Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Eestlased võiks hakata mõistusega hääletama

Tänane hommik algas jälle eurovisiooniuudistega, selgus, et meid esindanud Jüri Pootsmann jäi viimaseks!

Seda nii esimeses finaalis kui üldkokkuvõttes. Te imestate?

Alates sellest ajast kui Juhan Paadam nö taktikepi üle andis ja meile tekkis mingi uus alternatiivmuusika lauluvõistlus, mille võitjat, wau, premeeritakse reisiga Eurovisioonile, ongi minu meelest kõik pekki läinud!

Esiteks sellepärast, et lood on veidrad ja teiseks sellepärast, et kuigi sitast saaks saia teha, siis televaataja keerab ikka kõik pekki!

Ma tahan öelda seda, et eestlane hääletab oma lemmiku poolt, mitte potensiaalse võitja, Eurovisiooni lavale sobiva loo poolt!

Kui eestlane natukene mõtleks ja tahaks panustada võidule, siis tuleks lauludesse suhtuda nõks teisiti ja hääletades maha suruma oma märjad unenäod ja andma punkte loole, mitte inimesele.

Aga mida ma targutan, eile Eurovisioonil juhtus sama – hääled anti SÕNUMILE, mitte laulule!

Eestis ma keelaks ka žürii hääletuse, sest seal troonib alati eesotsas selline muss, mis sobiks Positivuse festivalile, aga mitte Euroopa laulukonkursile.

Ja viimaks, ei saa ma aru, miks üks lugu tuleb selliseks plämaks muuta paari kuuga, nagu Jüriga tehti.

Lugu oli ju hea, aga milleks panna lapsele selga vanaisa ülikond (punasel vaibal oli väga hästi istuv ja paras ülikond), milleks panustada migisse 15sendi trikki, mis ei andnud mitte midagi juurde, vaid nagu näha, siis lõppkokkuvõttes lennutas meid viimasele kohale.

Kurb, väga kurb, et Eurovisioonist on saanud midagi, mis ta olema ei peaks!

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Eurovisioonist sai hetkega arvamusfestival
JÄRGMINE
Blogiauhinnad #6 kokkuvõte

37 Kommentaari

  • 15. mai 2016 at 09:36
    M.

    Küll sa võtad seda Eurovisiooni nii tõsiselt :D See on algusest peale olnud poliitiline võistlus, kus head juhul igal aastal tuleb paar laulu, mida raadios mängitaksegi täpselt aasta aega ja kõik kaovad ära! ;)
    Maitsed on ju väga erinevad ja mulle näiteks Ukraina lugu just meeldiski! Ei olnud tüüpiline poppjura, oli tugev ja liigutav sõnum no mida sa veel tahad? Ma ei saa näiteks aru kuidas sai sulle ja paljudele meeldida Austraalia lugu :D kas ma siis peaksin ka kõiki õpetama hakkama, et tüüpilise eurojura aeg on läbi hääletage eriliste poolt?
    “Kurb, väga kurb, et Eurovisioonist on saanud midagi, mis ta olema ei peaks!” tõesti sai Euroviioonist midagi mis ta olema ei peaks alles sel aastal su jaoks? :D see on koguaeg nii olnud! Mõtle kas või milleks üldse loodi selline lauluvõistlus ;)

    • 15. mai 2016 at 13:44
      Virks

      Mina ei saa aru ei Austraalia loost kui ka Ukraina. Sõnum võib ju olla, kuid mind enamasti ei huvita laulude puhul sõnum, vaid laul ise: et oleks hea meeldejääv viis, rõõmsameelne või siis lihtsalt ilus. Antud juhul polnud laulul mingit viisi, lihtsalt mingi hundi ulg ja arusaamatu jorisemine.

    • 15. mai 2016 at 22:43
      B.

      Mulle ka meeldis Ukraina lugu. Selline teistsugune ja muusika oli huvitav, mulle jäi küll meelde . Just oligi see teistmoodi, et ei ole see tüüpiline mainstream pop ja Venemaa seda just täiega oli, selline laav juu lugu. See ongi just jumala igavaks läinud.

  • 15. mai 2016 at 09:37
    Margit

    Eelviimaseks jäi ju? Viimane oli Saksamaa. Punktid siis vastavalt 24-11

    • 15. mai 2016 at 12:26
      marimell

      Pidasin silmas eelvooru, üldkokkuvõttes jah eelviimane.

  • 15. mai 2016 at 09:41
    Marta L

    Täiesti nõus!

  • 15. mai 2016 at 09:53
    LiaMia

    Esiteks mina olen seda meelt, et Eesti Laulu laule ei tohiks enne poolfinaale raadiotesse lubada. Ma mäletan, et kui esimest korda tuli Jüri laul välja (akustiline versioon Hommik Anuga saates) siis mu ema sõnad olid, et see laul pole midagi erilist ja et talle ei meeldi, kuigi ta talle Jüri väga meeldib. Sama arvati ka delfi kommentaarides. Siis hakati aga seda raadiost laskma ning inimestele hakkas meeldima. Mulle ka ja emale ka, kes oli juba finaalis väga selle poolt. No ja nii see võitiski. Eurovisioonil aga hääletavad inimesed esmamulje järgi. Nii peaks tegema ka Eesti Laulul. Tegelikult meeldis meie laul paljudele Eurovisiooni fännidele ja ma arvan, et just selle tõttu, et nemad ju samuti kuulavad enne neid laule kordi ja kordi.

    Teiseks oli tegelikult Jüri esitlus Eesti Laulu finaalis palju parem kui Eurovisioonil. Minu arust oli ta nii närvis.

    Sellel aastal oli üldse Eesti Laul kuidagi nõrk. Ma ei olnud reaalselt mitte ühegi laulu poolt, sest ma teadsin, et ühelgi laulul ei läheks hästi. Kuigi kui Eesti Laulule saajaid välja hõisati siis kuulutati, et nii palju häid laule oli, et raske oli valikut teha.

  • 15. mai 2016 at 09:59
    Kristi

    Kahju küll, et keegi Jüri esitluse ära rikkus. See, mis oli Suurhallis, oli 10x parem. See eurovisiooni oma lihtsalt.. jura. Nii üle pingutatud ja imal. Laul mulle iseenesest meeldis ja Jüri ka.

  • 15. mai 2016 at 10:08
    Pille

    Täpselt minu mõtted! Nii närvi ajab, et Eestis saab žürii kõigepealt eelvoorudesse pääsevad laulud välja valida (ei taha mõelda, kui palju normaalset muusikat juba selles punktis mingite Mick Pedaja moodi undamiste pärast välja jääb) ja siis saab see hallide kandlenägudega žürii VEEL sõna. Mikss? Žürii panus võiks hiljemalt peale eelvooru lugude väljavalimist lõppeda.

    • 15. mai 2016 at 12:23
      marimell

      Jaaaaaaaaa! See Micku lugu oli ikka way too much, nagu ausalt, kes kuhu kukkus!

      • 15. mai 2016 at 13:30
        E.

        No minu meelest oli Mick Pedaja lugu lihtsalt fantastiline ja oleks pidanud võitma

      • 16. mai 2016 at 08:30
        marimell

        Kuhu sa kukkusid? Selline lugu ei ole ju eurolava lugu? See sobibki kuskile Kalamaja päevadele või Tallinn Music Weekile vms, aga mitte EUROVISIOONILE!

      • 16. mai 2016 at 09:31
        E.

        Paistab, et sa ei ole eriti hästi Eurovisiooniga siis kursis, aegade jooksul on seal ikka igasuguseid võitjaid olnud ja sellisel juhul on märksõnaks olnud tugev massist eristumine. Ei ole üldse mitte nii, et suvaline tümakas on alati võitnud.

        Mick oleks arvatavasti lihtsalt väga tugeva ja võimsa esituse teinud ning kusagile esikümnesse ikka jõudnud.

      • 16. mai 2016 at 10:24
        marimell

        Sul vist on valed mälestused võitjatest…
        Mans – meeldejääv
        Conchita – võimas ballaad
        Emmelie – ausaltöeldes mulle ei meeldinud, aga samas oli lugu väga hästi kaasalauldav
        Loreen – väga hea lugu
        Ell & Nikki – mulle ei meeldinud, aga still, selles oli mingi särts
        Lena – vägagi meeldejääv ja kaasalauldav
        Rõbak – no jällegi väga hea lugu
        Bilan – “vana hea” venemaa
        Marija – mulle ei meeldinud, olin pettunud.. aga samas lugu oli refräänilt samamoodi kaasalauldav
        Lordi – no ilmselgelt väga erinev, aga särtsakas

        jne

      • 16. mai 2016 at 12:00
        E.

        Oeh, sulle tuleb vist üllatuseks aga Eurovisioon on kestnud kauem kui 10 aastat ;)

      • 16. mai 2016 at 12:04
        marimell

        Ma tõin näiteks viimased kümme aastat.. Ja kui võtta ka viimased 60, siis ÜLDJUHUL on võiduloos meloodia ja meeldejäävus, mitte mingi sajandi hala!

  • 15. mai 2016 at 10:17
    Ents

    Pole midagi lisada, nõustun 100%!!!!!

  • 15. mai 2016 at 10:25
    Elay

    Enamik laulud ongi kuhugi hipsterite festivalile sobivad. Ma kujutan ette, et tegelikult escile sobivaid lugusid ei lasta edasigi. Ma olin pettunud selles, et lampi muudeti kogu kontseptsioon ära… Mingi kaarditrikk ja kole lavavärk ilmusid juurde, ülikonnast ei hakka rääkimagi. See vist polnud see, mille poolt rahvas hääletas!

    • 15. mai 2016 at 12:22
      marimell

      Täpselt! Esiteks muudeti lavalist värki totaalselt ja ei saadetud seda, mida rahvas valis ja teiseks.. Juba see “Eesti laulu” eelžürii ongi kari hipstereid, kes ei saa eurobiidist üldse aru :D

  • 15. mai 2016 at 10:36
    Tt

    Mitte eestlased ei hääleta valesti, vaid nagu sa ka ütlesid, kurb, et eurovisioonist on saanud midagi, mis ta olema ei peaks. Jüri Pootsmanni lugu oli väga hea ja ta on üsna kaugel mu märjast unenäost. Ise ei hääletanud kellegi poolt. Aga viga ei ole eestlastes, kes hääletab. Viga ei ole ka laulus. Me just nimelt peamegi valima loo, mis meile meeldib, mitte selle, mis võiks hullult sobida Eurovisioonile oma show ja stiiliga. Minu meelest mõtled sa natuke valet pidi ja ei saa nagu ise ka hästi aru, kui tobedalt see kõlab, et me peaksime nüüd hullult strateegiliselt hakkama mõtlema siukse ürituse puhul.

    Ja vaata helgemat poolt – isegi hea, et Eesti pole võitnud viimastel aegadel. Miljonid eurod jäävad alles :)))

    • 16. mai 2016 at 14:47

      Kui ma õieti mäletan, siis Eesti laul mõte oligi OMA häid laule valida ja unustada ära see suur euromöll, sest seal ei tea niikuinii ette, kuidas võib minna. Laulude hindamine on ju täiesti subjektiivne. Minu meelest võiksime lõpuks ometi maha rahuneda, nii ajakirjandus kui niisama arvamuste avaldajad! Ja lihtsalt kontserti nautida :-)

      • 16. mai 2016 at 17:40
        marimell

        Jah, oligi see mõte.. Aga siis peaks olema, nagu keegi ka ütles, kaks eraldi võistlust.

  • 15. mai 2016 at 11:20
    M.

    Kas see võit on üldse nii oluline? Jüri on stiilne, andekas ja imelise häälega ning võitis paljude eurooplaste südamed ja jättis Eestist väga hea maine :) See on ammu teada, et finaali pääsemiseks või eurovisiooni võitmiseks ei pea laul sugugi hea olema, vaid kuidagi silma paistma. Mulle isiklikult meeldib, et Eesti sellist kräppi sinna ei saada.

    • 15. mai 2016 at 12:19
      marimell

      Üritati ju silma paista, mingi feilinud kaarditriki ja kohutava kostüümiga :(

      • 15. mai 2016 at 15:43
        Kata

        Vabandust,aga see ülikond oli kümme korda normaalsem,kui Meelise klouni-ülikonnad :D

      • 16. mai 2016 at 08:25
        marimell

        No jah, maitse asi, Jüri ei kannaks seda lillelist väljagi, aga see lava pintsak oli talle SUUR, see mis tal punasel vaibal oli, oli väga ilus ja paras ja istus perfektselt selga.

  • 15. mai 2016 at 12:13
    J

    Olen sinuga 100% nõus! Mina hindan loo puhul alati terviklikkust, head kõla ja sõnumit, mis peaks ka minuni jõudma. Laulu, millel oleks võimalust edasi pääseda. See aasta hääletasin I Wear Experimendi – Patience poolt, sest see oli minu arvates kõige terviklikum lugu ning tundus, et on ka vaeva nähtud. Mis lõpuks esikolmikusse valiti on kõigile teada, kuid üksi neist lauludest ei tekitanud minus erilist tunnet. Näiteks Cartooni & Kristeli esitlusest ootasin rohkemat, kuna lindistus oli hea. Telekast vaadates oli aga Kristeli esitlus väga lahja ja suur pettumus, isegi kõige parem lavaline kujundus, eriefekt vms ei oleks neid päästnud.
    Üldiselt on läinud Eesti laulud suht kiduraks viimastel aastatel. Ei teagi kelle poolt hääletada, no ei ole seda päris õiget. Esitatakse poolikuid laule, ei jõua muusika ja sõnum televaatajani. Jürile, Laurale vm esitajale kuulsuse või ilusa näolapi eest küll ei taha punkte anda kui laul lihtsalt ei jõua minuni. Lõpuks ei jäägi muud üle kui vaadata kogu eurotralli kõrvalt ja lasta teismelistel oma lemmikute poolt hääletada.
    Teiste riikide eurolauludest meeldisid mulle Iisrael, Prantsusmaa ja Rootsi, kuid olen rahul ka Ukraina võidulooga, sest selle loo sõnum oli kõige tugevam. Venemaa laul, mis esikolmikusse jõudis, mulle mingit tunnet ei tekitanud ja selle võitu ma ei soovinud ka.

  • 15. mai 2016 at 13:56

    Olen täiesti nõus sinuga !

  • 15. mai 2016 at 14:59
    Rel

    Vanasti oli Eurovisioon hoopis midagi muud kui nüüd. Vahest tundub, et võitja on juba nö ammu ette määratud, laul ei loegi midagi. Asi on täiesti poliitiline! Jüri lugu oli jube nõme, mitte mingit lavalist showd ja nii imal.. Oli arvata, et finaali see ei pääse. Ja muidugi Ukraina võidulugu oli täiesti kohutav!!!!

  • 15. mai 2016 at 15:27
    Jaanika

    Ma pole ammu juba aru saanud sellest, et miks kõike muudetakse peale Eesti Laulu vaimist.
    Kohe meenub Otti lugu, millel lõpuks isegi oli mingi viisijupp muudetud. Mulle meeldis esialgne versioon palju rohkem ja no nii häirib.
    Rootsi puhul meeldis see, et show oli sama, mis esialgne, Millegagi liiale ei mindud.

    • 16. mai 2016 at 08:26
      marimell

      Ma ka ei saa aru, kui on valitud lugu, siis järelikult nii nagu oli, mitte et hakkame nüüd alles timmima…

  • 15. mai 2016 at 19:47
    Liisa

    Mmm, Positivuse sihtrühmana ei kujuta küll eriti ette, kuidas Jüri Pootsmanni lugu sellele festivalile sobituda võiks… Täiesti teine teema.

    • 16. mai 2016 at 08:24
      marimell

      Ma ei räägi Pootsmanist, vaid üleüldisest alternatiivmuusikast, mis leiab oma tee Eesti Laulu lavale, sobides sinna samahästi kui kuulitõukaja pikamaa jooksule, mis siis, et mõlemad on sportlased :D

  • 15. mai 2016 at 20:51
    Krse

    Mind paneb muigama see kommentaar, et Paadam oli ikka parem ja kõik läks allamäge peale seda kui teatepulk üle anti – mida sa täpsemalt mõtled? Kui poolfinaalide süsteem kasutusele võeti, ei saanud mitte ükski Paadami ajal valitud laul finaali – viis aastat järjest. Nii et mis see on, mis Paadami ajal parem oli, siiralt küsin? :)

    • 16. mai 2016 at 08:09
      marimell

      Okei, Paadami äraminek tõi Eesti Laulu Eurolaulu asemele ja üleüldse siis tekkisid need muutused hääletuses jne
      KUi meil oleks alles rahvusvaheline žürii kes asja valiks, oleks ilmselt pilt teine ka Eesti Laulul.

      • 19. mai 2016 at 15:27
        Kiku

        Kontrolli oma fakte, marimell ;)

        Paadami ajastul katsetati ka erinevaid hääletamismudeleid. Näiteks 2008.a oli asi puhtalt rahva käes ja vox populi valis Kreisiraadio. Või aasta 2006 kui Eestile valis eurolaulu rahvusvaheline žürii- tulemuseks poolfinaalis 18.koht. Ja tegelikult ei ole Eesti Laul niiiiii ebaõnnestunud konkurss ka- Lepland, Urban Symphony jt on teinud häid tulemusi. Samuti on tulnud Eesti Laulult mitu bändi. Suht nüri oleks kuulata ju aasta-aastasse Koit Toomesid ja Rolfe laulmas sarnast eurotümpsu või kuidas?

        IMHO on praegune kombineeritud süsteem parim võimalikest.

  • 16. mai 2016 at 09:42
    T

    Minu arust hääletas eestlane väga hea laulu poolt maksimum punktidega Rootsile. Lihtne, hea viisiga meeldejääv laul ja lihtne loomulik esitlus sinna juurde. Möistlik valik! Mitte mingit karnevalilugu! Eestlase maitse on hea aga Pootsmani lugu jäi kuidagi lahjaks Euruviisi jaoks. Köik.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0