Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Pljä, need Malluka planktonid või kes nad on

Malluka planktonitega (või kuidas neid kutsutakse, ma ei tea) vaielda on sama tark tegu kui hakata tuuleveskile vastu puhuma :D

Mingi eelmisel nädalal vms, postitas Mallukas oma FBs mingi video, et kui seljanka tegu on nii lihtne, siis kurb, et ta kunagi proovinud pole.

Selles imetabases seljankas käis hapukurk, sibul, tomatipasta, oliivid ja pitsasink. Loomulikult ei puudunud sealt see FS Goodsi puljong, milles kogu reklaam seisneski, aga mind ajas päriselt närvi, et nad väidavad, nagu mingi singikuubikusupp oleks seljanka.

No ei ole. Hea küll, kõik ei pane seljankasse seitset lihasorti ja osad teevad seda üldse ketšupiga, aga no.. singikuubikutega suppi seljankaks nimetada on sama, kui ma ütleks, et lumi on musta värvi kui taevast alla sajab. No ei ole. Julgesin ka mina sõna võtta…

Ja noh, eks ma oleksin pidanud arvestama, et.. planktonitega üldse diskussiooni langeda pole mõtet.

Mega naeruväärne, et kartulisalat EI KÄI juustuga ja seljanka EI KÄI AINULT singiga. Ma olen naerust krampides. Nii naeruväärne lihtsalt. Pljää, ma ausalt tahaks ropendada. Ma ei viitsi vaielda, kui keegi lihtsalt jaurab. Aga kuradi teade tuleb iga kord (nüüd võtsin maha!). Võtsin kõige loogilisema variandi, kust võiks olla 99% täpne info, et mitte linkida 20 erinevat kohta kus kartulisalati või seljanka retsept kirjas. Point on selles, et kartulisalatis ei käi juust ja seljankas ei käi ainult sink. Kui keegi nii teeb, palun väga, aga originaalis ei käi. Mul suva, kuidas keegi teeb, aga nimetagu siis õige nimega asju!

PUNKT!

Aga ei, laseme ikka edasi – kas see singikuubikusupp kvalifitseerub seljankaks? Kas kartulisalatis käib juust?

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Kõik kiidavad, mina ka
JÄRGMINE
Issand, ma armastan, mida ma teen

59 Kommentaari

  • 11. detsember 2018 at 16:10
    Häbihäbi

    Appi kui jube inimene sa ikka oled. Iga oma postitusega sa näitad kui jube igav su elu ikka on, et sind sellised asjad häirivad. Mis see sinu asi on kui keegi paneb salati sisse juustu ja kutsub seda kartulisalatiks Naerma ajab see, et sind üldse see kotib.
    Ma ei ole küll Malluka suur fänn aga seda on näha kui kade sa tema peale ikka oled. Kahju on jah, et sinul ei ole selliseid fänne kes sinu eest tulle hüppaks. Ise vanem naisterahvas aga ajab sellist pas*ka suust välja, häbi peaks olema

    • 11. detsember 2018 at 16:15

      Hahaha jumal tänatud, et ei hüppa! :) ja mille peale ma kade olen?! Mille? Palun 1 põhjus! :D

      • 11. detsember 2018 at 16:42

        See kadedusest rääkimine ajab juba oksele Annab sellise teema juures ikka selle peale tulla..

      • 11. detsember 2018 at 20:17
        engisekene

        vanem naisterahvas :D :D

    • 11. detsember 2018 at 16:55
      M

      ma lähen ka mega närvi, kui inimesed ei nimeta asju õigete nimedega.

    • 11. detsember 2018 at 17:38
      Mariine

      Kes siin vanem naisterahvas on? Sa siis ise oledki alla 10a vana Malluka fännist tulle hüppaja! Kui midagi tarka öelda ei ole, siis kõtt teise blogisse.

    • 12. detsember 2018 at 20:54
      k

      “Vanem naisterahvas”.

      Made my day!

  • 11. detsember 2018 at 16:13
    Kadri

    Ma küsiks selle peale, et kui restoranis tellida seljanka ja saada singisupp, kas siis sööd selle ära märkust tegemata? Ma saadaks tagasi, kuna ei saanud mida küsisin.
    Jah, igaüks võib teha oma versiooni klassikust, aga siis võiks ära märkida, et kohandatud/muudetud vms vastavalt maitsele.

    • 11. detsember 2018 at 16:14

      Ei sööks.. v noh, kui kõht tühi oleks, siis sööks, aga kindlasti kommenteeriksin!

  • 11. detsember 2018 at 16:25
    Marika

    Appiii, esimest korda kuulen, et kartulisalati sisse käib juust! WTF!? Olen saanud salatit, mille põhikomponent on mingi riisimakaron vms ja sinna oli riivjuustu pandud, aga no kartulisalatisse – kindel ei!!!

  • 11. detsember 2018 at 16:27
    Inksu

    ah ega tänapäeva inimesed ei oskagi enam korralikult süüa teha. veel vähem teavad millised on nn klassikalised retseptid, ja mis sinna sisse käib. Aga mina olen kasvanud ikka sellel ajal kui seljanka oli ikka mitme lihaga supp ja krt mis mõttes juust kartulisalatisse?????!!!! Seega olen sinuga samal arvamusel.
    Aga eks see purgisupi ostmine ja sellest supi tegemine on ka ära rikkunud selle õige seljanka tegemise oskuse. vaatavad et oh seljanka ja midagi peale vee või puljongi juurde ei lisa.

  • 11. detsember 2018 at 16:31
    Piret

    Tegelt üks päris nõme-lahja postitus, mille üle vaielda ja mainitud vikipeedias pole ka just öeldud, et kartulisalat vaid nii ja punkt, pigem copy-paste:põhikomponentideks on keedetud tükeldatud kartul ning salatikaste. Teised tavalisemad koostisained on keedumuna, hapendatud, marineeritud või värske kurk, sibul, konserveeritud hernes ning tükeldatud keeduvorst. Ehk siis nagu mainitud- tavalisemad, mitte kindlad ja punkt. Võid siis ka muid kasutada, nii nagu maisteb. Erinevates maades ka erinev. Ja oma maitset ei tasu peale suruda ega vastu rindu taguda. Ja muidugi vikipeedia ??? :)

  • 11. detsember 2018 at 16:35
    Võrgumõrd

    Seekord ma olen ikka täiega nõus, et singisupp ei ole seljanka. Ja üldse on olemas veel kakssada erinevat suppi, mis ka seljanka ei ole.
    Seljankalaadne toode ei ole seljanka, nagu ka juustulaadne toode ei ole juust.

    Samas ma üldse ei halvusta seljankalaadseid suppe, ka mitte singisuppi ega vorstisuppi. Nii meeldiv, kui inimesed teevad süüa. Tore, kui nad oskavad suppe teha. Aga osaku siis seda sööki ka õige nimega nimetada.

    • 11. detsember 2018 at 16:50

      Ma teen ka vahel suvalistest komponentidest suppi, aga siis nad ongi suvalised supid :)

  • 11. detsember 2018 at 16:37
    Anne

    No tõesti, mis on usaldusväärsem – kas Vikipedia vôi malluka blogi…. Olen veidi toitlustamis õppinud, seega tean õnneks ise mis on seljanka. :D

  • 11. detsember 2018 at 16:41
    VS

    See oli hmm näiteks tomati/singisupp või siis kiire singisupp. Igal toidul ikka oma nimi!! Mina kokana töötades ei saanud küll lubada, et väljastan köögist toidu mille nimi ei vasta sisule! Kas sellepärast kohe vaidlema peab on muidugi teine asi üldse!
    Ja eiiiiii kartulisalat on kartulisalat ja seal ei käi juust (ega õun). Eestlased on mingil põhjusel kõik toidud peapeale keeranud aga nimed muutmata jätnud! :D

  • 11. detsember 2018 at 16:42
    Tk

    Minu silmis on seljanka gurmeesupp, peab olema hoole ja armastusega tehtud…aga ülalmainitu pole SELJANKA vaid lihtsalt singisupp või vorstisupp vms. Igatahes mitte seljanka.

  • 11. detsember 2018 at 16:50
    S

    Ära kividega loopima pliis hakka, aga minu “seljankasse” käib isegi KARTUL sisse. Ilma kartulita supp on täiesti vastuvõetamatu lihtsalt.
    Samas sellisest asjast pole never kuulnudki, et keegi juustu kartulisalatisse topiks :d

    • 11. detsember 2018 at 16:52

      Kartulist ma veel saan aru, annab massi :)

      • 11. detsember 2018 at 21:26
        R.K.

        Ehk Leenu hüppad ise supi sisse, seljuhul pole massiga problat :)

      • 11. detsember 2018 at 21:42

        Absull, kui sa kampa tuled. Üksi on igav hulpida!

      • 13. detsember 2018 at 19:24
        Pil

        See oli pärl

  • 11. detsember 2018 at 16:56
    Keegi teine

    Jumal tänatud, et ma ainuke polnud kommentaaridest häiritud. Seljanka on üks kallis supp ja nimetada, singisuppi v lihasuppi seljankaks on imelik. Sama hea kui ma teen hernesuppi keeduvorstiga
    Sa vähemalt proovisid inimesi valgustada!

    • 11. detsember 2018 at 20:21

      OMFG, hernesupp keeduvorstiga.. Ma kujutan ette, et selliseid inimesi on ka…

  • 11. detsember 2018 at 17:02
    Liis

    Ok aga… Ma ei saa aru, mis see Mallukas siia puutub? Fs Goods oli ju see, kes oma seinale selle video postitas, ei?

    • 11. detsember 2018 at 20:21

      No Malluka postituse all läks see teema lahti mingite imelikega :D

  • 11. detsember 2018 at 17:13
    Hah

    Ja nüüd saad siin kommentaarides ka korralikult planktoni rünnaku osaliseks :D:D ps. planktoni põhiline lause iga teema all on muidugi “sa oled lihtsalt kade”

    • 11. detsember 2018 at 20:21

      Mul suva :)

  • 11. detsember 2018 at 17:16
    Ann

    Mu vanaema kartulisalatis (ta oli 1911 sündinud) käis riivjuust, aga keegi sööjatest ei tajunud seda. Nii et nagu ka sinep.

  • 11. detsember 2018 at 17:45
    Piret

    Nii tore, et suudame sind ka närvi ajada. Sa oled lihtsalt nii kergesti mõjutatav seetõttu ka postituse tegid. Poleks sa nii ebakindel siis ei teeks sa ka postitust. Planktoniks võid end ise nimetada, ma olen täiesti normaalne inimene, Mallukas ei puutu üldse asjasse ( sinu silmis muidugi alati kõiges tema süüdi)..ja see juustu teema. No nali naljaks, see oli pigem, et point välja tuua. Ise sa sellest muidugi aru ei saa. Igal memmel on oma versioon kartulisalatist kellel hernega kellel porgandiga jne. Need ju nii tavapärased asjad, mida pannakse salatisse, aga ikka nimetatakse neid samamoodi.
    Naerukoht, ja ise tahab veel arvamuliider olla. Ebakindel naine, mis muud. Ma su blogi ei jälgi ja isegi ei teaks, et sa midagi kirjutasid, aga näed, mõni ikka loeb ja informeeris mindki.

    • 11. detsember 2018 at 20:28

      No näed kui tore :) Sain ka sinu õhtu mõnusaks muuta. Mallukas ei puutugi rohkem asjasse kui et jagas seda ja tema seinal see jura lahti läks. Mina ja ebakindel? hahaha. Mina ja plankton? muhhhaahaa :D

  • 11. detsember 2018 at 17:46
    Nell

    Meie vaatenurgad tihti ei kattu aga sellega olen nõus. Konkreetne toidu nimetus tähendab konkreetset koostist ja valmistamise viisi. Keedetud riis segatud sügavkülmutatud porganh-hernes-mais seguga ei ole risotto. Kui küpsiste vahele vanillipudingit määrida siis tulemus ei ole kohe kindlasti “lihtne napoleon”. Bösfstooganov sealihast ei ole päris OK, boršisupis herneid näha on kummalisevõitu, riis hakkliha ja ketšupigaei ole plov ega pileff…
    Kui ma pakun kellelegi rooga “Nelli kodune seljanka” siis on mul vabadus tõlgendada aga seljanka nime all tasuks siiski originaalretseptis püsida.

  • 11. detsember 2018 at 17:51
    Ann

    See reklaami supp on ainult reklaam. Füüsiliselt töölt tulnud inimene ei saa purgi puljongist, sibulast, singi tükilestest ja kurgist midagi.
    Õhtul on kiire aga hästi planeerides ei pea paki- ja purgisuppe sööma ja väitma, et need on parimad.
    Minu kodupeos on need pakipuljongid tihti ales, sest kuupäev kukub ja ära pole ostetud. Järelikult polegi nii head ja võimsad.

  • 11. detsember 2018 at 18:20
    s

    Seljanka puhul ei saa kunagi öelda,et kiiresti ja valma .Meie teebe seljankat hilja õhtul,siis seisab öö ja sööme järgmisel päeval

  • 11. detsember 2018 at 18:21
    R

    Issand, see teema on nii lamp lihtsalt.. Inimesed panevad vorstivõikule küpsise ka peale, ega siis sellepärast võileiba veel maiustuseks ei nimeta.. Või igapäev söövad inimesed võileibu SAIAGA, ikka nimetame kõik neid võileivaks.. Ja siis on veel inimesed, kes teevad võikusid sulajuustu või toorjuustuga, ei kasuta teragi võid, aga tead mis – ikka nimetavad neid võileibadeks.. No tõesti, on ikka asi mille üle vaielda… Kui šokolaadikoogile on järgmine kord pandud peale kaunistuseks nt maasikas, siis vaata, et ikka jälgid, et nii ka kirjas oleks – sest tegu pole lihtsalt šokolaadikoogiga, vaid siiski “šokolaadikook maasikaga”.
    Tänan tähelepanu eest…

  • 11. detsember 2018 at 18:23
    Naine 35

    See kiirsupp ei ole loomulikult seljanka…olen ise kohvikus seljankapõhja ikka omajagu valmistanud. Kodune seljanka tehakse kartuliga…ja muide, on ka kindel viis, kuidas seljanka sisse sibul tükeldatakse :) Vahel, kui kodus õiget seljankat teen, on pott alati tühi, selle lurri peale peaks vist prae veel lisaks tegema.

  • 11. detsember 2018 at 18:53
    Kellukas

    Krt, see ei ole tõesti seljanka!! Nii närvi ajab kui nimi ja tegu ei lähe kokku. Et teen kartulisalatit ja luban seda aga panen juustu sisse siis see EI OLE ju enam kartulisalat :D nende mallu planktonitega ei ole mõtet vaielda, poevad nad ju staari selja taha ja ootavad staari kiitust aknast-uksest :D

  • 11. detsember 2018 at 19:34
    Ritsik

    Tee parem ise üks seljankapostitus.
    Igast toidukohtades on seljankad tavaliselt rasvased ja imelikud, tahaks teada, kuidas head suppi saada.

  • 11. detsember 2018 at 21:43
    köögis tegev

    Selles mõttes jah, et tihti olen paljudes asjades sinuga eri meelt ja ma ei ole sinu fänn.
    Siiski… seekord olen sinuga absoluutselt nõus. Kuna ma ise olen restorani kokk, armastan seljankat ja selle tegemist. Riivas tugevalt ka minu silma antud FS Goods seljanka reklaam, mis oli Malluka lehel. Mõtlesin täpselt sama ja mul tuli vaikimisi sama reaktsioon nagu sinul, kui nägin seljanka nime all reklaamivat singikuubikusuppi. Vot see on küll nii vale antud kontekstis reklaamida suppi seljanka nime all. Lubamatu. Seljanka on väga tuntud ja traditsiooniline supp ja seda tehakse hoolega ja seljanka sisse käib mitu erinevat sorti liha ilma selleta see ei ole seljanka. Samuti on seljankal oma kindel reegel, kuidas lõigutakse sisse sibulat ja kurki- need on poolitatud rattad, nii kurgil kui sibulal.

  • 11. detsember 2018 at 22:31
    Maris

    https://www.ohtuleht.ee/29948/seljanka-mitte-ainult-sibulasupp

    Ei paista, et just 7 sorti liha oleks see kõige tähtsam

    • 11. detsember 2018 at 22:34

      Siin on ju seljankapõhjast jutt! #jumalhalasta

  • 11. detsember 2018 at 23:20
    Gerla

    Nägin seda supitegu ja tuli kohe sama mõte, et seljanka see küll pole. Pigem tomatipasta-singisupp vms
    Ma ei oskagi seda õiget seljankat teha vist aga siis ta ongi lihtsalt supp või kõikmiskapisolisupp

  • 11. detsember 2018 at 23:38
    m

    meil ka tehti seljankat oma tehtud hapukurgist ja kuhja sibulat..lisaks selle paksu sisu tehti valmis hiljem muud asjad ja megahea. lihad, viinerid, vorstid, vms. mm..ja hapuhoorega ainuke supp mida söön.
    rosoljet ei söö, borshi söön. hernesuppi ei söö, a see purgi frikadelli supp on küll päris mahe ja hea:P

  • 12. detsember 2018 at 12:42
    Kats

    Kui muidu klikke ei saa siis #mallukas ja tuleb robinal

    • 12. detsember 2018 at 15:24

      Malluka mainimine ei too enam ammu mingit erilist trafficut :)

  • 12. detsember 2018 at 15:51
    Merle

    Ma teen ka nn. seljankat aga kuna ta pole päris õige siis nimetan seda “külmkapisupiks” ja kui keegi peaks mulle pakkuma kartulisalatit juustuga siis hoitku alt…. Siin kohal olen küll Marimelliga ühtemeelt- nimetage asju õigete nimedega :)

  • 12. detsember 2018 at 18:02
    P

    Mallukas on reklaamibürooks muutunud .

  • 13. detsember 2018 at 00:06
    T

    Nõustun,et singikuubikusupp pole seljanka,aga ei nõustu sellega,et seljankas peab 7 erinevat liha olema. Kui sa juba wikipeediat kasutad,siis vaata mis seljanka originaalis on – paks liha-,kalasupp tomatipastaga. See et sinu jaoks on seljanka ainult siia õige,kui seal 7 erinevat liha on, ei tähenda et see ju tõsi on.

    • 13. detsember 2018 at 08:02

      Me rääkisime siin ju lihaseljankast, et singikuubikutega pole seljanka. Ma tean isegi, et kala või seeneseljankas liha ei käi :D

  • 13. detsember 2018 at 17:47
    Marjaana

    Hea klickibeat
    Lugesin ainult sellepärast et olid mallukat maininud..
    Mallukas peaks oma nimele autoriõigused panema

    • 14. detsember 2018 at 09:19

      Mallukas ei too ammu enam mingeid müstilisi klikke :D Täpselt sama palju loetud postitus kui iga teine siin blogis.

  • 13. detsember 2018 at 21:20
    Johhi

    Mina olen kõikidest sellistest gruppidest eemaldunud, et närvirakke säästa – see pooletoobistega vaidlemine võtab ikka hea tüki energiat. Igatahes, pangu siis nimeks “valeseljanka” v “kiirseljanka”. Ja nii meie toidukultuur kustub, kui mingi traditsiooniline toit tehakse nö. kiirmoeks ja seda ignorantsemaks inimesed muutuvad – ei huvita enam kust toiduained pärit on jne. Kurb, et Eestis see kiirtoidumajandus hakkab nii juuretuma, et sellised asjad nagu supikondid või kalasupikogu on tavapoelettidelt kadunud.

    • 14. detsember 2018 at 10:41
      Vaike

      Ma ostan iga nädal supikonte, pole kuskile kadunud.

  • 14. detsember 2018 at 09:12
    Liisu

    Ma ei näe siin kadedust:) Pigem räägid asjast nii nagu see on.
    Kuna ma ise teen puljongi alati ise, siis mu käsi ei tõuse kunagi ostma neid valmispuljongeid. Need on suhteliselt populaarseks saanud viimasel ajal minu tutvusringkonnas.
    Paljud inimesed on toidutegemisest nii kaugenenud juba, et autentne toit on tasapisi kadumas. Samas kõik ei ole supifriigid nagu mina. Sõbranna hiljuti rääkis, et oi ma tegin suppi. Küsisin mida sisse panid, noo puljongikuubik ja juurikad sügavkülmast :))) Nojaah

    • 14. detsember 2018 at 09:18

      Haha. Ma võin veel puljongikuubiku/vedelikuga leppida, aga tooraine peab ikka värske, mitte külmutatud olema. Frikadellid teen ise (poeomad nagu kõvad pallid), kanasuppi keedan kanast või fileest..

  • 14. detsember 2018 at 12:57
    Liisu

    Äkki viitsid mingil ajal teha postituse gemossist. Tean et kasutad sealseid tooteid. Kui nende kodulehele lähen siis valik on alati nii suur, et lähen sabinasse. Kõike tahaks.
    Ühtlasi võid gemossi loosi ka teha:)) Kirjutan postituse alla, muidu noh lugeja ei kirjutanud, vaid te ise tahate reklaami ja asju. Haa.

    • 14. detsember 2018 at 14:18

      Haha. Ma kusjuures peangi minema sinna enne jõule… Mul Hedontsi sünna jaoks vaja nõusid ja asju.. Aga eks võtan siis plaani postituse :)

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0