Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Klient on kuningas kui ta kuningana käitub!

Mul on viimasel ajal olnud kaks juhtumit, ma ei ole vist neist bloginud, küll aga olen kirjutanud nendest oma Facebooki seinal ja mõlemal juhul on kirjutanud mulle siis antud kohtade „esindajad“ – õigemini endised töötajad, kes oma nime avalikustada ei luba, aga kes räägivad ulmelistest reeglitest.

Boost mahlabaar – topelmarjasmuuti kahe mustikaga

Väljavõte minu FB seinalt: Läksin mina elus umbes teist korda Boostibaari, ja tellisin mingi marjasmuuti või ma ei tea, mis asju nad seal müüvad. “Päikseline” teenindaja küsis, kas sooviksin topelt marjadega. Ütlesin, et hea küll. Aga, et neid marju ikka oleks. “Muidugi, topelt marjad on!” Maksin siis selle eest viieka ja hakkasin vaatama, mis ta kokku vaaritab. Ta pani sinna KAKS mustikat ja peotäie vaarikaid-maasikaid! Wtf! Kahemustikasmuuti! Never again!

Sellest on nüüd omajagu aega mööda läinud, aga kirjutas mulle mõni aeg tagasi postkasti üks neiu…

Lugesin, et käisid boostibaaris ja lihtsalt mainin paari väikest nippi seal käimise juures, kuna olen endine töötaja. Igas joogis on põhikoguses vaid paar igast marjast. Mango smuutis on ka kolm kuubikut mangot ~15gr. Lisandid on kallid, aga nende kogused on seda hinda väärt ja muudavad joogi maitset tunduvalt (eriti marja smuutides). Keegi oli kommenteerinud, et kaua aega läheb. Jook peab valmima nelja minutiga peale makse läbi minemist. Peale seda on kliendil õigus esitada kaebus ja peale kümne minuti möödumist saada kupong tasuta joogile! Ja teenindajal on kohustus see anda! See “päikseline” teenindaja – ta on omamoodi ja ma ei tea miks ma teda kaitsen aga vabandan tema eest. Ega ta ei ole õppinud sellest, kuid lahti ka ei lasta, sest pikajaliste töötajatega on sel firmal väga suured probleemid. Tema sõnul tellisite vaid lisa maasikad-vaarikad ja vastava joogi retseptis ongi kaks mustikat, nii hale kui see ka pole. Marja jookides v.a. mustikajookides, on need paar mustikat vaid smuuti värvi muutmiseks roosakamaks. Ma ei teagi mida muud öelda.

Hakkasime siis rääkima temaga, et lihtsalt naljakas, kui marjasmuutis on kaks marja. Ja siis teatas ta, et laste mustikasmuutis on vapsee üks mari. Kõva marjasmuuti küll.

CoffeIn – tahan vähem, aga ikka ei saa

Teine seik oli mul mõni aeg tagasi Kristiine Coffe In’is. Väljavõte minu FB lehelt: Kuupakkimises on creamy caramell latte (2,07€), palun ühe selle ja avaldan soovi saada selle ilma vahukooreta! Neiu keeldub seda tegemast, sest pakkumine näeb vahukoore ette ja soovitab mulle tavalist karamelli lattet (2.70€) – ma jään endale kindlaks, kuna ma tahan vähem kui pakkumine ette näeb ja ma ei näe pointi maksta rohkem kui 2,07€. Lahkun suure cappuccinoga! Fak that shit! Või olen mina ajuinvaliid?

Ka selle peale potsatas mu postkasti kiri. Seoses selle postitusega Coffeeinis, tahaks väga mainida, et laimamine pole nüüd eriti ilus, sest need on meie, või noh, nende sisekorra eeskirjad. (Olen endine töötaja). Vahukooreta Sa seda jooki ei saa, sest siis on see jook Caramel Latte, aga kuupakkumine on CREAMY Caramel Latte ja neil on ikka suur vahe, seega miks peaks ta müüma sulle üldse teise joogi ja veel kuupakkumise hinnaga? (see on neil seal ka rangelt keelatud ja kui välja tuleks saaks tema pähe) Ma loodan et Sa mõistad ja võtad maha selle postituse.

Ma siis üritan seletada, et ma tahtsin ju tegelikult täpselt sama asja, lihtsalt ilma vahukooreta. Ma saaks aru, kui ma tahaks topeltvahukoort ja siis jääks törts vahukoort puudu inventuuri tehes, aga kui ma tahan ILMA, siis milles probleem? Sellised asjad ja suhtumine oleks lihtsalt inimlik – kui reaalselt kahe toote vahe on vahukoor. Kus on point kui ma oleks ostnud selle vahukoorega latte ja siis selle vahukoore seal samas prügikasti kraapinud, kui teenindaja oleks kohe võinud mulle selle vahukooreta serveerida.

Ega me tegelikult sellega kuskile ei jõudnudki. Lihtsalt nii ei saa ja punkt, sest selline on reegel. No ma saan aru, et teenindaja pole süüdi, sest kala mädaneb alati peast – ehk siis ma ei tea, kohviku juhtidest või kes seal pealikud on. Aga uskumatu, et Eesti mõistes üsna suur kohvikohvikukett sellist asja nagu inimlikkus millekski ei pea.

See olukord on ennegi palju pinget pakkunud, nad kõik seal on väga toredad ja nad annaksid heameelega selle ilma vahukooreta, AGA kui see välja tuleb, mis tuleb üsna kergelt välja – saad ilma vahukooreta kuupakkumise, järgmine kord tellid sama, aga teine teenindaja ei anna ja sa räägid, et aga eelmine kord küll said ja siis läheb kohe kisa lahti ja terve mail ja fb grupp on täis, et kes rikkus reegleid ja tuleb kuri kiri ka juhatajalt, keegi ei taha selliseid probleeme

Selle neiuga rääkisime veel pikalt, sest mulle meenus mu üks tuttav, kes seal kunagi töötas ja rääkis, et igast puudujäägid läksid kohe palgast maha, mitte mingit normaalselt kadu ei võinud ka olla.

Kui kuu inventuurist on üks tops puudu siis läheb palgast 0.60€ maha! Ma olen kunagi kuus euri ka mingeid topse kinni ise maksnud.

Isegi kohvi loetakse grammidega ja kui midagi puudu on, siis kohe maksad omast taskust kinni. Selgus, et töötajatel lõunapause pole, ületundide eest raha ei saa, kaamerast jälgitakse mida teed, tööl ei tohi isegi arvuti lähedal olla, sest see pidavat mainet määrima kui teenindaja arvutis vms. Ettenähtud paus, 15 minutit, kulub ikka töötegemise tähe all – paned kaupa välja, piimasi külmkappi, viid prügi jne

Pidev nähus on see, et inimene pannakse korraga kahte kohta tööle ja oma mure, kuidas end pooleks rebid. Neil on vist mingi 16 kohvikut Tallinnas, aga enamuses pole töötajaid ja siis üks inimene, kes on seal siis vanembarista, peab vastutama selle eest, ole kasvõi suremas, pead ise kõik tunnid katma, kus pole töötajat. Kui hilined 20minti, 45 eur maha palgast kohe. Palk on olematu – 2.40€/h + lisatasud teeninduse ja kohvistandardi eest, mis kokku teevad max 50€ kuu, aga see on ka nii, et nt hilined paar minti, nimesilti pole vms jääd kohe ilma ka sellest.

Ja kohvitegemist üldse õpetati nii, et kaks tundi midagi räägiti, visati paber ette, viid koju, edasi vaatad ise kuidas hakkama saad. Sellepärast tüdrukud meil ei oskagi teha. Masinad on ka väga vanad ja väsinud, käpad seest on süsimustad, meie uba on Robusta “fair trade” kui viitsid googeldada, siis mõistad, et see on odavaim ja ebakvaliteetsem mida saada, see 2,30 latte eest on naeruväärne, tegelik topsi hind on 30 senti. Ma ei ostaks coffeeinist kohvi üldse. Selline reegel on, et kui jääb piima vahustamisest jääk, siis pärast vala sinna uus piim vahusta uuesti ja anna kliendile… mis ei OLE KVALITEETNE EGA NORM!

Jah, seda olen ma isegi näinud, et piimajäägile peale valatakse ja vahustama kukutakse. Mis seal ikka.

Kui ma seda eile Meelisele rääkisin, siis meenus talle veel üks seik antud kohvikuga. Kui me Solarises töötasime, siis seal all oli ka CoffeIn ja ühel hommikul tahtsime kohvi ja teenindaja teatas, et tal pole piima, et seda teha. Soja-piimaga kohvi me ei soovinud, niisiis läksime poodi, ostsime paki piima ja lasime kohvid teha enda piimast. Palusime ka mõistlikku allahindlust, mida me loomulikult ei saanud. Tase. Neil pole isegi tooteid, et kliente teenindada, putka on lahti, aga allahindlust ka ei saa, kui ma juba niigi olin selle piima eest poes maksnud.

Ma kujutan ette, et samasuguseid jutte saaks kuulda ka Hesburgeri ja McDonaldsi ja ükskõik millise kiirketi töötajatelt. Ega selline säästurežiimil töötamine pole lust ja lillepidu, aga elementaarne inimlikkus võiks ikkagi alles jääda. Ja seda ei õpeta teenindajatele keegi muu kui juhid ülevalt. Aga täpselt nagu ka mina, valavad suurem osa klientidest oma viha just vaese teenindaja peal välja. Ma õnneks valasin oma viha välja FBs, mitte otse teenindajale näkku.

Seda ilmselt ei anna võrrelda hotelliga, kus ma olen pikemalt klienditeenindajana töötanud, kus inimlikkus oli number üks. Sa võisid kliendi tuba kasvõi seitse korda vahetada, peaasi, et tal jääks tunne, et tema eest hoolitsetakse, et ta läheb sulle korda, siis ta ei lahku halva enesetundega, olenamta sellest, et ta kaks ööd magada ei saanud.

Mul ükskord oli selline juhtum, kus klient trampis padi kaenlas mööda hotelli ja palus tube näidata, kus oleks vaiksem kui tema toas. Lihtsalt mingi üldine konditsioneeri hääl segas teda. Kuna hotellis vabu tube oli, ei teinud ma probleemi. Lõpuks saatsin ta üldse meie kulu ja kirjadega kõrval hotelli. Kaks päeva hiljem tõi ta mulle lilled ja kirjad vastuvõttu. Mul on nii kahju, et me rohkem ei kohtunud, aga tema kiri koos saja krooniga on ikka mul veel alles. Ta ei suutnud mind ära tänada, et ma tema eest nii hästi hoolitsesin.

Nojah, ma olen “inimlikku” koolitust saanud ka ilmselt Eesti parimalt asjatundjalt, Tiina Tšatšualt. Soovitan igal firmal oma töötajad tema juurde saata. Temalt sain ma õpetussõnu nii selleks, kuidas ise olla kliendile parim teenindaja kui ka nippe, kuidas ise mõnes olukorras käituda, kui olen klient. Ta ütles kord kuldsed sõnad: klient on kuningas KUI TA KUNINGANA KÄITUB. Ja nii ongi.

Kas teil on ka selliseid asju ette tulnud – soovite vähem kui pakkumises (nt lõunaks pool praadi), aga peate ikka täishinna maksma? Või millised on teie kogemused Boosti ja CoffeIniga?

EELMINE
Toidujutte – maailma parim nätsumaitseline kreem
JÄRGMINE
Kuidas aiatuuningust sai hoopis köögituuning

54 Kommentaari

  • 29. aprill 2015 at 10:08

    Mulle meeldib üldiselt Boost, aga enamused smuutid maitsevad ühte moodi. No nii värvi järgi- kõik kollased on ühe maitsega nagu ka kõik lillakad.

    Mind ajab ka naerma kui nad panevad sinna neid puuvilju või marju. Ma teen ka kodus VÄGA PALJU smuutisid, seega ma oskan koguseid panna nii, et mõni maitse üle ei käiks. Näiteks banaan hakkab domineerima, aga teeb hapud marjad mõnusalt joodavaks. Seega peab panema banaani parasjagu. Boostis aga on kindel laks, et kui banaan sees siis maitseb nagu banaani-jäätisesmuuti.

    Ja no nii tervislik see ka pole. Seal on ju enamus jäätis. Muidugi on marjad kallid, aga ega ma selle topsitäie eest ka vähe ei maksa.

    CoffeeIn’s käin üsna harva, aga siiski. Ma ei taha eriti uskuda, et nad peavad neid topse ja asju ise kinni maksma. Samuti puuduolevaid kohvi või vahukoort vms. Näiteks vahepeal nad ei paku ise kuumahoidikut või kaant ja siis saab ise võtta neid. Ta ei pane ju neid kirja sinna. Ja igas toitlustusettevõttes riknevad asjad. Vahukoor (ja piim) võib vabalt kapis hapuks minna, nad ei saa ennustada ju palju inimesi käib aga paki peavad ikka lahti tegema. Nad lihtsalt kannavad maha selle. Nagu ka kõik need küpsised ja võileivad.

    • 29. aprill 2015 at 10:53
      marimell

      Kusjuures ma ei kuule esimene kord, et nad neid topse peavad kinni maksma ja et kohvi loetakse grammidega. Niiet kõik on võimalik. Ma mäletan mismoodi ma kungi ühes baaris pidin alksi mõõtma ja edasi-tagasi valades see esiteks lahtus ja teiseks tekkis mingisugunegi jääk, läks kõik töötajate palgast maha. Idiootsus, aga osad “omanikud” ongi sellised.

    • 29. aprill 2015 at 10:57
      Giina

      Ma olen näinud, kuidas coffeini vaesed teenindajad piima kaaluvad. Juurdlesin siis omaette, et miks küll ometi… nüüd siis tean

    • 29. aprill 2015 at 18:27
      Ave

      Mu õde töötas seal ja ilma naljata, pidigi kinni maksma topsi 60senti/tk, mis on absurdne, arvestades asjaolu, et nende õige hind vaevalt nii kallis on.
      Muidu talle meeldis töö, kuid seal ikka asi mädaneb peast. Kogu aeg rakendatakse mingeid sanktsioone ja arvestatakse iga puuduolev kohviuba palgast maha. :/

    • 29. aprill 2015 at 19:47
      Liis

      Selliseid asju, nagu kuumakaitsmed, kaaned ja nt kõrred, jah ei loeta. Aga just toiduasjad. Nt kui vahukoorešifoon on tühjaks saanud, siis peab selle ära kaaluma ja summast tühja šifooni maha lahutama. Et noh, iga gramm vahukoort, mis võib sisse jääda, oleks ikka maha kantud.

      Samamoodi kohviga. Mingi teatud aja tagant käiakse masinat puhastama ning pärast esimene sats kantakse maha. Kui unustad täpselt kirja panna ja maha kanda, mitu g kohvi kasutati selleks, siis saad peapesu, halvemal juhul pead tõesti hakkama vahet kinni maksma.

      Minu ajal oli aktuaalne ka topside lugemine. Nt üks tüdruk, kelle käe all õppisin, ütles, et paar korda on Taskus nii olnud, et tuleb pärast pausi tagasi ning hunnik topse on ära võetud- pidi ise kinni maksma. Nüüd on neil mingi uus kassasüsteem, et topse ise enam lugema ei pea ja kinni ka vist ei pea enam maksma siis… :D

    • 29. aprill 2015 at 20:46
      sots

      vastab tõele küll see topside kinnimaksmise teema! õde töötas kunagi kooliajal seal ja rääkis täpselt sama juttu.

      jube orjapidamine oli/on see töö seal küll.

    • 30. aprill 2015 at 02:46
      Kaisa

      Topsid peavad küll kinni maksma. Olen ise seal aastaid tagasi töötanud ja see oli siis juba nii.

    • 30. aprill 2015 at 14:31
      triin

      To Katri-helena
      Boostis ei tehta smuutisi jäätisest vaid külmutatud jogurtist!!!

  • 29. aprill 2015 at 10:47
    K

    See CoffeeINi vahukoore teema on tavaline, olen ise tahtnud näiteks mochat ilma vahukooreta, seejuures täishinda makstes ja ei olda nõus tegema. Mul on siiralt kahju neist teenindajatest seal ja ma ei saa üldse aru, miks keegi peaks soovima seal töötada.

    • 29. aprill 2015 at 19:50
      Liis

      Selle vahukoore teema kohta ütleks veel nii palju, et tegelikult saab ju alati küsida latte’t šokolaadiga, pmst sama, mis Mocha, ainult ilma vahukooreta :D Kuigi jah, kui nt kuupakkumises on mocha, siis tõesti ei hakata mingeid erandeid tegema..

      • 29. aprill 2015 at 20:04
        marimell

        me räägime siin ju karamellilattest, millest üks on vahukoorega ja teine mitte :D

      • 30. aprill 2015 at 01:44
        T

        Käisin kord coffeein’is ja pidin päris kaua ootama, kuigi ees oli ainult 3 inimest. Olin sõbrannadega. Kui meid lõpuks teenindati siis keset kõike ütles teenindaja “ma pean prügikasti vahetama!“ wtf? Kokkuvõttes läks tal umbes 20 minutit enne kui me joogid saime.

      • 30. aprill 2015 at 11:40
        Liis

        Mu kommentaar käis eelmise kommentaatori, K, kohta, kes tahtis Mochat vahukooreta :D

  • 29. aprill 2015 at 11:42
    p

    Hea klienditeeninduse koolituse saamiseks soovitaks teha reis usasse, no sellist lahkust ja viisakust pole ma varem kohanud. Tundsin end küll täieliku kuningannana. Võib küll tunduda klišeena ja et see nende lahkus on ülepingutatud, aga no fuck it mulle meeldis see täiega. Kultuurišokk heas mõttes.

  • 29. aprill 2015 at 11:42
    Andra

    Kahju tõesti nendest kes peavad sellistes kohtades töötama. Ei tea kas nad naeratada veel oskavad/jõuavad klientidele. Nende kohtade omanikuni võiks küll teie kiri jõuda , vb ongi jõudnud aga loodan et siis tuleb nende poolne vastukaja ka , mis tuleb nagunii ennastõigustav.Läheks ju firmadel just paremini kui nad austaks oma töötajaid,oleks nad korralikult välja koolitanud,lubaks neile ikka pause ja maksaks korralikku palka. Kahju kohe nendest teenindajatest ja kahju ka inimestest kes on ülemused aga ei oska luua naerusuiseid ja rõõmsaid teenindajaid.

  • 29. aprill 2015 at 11:46
    Sigrid

    Coffee innis tõesti peab topsid ja puudujäägid kinni maksma. Jooksvad kulud (kaaned, segamispulgad/lusikad, salfakad jms ei loe, kui just pakkide viisi neid kadunud ei ole. See 20 minutit ja 45 euri päris nii ei ole. 10 minutit enne pead kohvikus olema. Kui hilined selle 10 minuti sees, jääd lisatasudest ilma. Kui jõuad aga siis, kui kohvik peab juba avatud olema, siis maksad firmale kinni saamata jäänud tulu. Ehk võetakse teatud perioodi selle ajavahemiku keskmine müük ja sina plekid. Niiet oleneb täiesti kohvikust see summa, sest igal pool pole peale avamist hullud rahvamassid.

    Töötasin ka Coffee innis ja seal on tõesti asi väga ligadi-logadi, niipea ei muutu ka miski. Kala hakkab mädanema peast ja kontori pool on juba väga läbi mädanenud. Vanembaristasid ( ehk iga kohviku enda juhatajaid) pole mõtet ka süüdistada, nemad peavad ka vaid käskude-keeldude järgi talitama. Midagi ei tohi rohkem, ega vähem panna, sest ka ülejäägid tekitavad tuumasõja. Sellest ka keeldumine, et vahukoort ei tohi sellelt joogilt ära jätta.

  • 29. aprill 2015 at 11:57

    ” see 2,30 latte eest on naeruväärne, tegelik topsi hind on 30 senti” – kui see maksaks 30 senti, siis ilmselt ei saaks need töötajad ju üldse palka. Loogiliselt ka mõtlete v? LOOMULIKULT tuleb töötajad korralikult välja koolitada, lubada puhkepausid, maksta normaalset töötasu ja hoida neid motiveeritud!!! See kõik on absoluutselt õige! Kuid mind ajab nats muigama nagu see, et vingutakse selle üle, et hilined – palhast maha, nimesilti pole, palgast maha jne. KUI RASKE on tulla õigeks ajaks või nimesilt rinda? :D Nagu on keerulisemaidki töid eksole! Täiesti arusaadav, et müüja ei tohi istuda arvutis. Olen näinud teenindajaid, kes tsätivad leti taga arvutis või telefonis – KOHUTAV!!! Jaa, ma saan aru, et igav olla, kui kliente pole ja üldse võib see ilgelt jama töö olla (ise ei viitsiks elusees teenindajana töötada, kui just laps nälga sellepärast ei jää), aga kui töötad, siis pead seda tööd ka korralikult tegema. Väga rõve on vaadata ka ilusalongide ees suitsetavaid juuksureid jne, RÕVE! Mine suitseta kuksil kaugel, mitte ukse ees, kus kliendid sisse tulevad. See on ilge lihtsalt. Pole mujal suitsetada? Siis jäta maha! Reeglid üldjuhul on jah selleks, et massiliselt ei hakakks midagi toimuma. Endalgi olnud mõned sarnased juhtumid ja ajab närvi küll ja tekib sama küsimus, et kas mina olen loll. Väga mitme otsaga asi. Suur osa teenindajatest, vabandage väga, ei sobigi oma ametisse ja ongi täielikud töllid, kui neil veel reegleid ka ei oleks, siis ma ei tea, mis saaks.

    • 29. aprill 2015 at 13:10
      r

      sa oled täistöllakas. kui sinul on võimalus kellegi rahakoti najal liugu lasta nii, et sa saad omale mitteviitsimist ja üleolev olemist lubada, palju õnne! minul näiteks ei ole – töötan klienditeenindajana ja saan palka 3.30€ tunnis, muud varianti ülikooli kõrvalt pole ka. üritan anda endast parima ja alati olla üle enda tujudest ja tahtmistest aga rusikereegel on see, et keskmine teenindaja saab nii oma ülemuselt kui ka oma kliendilt.
      muuseas, oled sa enda juuksuri ema, et sa tal suitsetada keelad? mine mujale juuksurisse siis, tropp :D
      LOOMULIKULT tuleb töötajad väljakoolitada ja neid motiveerida. a kui seda ei tehta juhatuse poolt? siis on ka teenindaja süüdi? aga tule proovi teha paremini, käpslokiwarrior!
      tundub, et oled ise selline klienditüüp, kes võtab teenindaja nokkimisest ja alandamisest viimast. RÕVE ja KOHUTAV oled sa ise. looda siis, et su hetkel mittenäljas laps tulevikus klienditeenindajaks ei pea hakkama, et tema peal end kibestunud mutid väljaelamas ei käiks :)

      • 29. aprill 2015 at 14:17

        Olen töötanud 5 aastat ühes tootmisettevõttes müügi alal ja nüüd juba üle 5 aasta teises ettevõttes müügi alal. Mitte iialgi ei ole kellegi kulul elanud. Panustasin lihtsalt haridusse ja olen leidnud hea ja tasuva töö (ÕNNEKS!). Kindlasti üritan ka oma last suunata, et saaks hea hariduse ja töö, kuid lõppude lõpuks on see tema elu ja tema valikud. Kui tahab klienditeenindaja olla, siis tema elu :) Minu juuksur ei suitseta, aga kuna salonge on nagu IGAL POOL kuhu vaatad (Tallinna kesklinnas küll), siis lihtsalt jääb silma. Ja kui minu meelest on see rõve ja sinule meeldib, siis nii ongi, miks sa tõmblema kukud. Mina ise ei viitsi kunagi müüjatega jaurata (ei mäletagi, kas üldse olen kunagi jauranud), seega need järeldused tegid sa nats ennatlikult ja ma ei tea, mille põhjal.

      • 29. aprill 2015 at 19:03
        Ka

        Kas see eelkõneleja on tõesti ISE klienditeenindaja?! Tuleks kiiresti leida uus töö, sest kui selline nõmedik olla ja hüpata klientidele peale nagu siin kommenteerija Triinule – no halloo?! Või käivadki mölakad klienditeenindajad kommentaariumites oma mölaklust välja elamas, kuna tööl ei saa nii mölakas olla kui ise sisimas tahaks? Kus sa töötad, siis tean ise kauge kaarega mööda käia?

      • 29. aprill 2015 at 20:32

        Mina? Ei mina ei ole klienditeenindaja ja pole kunagi olnud ka :) Hindan muidu naeratavaid ja alati rõõmsaid teenindajaid väga kõrgelt, eriti restoranikettides. Klienditeenindajaks igaüks ei sobi.

      • 30. aprill 2015 at 17:10
        ka

        No selgelt ma kirjutasin EELKÕNELEJA, kes vastas Triinule. Aga kui lugemisoskus halb, ei saa jah klienditeenindaja olla :)

    • 29. aprill 2015 at 20:10
      Teenindaja

      word !

    • 29. aprill 2015 at 22:14
      Eva

      Teenindaja on küll viimane asi, kelle pärast vinguda, kui antud reeglite iseloom juba eeldab inimeselt halvasti käitumist. Kuidas see on normaalne, et töötaja peab puudu olevad topsid 60 senti/tk kinni maksma???
      Gourmet Coffee ja Cupppsi kohvikud – Ei ole samasuguseid debiilseid ja megarangeid reegleid, töötajad on rõõmsad ja rahulolevad, kohvi on viispluss ja kliendid on rahul!

      Mina ei saa ka aru, et kuidas Coffee In endale töötajaid leiab kogu aeg? Kuidas inimesed sellise türanniaga nõus on? Ongi õnnetud alaealised, kes kooli kõrvalt tööd teevad ja paremat tahta ei oska?

    • 29. aprill 2015 at 22:16
      Eva

      Üksiti: Mis tööd sa ise üldse teed, Triin, et see teenindaja sinu arust kõige madalam lüli on, mis tööd sa eales ei teeks?

      • 29. aprill 2015 at 22:52
        marimell

        Kirjutas ju, et tegeleb müügiga :)

      • 29. aprill 2015 at 23:13

        Teenindaja töö ei sobi kõigile! Mina ei suudaks läbi pasa iga päev naeratada. Pigem koristaks kuskil omaette või pestks nõusid. Ma ei öelnud, et see amet madalam lüli on ja sellepärast ma seda ei teeks. Kirjutasin just, et hindan HEAD teenindajat väga ja kirjutasingi, et neile tuleb ka korralikku palka maksta ja motiveerida. Mina töötan tootmisettevõttes müügijuhina. Kui LOEKSID ka, mis eelnevalt kirjutanud olen, siis sa ei küsiks ju.

  • 29. aprill 2015 at 12:09

    Ahjaa, 2 mustikat smuutis on muidugi tase. Aga sellepärast ma siukest jama ei osta ka, teen ise kodus smuutit ja vedeldajaks ikka taimne piim või vesi :)

  • 29. aprill 2015 at 13:10
    Liisu

    Mõned aastad tagasi Tartus õppides juhtus Biomeedikumi all olevas söögikohas sarnane lugu. Oli jõuluaeg ning menüüs klassikaline keedukartul-sealiha-hapukapsas-verivorst. Mu kursusekaaslane soovis antud rooga tellida, kuid palus verivorsti mitte lisada. Seepeale ütles aga teenindaja, et ta ei saa seda toitu sellisel moel müüa. Kui kursaõde ütles, et ta jätab verivorsti niikuinii ju alles, kuna see talle ei maitse ja andku mõnele järgmisele kliendile siis topelt, jäi teenindaja endale siiski kindlaks ja toppis selle õnnetu vorstikese taldrikule, kust see hiljem ilmselt prügikasti rändas. No johhaiddii… :)

  • 29. aprill 2015 at 13:17
    Kristina

    Hessis päris nii hull see asi õnneks ikka pole. Töötajad puuduolevat kaupa kinni maksma ei pea ja kaaluma ka otseselt midagi ei pea. Kuigi jah, igal burksil,jäätisel ja friikatel on oma ettenähtud kaal olemas, palju olema peaks. Seda otseselt ei kaaluta iga kord kui keegi tellib. Silma järgi enamvähem vaatavad, et oleks normaalne ports. Hessi palk on minuarvates hea. Sellist palganumbrit pole ma ammu kuskil mujal näinud.
    Kui on puudu kaupa, siis on. Suurt numbrit sellest ei tehta.
    Küll aga on seal muud pisiasjad, mis on nö ”ülepaisutatud”.

    Küll olen ma aga kuulnud Peetri Pizza kohta jutte ka, et puudujäägid maksavad töötajad kinni, ja pizzakate käib kaalu järgi.
    Ükskord P- Pizzat külastades oli mul pitsa kattel 2 paprika tükki. Järgi küsides, nii ongi ette nähtud. Kaalu järgi nimelt..
    Why !?
    Miks panna üldse toidu sisse paprikat, kui seda käib ainult 2 imepisikest tükikest.. :D

    • 29. aprill 2015 at 14:11

      Ma kunagi ostsin samast asutusest pitsat. Sai ostetud juurde tomatit. Maksab vist 65 senti vms. Ja siis pandi 3 imeõhukest viilu, mis oli keskelt pooleks lõigatud ja siis pitsa peale ära jagatud.

    • 29. aprill 2015 at 21:35
      k

      Töötasin ka Peetri Pizzas. Tõesti on kõik asjad grammi täpsusega ette antud, palju panna tuleb. Kui retsepti järgida, tuli ikka väga närune pizza kokku :D (millist kliendile ei taha pakkuda). Panime alati kõike rohkem, õnneks puudujääke kinni ei pidanud maksma.
      Seal nii kallid hinnad ka :)

  • 29. aprill 2015 at 13:55

    Töötasin isegi kunagi Coffee Inis. Olin siis 17 ja see oli minu esimene töökoht. Mäletan, et peale seda paaritunnist koolitust sain mingi poolepäevase proovipäeva teise töötajaga koos ja järgmisel päeval pidin juba üksi tööl olema, kuid kirja läks ikka proovipäevana. Inventuuri pidi kogu aeg tegema ja puuduolevad asjad, ka topsid, pidi tōesti ise kinni maksma. Kehtivuse lõpetanud saiakesed jms pidi maha kandma kuid neid koju võtta ei tohtinud (oleks rõõmuga need ära söönud, sest palganr oli nii naeruväärne, et kuu lõpus sõltusin ma vaid jootrahast, mille jätmise kommet eestlastel sellistes kohtades eriti ei ole. Ja töötajate puuduse tõttu pidi tööl olema väga palju. Ületunde tuli ropult kuid selle eest loomulikult ei makstud. Mulle kui 17aastasele veel koolis käivale tüdrukule oli täistööajaga töötamine max, aga üle selle läks asi juba kriitiliseks ja lõpuks avastasin, et minu kohviku vanembarista oli mind coffee ini meilil, millele on ka minul ligipääs ja kohustus seda kontrollida, teise kohviku töötajale niimoodi taga klatsinud, ja väga ebaausate sõnadega. See oli viimane piisk ja ma tulin lihtsalt päevapealt ära :D

    • 29. aprill 2015 at 15:54

      See kõik tõesti on ebainimlik, kuid selliseid tööandjaid leidub vaid niikaua, kui leidub töötajaid, kes nende haigete tingimustega nõustuvad! Et kui lased end ära kasutada, siis tavaliselt kasutataksegi! Mõtlemise koht!

  • 29. aprill 2015 at 13:58
    Nele

    Töötasin ise krooni lõpus Coffee in-is ja topside lugemine on seal väga range, iga vahetuse alguses ja lõpus loetakse kõik kohvikus olevad topsid üle ja sisestad kassa lõpetamise programmi ja kui lugesid kogemata ühe topsi vähem ja järgmise vahetuse tüdruk loeb õigesti, siis ikkagi oli sul üks puudu ja tal üks üle, tasaarveldust ei olnud. 1 puudu olev tops maksis 10 krooni :-) kaantega oli teine lugu, kõik kliendid näiteks ei taha kaant, aga kohvi pead ju igaljuhul kuskile panema.

  • 29. aprill 2015 at 14:27
    Liina

    Käin üsna tihti Boostis ja CoffeIn-is. Üldiselt mulle Boosti smuutid on maitsenud, kuid ma pole kunagi täpselt jälginud mida sinna sisse pannakse. Nüüd peaks vist hakkama :D
    Ainult kohvi serveeriv ettevõte peaks tegema seda kvaliteetsetest asjadest. Kasutama parimaid kohviube, masinaid korralikult pesema ja hooldama jne.
    Ise olen töötanud restoranis, kus hea kohvi oli ülemusele väga tähtis. Igal õhtul tuli masinat puhastada ning korra kuumutatud piima ei võinud enam uuesti kuumutada. Kord kuus võttis ta kohvimasina ise lahti ja puhastas väga põhjalikult ära.

  • 29. aprill 2015 at 15:09
    sss

    Tsau!
    Ma muidu kunagi ei kommenteeriks, aga tean ise ka nendest mõlemast asutusest nii mõndagi ja siis mõtlesin, et peaks ka sõna sekka ütlema.
    Coffee in’is töötas mu sõbranna. Tema ajal seal vist palk oli 1.72 euri tunnis + lisatasu, nüüd 2.4€. Mõnitamine, kui arvestada seda, et see on kindlasti kõigu suurema käibega kohvik Eestis. Inventuur oli tõesti grammipealt, topsidega oli temalgi probleeme, sest alguses ei olnud teadlik sellest, et kui nt. ise kohvi joob tööjuures või vett, siis ei tohi võtta topsi vaid oma tassi kaasa kodunt. Omahinnad on seal õnneks madalad – alla euri kõik ja vanaksläinud saiad võib koju kaasa võtta – nälga ei jää vähemalt :D . Näitas mulle pilte selle hügieeni koha pealt seal ja ütles, et kui kliendid näeksid, siis oleks tervisekaitse kohe ukse taga. Vanale piimale uus peale, topsid, need “lisandipurud” jne on kuude kaupa klientide näppida ja mustus-tolm lendleb ringi igalpool, vahukoor on nii rasvane, et hangub ära põhja jne.
    Ise tahtsin ka saada u aasta tagasi sama kuupakkumist ilma vahukooreta. Teavitasin ka klienditeenindajat sellest. Tema aga tegi joogi valmis ja vaidles, et ilma vahukooreta ei saa. Tõin ka argumente, et neil ju ei jää puudu jne, et inventuuris hoopis üle, palusin, et kui ta PEAB selle vahukoore välja panema, siis pangu eraldi topsikaane peale see ja ma siis viskan selle kohe minema aga ei. See kohv jäi minust leti peale, ütlesin nägemist ja lahkusin maksmata. Ma ei käituks KUNAGI niimoodi, kuna olen ise teenindaja juba 4 aastat ja tean, kui vastikud võivad kliendid olla ja kuidas selline käitumine pärast minu tuju ära rikub, aga see ei ole ju normaalne suhtumine firma poolt. Avaldasin selle kohta arvamust ka coffee ini lehel, vastust ei tulnud.
    Külastan siiski endiselt seda kohta üli tihti ja olen märagnud, et töötajaid tõesti vist puudu neil. Kui teate ühte vanembaristat nimega Maarja (?) selline peenike blondiin siis ma ei tea, visake high five’i talle. Ta on IGA päev tööl erinevates kohtades üle Tallinna. Uskumatu et selliste sentide eest selline lojaalsus.

    Boosti kohta tean jah, et 15g mustikaid läheb joogi sisse jne. Aga kui nii on retseptis kirjas, siis ei ole mõtet vinguma hakata. Sul on võimalik ka küsida koguseid ja klienditeenindaja peab sulle neid näitama. Restoranis, kus mina töötan on tihti probleeme sellega, et portsjon kliendi meelest liiga väike, kastet liiga vähe vms. Ma viin rõõmuga inimesele retsepti, et näidata tõesti, et jah, meil ongi sellised kogused määratud juhatuse ja ülemuste poolt. Ja vaene klienditeenindaja ei ole selles süüdi. Kui sina kliendina näed, et kogus-maitse-hind pole kooskõlas, siis sa järgmine kord lihtsalt ei tule ja see on täiesti okei, lihtsalt pole mõtet süüdistada teenindajat :)

  • 29. aprill 2015 at 16:51
    nnn

    Olen ka erinevates baarides töötanud mingi aeg, aga sellist tuima reeglitega pedereerimist, et kliendi lihtsamaid soove ei saa rahuldada, ei ole kuskil olnud. Ma arvan, et ma ei suudaks töötada ka niimoodi, et küsin näiteks kliendilt raha mingite mõttetute asjade või liigutuste eest- nagu see vana hea kraanivee teema või soov kaste ära vahetada või midagi ära jätta. Endal hakkab piinlik koha pärast sel juhul juba. Sürri inventuuriga olen küll kokku puutunud, piim näiteks mõõdeti ühes kohas cl-ga ära, täiesti ajuvaba :D
    Aga noortele, keda niimoodi peedistatakse nagu juttude põhjal seal Coffee In’is: tulge ära. Praegu on teenindajatest korralik puudus igasugustes restoranides ja baarides. Muidugi tuleb arvestada, et see töö on pingelisem ja füüsiliselt raskem, aga kui tahet on, siis kõik tublid õpetatakse välja. Eriti just enne suve, kui palju lisaabi vaja on. Ja tipiga koos tuleb kuus korralik teenistus, erinevalt sellistest putkadest ma eeldan. Seal on muidugi omad fruktidest kliendid, aga kui valida normaalne koht, siis ikka juhtkond oma töötajaid niimoodi ei mõnita. See topside lugemine, mustus, debiilne kokkuhoid kvaliteedi arvelt ja muud analoogsed naljad peaksid kohe ütlema, et aeg on mujale minna.

  • 29. aprill 2015 at 19:39
    r

    Oeh, millalgi peaks pikalt ja laialt enda töökogemusest samuti rääkima Peetri Pizzas, hetkel asi veel värske ja lihtsalt ei taha veel. Vastik!

    • 29. aprill 2015 at 20:05
      marimell

      jaaaa, palun räägi :)

  • 29. aprill 2015 at 23:07
    K.

    Minul on just rääkida hoopis vastupidine olukord. Hiljuti toimunud käsitöömessil tellisin omale toitlustelgis mulgiputru ja kui mulle oli üks suur lusikatäis ära tõstetud, palusin rohkem mitte panna, kuigi ette oli nähtud kolm lusikatäit ja ilma küsimata maksin selle portsu eest vähem.
    Mis aga puudutab klienditeenindust, siis väga halva teeninduse puhul teen teenindajale märkuse, samuti ka väga meeldiva teeninduse puhul, viimasel juhul muutuvad teenindajad üldiselt kohmetuks, ilmselt on siis kiitmine või tänamine haruldane. Vahel olen hea teeninduse korral ka kontorisse tänukirja saatnud ja palunud kiitus ka teenindajale edasi öelda ja preemiate jagamisel teda meeles pidada. Ja sellega olen nõus, et kuningliku teeninduse saamiseks tuleb ise vastavalt käituda!

  • 29. aprill 2015 at 23:58
    A

    Lidos näiteks ei saa poolt kogust toitu..isegi mitte sama hinnaga erinevaid sooje köögivilju mis täitsa kõrvuti asetsevad.

  • 30. aprill 2015 at 02:43
    ivsh

    Parim nali oli kunagi aegade alguses, kui tekkisid kaubanduskeskustesse esimesed jäätiseletid. Nimelt, vahelduva eduga ühes ja samas, aga ka erinevates keskustes sama firma lettides väideti kord, et masinajäätist nad ei saa kasta glasuuri sisse, sest see kukuks sinna sisse, ja teine kord jälle kasteti. Niimoodi vaheldumisi. Seda, et jäätis oleks neil kordadel glasuurikaussi kukkunud, ei õnnestunud näha. :)

    Peetri Pizzaga on minul nt Tartus pidevalt halvad kogemused. Ma ei ütle midagi selle kohta, kui noormees unustab ära, et ma tahtsin paksupõhjalist ja teeb õhukesepõhjalise – tema vabandas, mina andsin andeks, tema mulle 1 templi asemel kaks kupongile lõi – kõik olid rahul. Aga kui mulle unustatakse 60 sendi eest see kolm soolaseent üldse panna, antakse täiesti vale pitsa või, mis kõige tipp, LÕIGATAKSE TAGARUUMIS (jah, ma nägin, kuidas kõrbenud pitsa labidal taharuumi mindi) must serv pizzalõikuriga maha ja antakse mulle 10 minuti pärast (kui ma olen käinud vahepeal jalutamas, kuni uut pitsat tehakse) seesama kõrbenud ja nüüd ka juba jahtunud küpsisl, siis andke andeks! Kas ma pean tõesti kaasa võetava pitsakarbi lahti kakkuma leti ees ja kontrollima, ega te mulle hoopis teist pitsat ei teinud juhtumisi? No ma ei tea… Ja hügieenist olen kuulnud ka õudusjutte. Kusjuures, tüüpiline on see, et kui saagi avalikult käima ei tõmba, ei viitsi keegi isegi vastata ja vabandada.

    • 30. aprill 2015 at 10:18
      K

      Minul ka halb kogemus Peetri Pizzaga, rohkem sinna oma jalga ei tõsta!
      Mina ka ei hakkanud pitsakarpi seal leti juures lahti kiskuma ja pitsa kvaliteeti kontrollima (see ei ole ju normaalne, ikka eeldad, et kõik on tipp-topp), aga see oli viga, sest pidin koju jõudes jälle tagasi minema, et see pitsa tagastada. Tomatid pitsa peal olid lõigatud sektoritena (nagu salatisse pannakse tavaliselt), aga no selle elaks veel üle. Täiesti süsiks kõrbenud sibul (ja kõrbe maitse üle terve pitsa) oli see, mis sundis peale ühte ampsu see pitsa tagasi karpi viskama ning teenindajale tagasi viima. Kui ma pitsakioski tagasi jõudsin ja selle letile viskasin, vaatas teenindaja seda pitsat tuima näoga ja küsis: “mis viga?”. “Mis viga? vaadake seda sibulat,” ütlesin mina. Teenindaja vastu: “see ei olnud enne selline.” Mina: “jah, ma kodus kõrvetasin ta ise selliseks. Kas tõesti ei näe, mida te sealt pitsaahjust välja võtate?” Seepeale pakkus teenindaja, “ok, ma teen uue”. uue. Uuest pitsast keeldusin, palusin raha tagasi. Teenindaja hakkas mossis näoga raha lugema, mina mõtlesin, et kui ta nüüd isegi ei vabanda, siis kirjutan kaebuse. Tema õnneks tuli mokaotsast see “vabandust!” ka ikka ära. Selle rahaga läksin aga mina kebabi ostma, sest kõht jäi ju tühjaks! :D

      • 30. aprill 2015 at 23:41
        ivsh

        Aa, mulle meenus kõige viimane kord, mis pani i-le täpi. Saadud pitsa oli nii toores, et panime kodus uuesti ahju ja küpsetasime lõpuni. :D

  • 30. aprill 2015 at 07:08
    mari

    Ma kirjutaks vahelduseks ka ühe kiitva loo, olime sõbranna ja mõlema lastega Saaremaal ta isa sünnipäeva puhul perel külas aga kuna nende kodu on pisike, siis ööbisime külalistemajas. Panime lapsed magama ja sõbranna läks vanade sõpradega välja, mina jäin lastevalvesse. Kui järsku paar tundi peale une algust hakkasid kõik neli oksendama ja iiveldama. Lapsed olid vanuses 7 kuud kuni 5 aastat. Sõbrannat kätte ei saanud, sest telefon kodus ja nii ma siis olin seal üksi nelja lapsega. Aga registratuuris olev teenindaja oli nii super, et kui palusin lisarätikuid ja uurisin kuhu must pesu viia, siis tuli ta mulle lihtsalt appi laste eest hoolitsema. Kordagi ei olnud mingit kurtmist, näokripsutust või muud taolist. Kui hommikuks olukord enam-vähem normaliseerus, kolis meid veel teise tuppa ümber ka, kus ei oleks oksendamise lõhna, käis tegi ise köögis teed ja puljongit ja kuivatas ahjus sai ning tegi menüüst eraldi hommikusöögiks riisiputru. Lihtsalt super teenindus. Loomulikult jätsime sõbrannaga talle ka väga väga korraliku tipi ja saatsime omanikule seda neiut ülistava kirja. Vaevalt et paljudes kohtades nii meeldivat teenindajat leiab.

  • 30. aprill 2015 at 11:07
    Triin

    Kinnimaksmise kohapealt lisaks siia juurde tanklate hot-dogid/ fraknfurterid jms. Teenindajad peavad ennustama mitu ostetakse ja vorste siis sinna panema. Kui ära ei osteta maksad ise vorstid kinni. (Väemasti niimoodi olen kuulnud).

    Tegelikult tahtsin rääkida, et pea igal pool aetakse taga ainult kasumit. Ja seda ka kohtades, kus kokku hoidmine tundub apsurd! Räägin siin kohal meditsiinist. Aetakse taga ainult numbreid (raha) – mida rohkem kliente seda suurem kasum> rohkem kliente> rohkem tööd> väsinud personal (sest praktiliselt igal pool on ikka keegi puudu= puhkusel, haige vms)> halb kvaliteet = klienditeenindaja ei naerata, “ei ole inimlik” jne. Et kokkuvõtteks :D “Kõiges on süüdi Ansip” :D või siis paljud kohad mädanevad peast.. Kahju. Miks see nii on seda ei oska öelda.
    Eks jah, kõigil on rakse, kõik tavad kasumit teenida aga kas see ikkagi on kõige olulisem?

  • 30. aprill 2015 at 13:28
    Annika

    Mina töötasin samuti Coffee inis, nii uskumatult kui see kõlab aga aasta ja 8 kuud. Hetkel mõtlen, kuidas ma küll hakkama sain. Kui mina veel tööle asusin, oli palk 1,85 euri tunnis + lisad, mis olid samuti naeruväärselt väiksed, kuid tudeng, mis sa teed.
    Igatahes asjast. Mina leian et vahukoore mitte ära jätmine on selle kohvipoe kõige väiksem viga. Alustada tuleks ikka sellest, kuidas sa võid saada sealt igast solki. Mäletan juhtumeid, kui piim oli halvaks läinud (ületanud kuupäeva, näiliselt otseselt mitte), öeldi, et kasuta edasi, sest muidu tuleb puudujääk. Tõsi, puudujäägi maksad ju kinni sina. Ja mis veel kõige hullem. Sa maksad kinni ka selle puudujäägi, mille su töökaaslane on tekitanud. Topse sai kinni plekitud küll ja eriti tihti kui asendamas käisid, olid müstilised topside kadumised. Siinkohal pean tunnistama, et olin niivõrd jõhker lõpus, et kui mul läks jook segi, tõstsin topsi kõrvale ja hiljem pesin puhtaks. Kasutasin seda kas enda või vahel ka kliendi joogi jaoks, sest eksimine oli meie jaoks lubamatu, kuid mina ei jaksanud selle palgaga neid topse kinni maksta pidevalt.
    Kohvikus kus mina töötasin oli põrand läbi mädanenud. Kui pidevalt pinda käies, et mis sellest saab, sain vastuseks aint varsti ja varsti. Asi kulmineerus sellega, et meil hakkas lausa seenepere kasvama riiulite all. Seepeale sain ma kõrgetelt peadelt vastuse, et väga kahju, ala võite seenesousti nüüd teha. Ja et eemaldage see ja kallake mingit mürki peale. Muidugi kõvasti sõimu, et see on sellest, et me ei korista korrektselt, aga ei jumala eest mitte seetõttu, et põrand on vana ja mädanenud. Lisaks elas meil põranda all tükk aega Ruudi. Ruudi oli must siuke väikse kapsapea suurune rott.
    Kohvi kvaliteet. Kas on üldse millest rääkida. Tõsi, mõni suudab kohvi ka hästi teha, kuid enamjaolt tänu suurele kaadrivoolavusele on kohv seal jõle. Mõnikord külastan siiani Coffee Ini, kuna see on igal pool ja seal saab ka soja piimaga kohvi. Kui nüüd tuua üks ehedamaid näiteid töötajatest, kes kohe kindlasti ei oleks tohtinud tööl olla, siis oli see mu enda vanembarista ajal minu kohvikusse tööle võetud tüdruk. Peale kuud aega töötamist, ei teinud ta vahet mis on cappuccino, mis latte, mis nuppe vahetada, mis kuidas käib. Ma olin hädas ja saatsin appikarje kirju kontorisse, kuid nemad tahtsid talle veel uusi võimalusi anda. Asi kulmineerus sellega, et ühel ilusal päeval võttis see neiu kassast 60 eurot, lasi kardinad alla poole tööpäeva pealt ja enam tööle ei ilmunudki. Ma arvan, et seejuures kliendid küll rõõmustasid, sest see kohv, mida ta tegi ei kõlba isegi Balti jaama eluheidikutele.
    Rääkides aga antud vahukoore teemast, siis tõsi. Kontor käitus sellisel juhul, nagu sa oleks inimese mõrvanud, kui sa julgesid ära jätta. Põhjendama pidime klientidele meie, sisuga, et see pole antud pakkumise toode, samal ajal kui nemad enda jalgu kontoris kõigutasid ja meie vastu päid ja jalgu saime. Mina siiski inimlikkuse printsiibist täitsin enajaolt inimeste soovid.
    Siin oleks niivõrd palju mida kirjutada, kuid see veniks liialt pikaks, et kõik kirja panna.

  • 1. mai 2015 at 12:10
    Liisu

    Ha-haa, kas tōesti selline tragöödia vahukoore pärast?
    Ōnneks pole mul kunagi m*nne ülemusi olnud ja saanud tööl vabalt hingata, ise ka hinda kujundada.
    Aga selle vahukoore oleks vōinud ta siis ise ära süüa vōi sulle näiteks eraldi kaanele panna, kui see ilmtingimata vajalik on sooduse saamiseks. Hah. Uskumatu.

  • 1. mai 2015 at 13:48
    k

    Coffee IN-is on tõesti sellised reeglid, nagu eelnevalt juttu on tehtud. See on aga vale, et kohvimasinad on mustad jne. Selle eest, milline on kohvik ja selle puhtus, vastutavad seal olevad töötajad, iga päeva lõpus tuleb baristadel kõik käpad puhtaks nühkida KORRALIKULT ja teha kohvipasina puhastus vastavate vahenditega, kõik vahukoore jäägid ja muu selline riknev kantakse maha. Mina ei ole isiklikult peale 1 topsi midagi kunagi kinni maksnud, ei ühtki oa ega vahukoore puudujääki. On ju ilmne, et iga joogi peale ja saa panna grammilise täpsusega vahukoort, seega praktiliselt on peaaegu et võimatu, et tullakse vahukoore puudujääki nõudma, sest mõnikord läheb joogile tiba rohkem ja mõnikord vähem, peaasi, et jook visuaalselt hea välja näeks, see on põhiline. Samuti on küsitud kuupakkumisi eranditega. Muidugi saab teha kohvijooke kõikvõimalike erinevate kombinatsioonidega, aga sellisel juhul on jookidel ka vastavad nimetused. Kuupakkumised on ainukesed joogid, millele ei tehta mingeid erandeid. Mõni klient ei tea, mis vahe on mõnel joogil ja kõnikord on küsitud, et mis on caffe mocha, ja kui seletada et latte vahukoore ja sokolaadiga siis ütleb ta, et soovib seda mochat aga vahukooreta ja siis ütlen et ikka saab, aga siis nimetuselt on see lihtsalt latte ja lisandiks sokolaad ja hind on veidi odavam. Kliendid pole küll kunagi nurisenud, vähemalt minuga ja on olnud väga arusaajad, et kuupakkumised on põhjusega kuupakkumised ja need ongi 30%odavamad klubikaardi omanikele, neile jookidele erandeid ei tehta ja nii lihtsalt on, kui tahate erandeid, ostke jook, mis teile sobib, aga inimesed peaksid aru saama, et kuupakkumistele ei tehta erandeid. Hetkel oli ja asi vahukoores vaid, aga samahästi võib tulla ka mõni klient ja soovida seda sama lattet aga karamelli asemele tahaks hoopis sokolaadi, siis nii ka ei saa teha, et müüa ntks karamelli latte pähe hoopis sokolaadiga latte ja kui siis kallima hinna eest seda ostma peab klient, siis ta ei saa aru, mis vahet seal on, et ala sama jook ju, aga TEGELIKULT IKKA EI OLE JU SAMA!

  • 3. mai 2015 at 15:36
    Kadri

    Absoluutselt hakkab asi mädanema peast-kommentaariks eelnevatele postitustele.
    Kuna Peetri Pizza müüb frantsiisi siis igal pizzerial on eraldi ülemused. Töötasin isegi Tallinnas ühes sellises. Ülemused(kaks venda) olid väga toredad, suhtusid enda töötajatesse hästi, said aru kui olid pereprobleemid või olid haigeks jäänud. Vajadusel tulid isegi tööle kedagi asendama. Palk oli hea, süüa-juua sai nende kulul, oli isegi boonuse süsteem kui müük oli kõva ja tööd rohkem.
    Ka ülemused ise rakendasid müügitaktikana igasuguseid nippe. Näiteks kui klient võttis 2 ja enam lisandit siis võeti raha selle kahe eest ja ülejäänud pandi tasuta juurde. Vahest tehti lisajuust ka tasuta. Ja kliendile jääb selline asi meelde ja ta tuleb tagasi (vahest isegi räägib sõbrale). Enne sinna tööleminekut olin jumala kindel, et üheski kiirmüügiketis ma kindlasti kunagi ei tööta-AGA see töökoht muutis minu suhtumist 100%.
    Ja tõesti, kõik pizzad tehakse seal kaalu järgi ja kõik need on täiesti parajalt kaetud ja põhjusega-kui panna liiga palju nt juustu siis hakkab juustu maitse nii hullult domineerima, et muid maitseid ei tunnegi. Kõik pizzameistrid läbivad koolitused ja sooritatakse ka eksam nii pizzade tundmise (kaal, suurus ja üldine küpsetamine) kohta kui ka üldise klienditeenidamise kohta.

  • 5. mai 2015 at 22:15
    nojah

    ei oska midagi kosta selle endise boosti töötaja jutu peale – retseptid on ärisaladus millest kolmandate isikutega ei räägita. need üks-kaks mustikat on muide kooskõlas toitumisspetsialisti nõuandega millest peaks vajalikud ained kätte saama. kui tahad tugevamat mustikamaitset siis küsi mustikaid lisandina juurde ja ära virise facebookis. samamoodi kui rahakott ei kannata on võimalus endale ise kodus smuuti teha või mõnd muud asutust külastada. jube nõme virisemiskultuur on siin eestis ikka.

  • 5. mai 2015 at 23:26
    Margus

    Võibolla leevendab kliendiks olemise valusid üks teenindaja tehtud blogi, mis näitab selle maailma telgitaguste hingeelu.

    http://aamenkirikus.tumblr.com/

  • 7. mai 2015 at 22:36
    K

    Kusjuures jah-Boostis käisin kunagi proovipäeval. Mangosmuutis ongi kaks pisikest tükki mangot, vaarikasmuutis 2 vaarikat jne. Lisaks smuutid tehakse jääjogurtiga (väga suhkrurikas) ja sel ajal aura mahlajookidega, nüüd olen leti taga juba välismaiseid mahlalaadseid tooteid näinud. Nii, et jook koosnebki sellest jogurtist, banaanist, mahlast ja kahest-kolmest marjast ning jääst. Ka suur tops. Üldse ei imesta, et neil absoluutselt koguaeg töökuulutused üleval on. Peale seda, kui sain teada, kui ebatervislik see “smuuti” tegelt on, pole ka enam ostnud. Lisaks on Solarise Boosti juhataja (või sel ajal vähemalt oli) Berit täielik fuuria. Klatšis suht avalikult minu kuuldes eelmist proovipäevalist taga jne.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0