    #rohkem mõtlemist

    • 6. november 2020 at 13:49
      Keidy

      Just! Minu vanavanemad tellivad lehti kus just need kasulikud artiklid on sees ja kui tema peab maksma selleks et neid lugeda saab, siis miks sina peaksid seda saama netist tasuta lugeda? Mina ise pole ühegi väljaande tellija aga samas ei näe probleemi maksta ühe artikli eest, mis mind reaalselt huvitab.

  • 5. november 2020 at 11:36
    T

    Ma ei kujute ette, et keegi MAKSAKS selleks, et lugeda Valio juustust. Maksan seleks, et lugeda reklaami? Nüüd te muidugi ütlete, et teil on nii vähe reklaampostitusi ja see ongi teie elu, aga kammoon.

    • 6. november 2020 at 07:41

      Me ei ole kunagi mõelnudki kõiki lugusid kinniseks panna ja kindlasti ei paneks me kinniseks reklaampostitusi, mille eest juba on makstud :D

  • 5. november 2020 at 11:50
    Vaike

    Ja veel varem olid ajalehed ainult paberil ning tuli maksta, kui tahtsid lugeda. Või lugeda raamatukogus.

    Endal on Postimehe tellimus, aga poliitikauudiseid loen ERRist, mis on kõigile ja täies mahus tasuta, st maksude eest.

  • 5. november 2020 at 14:59
    S

    Muide venekeelne delfi on enamuses kui mitte kõik tasuta, ehk avate selle ja telefon automaatselt tolgib ja jutu pointist saab hästi aru.

  • 5. november 2020 at 23:41
    Kätlin

    Maksan kord kuus ekspressgrupi nö kogu paketi eest ca 9 euri äkki. Olen rahul, sest sinna sisse jäävad ka pere ja kodu ja maaleht jne. Ehk palju teemasid, mis mind huvitab. Samas postimehe kuupaketti ma ei taha. Tunnen, et kõige olulisema saan ekspressgrupi omadest kätte. Ja mind tegelikult väga häirivad need uudisteportaalid, kus sa ei saagi osta ühte artiklit vaid pead liituma kuupõhiselt..no ei. (Ma nüüd loodan, et ma ise pole valesti aru saanud)
    Õhtulehe artiklite eest maksan ka kuus vahest 2 vahest 10 eurot. Sõltub, kui palju on neid uudiseid, mis lugema kutsuvad. Olgem ausad, olen nendega ka pigem ettevaatlik, sest on juhtunud, et maksan ära ja siis tuleb välja et tegelikult on vana uudis uue pealkirjaga. Ehk null uut infot peale selle, mis juba pealkirjas olemas. Oeh nüüd läks jutt veidi lappama…
    Aga..
    Minu arust võiks lugude hinnad olla erinevad. Et kui ongi ala 20 rida, mis tegelikult midagi juurde ei anna on odavam ja kui ongi nö suurem lugu, kus ajakirjanik ka päriselt palju vaeva on näinud kallim. Tasuta peaksid olema lood, mis on tõesti väga olulised just seal jagatava info poolest.

    • 6. november 2020 at 08:32
      Liisa

      Paberlehte saad tellida ka korraga vähemalt kuuks, mitte, et tellid ühe numbri või ühe artikli sealt. Nii et kuutasu veebiväljaandele on täpselt sama loogiline.

  • 6. november 2020 at 08:54
    Helena

    Ühegi eestimaise blogi eest ei maksaks mingit lisatasu, et seda lugeda.
    Maksan Ekspressi digipaketi eest perega koos, 1 euro kuus ja saan lugeda enamikke artikleid ajalehtedest ja ajakirjadest, mida soovin. Samuti tellin Äripäeva, mille digipakett kuulub hinda. Nt Geeniust ma ei saa lugeda, aga siis googeldan, kui mingi teema väga huvi pakub ja tavaliselt leian mõnest muus ajakirjast või lehest vajaliku info.

  • 6. november 2020 at 10:17
    Andra

    Mul on Eesti päevalehe, Õhtulehe ja Eesti ekspressi igakuine tellimus. Teisi tasulisi lehti ei loe ja blogi postituse lugemise eest poleks nõus maksma. Ma ei tea, ma ei raatsi isegi 1 eurot artikli eest maksta, rääkimata 3st või 10st eurost

  • 6. november 2020 at 11:25
    carmen

    olen mõningaid üksikuid artikleid ostnud, arve tuleb mobiiliarvega. kahjuks igal pool seda ei pakuta, peab ikka mingi paketi valima. nii ei meeldi mulle ja jääb artikkel pigem lugemata. 1,49 vist on olnud artikli hind siis kui olen maksnud. pole olnud mingid niisama uudisnupukesed vaid näiteks puuetega lastesse puutuv vms.

  • 6. november 2020 at 14:51
    P.

    Uudiseid ei loe ja millestki ilma ka pole ilmselt jäänud. Raadiost vahel ikka kuulan täistunnil….. Imestan, et ilmateade tasuline veel pole.
    Mulle teeb aga eriti nalja see, et elu24 on väga suurelt tõstnud tasuliste nupukeste mahtu. Elu24, mis väga sageli kopeerib oma loo kuskilt. Guugeldades leiad originaalartikli….tasuta lugemiseks. Naljanumber no. Mitte, et ma muidu väga palju elu24 loeks, aga vahel mingid sisekujundusartiklid on ka seal ilmunud ja olen klikanud lahti, et näha ja lugeda.. Aga oh üllatust, tasuline.
    Tasulised blogid jääks minust lugemata, sest kui uudiseid mittelugedes pole ma suurt millestki ilma jäänud, siis mis veel blogidest rääkida.

  • 6. november 2020 at 16:07
    Autor

    Oige vastus on: mitte kunagi mitte midagi ei maksaks. Ka mitte TV eest, mis nii moneski riigis litsensitasu eest on (UKs juba pea paarsada eur aastas) – lihtsalt ei tarbi siis.
    Loen Eesti ajalehti ja blogisid vahel koduigatsusest ja pohiliselt harjumusest, sama on seriaalidega. Tasuline? Saame ilma hakkama, maailm on meelelahutust tais.
    Sain just kingituseks Aripaeva lugemisoiguse, ma polnud seda yle tosina aasta lugenud. Nyyd on postkast tais pakkumisi tasulistele koolitustele, artiklitest loen monda ja siis ka imestan, et kus jookseb piir tootepromoga ja kas temaatilised blogipostid on uus ajakirjandus, mida leht ohtralt pakub. Ainus asi, mis seal praegu huvi pakub, on vaadata, kes ja kuidas aja jooksul rikaste TOPis on liikunud, ja mone tuttava nime peale yllatuda. Muu info tuleb katte tasuta netimeedia ja erialaste portaalide kaudu.
    Aga jah, nyyd on banner siin blogis juba IGA KOMMENTAARI jarel, vaga tyytu. Vaatab, mis sellega saab, ega ei pea koike lugema, mida pakutakse.

    • 6. november 2020 at 19:00

      Kusjuurues tegeleme selle likvideerimisega, et siin järksu tekkis megalt bännereid.

  • 6. november 2020 at 16:25
    Autor

    Ahjaa, ja et kas peaks maksma, kui on feature story ajalehes? Ei peaks, sest inimene on ju palgal nagunii, teeb ta siis uudisnuppe voi kvaliteetajakirjandust. Teine teema oleks, kui kirjutaja palk soltuks loo kirjutamisest, nagu nt restos tippi saades. Mis see artiklite myymise mote ajalehel yldse on, palgakulu ju nagunii juba tehtud? Hea lugu ainult tostab lehe yldist kvaliteeti ja lugejaskonda. Tasulised lood vahendavad lugejate arvu ja omakorda reklaamituru sihtgruppi.
    Samal naitel: kolm korda voib arvata, mis juhtus Padjaklubi vaatajanumbritega parast tasuliseks muutumist. Rannamaja paastis haabumisest ainult Zevakin, saada absoluutselt iga kord sada tuhat online vaatamist on unikaalne tulemus. Otsese rahakysimise asemel lopptarbijalt on mottekam neid asju teistmoodi lahendada.

    • 6. november 2020 at 18:58

      Zevakinil ka kriips peal, ei tohi teha enam neid reviewsid..

    • 7. november 2020 at 13:47
      Vaike

      Ja palgakate tuleb kust, seina seest? :D

  • 6. november 2020 at 19:04
    Kaili

    Ei ole maksnud ühegi uudise eest, siiani pole ükski uuudis selline olnud, et tahan maksta. Ja kuna ma harva loen lehti, siis ei tasu ka need kuupaketid ära, sest töö ja laste kõrvalt poleks seda aega neid uudised kammida ja artikleid lugeda. kui blogid oleks tasulised, ei loeks ma ühegi, saab ka ilma nendeta elada.

  • 6. november 2020 at 19:24
    Merithh

    Mul on ekspressgrupi püsitellimus, mis sisaldab ka veel erinevaid ajakirju jne. Äkki mingi 10 EUR läheb kuus otsekorraldusega. Minu jaoks loogiline. Isegi mu 89-aastane vanaema tellib ju lehti ja maksab nende eest. Miks mina töölkäiva noore inimesena peaksin neid tasuta saama? Kui on kuskil artikkel, mis ei kuulu minu paketti, aga tahan lugeda, siis ostan eraldi. Loogiline ja see 1-2 eurot ei tee mind küll kuskilt vaesemaks. Keda teeb, siis ajalehed on raamatukogudes tasuta olemas. Ühtegi blogi Eesti kindlasti ei tea, mille lugemise eest oleksin nõus maksma. Maksan paari välismaise eest, aga need ongi konkreetsed teatud valdkonna inimeste blogid, kus ma loengu reaalselt asjadest, mis mind huvitavad: mis suunad ja vaated neile on; mis on ja mis tuleb jne. Laias laastus on tegemist kunstikriitikute blogidega. Kellegi pakkide avamisest ega beebimähkmetest kindlasti raha eest lugema ei hakkaks :)

  • 6. november 2020 at 23:26
    kk

    hästi kirjutatud.
    Ise ma eelistan reklaame näha, kui et hakkaksin mässama maksmisega. Nii palju tasuta asju on lugeda.

  • 6. november 2020 at 23:38
    Autor

    ?! Kahju. Ta on ju fenomen oma vahetu suhtlemise ja olekuga. Raudselt parim eestikeelne juutuuber. Pole mina programmijuht, aga Zevakini arakeelamise asemel peaks temaga koostood tegema.
    Kiidan teid ka, mulle on teie laivid hakanud meeldima juba kevadest, eriti head olid nadalakokkuvotted. Selles teile vordset tegijat Eestis pole. Kuigi ma pole unustanud, et oma kodu rahastamise teemal blogides mulle soimu saatsite mone aasta eest. Aga noh. Eks me koik areneme. Ma pikka viha ei pea.

    • 7. november 2020 at 18:49
      Marianne

      Zevakin ei saa TV3 play platvormi saadetele reaktsioonivideosid. Küll aga tuleb Raju Reede ka telekanalile ja siis tulevad ka juutuubivideod.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0