Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Emad, mis teil viga on? Meelega tahate lapse ära tappa?

Viimasel ajal jalutamas käies näen iga päev mitut emmet kärutamas, vankril sall, tekike, rätik üle vankrikaare, et lapsele päike näkku ei paistaks. Iga kord tahaks juurde minna ja karjuda, kas sa oled idioot?!

Kas te kunagi katsute ka kui kuum teie laps on kui te ta sealt välja võtate? Kas te ise ei saa aru, et vankris on enivei piisavalt soe ja kui te selle veel kinni katate, on seal põrgukuumus? Tahtlikult tahate last tappa???

Postimehes on ilmunud kaks aastat tagasi lugu, kus kirjeldatakse kuidas temperatuur kärus tunniga muutub, kui ilma katteta on seal sooja 22kraadi, siis poole tunniga tõuseb kattega varjatud vankrikorvis kuumus 34kraadini ja tunniga juba üle 40kraadi. Te tahate head, aga tegelikult võite lapse tappa. Sest sellises kuumuses oleks teil endalgi halb olla, teiseks arvab imik, et on tagasi kõhus ja lakkab hingamast…

Vahemärkusena – ma ostsin need Brittoni beebimonitorid (link!), ja need näitavad mulle ka kärus olevat temperatuuri. Kui Hedon magab mul 15kraadise soojaga seal ainult särgi ja pükstega, isegi tekki pole peal, siis näitab monitor mulle 26kraadi. Milleks talle veel tekk? Et palavus ta üles ajaks?

Ja veel ühe vahemärkusena – käisime laupäeval turul, megasoe. Hedon oli särgi ja pükstega, isegi mütsi ei olnud (tean, see võiks päikesekaitseks olla, aga ta kisub selle ära, lihtsam on ilma hoida); tal oli tuju hea ja meel rõõmus, samas kui meie kõrval turul oli üks vene perekond, kelle lapsel oli PAKS jope seljas! Oleks see veel sulekas olnud, siis see veidigi reguleeriks ehk seda palavust, aga selline sünteetika, mis ilmselgelt grammigi õhku läbi ei lase… Päike lõõskas pähe, ja laps karjus. Ema ei saanud aru, mis tal viga on! Äkki tal on palav!!!

13238951_10205077931222514_6773845789684802309_n

Ma ei ole kunagi aru saanud sellest “pakkimisest”. Kui Hedon sündis, oli mul vankris lambanahk ja ta magas mul seal ka talvel nii, et seljas oli lühike body, sokid, õhuke kombekas peal ja müts. Iga kord kui ta sealt välja võtsin, oli ta mõnusalt soe. Polnud tal kuskilt otsast külm.

Terve selle talve, sõitis ta mul kärus ilma kinnasteta, ainult õhukese jopega, sest soojakott on lihtsalt nii soe. Milleks ma pean teda hautama?

Kui te kardate, et talle päike näkku paistab, või et külm näpistab nina ära siis…

a) ostke suure kaarega vanker. Näiteks on Emmaljungadel väga kinnine vankrikorvi osa ja jalutusosal on ka lai kaar, mis piirab päikese paistmist näkku; vaadake või minu oma – siin jääb see vahe nii pisikeseks ja kitsaks, et hea, et talle üldse õhku sinna läheb.

EJ (1)Ka Mamas & Papase Armadillo kergkäru valisin ma suure kaare tõttu. Nii ei pea Hedon kunagi seal all istudes silmi kissitama ja isegi lamavas asendis ei paista talle päike silma.

mamaspapas

b) ärge minge päikesega/pakasega välja

AGA ÄRGE KATKE SEDA KINNI!

Ja ärge tulge rääkima, et teil pole Emmaljunga jaoks raha või et see on rikkurite mingi kiiks. Korralik teiseringi Emmaljunga maksab NaguUues vähem kui uus poolakas Beebicenteris vms. Näiteks alles ma jagasin FBs NaguUue postitust, kus korralikud Emmaljunga komplektid (küll eelmise hooaja omad) maksid 150€ ainult. See on minu meelest igati normaalne summa ühe korraliku asja eest välja käia.

Hetkel saadaval vankrikorvi- ja käruosaga Emmaljunga NaguUuest 299€ (link! – töötab ilmselt ainult seni kuni ära ostetakse!)

naguuus

Ma mõtlesin ka enne rasedust, et vot, käru ja voodi peavad tutikad olema… Kui ma aga nägin, et saan jumala ilusa, puhta ja korraliku Emmaljunga poole odavamalt NaguUuest kui kus tahes poest, muutsin oma meelt. Ma ei suuda ära tänada, et see NaguUus mulle üldse ette jäi ja ma sinna sattusin. Tänks, Krete, et samal ajal rasedaks jäid, sealkandis töötasid ja et mulle sellest poest rääkisid.

Ausalt, ma lähen iga jumala kord nii närvi kui ma selliseid “linatatud” kärusid näen, et ma järgmine kord lähen ausalt rebin maha selle nartsu! Ühtpidi pole nagu minu asi ja tehke mis tahate, aga ma olen jumala kindel, et paljud emad ei tea, et see on ohtlik!

Kategooria:#beebiblogi
EELMINE
Nädalavahetus: üllatussünnipäev ja mõnus pühapäev maal
JÄRGMINE
Blogiauhinnad #7 kokkuvõte

72 Kommentaari

  • 23. mai 2016 at 09:00

    Kahe käega poolt:). Täpselt samu mõtteid olen mõelnud. Kui sa tahad oma last mullis kasvatada istu parem kodus. Isegi siis kui päike ei paista on need katted ees, nagu millejaoks???

  • 23. mai 2016 at 09:09
    Kuu

    Emmaljungadel on lisavarustuses korralik päiksevari, mille saab kinnitada vankri metallkarkassi külge ja suunata seda täpselt nii, et päike ei paistaks näkku. Samas on õhku, mida hingata. Soovitan!

    • 25. mai 2016 at 20:01
      K

      On küll jah aga süsimust!! mitu suve kogemust ja ma ostsin lõpuks ka katte, valge ja sellise, mille saab raami külge kinnitada, õhk all liigub.Aga +20 Kraadiga suvel katab täielikult vankrit aind ajukääbik.

  • 23. mai 2016 at 09:10
    helen

    Need vankrikookoni katted on ka minu meelest vahel nii jõhkrad, et täiesti arusaamatu miks neid suvel vaja toppida. Tõmmake pealt ära ja las laps hingab. Minu jaoks polnud probleemi ka vankrit vahepeal teistpidi enda järel tõmmata, kui päike väga sisse paistis. Eile soojal päeval mänguväljakul nägin ka, kuidas üks oma imikut vankrist välja pakkis- kõigepealt kookonilt paks kate maha, siis mingi tekk ja veel sall ka, lapsel pikad soojad riided seljas.. muidugi karjus seal vankris. Siis vanemad kussutavad ja küsivad lapsekene mis viga on..mis sa nutad jne.

  • 23. mai 2016 at 09:15
    Kats

    Jaa, mul on täpselt sama mõte, et läheks kisuks selle salli sealt vankrikaare eest ära. Hullemal juhul on seal ees veel paks fliistekk, no juudas küll, kas vanemad ise tahaksid kuumaga kinnises telgis istuda?

    Mul endal on Hartani vanker, millel on parajalt suur kaar ning lisaks on veel üleviidav sang, nii et saan sekundiga teha nii, et päike näkku ei paistaks.

  • 23. mai 2016 at 09:20
    Kaia

    Endal lapsi pole aga sellegipoolest vaatasin ise just hiljaaegu samamoodi viltu. Mis veel kesksuvel saama hakkab?

    Isegi on meediast läbi käinud sellised õnntusjuhtumid ja minumeelest sellest ennegi artikleid kirjutatud.

  • 23. mai 2016 at 09:27
    E.

    Kahe käega poolt! Ammu ju juba räägitakse, et pane laps riidesse pmst nii nagu sa ka enda paneks. Kui ise oled t-särgi ja lühikeste pükste vms, miks siis laps peaks olema pikkade riiete, jope ja mütsi sisse hauduma pandud.

  • 23. mai 2016 at 09:28
    Jane

    Võib ka ju üleviidava sangaga vankerkäru olla…siis ei peagi raha raiskama nii palju

  • 23. mai 2016 at 09:32
    Gerlin

    Ma jumaldan seda monitori komplekti!!
    Just meeldib see termomeetri lisa. :)
    Mind vaadatakse alatasa veidralt, sest mul lapsed ei ole ära pakitud. :D

  • 23. mai 2016 at 09:40
    kerly

    Nõus! Ja pealegi kui ei ole suure kaarega käru siis nt prismas on müügil sellised nagu vihmavarjud mida saab kinnitada kergkäru külge ja suunata seda päikese ette. See rätikuga katmine on lihtsalt nii jube.
    Saksamaal elades nägin et see rätikuga katmine nii levinud et kui mina oma 3 kuusega 30 kraadise kuumaga väljas olin ja tal olid vaid mähkmed jalas ja ei mingit katet ees siis saksa emmed olid sellise näoga et kohe kohe kutsuvad mulle lastekaitse :D

  • 23. mai 2016 at 09:46

    Mul ka jumala kahju vaadata lastel paks müts peas, sallkaelas ja paks vest seljas, kui mu enda poeg oli linaste pükstega, t-särk seljas ja kaabu peas. Preili oli õhukeste sukkpükste ja pika kaiste kleidiga, ka muts peas, aga suvine. Aga jah, mina panen ka mingi lisa asja,et päikest näkku ei paistaks, aga ainult nii, et nägu varjus on, mitte täiesti üle.

  • 23. mai 2016 at 09:52
    Andra

    Mul pojake ilusamate ilmadega laseb pmts maal paljalt juba ringi natuke aega. Pole siiani haige olnud :) sulistab oma vannis päikesekäes ja pole häda midagi, vankril on samamoodi suur kaar, mis ilusti varjab päikese. Sisse pakkida sellise ilmaga ma teda ei suudakski, arvestan enamvähem enda järgi. Kui ikka liiga palav on siis panen ta ka vastavalt riidesse. Ning kui kõhekam ss soojemalt. Ja see rätiku ja mille iganes ette panemine on lauslollus ikka.

    • 23. mai 2016 at 12:02
      marimell

      Ma panen alati endale rohkem riideid selga kui lapsele, eriti kui ta kärus on. Sest tal on turvatsoon ümber, ei tuult, ei tuisku. Mul ju väljas palju külmem kui temal. Õue jalutama minnes jah, panen ikka jope selga ja mütsi pähe :)

  • 23. mai 2016 at 09:57
    Pille

    Kaubanduskeskustes on väga tihti näha, kuidas emad šoppavad, imikud kärus röögivad. Selle asemel, et titel talvekombekas ja -müts seljast ära võtta, kiigutatakse käru aina suurema hooga ja ilmselt ollakse siiras hämmingus, et laps poeskäiku ei talu. Selliste inimeste kohta ei oska ka mitte midagi muud kui IDIOOT öelda.

  • 23. mai 2016 at 10:33
    Kätzik

    Meil on Roan Emma vanker (suurte velgedega – mees ütles, et peaasi, et suured veljed on all) :D juulikuus sündivale lapsele, hinnaklassi poolest ka soodne ja saime kogu komplekti 436 euroga – komplekti kuulus: vankri kookon, suve-jalutuskäru, soojakott, beebitarvete kott (ainult sääse-vihmakaitse kile vms. peab juurde ostma). Sest sellel on piisavalt suurem sirm, mille saab päikese või tuule kaitseks ette tõmmata ning kui seda ei ole tarvis, siis vankri seina sisse niiöelda lukuga ära peita. Sest tõesti ma ei saa aru emadest kui ka isadest, kes kasutavad tekikesi ja sallikesi kuuma ilmaga. Nägin ise siin üks päev, et vankrile oli lausa paksem tekk peale pandud ja laps oli seal sees ja väljas oli mingi 20 kraadi sooja. Aga mis teha mõistus pole oma teha.

  • 23. mai 2016 at 10:43
    Liiisi

    Mis krdi tutikas. Vankrit tuleb vaadata ka selle järgi, et raam oleks tugev ja läbi lume kannataks sõita-rattad korralikud, õhkrehvid ja keeravad(ei pea 360• olema). Suht piinlikult valus on vaadata neid uhkeid kärusid ja mammasid kes vankrit keerates peavad esirattad õhku tõstma ja ise silmad punnis puhkides edasi liiguvad. Ja milleks see emmaljunga ülistus? Mina pole paremat vankrit kui I’coo näinudki

    • 23. mai 2016 at 11:47
      Kuu

      Olemas nii Emmaljunga kui I’coo kogemus. Esimene on lihtsalt nii palju parem, et ei teki üldse küsimustki, miks Marimell seda soovitada julgeb.

    • 23. mai 2016 at 15:45
      K.

      Nii nagu Sinu jaoks on imelik, et ma oma EJ vankri esimesi rattaid tõstma pean, on minu jaoks “valus” vaadata talvel lumes ukerdavaid emasid, kes oma pisikeste ja pöörlevate (isegi kui on lukustatavad) ratastega vankriga kärutada proovivad. Pealegi, mis ringrajal Sa jalutad,et koguaeg pöörama pead?? Kokkuvõtteks – mis ühe jaoks imelik ja kummaline, teise jaoks normaalne.

      • 24. mai 2016 at 10:02
        Ka.

        +1

    • 24. mai 2016 at 10:04
      Laura

      See on juba maitseasi kes tahab pöörlevate rataste ja kes tavalistega. Mõlemal on omad plussid ja miinused. Mina ostsin endale Milli way komplekti ja ainuke miinus on vankrikaar. Selllel oli küll ka päikesevari kaasas, aga see murdus ära…

  • 23. mai 2016 at 10:59
    Mumm

    Tore, et sa seda kõike tead ja nõnda tark oled aga selle “nartsu” mahakiskumine vaevalt sinust kõige normaalsema inimese mulje jätab. Kõik ei saagi kõike teada, vanaemad/emad on ikka selle käitumise põhisoodustajad ja vanasti ju tehti nii. Mõistlik jutuajamine kärutava emaga ehk jätaks sinust veidi parema mulje. Riietatakse tõesti lapsi liiga paksult aga eks iga laps on ka selle kohapealt isemoodi , minu lapsel oleks talvel ikka päris külm olnud kui oleksin ta samamoodi riietanud kui sa oma last. Pluss oleneb ka vankrist/kärust, minu omal on nt lisa avad mida tavaliselt lahti hoian , sellised nahksed vankrid pole mulle kunagi meeldinud, eriti veel mustad. Must neelab päikest ja ega see materjal ka kõige hingavam pole. Mina jällegi ehk näen su palja peaga last ja võiksin ka ju veidi õpetusi jagada . Milline laps üldse tahab mütsi kanda ? Järjekindlalt ikka millegipärast topitakse seda.

    • 23. mai 2016 at 11:54
      Kuu

      Mõned ei saa vist aru, et see vankriava kinni toppimine riidega võib osutuda juba eluohtlikuks. Mu meelest normaalne, hooliv kaaskodanik peabki reageerima. See on veidi samasse kategooriasse, kui need vanemad, kes oma lapsed suletud uste ja akendega autodesse jätavad ja korraks (loe: 15-30 min) poodi lähevad. Sellised asjad võivad ja ongi väga kurvalt lõppenud. Kahjuks kõigile ei piisa selgitamisest; mu meelest iga kevad on artiklid-videod sellest, et lapsi ei saa autosse jätta. Soomes näiteks kutsutakse kohe lastekaitse ja politsei välja, kui laps üksi autos on. Kaaskodanikud hoolivad ja reageerivad. Ennast ajab ka marru see lapse lämmatamine seitsme vamnuse sees ja veel vankriava ka kinnitopituna. Teadupärast kerge külmatunne pole ohtlik, aga ülekuumenemine võib väikestel lastel väga kiiresti tekkida ja siis on tagajärjed saatuslikud. Vähem on rohkem!

    • 23. mai 2016 at 13:00
      XX

      Vanaemad/emad jäta küll mängust välja, polnud seda kommet nõukaajal ja polnud ka 10 aastat tagasi veel kui ma oma last kärutasin. Küll aga sattusin siis suvel kuuks ajaks Soome elama ja ei jõudnud ära imestada, miks eranditult kõigil vankritel on ava ette pesulõksudega valge lina/rätik kinnitatud. Minu laps oli ainus, kelle käru ilma oli. Nüüd on see väljamaa komme ilmselt ka siia jõudnud.
      Müts on hoopis teine teema, see on päikse eest kaitsmisel hädavajalik. Kannan ise suvel ja kannab mu nüüdseks 10-aastane täiesti vabatahtlikult, titel ei pea mütsi olema kui ta varjus on. Mina olen üsna mitut last kohanud, kel midagi mütsi vastu pole.

    • 23. mai 2016 at 22:31
      Kristina

      Ning on ka mütse, mis väga hästi õhku läbi laseb, kuid on paeltega, et ei kisu peast, kuid kõrvad kinni ja päike ei paista ka lagipähe.

  • 23. mai 2016 at 11:16
    Gzz

    Nõus. Lisaks vankrite kiletamine… ok, suvel lauspäikesega pole seda tõesti näinud, kuid mõned emmed on küll sellised kes pmst aastaringselt topivad vihmakile ka vankrile peale, et jumala eest lapseke tuult/külma ei saaks. Siis muidugi 150 kihti riideid+kombed+tekid…krt eks proovige ise lapse asemel sellises kasvuhoones haududa.

    • 23. mai 2016 at 15:21
      Nell

      Ühinen, see kiletamine on riideka katmisest ikka mitu kraadi hullem tegu. Kangas mingil määral veel hingab ja laseb õhku läbi aga kilekate…. Võehh. Ma tegelikult ei saa väga üldse aru miks seda vihmakilet vaja läheb, vanker on ise ju niikuinii vetthülgav ja vihm läbi kanga sisse tilkuma ei hakka… Hakka või uskuma väidet, et kile panevad vankrile emmed, kes kardavad, et kangas pleegib muidu ära ja siis ei saa vankri eest järelturul piisavalt head hinda.

  • 23. mai 2016 at 11:35
    Hehe

    Nõus sinuga, kuigi mäletan, et enda lapsele panin ka heegeldatud tekikese kärule, kui päike peale lõõskas :D õigustasingi sellega, et on heegeldatud ehk siis auguline :P Eile nägin umbes aastast last, kellel oli seljas talvekombe, mitte õhuke kevad-sügis, vaid ikka konkreetselt puhvis vatiiniga kombe- see võttis küll sõnatuks. Isa ise oli lühikeste pükste ja T-särgiga :D

  • 23. mai 2016 at 11:36
    Ets

    Järgmine kord kui ma sind kusagil avalikus kohas või restoranis näen jooksen sulle ligi ja haaran sul võileiva käest! Ei ole vaja sul nii palju süüa! Suvi on nurga taga ja on viimane aeg end liigutada! Ma lähen jumala närvi!

    Seega, ära kujuta omale asju ette paksmagu ja tegele oma asjadega mitte ära topi oma nina teise vanemate lastevankritesse!

    • 23. mai 2016 at 12:00
      marimell

      Tead, mul nendest lollidest emadest ongi suht suva, lastest on lihtsalt kahju, et nad piinlema peavad. Ja võileiva võid ka ära võtta, äkki sul nälg näpistab, pole probleemi.

    • 23. mai 2016 at 14:34
      Aveli

      Haha, see ei jäta sinust eriti normaalset muljet:D Marimelli võileiva söömine ei pane kellegi elu ka ohtu..

  • 23. mai 2016 at 12:49
    M.

    See väike kutt sinise jopega matchib ju oma ema outfitiga :D kui ema ta jope ära võtaks poleks pooltki nii ägedad ju :D
    Mina olen nt hoidnud maal küll spetsiaalset putukavõrku ees vankril ja turvahällil :) ja ei leia, et olen sellega oma lapse elu meelega ohtu seadnud. Aga jutt käib siiski spetsiaalsest õhuaugukestega võrgust eks. Need paksud tekid ja rätikud on teine teema! Igatahes jään uut postitust ootama kuidas läksid noore emaga kaklema kui üritasid ta vankri pealt rätiku ära tirida :D

    • 23. mai 2016 at 12:54
      marimell

      No võrk on üks asi, teine asi on mingi tekk/sall vms, mis summutab õhu liikumist.

      • 24. mai 2016 at 13:38
        Mai

        Kasutan ka ainult putukavõrku,kuid olen ka siis saanud tugevat kriitikat – lapsel saunapäev? , vaene laps,mis te küll mõtlete! jne. Lisan,et laps asus käruga puu all viludas,riietus napp ja üle käru siis auguline hele õhuke putukavõrk. Tekke- katteid ma ei poolda,kuid tookord ajas harja punaseks küll,kui mull tehti kambaga selgeks,kui ohtlikku olukorda sean lapse ka putukavõrguga. Haige värk

  • 23. mai 2016 at 13:09
    K

    Kuulge, miks te siis ei lähe ja informeeri neid emasi kui näete kinnikaetud kärusi ja teate kui ohtlik see beebidele olla võib? Osad emad nähtavasti ei teagi. Kui teaks, ehk ka enam ei kataks käru kinni? On see käru vihaselt jõllitamine ja lapse pärast ängistuse tundmine siis mingi lahendus? Astuge siis juurde ja paluge sõbralikult olla ettevaatlik, sest kinnikaetud kärus tekib saunaefekt, mis on beebile ohtlik ja bla bla ja vsjoo. Ja astuge minema. Ja ei pea keegi ennast halvasti tundma, ega ema teile aru andma või end õigustama ja samas on ta info vastu võtnud.

  • 23. mai 2016 at 13:51
    Kät

    Mulle on kodulinnas silma jäänud 1 emme, kel vankriava ette topitud paks villane tekk ja nii palju kui ma kuulnud olen, siis see lapseke ainult röögib vahetpidamata. Pole ej ainus sirmiga vanker-xlander, milli way, roan bass jms on nüüd juba pikendav päikesesirm, mis muudab jalutamise mugavaks. Mul hetkel vankri valimine pooleli ja kuna suvebeebi, siis pean just päikesekaitset oluliseks faktoriks..

  • 23. mai 2016 at 15:15
    Laura

    Kusjuures olen tähele pannud ka seda, et need suuremat tekitajad/linatajad/lapse kuumutajad on just rikkamat sorti lapsevanemad, kellel endal seljas igasugu firmamärgid ja kärugi on tutikas ning ilmselgelt roppkallis. No miks ei võiks siis nad investeerida ühte korralikku kärusse, kui juba suure summa käru peale magama on pannud, ei pea ju ostma kallist käru väheste lisavõimalustega (ala ettetõmmatav/pikk kaarvari jne) :D

  • 23. mai 2016 at 16:08
    Kk

    Minul oli plika suve laps. Alati sain vanematelt inimestelt,et oh päike paistab lapsele näkku ja jalgadele või kuhu iganes pangu ma ikka tekk ette. Tekki ei pannud aga kasutasin aluskardinat(? No see valge võrgust, mis tavalise kardina alla käib ja mida päevaks eest ei võta). Oli olemas koheselt putukavõrk kui kaitse päikese eest.

    • 25. mai 2016 at 16:12
      erkki

      Vanasti anti konjakit ka lastele kui liiga palju karjusid, aga ma ei näe tänapäeval kedagi oma lapsi jootmas.
      Ilmselt seepärast karjusid, et selle aja mugavused olid taskukohaste vahenditega tehtud, aga vägagi ebamugavad, alates mähkmetest ja lõpetades tekiga kaetud vankritega.

  • 23. mai 2016 at 16:35
    kiletaja

    Noh, mul on käru sirmiosal sageli kile peal ja hetkel päikesega on seal valge linane riie pesulõksudega, mis osaliselt vähendab kaareava. Käru on Hartan, aga no ei ole see päikesesirm nii pikk, et aitaks peegelduste jne vastu. Hästi õrna unega laps on. Beebina polnud viga, siis oli ta “sügavamalt” oma kookonis, aga nüüd on keerulisem see värk.
    Kilet kasutan tõesti tuule tõkestamiseks (elan suhteliselt põllu peal). Kuna laps on juba päris suur, siis pole ta enam kookonis, mis pidas nagu paremini tuult. Kile ei ole tavaliselt üle kogu vankri, vaid on “poolikult”. Kui vihma ladistab, siis topin küll tervele kärule kile peale, sest vettinud riiet on päris keeruline pärast kuivatada ning hallituses pole ilmselt ka lapsel kõige tervislikum magada.
    Riietest riietan last soojemalt kui ennast. Seega pesueht ülepakkija. AGA. Tal on isa moodi ainevahetus ja tundub, et ka termoregulatsioon. Tegemist on kaalutabeli viimase kaare peal kõõlujaga, kellel on päris kergesti külm. Ujumisbasseinis on tal külm, õues hakkab üsna kergesti külm, magades ta ei liiguta eriti ning hakkab taaskord külm. Mina olen mitmeid kordi oma “liiga äratopitud” kärust võtnud välja tegelase, kellel on ilmselgelt külm! Nüüd ma kannan põhimõtteliselt kuhugi minnes kogu aeg ekstrariideid kaasas, et saaks juurde panna. Suhteliselt sageli olen ma üllatunud, KUIDAS tal saab külm olla. Aga on. Kõige selle riietamise juures ja käru (mittetäieliku) kinnikatmise juures on laps elus ning enamasti terve. Haigestumised on väga otseses seoses olnud hammaste tulekuga.

    • 24. mai 2016 at 20:23
      Rs

      Tead, valus oli lugeda. Lapse kehasoojust saad mööta ju ktsudes kaela, kui see on soe siis ok. Käekesed ja jalakesed vöivad olla jahedadrs

      • 1. juuni 2016 at 17:16
        kiletaja

        Olen kursis, et käed-jalad võivad olla jahedad. Tal on need korduvalt olnud täiesti KÜLMAD ning samal ajal on kraevahe sulaselgelt jahe. Ja pärast läheb toas tükk aega, et lapsel uuesti soe hakkaks. Toas on enamasti paljaste varvastega, aga minust rohkem riideid on tal reeglina ikka seljas. Hetkel magab küll õues absoluutselt ilma millegita, tal issi sai ka lõpuks lühkarid selga-jalga :)

    • 28. mai 2016 at 13:36

      Hartanil on ikka päris pikk kaarvari. Või ei oska sa seda ette tõmmata?

      • 1. juuni 2016 at 17:17
        kiletaja

        Ju ma siis ei oska ette tõmmata… Enda arvates on see küll maksimumi peal.

  • 23. mai 2016 at 16:36
    Stef

    Imik arvab,et on tagasi kôhus ja lakkab hingamast? Kustkohast tuleb selline jutt Kui lapsel tekib kuumusest hingamisraskused ei tähenda see,et ta arvab,et on tagasi ema kõhus.

    • 23. mai 2016 at 20:44
      marimell

      See lause pärineb sellest Postimehe artiklist!

  • 23. mai 2016 at 16:58
    Kk

    Eelmine suvi sattusin Viimsis mitu korda mööda sõitma naisest lapsevankriga, kes oli tõmmanud vihmakile vankrile peale. Täiesti müstika. Ja kurb.
    Kahjuks keset liiklust ei saa seisma ka jääda, et uurida, mida ta seal vankris praeb. Loodetavasti mitte oma beebit.

  • 23. mai 2016 at 18:17
    Eve

    Ma ei pane üldse seda paksu vankrikatet sooja ilmaga peale, laps rõõmsalt pikutab oma õhukese tekiga ja lipneb ka mingi sallike seal üleval kaare küljes – alla jääb ilusti õhuruumi, aga päike ja liiga hele valgus ei sega magamist.

  • 23. mai 2016 at 19:36
    Janika

    Mina ei kasuta isegi seda vankrikatet (ok, 20°C külmaga või vihmaga olen kasutanud), rääkimata igasugustest vihmakiledest jms jamast. Kui tahan lapsele sauna teha, siis viingi ta sauna. Mis mõttega ma lapse üldse jalutama viin, kui ta värsket õhku ei saagi :D mänguväljakul ikka saan vahel imalikke pilke, kui ilusa päiksepaistelise ilmaga mu aastane poiss on lühikeste varrukatega särgis ja õhukesed püksid jalas.. Mõni laps villase mütsi ja paksu kombekaga.

  • 23. mai 2016 at 19:36
    Gail

    No nii õige jutt.
    Mäletan kui minu laps oli ligi aastane ja sõbrannal alles sündis.
    Oli juuli lõpp ja tõesti põrgukuumus (ligi +30).
    Minu laps oli lahtises kärus ja vaid õhuke maika seljas. Sõbranna siis tuli oma tumehalli vankriga ning lapsel pikkade käistega riided ning vankris veel mingid tekikesed ja kõik see veel oli kaetud vankrikattega (laps paistis vaid pisikesest pilust). Mõtlesin tõsimeeli, et see laps saab kuumarabanduse seal. Mainisin kah, aga vaidles veel mulle vastu.

  • 24. mai 2016 at 16:10
    Laura

    Kahju, et siia pilte ei saa postitada, Rotermannis seisid kaks ema kõrvuti just, mõlemal lapsed vanrisse topitud vammuste vahele ja rätikud ümber ava mässitud, et jumala eest “päike” lapsele peale ei paistaks. Kohutav!

  • 24. mai 2016 at 20:46
    Mina

    Ja siis on veel sellised lapsevanemad, kes ise on tutimütsi, kinnaste ja sooja jopega, kuna ilm on vastav eksole. Ja laps vankris enamvähem suvele vastavalt. :D

  • 24. mai 2016 at 21:17
    Kärt

    Mina san 30 euriga vankri kus käib kaar nii ette kui vaja ja siis tagant saab natuke kasvõi üles sikutada, et sealt õhku sisse. Meie pere ka hilpharakas, lapselt suisa peaaegu paljalt õues juba. Kurb vaadata neid kinni topitud lapsi.

    Igatahes ma ka kahekäega poolt, pigem paljamalt ja jahe kui et ülekuumenemine, higistamine ja vot see palju ohtlikum.

  • 25. mai 2016 at 10:36
    huvitav

    tüüpiline närvihaige kraaksuja (( Vaevalt et, autor sellele emale midagi ütles, mis oleks kas või natuke mõistlik tegu. Tõenäoliselt ta muidugi ei sekkunud ( a la pole minu asi) ja siis juba hiljem kruttis end niivõrd üles, et tegi lausa sellise postituse. Sisuga nõustun täielikult, kuid selline inimtüüp on lihtsalt ebameeldiv (((

  • 25. mai 2016 at 12:55
    Liis

    Ma ükspäev nägin autoga sõites, kuidas üks ema oli pannud fliisteki ja oma JOPE lapsele päikse varjamiseks . Mõtlesin, et vaene laps.

  • 25. mai 2016 at 14:17
    Kätu

    Mäletan, et märtsikuus oli üks jube tuuline ilm. Käisin Ülemistes. Vanemad tegid auto juures suitsu ja laps ca 2a istus vankris õhukeste riietega ja ilma mütsita. Ma saan aru, et autost tuli ja kohe lähevad keskusesse, aga tee sinnani oli 200m vähemalt. Ei oleks mul kiire olnud maakonna bussile oleksin näkku karjunud tollele emale ja isale! Ja siis on see, et kuidas nõnda haigeks jääd jne. Krt, jälgige ilma ja jälgige kuidas last riidesse panete. Mul endal pea 2a laps ja isegi kevad tuultega (olgugi, et päike on väljas ja soe) on mu laps kindlalt riides. Teadagi need tuuled, mis kevadel on.

    • 25. mai 2016 at 14:19
      marimell

      Kevadtuulega võiks mütsi peas hoida, thats it. Mingit megapakkimist ma küll ette ei kujuta. Hedon mul terve talve ja kevade ühe õhukese jopega läbi ajanud poeskäigud ja kergemad kärutamised. Kelgutama minnes sai ikka sisse pakitud. Püksid, kindad, mütsid, kombekas jne. Aga ma arvan, et mida vähem pakkida, seda karastatum laps on ja esimese kevadtuulega haigeks ei jää.

  • 25. mai 2016 at 14:48
    Maria

    Kus viga näed laita seal mine ja aita.
    Miks antud turupeal sa ei läinud ja õelnud sellele vene perele? Aga nüüd seljataga oled kõva kritiseerima? Väga, väga ebaküps käitumine, kurb kohe.

    • 26. mai 2016 at 12:13
      huvitav

      täpselt!

  • 25. mai 2016 at 15:03
    Pille

    Ma tegelikult ei viitsinud kogu postitust läbi lugeda, sest postitus algas juba kahtlaselt .. loomulikult ei kiida ma heaks sellist teguviisi, see tõesti on kurb vaatepilt. Aga ei saa ma aru miks Sa siis sel ajal ei lähe ja ütle seda? Kuskil fb kommentaaris ka vastasid, et imelik vms. Kas siin siis enam kisada ei ole imelik? Väljas inimesi pildistada salaja pole imelik? Muidu on küll kõik kõvad maailmaparandajad, aga nüüd sellist asja ei saa otse öeldud vaid siia pilte riputades? Oled julge arvuti taga kirjutama, ole julge ka vea korral suu lahti tegema!

    • 25. mai 2016 at 15:05
      Pille

      PS! Ma ei tunne neid inimesi ja olen täiesti vastane nendele kaltusele mis vankritele peale topitakse. Lihtsalt häirib väga lähenemine asjale.

  • 25. mai 2016 at 15:13
    Kadri

    Kui mu laps veel vankris oli, sellest on juba ligemale 6,5 aastat möödas, siis maksimaalselt katsin vankri sääsevõrguga, et putukad teda ei segaks. Lisaks ei osanud ta mul väiksena selja peal uinuda ning kui siis pargis juhtusid vene keelt kõnelevad mammid nägema, et mu laps magab kõhuli, pea ühele küljele pööratud, siis tõusis kohutav kisa, sest nende meelest lämmatavat ma sedasi oma last. Otse loomulikult olid nad ka nii targad, et teadsid, kuidas mu lapsel on soe või külm… Tollel suvel kui mu laps alla aastane oli, olid ilmad väga soojad (25…30 kraadi kuskil) ja laps oli kergkärus maika ning mähkme väel, et natukenegi lahedam oleks olla, selja alla oli pandud õhuke rätik ja kui magama jäi, siis panin teise õhukese heleda sitsirätiku päikesekaitseks nii, et see oli ülalt ja alt kinni, kuid küljed lahti – mutikeste arvates ma külmetasin sedasi oma last. Ei tea, laps on siiani väga terve olnud, sellel õppeaastal on tal kokku 6 puudutud tundi, neist kolmel käis ta viktoriinidel oma klassi esindamas ja kolm seetõttu, et sõitsime reisile…

    Paljude arvates käib ta riides nagu hilpharakas, aga tervis räägib midagi muud :D

  • 25. mai 2016 at 16:17
    Kamps

    Äkki oled mõistlik ja lähed ise juurde ja ytled jumal küll. Miks pilte saata kui saad seal samas öelda jalutavale emmele viisakalt.

    • 25. mai 2016 at 18:20
      Ka ema

      Nõus

  • 25. mai 2016 at 18:19
    Ka ema

    Pole enda last iialgi pakkinud ja ei tundnud ennast puudutatuna aga siiski loo enda kohta küll öelda…
    Et kust kohast võtad sa selle õiguse ja julguse sõimata noori ja vahel ka teadmatud vanemaid idiootideks?
    “Saatke pilt, panen üles”, .” Oi kus tahaks öelda”.
    Selline üleskutse paneb mõtlema, et tegmist ei ole mitte lihtsalt inimeste teadvustamise blogiga vaid järjkordse “vat ma panen nüüd ära, saan feimi” blogiga.
    Sinnamaani, kuni jõudsin selle nö üleskutseni olin enamvähem kõigega nõus. Aga selle üleskutse järel tekkis endal tahtmine öelda, või karjuda et sa oled ise napakas.
    Mingisugune inimlik viisakus võiks teiste vastu ikka olla. Rääkimata sellest, et EV kehtivad teatud seadused võõra inimese loata piltide postitamisest jne.
    Järgmine kord võta ennast ja enda ego kokku ja pöördu viisakalt selle nö pahategija poole ja räägi temaga. Mitte ära tule kõiki halbades vanemateks ja idiootideks tembedama.
    Ma ei taha uskuda et sa oled maailmas see üks ja ainuke inimene, kes on ilmeksimatu ja kohe teabki kuidas asjad käivad.
    Vahel piisab sellest, et manad näole naeratuse ja juhid noore emme tähelepanu sellele mida sa tead, aga tema veel teada ei pruugi.
    Me ei sünni emadeks ja nende teadmistega. Ma olen 7 aastase lapse ema, aga õpin ikka koos temaga iga päev asju juurde..
    Paluks natukene inimlikkust.

  • 25. mai 2016 at 18:45
    Kristi

    Minu laps oli suvebeebi ja tema sündimise ajal ja paar nädalat oli stabiilselt 35 kraadi. Seal sees on ilma kattetagi suhteliselt seisev õhk kui tuul otse sisse ei puhu. Tõeliselt palav on seal sees.

  • 25. mai 2016 at 23:22

    Mainiks veel ära, et kui piiga mul eelmine aasta juulis sündis siis oli ta palavatel ilmadel mähkme väel kookonis. Tekk oli ka vajadusel kaasas, aga tal oli endiselt palav

  • 26. mai 2016 at 15:22
    Kahema

    Jutt võib ju õige olla aga väljendus viis kohutav. Sellise artikliga kyll midagi edasi ei anna positiivset. Vabandust aga halb oli lugeda.

  • 26. mai 2016 at 15:45

    Ma just ükspäev küsisin oma mehe käest, et kas ma olen imelik, et oma last +25 kraadise ilmaga talvejopesse ei topi! :D
    Jumala tihti näen lapsi, kes on suviste ilmadega talvejopega ja siis minu laps on kontrastiks seal kõrval suvises outfitis! :D

    • 4. juuni 2016 at 13:15

      Sama siin :D

  • 27. mai 2016 at 12:18
    Mari

    Òige jutt… aga, lased lapsele pàikese otse lagipàhe paista sellepàrast, et SINUL on nii lihtsam… tegelt?
    On olemas ka paeltega òhukesi mytse, vòi istu kodus nagu soovitasid!

    • 27. mai 2016 at 13:05
      marimell

      No ma ei olegi temaga lauspäikese käes või leian alternatiive :)

  • 1. juuni 2016 at 17:27
    kiletaja

    Need, kes last ei riieta, neil on lapsed terved. Hmm, aga minu laps on ka terve :) Kuigi ma teda riietan :P Mitteriietavad emmed saavad aru, et teiste lapsel ja enda lapsel on PALAV, aga minule kirjutatakse soovitus, et lapse käed-jalad võivad jahedad olla, et katsu kukalt. Uskuge mind, ma saan aru, et mu lapsel on külm. Nagu teie saate aru, et teie lapsel on palav :) Suvel lauspäikesega on minu lapsel seljas puuvillane PIKKADE varrukatega pluus ja puuvillased PIKAD retuusid ja müts kohe päris kindlasti peas. Mähkmes ma teada ei hauta. Tervet talupojamõistust soovitaks nii päikese eest kaitsmisel kui külma ja tuule eest kaitsmisel. Ilmselt saan teada nii ehk naa, et tervet mõistust mul ei ole :D

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0