Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Kooseluseadusest – inimesed ikka veel ei saa aru

Eile õhtul oli meil sõber külas ja tuli jutuks see kooseluseaduse vastuvõtmine, et mis sellest siis ikkagi saab… Ja saate aru, sellest on minu meelest terve sajand räägitud, ja talle tuli üllatusena, et see ei olegi mingi „pedede-õigus“, vaid kehtiks talle ka, kuna ta pole abielus.

Jah, homoseksuaalid on üks osa sellest, keda see puudutab, aga see puudutab ka sinu õde, venda, tädi ja onu, sinu kursakaaslast ja vana kooliõde, sõpru ja sõbrannasid, ja ehk sind ennastki, kui sa abielus pole.

Ma mäletan väga selgelt, kui ma olin maovähendusoperatsioonil ja mind intensiivi viidi, Meelis jäi pika ninaga, ta polnud seaduslikult mitte keegi mu jaoks – keegi talle midagi ei öelnud, minu juurde ei lasknud. Täna, olles seaduslikult abielus, meil sellist probleemi ei tekiks. Ja tulevikus ei tekiks ka neil, kes on oma kooselu seaduslikult vormistanud, olles seejuures mitte abielus.

Meedia on teinud sellest kooseluseadusest mingi homokampaania, ja inimesed kardavad ja ei saa aru, mis see tegelikult on. Nad arvavadki, et nüüd tuleb hulk inimesi kapist välja ja hakkab abielluma. See ei ole seadus, et geid abielluda saaks, vaid seaduslikult omi asju ajada (ühisvara, tervislik seisund jne).

Ja ma olen kindel, et see gei, kes on kapis ja tahab seal olla, see seadus teda küll kapist välja astuma ei pane. Meil on ilmselgelt palju selliseid paare, kes elavad koos, aga avalikult kuskil ei kilka, et nad koos on. Nad saaksid samamoodi vaikselt oma kooselu kuskil notaris kinnitada ja edasi elada. See seadus ei tähenda ju seda, et nad siis enda uksele sildi panevad „siin elab homopaar“.

Mulle meeldis Mariel Gregori arvamuslugu Postimehes, kus ta esitas hea küsimuse – millest konkreetselt sina ilma jääd, kui samasooliste kooselu võimalik oleks? Öelge mulle, mis teie elus muutub, kui sinu naabermajas olev geipaar saab seaduslikult koos olla?

Lisaks see vestlus, mille ta on tuttava mehega maha pidas. Ta küsis, et kui ta ütleks talle, et hakka tänasest mehi vaatama, siis kas ta hakkaks? No loomulikult mitte, teatas mees. No aga ei hakkagi, sest talle meeldivad naised. Aga miks ta arvab, et keegi teine pärast seadusemuudatust meelt muudab? Vaikus.

Esmaspäeva õhtul oli Kanal 2 saates mingi erisaade kooseluseadusest ja seal oli üks noor ema, kes on lesbi, kasvatades kahte last oma kallimaga, ta rääkis loo, kuidas nad olid ühel sünnipäeval ja üks naine oli valjuhälselt rääkinud, et issand, see kooseluseadus on ikka hirmus asi, mõtle, kõik homod hakkavad siis abielluma ja lapsi saama… Hiljem, saades teada, et kohal oli ka üks lesbipaar, teatas ta ilma mingi eelarvamuseta, et aga nemad olid ju normaalsed! Noh, ja naabermajas elav paar ei ole?

kooseluseadus

MIS ON PILDIL VALESTI? Mitte midagi! Kolm teineteist armastavat paari, kellest ühel on laps :)

See on täiesti ajuvaba, mis selle kooseluseaduse ümber käib. Kui raske on lasta inimestel elada? Võtke see seadus vastu ja elame edasi. Pidevalt võetakse vastu otsuseid, mis kellelegi ei meeldi, aga elu läheb ikka edasi!

Kui teie oleksite riigikogus, siis millist nuppu teie vajutaksite?

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Rehvivahetusest: aja saab hääle järgi?
JÄRGMINE
Kui laps magab, siis mida ikka teha.. Astu prillipoodi ja lahku prillidega!

48 Kommentaari

  • 27. november 2015 at 10:23

    Aga kes keelab üksteist armastaval mehel-naisel abielluda? Moraalsest aspektist on see isegi nende kohustus, mida ei tohi laiendada patuelu “harrastavatele” lesbidele-geidele. Jumal lõi inimese meheks ja naiseks ja ainult nendel on õigus seksuaalsuhtes olla. Vot sellepärast ongi see kooseluseadus vale…

    • 27. november 2015 at 16:46
      Pirks

      Mis on selle seadusega seksiga pistmist? Kuidas te sellise ajuehitusega üldse olete siiani hakkama saanud? Kuidas te üldse oskate arvutit kasutada ja kommentaare kirjutada? Kas Jumal aitab?

    • 27. november 2015 at 16:49
      Hämmeldunud

      Jaa muidugi, sest kooseluseaduse puudumisel samasoolised paarid ei seksi. Kunagi. Sest neil ei ole õigus.

    • 27. november 2015 at 17:06
      Jane

      “patuelu”
      Oot, ma lähen naeran teises toas kõva häälega. Mis sajandis me elame? :D :D

    • 27. november 2015 at 17:31
      Alar

      Ainult suur jumal saab mõista kohut ja otsustada kes elab “patuelu” ja kes on normaalne. Kas normaalne on suhe mehe ja naisevahel kus mees oma naist julmalt peksab või oma kasulast näiteks ahistab? Kas siis selline suhe on jumalale meelepärane.
      Igaüks meist on looja täiuslik looming ja mitte kellegil maapealsetest ei ole õigus väita ,et vot sinu suhe on õige ja jumalale meelepärane aga teie suhe on kohutav patt. Kui sa enne armastad oma last tingimusteta aga järsku saad teada, et sinugi laps elab “patuelu” kas sa siis hakkad teda vihkama? Ja kui hakkad siis kuidas sa julged end üldse nimetada isaks või emaks. Igas arenenenud riigis on vajalikud seaduse muudatused juba ammu tehtud ja vastuvõetud aga meil tehakse mingisugust tsirkust! Kirjutaja on võtnud teema ülihästi kokku! Uskuge mind ka vähemuste seas on sügavalt usklikke inimesi ja suur looja armastab ka neid tingimusteta nii nagu näiteks abielus olevat pereisa kes ehk kusagil oma naist petab või ahistab pargis lapsi. Vikerkaare moodustamiseks on vaja kogu spektrit ja ainult üheskoos moodustame me täiusliku vikerkaare. On aeg ,et meie tulevad põlved saaksid elada hirmuta. Muidugi on vanem põlvkond harjunud sellega, et meil ei ole kunagi olnud “teistsuguseid” inimesi. Ei gaysid ei pedofiile, ei puudega inimesi. Kõik nad olid keelatud ja peidetud. Aga kui laps sünnib puudega või sünnib ta gayks kas ta on siis halvem kui hetero? Haritud ja ajudega inimesed peaksid teadma ,et raseduse alguses puudub lootel sugu. Seega oleme me loomise hetkel paljude “tarkade” arust puhta patused.
      Kohati on tõeliselt vastikust tekitav teadmine ,et meie seas liigub ringi nii labaseid ja vihkamist täis olendeid!

    • 27. november 2015 at 17:32
      katja

      ma ei tahaks nüüd öelda, et sul pole õigust oma arvamusele, aga no see on ikka väga jabur kommentaar. soovitaksin sinusugustel enne kirjutamist mõelda end või oma lähedast (õde, venda, lapsi) samasse situatsiooni. kuidas sina tunneksid, kui keegi sulle nii ütleks või kuidas reageeriks sinu oma laps sellise kihutuskõne peale?

    • 27. november 2015 at 18:19
      Eve

      Teie räägite siin mingist jumalast, ent minu jaoks sellist asja nagu jumal ei eksisteerigi. Mina lähtun teadusest, sest see on vähemalt loogiline.
      See teema on tõesti liiga suureks puhutud ja alati jääb nii, et on pooldajad ning vastased. Mina isiklikult pooldan.

    • 27. november 2015 at 19:13
      Lilit

      Palun ära too Jumalat sellesse. Samas Piibli osas kus öeldakse, et ‘mees ei tohi magada mehega’ (Tegelikult on selle tähendus küsimuse all) on öeldud, et pea külgedelt ei tohi juukseid lõigata. (Leviticus 19:27).

    • 28. november 2015 at 09:40
      P

      Jumal ühtlasi käskis ära tappa naised, kes pulmaööl süütud pole, inimesed, kes on abikaasat petnud, inimesed, kes sabbath’i ajal töötavad jne jne jne. Palun ära kasuta religiooni oma ignorantsuse kaitseks. Mis sai mõttest, et Jumal armastab kõiki?

  • 27. november 2015 at 10:28
    Katrin

    hääletaksin loomulikult kooseluseaduse poolt!
    Ja järgmine kord, kui valima lähen (kohalikud või riigikogu valmised), siis ei hääleta kindlasti selle poolt, kes omal ajal kooseluseaduse vastu hääletas – sest ilmselgelt meie põhimõtted ei kattu.

  • 27. november 2015 at 11:04
    M.

    Aga miks hetero paarid, kes tahavad rohkem ühiseid õigusi ei võiks abielluda? :) miks on vaja teha neile mingi lisaseaduse? Tegelikult ei ole ju?! Ma ei ole abiellus aga ühisvara ei tekita ka praegu mingeid probleeme – selleks meil notarid! Seega ma vajutaks ei-nuppu kui oleksin riigikogus! Samas ma vajutaks iga kell jah-nuppu kui oleks hääletusel seadus, mis võimaldaks geidel abielluda :) sest kui tahate asja ametlikuks teha siis abielluge! Ei ole vaja sarnast moodsat lisaseadust ja muud tilulilu! :)

  • 27. november 2015 at 15:00
    Banaan

    Tere. Ma arvan, et v-o inimestel polegi otseselt kooseluseaduse vastu midagi selle sisulise tähenduse poole pealt vaid pigem häirib osa inimesi see, et samasoolised ja erisoolised paarid võrdustatakse, traditsiooniliselt on ju paar ikkagi mees ja naine. Ja samasoolised paarid või bi-d on siis nagu Toobal ütles tänapäeval väga in ja pop, et siis nagu selline nišši värk. Teisalt ma arvan peljatakse seda, et see on esimene samm üha friigistuva maailma poole. Samasoolised paarid on ok, varsti on abielu nende vahel ok ja ka laps neile anda ok, siis on ok varsti seadustada looma ja inimese kooselu jne jne. Minu jaoks isiklikult ei muutuks kaa midagi ja ma pean ennast tolerantseks ja sallivaks inimeseks, aga kuidagi sisimas olen pigem vanamoeline ja traditsiooniline (ehkki vanal ajal oli ju kaa homosid ja lesbisid) ja kahtleksin sügavalt, justnimelt seepärast, mis tuleb peale seda seadust edasi, rohelise tule andmist sellele seadusele. Inimesed on inimesed ja miks neid kohelda kuidagi erinevalt, ainult nende sättumuse pärast, aga ka nt erivajadustega tegelevate laste asutustele on omad seadused ja tavakoolidele omad ettekirjutused, seega võiks ikkagi need asjad traditsiooniliste ja eriilmeliste perekondade vahel lahti siduda. Ma ei tea, minu muljet neist inimestest mõjutavad ka igasugu geiparaadid jms, mis mõjub totaalselt eemaletõukavalt ja seetõttu ka arvamus sellistest inimestest on üldiselt negatiivne nagu oleks nad hälbega kuidagi. Isiklikult ühtegi ei tunne ja võimalik, et mõni on tegelt inimesena täitsa ok. Laste kasvamist sellises keskkonnas siiski ei poolda, see on nagu passiivne suitsetamine, et passiivselt kasvatad last ebanormaalseks pluss muidugi teiste laste poolne suhtumine kahe isa v ema olemasolusse võib sellises peres kasvavale lapsele psühholoogiliselt väga raske olla. Tahaks öelda, et geid ja lesbid võiks kapis edasi olla, aga samas Issanda loomaaed on kirju ja ratastooliga inimestele ju ei ütle, et kuna olete teistest erinevad, siis ärge välja tulge. Seega jah, minus on mitu poolt ja arvamust koos ja hetkel pole täitsa kindel kumb peale jääb. Kui mu laps peaks aga ühel hetkel teatama, et on lesbi, siis kindel on, et emana olen kohustatud teda toetama/aitama ja tingimusteta armastama.

    • 27. november 2015 at 16:36

      Ka minu tutvusringkonnas ütlevad paljud, et siis varsti hakatakse tahtma ka loomadega koos olla. Eriti kui julgen öelda, et mind omasoo armastajad ei kõiguta, minu pärast oma kodus ja oma eluga üleüldse tehku mis tahavad.
      Loomadega suhet ma tõesti ei tolereeri vms, miks? mis on erinevus? see, et loom enda eest rääkida ja seista ei saa, loomal poleks see oma valik. Inimene aga saab. Niiet, mitte kuidagi ei saa võrrelda geisid/lesbisid sellega, et varsti tullakse nõudma ka kooselu loomadega, see on ikka väga- väga erinev asi :)
      See on siiski vaid minu arvamus ja ei peagi kellegagi ühtima :)

      Aga mina riigikogus olles vajutaksin “jah”, sest mind isiklikult nad ei sega. Nad on täpselt samad inimesed mis heterod. okei, armastavad oma soost inimest.. ja siis? ega nad meie ees ei pruugigi midagi teha. hetero inimese voodi elu/suhe inimesi üldiselt ei huvita, miks peaks huvitama/häirima siis nende inimeste elu kes armastavad samast soost isikut?

    • 27. november 2015 at 16:43
      Merilin

      ja emana sa siis pigem eelistaks, et ta sulle lapselapsi ei sünnitaks ega neile passivselt väärastunud pilti peale ei suruks? sulle võib tulla üllatusena, aga maailmas on tehtud uuringuid riikides, kus geide lapsed on juba täiskasvanuks elanud ja statistika näitab, et geiperede lastest tuleb protsentuaalselt pigem rohkem heteroseksuaale kui heterovanematega peredest. ka geivanemad kasvatavad oma lapsi esmaeeldusel, et lapsed on heterod. räägivad pojale, et “kui sakunagi naise võtad” ja tütrele avstupidi jne.

      teiste laste poolne suhtumine oleks igatepidi okei, kui nende vanemad neile aktiivselt (kahjuks mitte passivselt) kodus ajupesu ei teeks, et näe, see Triinu on nõme, sest tal on kaks ema. lapsed ise ei mõtle nii!

    • 27. november 2015 at 17:38
      G.

      Psühholoogilised probleemid nendel lastel, kes kasvavad homopaaridega ja keda teised lapsed kiusavad, tulevad sellepärast, et nendele lastele, kes on “normaalses” peres elanud, õpetataksegi, et normaalne pere on ainult mehe ja naise ja nende laste vahel. Kui õpetaks juba väiksest peast selliseid asju, et homopaarid ei ole mitte midagi ebanormaalset, tolereerima, siis ei tekiks ka seda kiusamist.
      Armastus on armastus, vahet pole, kelle vahel. Ma ei saa lihtsalt pihta, miks on vaja sellest nii suur probleem teha?!

    • 27. november 2015 at 20:45
      Agnes

      Ma olen sel teemal nii palju kommenteerinud, et rohkem end enam korrata ei viitsi, aga ühe asja ütlen siiski ära. See et lapsed ükskõik, keda narrivad, mõnitavad ja verbaalselt väärkohtlevad saab alguse kodust. Kui kodus ikka isa-ema omavahel arutavad, et peded tuleb ahju ajada, korrutab seda ka laps koolis. Laste suhtumine algab kodust, vaadake mida suust välja ajate.

      Ja minu jaoks küll geid hälbega ei ole, igal inimesel on õigus olla õnnelik, kellega ta soovib. Mehele, kellele meeldivad mehed, ei hakka kunagi naised meeldima, ja miks peaks tema olema õnnetu, sest mõni inimene on rumal ja kitsarinnaline. Mul on päris ebameeldiv mõelda

      • 28. november 2015 at 00:51
        Liis

        100% nôus !

  • 27. november 2015 at 16:33
    Di

    Eks arvatakse seda suunatud olevat homoseksuaalidele seetõttu, et mees ja naine saavad abielu registreerida. Sellest ma ei saagi aru. Kooselu registreerida on võimalik ja soovitakse, aga abielluda mitte. Imelik minu meelest

    • 28. november 2015 at 09:40
      M.

      Seda minagi, et milleks heterotele vaja lisaks mingit tilulilu seadust juurde? Tegelikult ju ei ole :) sellest Marimell taaskord ei saa aru, et siit juba saabki välja lugeda, et see lisa on siiski geidele mõeldes juurde tehtud ju!

  • 27. november 2015 at 16:46
    Birx

    Hmmm… kuna me mehega plaanime notaris registreerida oma abielu, siis oleme me ka mingid ebanormaalsed? Kummaliselt suhtutakse sellesse kõigesse. Mina olen poolt! Peaasi, et inimesed oleksid õnnelikud!

  • 27. november 2015 at 16:47
    Averiin

    Tänapäeva seadustes ei ole reguleeritud vabaabielu pärandosa. See tähendab seda, et kui paar elas aastaid n+1 vabaabielus ja soetas näiteks naise nimele korteri ja mees oli kaaslaenaja ja korter sai makstud ja naine suri ära, siis mees ei ole mitte keegi seaduse silmis. See ei ole tema vara. See oli naise nimel. Veel tobedam on see kui sel naisel olid eelmisest abielust või kooselust lapsed. Need saavad sisse marssida ja korteri endale nõuda, sest neil on seaduslik õigus.
    Millegipärast kardetakse abiellumist sama palju kui kardetakse geipaare abiellumas. Samas just kooseluseadus võimaldab abielupaariga SARNASEID seaduslikke õiguseid. Sarnaseid, mitte samu. Pärimisasjad saaksid paika jne. Ma olen ise ammu sellist seadust oodanud ja oleksin kohe tormanud oma kooselu registreerima, kui mu mees ei oleks mind enne seaduslikuks abikaasaks vormistanud.

    • 28. november 2015 at 13:40
      M.

      Aga sellisteks juhtudeks on meil siiski notarid! See paar oleks pidanud vedikene ette mõtlema. Selle kooselu registreerimiseks pead ju ka kuskile minema! Kas enne oli siis raske minna notari juurde (korteriostu ajal, peale korteri ostu, millal iganes) ja registreerida korter kaasomandisse? :) minu meelest on see suhteliselt loogiline tegu tänapäeval ja seda ei keela keegi ka teha! Eriti kergendav asjaolu on kui paar ei ole abielus aga neil on ühine laps/lapsed, kes on automaatselt surnud vanema pärijad (sinu näide). Seega sinu näide põhjal ettemõtleval inimesel ei tekki ühtegi probleemi korteris edasi elada ;) ma ikkagi ei näe sellel seadusel heterole mingit juriidilist kasu :)

  • 27. november 2015 at 16:50
    birgita

    Katriniga nous, iga kell ja, ja, ja!!!
    Ülejäänud kommentaarid on sry, aga debiilsed. Üritavad näida tolerantsed, aga sisimas näitavad ikka näpuga.
    Kasutaja Banaan on varemgi silma hakanud kahepoolsete ja vastakate kommentaaridega.
    Inimesed ei teagi seaduse sisu, vaid meedia lolle väljaütlemisi klikkide kogumise eesmärgil, oma peaga tänapäeval ei mõelda :)

  • 27. november 2015 at 16:55
    Kadri

    Mina vajutaksin rohelist nuppu. Ja olen sinu arvamusega täiesti nõus, et see ei ole ainult geipaaridele mõeldud. Olen üritanud ka oma sõpradele selgeks teha, et see puudutab ka neid paare kes elavad lihtsalt koos aga abielus ei ole, aga no mis ma ikka seinaga räägin. Meedia on nii kõva eeltöö juba teinud just sellega, et tembeldati see ainult geipaaridele. Olen ise juba 6 aastast suhtes olnud, abielu plaane hetkel ei ole, aga seadusesilmis oleks turvatunnet vaja küll, kui midagi halba peaks ühega meist juhtuma.

  • 27. november 2015 at 17:13
    kriss

    Mina olen kahe käega kooseluseaduse poolt!!!!

  • 27. november 2015 at 17:40
    Liiga palju Kats`e

    Poolt!

  • 27. november 2015 at 20:12
    Merkel

    Täiesti nõus antud teemaga. Minu pärast las aga olla, mind nad ei häiri ja muidugi on hea see, et saab kooselu registreerida, kui abielluda ei taha!

  • 27. november 2015 at 20:39
    Kadi

    Mina ei saa sellest vihast aru. Kui erisoolised võivad valida kellega nad koos on, miks ei või samasoolised seda sama teha. Nad on täpselt samasugused inimesed nagu me kõik. Mis on teiste asi, mida ja kellega magamistoas tehakse. Kui inimesed on nii õnnelikud, siis las nad olla. Kes on erisoolised nö traditsioonilist pereelu elavad inimesed, et takistavad samasooliste inimeste õnne? See ei ole valik, nad on sellisena sündinud ja kas nad nüüd peaksid traditsioonidest kinni pidama, kuna keegi kolmas kuskil arvab, et see on vale? Jah, kohati on see ka “moe” asi, see bi-ks olemine, aga enamasti sellised inimesed ei trügi ka omasoolistega kokku elama.
    Mina ei arva nii, kõik inimesed on oma õnne väärt. Elagu siis kaks Kallet või kaks Mari koos või Jüri ja Mari elavad õnneliku pereelu. Kõik väärivad võrdsust otsustamaks, kellega nad koos elavad.
    Nii kaua kuni mind ei torgita ja ei torgigi ju, kui kõrvalkorteris on gay-paar., mina sellest numbrit ei tee. Aga arvan, et need suured paraadid võiksid olemata olla. Me teame, et sellised inimesed on olemas, miks on vaja niimoodi tänavatel end eksponeerida. Sellega minumeelest ei saavuta midagi, head vähemalt mitte. Just tekitab veel rohem negatiivsust inimestes.

    • 27. november 2015 at 21:52
      marimell

      Sama hästi võiks ma väita, et nahhui mingi laulupidu toimib? Milleks mingit laulmist sedasi eksponeerida? Sellega ei saavuta ju midagi? Tekitab mitte laulda oskavates inimestes veel rohkem trotsi, et nad laulda ei oska..

    • 28. november 2015 at 13:44
      M.

      Kuidas selle seaduse mitte vastuvõtmine takistab samasooliste õnne? Kes praegu keeleb neid koos elamast? Loe ikka oma kommentaar uuesti läbi siin ei arutata ju nende kooselamist :D kas sa oled ühegi gei-paari käest uurinud kas see teeb neid õnnelikumaks? See on naljakas arusaam. Mina ei ole abielus, ei registreeri oma kooselu mitte mingil moel ja ma küll ei lähe kellelegi ütlema, et ma sellepärast vähem õnnelik oleksin? Õnn on siiski midagi muud :) aga nagu ma juba kirjutasin ma hoopiski laseks kõikidel abielluda! Kui juba siis tehke asi ikka vägagi ametlikuks, milleks tilulilutada ;)

  • 27. november 2015 at 21:24
    Marlen

    Jah, keegi ei keela mehel-naisel abielluda. Eriti nõme on veel, et kaagutavad ka need, kes ise seda õigust ei kasuta, aga teistele keelavad. Ja kui abielus/kooselus ei ole, kas siis ei elata suguelu?

    Minugi poolest võiks anda neile ka õiguse päris abielluda, kasvõi kirikus laulatada. Minu elu ega ka abielu see ju ei muuda. Küll aga võib see muuta mu laste elu tulevikus.

  • 27. november 2015 at 22:17
    E

    Kõige absurdsemad on need kommentaarid “jumal lõi koos olemiseks ainult mehe ja naise”, “traditsioonilises perekonnas on mees ja naine ja laps” jne.. Ja enamjaolt need, kes seda räägivad (vähemalt minu tutvusringkonnas) ei ole usklikud (et rääkida mingist jumalast ja tema loomisest) ning väga vähesed minu tutvusringkonnas on ka abielus, et rääkida siin mingitest traditsioonidest ..Ma lähen nüüd natukene kaugemale teemast, aga ka see geipaaride adopteerimise poleemika: “Laps ei saa ise valida,et tal on kaks ema/isa.. see on ülekohtune” jne.. Ma ütleks selle peale seda, et laps ei saa ka seda valida, kui isa kodus ainult joob ja ema peksab või ema lapsest välja ei tee ja lapsed peavad nälga taluma.. Vaevalt, et sellised lapsed on tänulikud selle eest, et neil on isa ja ema, mitte kaks ema/isa.. Usun, et samasoolised perekonnad teeksid lastele suunatud armastuse, soojuse, hoolivuse ja ühtsustundega väga paljudele “traditsioonilistele” vanematele silmad ette.. Ja no see väide, et kui lubame geidel kooselu registeeerida, siis varsti saavad nad abielluda ja pole see ka kaugel, et varsti lubatakse looma ja inimese vahelised suhted..see väide on lihtsalt nii rumal, et ma tavaliselt seda, kellegi suust kuuldes, ei viitsi enam üldse edasi diskuteeridagi geiõiguste teemadel.

    • 28. november 2015 at 10:29
      marimell

      just.. nagu keegi kuskil ütles, et varsti tuleb seadus, et 3-4-5 inimest saavad omavahel abielluda.. no milleks sellised, täiesti ajuvabad näited. loogiline ju, et loomaga keegi ei abiellu :D

    • 29. november 2015 at 23:12
      Banaan

      Miks on väide järgnevatest sammudest rumal. Kunagi arvati, et naised ei saa kunagi valimisõigust, mustanahalised ei saa kunagi vabaks, enne abielu ei tohi lapsi saada jne jne. Kunagi on sellised tänapäeval täiesti iseenesestmõistetavad asjad olnud tabud kogu ühiskonnas. Ja maailm friigistubki, mida rohkem tolereerida igasugu veidrusi, seda enam tuleb neid juurde. Jah, kui inimene tahab olla ja on erineva suunitlusega, siis olgu ja reguleerigugi oma suhted notaris igasugu varade jagamised jms, milleks on vaja riigi tasandil teha lobitööd sellistele inimestele, kes seda otseselt tegelt ei vaja. Ja on õigus ka neil, kes ütlevad, et pseudoprobleem, ongi, sellist asja poleks üldse pidanud ette võtmagi riigis, on palju põletavamaid küsimusi, kui see seadus ja sätted.

      • 1. detsember 2015 at 15:34
        Merilin

        su meelest ongi siis friigistumine ka see, et naised valivad ja mustanahalised ka inimesed on???

  • 27. november 2015 at 23:26
    Maria

    Kõike seda saab reguleerida ju ka notari juures, milleks siis teha veel miski vorm millestki.

    Edasiviivaks jõuks on vaid mehe-naise kooslus ning kui homod mind segama ei tule, siis elagu ja olgu. Kui kunagi ammu üks lesbi poleks mulle ligi ajanud, siis oleksin sallivam, aga jah….sry, minu jaoks on õige ainult naise-mehevaheline suhe. Kui naine-mees ei ole abielus, siis milleks neile kooseluseadus…varsti tuleb muidu ka “natuke koosolemise” seadus jne jne.

    Jah, tõepoolest!, sotse ma enam iialgi ei vali:), reformiga on ka ühelpool.

    • 1. detsember 2015 at 15:35
      Merilin

      notari juures saab regullida varasuhteid. lapsendamist ja üldse lastega seotud õigusi notari juures vormistada ei saa.

  • 28. november 2015 at 09:52
    P

    Mida mina hääletaksin? “Jah” Miks? Miks mitte?! kooseluseadus tekitab minus veidraid tundeid. Ühe poole pealt olen ma muidugi kahe käega poolt ja teise poole pealt lihtsalt segaduses, miks sellist asja ÜLDSE arutada? Kas kõigil ei peaks olema võrdsed õigused? Vähemalt selles asjas? Olen ka aru saanud, et tekitab paanikat, et siis on geipaarid samal tasemel mis heteropaarid, kus nad siis praegu on? Ma tean geipaare, mis toimivad paremini kui nii mõnigi heteropaar. Ja keda üldse kotib? Miks peaks keegi arvama, et tema suhe väärib ametlikuks tegemist ja kellegi teise oma ei vääri? Ja viimasel ajal veel need jutud et bi või gei on moe asi? Kui rumalat asja annab üldse välja mõelda? Ma olen lihtsalt kohati pettunud kallites kaasmaalastes. Püüan alati mõista erinevaid vaateid ja ei vannu, et minu omad on ainuõiged, aga kellelegi õiguste piiramine, sest pead ennast ülevaks lihtsalt pole õige. Ühtlasi, geiparaad pole pooltki nii labane või tülgastav kui neljapäev Hollykas.

  • 28. november 2015 at 12:36
    triinu

    Ma ei tea kus haiglas sind opiti aga Pärnus lastakse ka elukaaslane patsiendi ligi. Pole iial kuulnud et kellegil abielu tunnistust küsitud on:D

    Minu pärast olgu need omasooiharad ja tehku mis tahavad- aga kui nad saavad õiguse lapsendada siis on jama. Ma ei tahaks olla lapse nahas kes on eesti ühiskonnas kahe pedepoisi laps!

    • 28. november 2015 at 13:08
      marimell

      Kui mind oleks tavapalatisse viidud, siis oleks võinud mulle kes tahes külla tulla.. Intensiivis nii lihtne pole :)

  • 28. november 2015 at 16:51

    Praegu on Riigikogus arutelul kooseluseaduse rakendussätted. Kooseluseadus on juba ammu vastu võetud ja hakkab jaanuarist kehtima, seda ei võta enam keegi ära. Rakendussätted on selleks, et seadust täpsustada. Ilma rakendussätetet saab ka hakkama, sel juhul otsustab kohtunik, mida teha, kui keegi kedagi partnerlusseaduse alusel kellegi kohutusse kaebab.

    Aga seksist võib ju ikka rääkida, vähemalt saavad inimesed aru, millest jutt käib :D

  • 28. november 2015 at 18:25
    K.

    Miks ma olen vastu:
    See pole õige suruda seda inimestele täie jõuga peale. Sellepärast see viha tekitabki. Meie ühiskond ei ole valmis selle jaoks.
    Ja nagu ka näha on olnud, siis algul annad näpu, võetakse käsi( lapsendamine jne..) Kohe kindlasti olen sellele vastu ja see iba, mis meedias aetakse, ei mõjuta minu arvamust. Las nad olla oma ette, ei pea seda jama kisendama igal pool. Ma ei lähe ju tänavale kisama, et olen hetero.

    Eesti Vabariigi põhiseaduse § 27 kohaselt on meie riigil ja tema esindajail KOHUSTUS kaitsta perekonna institutsiooni kui rahva püsimise ja kasvamise ning ühiskonna alust. Seejuures põhineb perekond põhiseaduse mõtte kohaselt mehe ja naise ühendusel.
    Seetõttu peavad põhiseaduslikule korrale truudust vandunud Riigikogu liikmed kaitsma perekonna institutsiooni püüdluse eest see radikaalselt ümber defineerida.
    Kui kooseluseadusega tahetakse siiski edasi minna, tuleb see panna rahvahääletusele, sest tegu on ühiskonna aluste ümberdefineerimisega, milleks on voli vaid rahval.

    • 30. november 2015 at 14:12
      Agnes

      “The whole town is talking about it! It’s not right for a woman to read, soon she’s getting ideas and thinking…” Caston, Beauty and the Beast 1991 Enne seda kui naistele anti USA-s valimisõigus viskas üks härra seal sarnast nalja. Siis kui neegrid vabastati orjusest ütles ta, et mis järgmiseks, laseme naised valima või? Ühiskond ei olnud selleks ka valmis, aga see va valimisõigus on ühe demokraatliku riigi alustala. Ühiskond ei ole kunagi radikaalseteks muutusteks valmis ja ei saa kunagi olema.

      Mina ei saa aru inimestest, kelle tagumikku geide kooselu seadustamine, torgib. See on küll piinlik, sest mina ei tunne, et sellega minu põhiseaduslikke õigusi rikutaks. Ma nimelt ei viitsi teiste elu elada. Kuidas küll nii suur osa inimesi tunneb, et nende pere ja elu on ohtu seatud, mina aru ei saa. Elage oma elu, katsuge oma lastest inimesed kasvatada ja ärge arvustage täiskasvanud inimesi nende valikute pärast. Ja ärge tulge mingist traditsioonilisest perekonnast rääkima. Eesti traditsiooniliseks perekonnaks on kujunemas üksikema. Ahjaa…kunagi tuli sellised naised ka küladest välja ajada, sest nad olid ju lipakad jne.

  • 28. november 2015 at 19:44
    Maria

    Kas siis küsiti ukse peal kohe paberit või nii?
    Ma pole ka kuulnud, et oleks paberit ja abielutunnistust kuskil palutud.
    Intensiivi teinekord ei lasta kedagi ligi ja sellel on hoopis teised põhjused.

    Mul pole abielutunnistust kunagi kaasas ja …eks selleks võiks ju patsient, kui ta satub olema teadvusel, nt enne oppi, siis teha ju nimekirja, kes juurde saavad ja kes mitte.
    Selleks ei pea olema veel abielus ja vaevalt see kooseluseadus midagi ses osas muudaks.

    • 29. november 2015 at 09:19
      marimell

      Ei küsitud ilmselt, ja ma polnud ka väga teadvusel ja ei plaaninud ka “kooma” langeda, et kedagi ette teavitada. See pidi olema “paar tundi ja valmis”. Ma olin kolm päeva intensiivis..

  • 30. november 2015 at 08:39
    M.

    Ma olen siin mitmel korral sõna võtnud ja ma ei saa ikka aru! :D kas blogiautor siis seletaks või põhjendaks oma seisukohta kuidas see seadus siiski ka heterotele on? Kui meil on notarid ja võimalus abielluda? :) et tegelikult ju nagu ei olekski? Mis argumente sa kasutasid, et oma sõpru veenda? :D

    • 30. november 2015 at 12:09
      marimell

      ma ei pea kedagi milleski veenma ju :) point on selles, et üldkokkuvõttes see seadus pole ainult geidele.

      • 1. detsember 2015 at 15:37
        Merilin

        inglismaal tehti seadus ainult geidele. heterod kaebasid riigi kohtusse, et neid ahistatakse, miks pole neil sama seadusega samu õigusi? ja siis pidigi riik ikka sooneutraalne asjanduse valmis klopsima. ülejäänud euroopale toodi see hoiatuseks ja seetõttu üritab ka Eesti seda viga vältida, et ühele pisikesele grupile mingi oma seadus teha. tõenäoliselt jah ükski eesti hetero riiki seetõttu kohtusse ei kaebaks, aga liidus on see sooneutraalne nüüd lihtsalt soovituslik hea tava. vabaerakond aga tundub, et pole sellest asjast veel kuulnud :D

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0