Mari-Leen Albers

hinnatud sisulooja ja majaväline turundaja, reisihunt ja kokkamisentusiast

Heategevusest jõulude ajal – kas muul ajal inimesed abi ei vaja?

Igal aastal jõulude ajal avastavad kõik telekanalid, et oleks aeg teha heategevust. Mind paneb hämmastama, et miks seda aastaringselt ei tehta? Korra kvartalis võiks ju mingi heategevuslik värk toimuda, et inimesed saaksid kogu aeg annetada, mitte ainult jõulude ajal. Okei, Kanal2 teeb oma “Kodutunnet”, aga teised kanalid?

Kas jõulud on kuidagi erilisemad? Miks korjatakse näiteks Toidupangale eriliselt palju asju just jõulude ajal? Miks jõulude ajal küsitakse raha vähi raviks, laste aitamiseks, kodu kaotanud perede jne jaoks? Selliseid abivajajaid on ju meil aastaringselt!

Ja sel aastal hakkasin ma mõtlema, et igas kanalis on eri asi – sel aastal pöörab ETV “Jõulutunnel” tähelepanu naha- ja eesnäärmevähile; Kanal2 “Jõulusoojus” kogub raha raske- või kroonilise haiguse käes olevate laste unistuste jaoks; TV3 “Inglite aeg” aga korjab raha viie erineva loo tarbeks (et laps saaks kuuljaks, lastekodulaps iseseiva elu peale jne) Kõikidel kanalitel on avatud ka annetustelefonid ja tunde kestvate saadete jooksul püütakse puudutada iga eestlase hinge ja panna ta annetama.

Mõtlesin, et miks ei võiks kõik kanalid teha seda koos – üht suurt heategevuslikku aktsiooni – esinejad on nagunii igal pool suht samad (lauljad ma mõtlen), eetriajad on küll erinevad, ent vältavad terve jõuluaja…

Mina isiklikult annetan aastaringselt. Kui mulle jääb silma midagi, mis mind puudutab, siis annan oma panuse. Olgu selleks siis kodu kaotanud perekond, auto alla jäänud kass, kodust ära jooksnud laps või mehelt peksa saanud naine. Kui ma sellel hetkel tunnen, et ma tahan aidata ja mul on vahendid pangakontol, siis ma teen selle ülekande. Selleks ei pea olema jõulud.

Aga ma mõtlen, et kui suruda inimeste hingele, siis võib mõni kanal oma kopikast ilma jääda, sest kuigi see annetus läheb telefoniarve otsa, aga ma olen näiteks esimesel päeval 25€ annetanud, siis teisel päeval ma juba teise kanali programmi vaadates mõtlen, kas ma annetan ja kolmanda kanali saadet vaadates ma enam ei anneta, sest rahast hakkab kahju. Siis mõtlen, et näed, oleksin võinud esimesele kohale hoopis viieka annetada ja teisele ja kolmandale jagunuks ka. Aga kui oleks üks aktsioon, siis poleks vahet, millisel päeval sa annetad ja kui palju. Praegu näiteks võib mõni valida, milline teema temaga kõige rohkem haakub ja annetab vaid ühele ja teine jääb ilma.

Samas tuleb tunnistada, et lastele ja sünnitusmajadele olin mina väga kergekäeliselt varem annetama, kuniks ma lugesin, et LTKH eelmise aasta puhaskasum oli 2,2 miljonit eurot. Siis ma ei näe tõesti pointi, miks mina pean enda taskust annetama raha, et osta mõni masin või korda teha sünnitustoad, kui pole isegi kindel, et sünnitama minnes ma sinna “paremasse” tuppa saan.

Kui haigla korjab raha, et osta enneaegsetele lastele mingi aparaat, siis ehk see raha läheb õigesse kohta, samas, nagu ma enne mainisin, kui kasum on üle kahe miljoni, siis miks nad enda raha eest seda vajalikku masinat ei osta ja aastast-aastasse raha kerjavad? Samuti oli mõni aeg tagasi korjandus Pelgulinna sünnitusmaja sünnitusjärgsete tubade jaoks, hiljem selgus, et need tegi hoopis Colonna kinnisvara oma kulude ja kirjadega. Kuhu see raha siis kaob? Milleks seda tegelikult korjatakse ja kasutatakse?

Vanasti, kui mu ema veel elas, ostis ta jõulude ajal reaalselt Prismast kärutäie asju Toidupangale, tema ainuke tingimus oli, et see ei läheks paljulapselistele peredele, aga nagu nüüd selgub (viimaste uudiste najal), siis ilmselt jõudsid need asjad hoopis mõne vabatahtliku koju.

toidupank

Ja miks mu ema oli vastu, et see läheks paljulapselistele – sest mu ema ei saanud aru, miks on vaja terve aeg ainult seksida, rase olla, sünnitada ja siis ohkida, kui raske on. Ei ole vaja saada lapsi rohkem kui sa ise üleval suudad pidada. Aga see on teine teema ja ei hakka siin draamat kiskuma jõuluajal :)

Ja kui nüüd selle Toidupanga teema juurde tagasi tulla, siis tegelikult on see süsteem mäda. Näiteks üks mu tuttav, kolmelapse ema, kelle mees käib Soomes tööl, kelle esimene mees on surnud, sai kunagi vallalt toetust kui üksikema. Sel aastal on talle kaks korda Toidupanga pakid ukse taha potsatanud, ilma, et ta neid tegelikult vajaks. Keegi ei vaevu uurimagi, kas ta neid vajab, lihtsalt saadetakse, et noh, kunagi sai toetust, ju on vaene.

Samas kui seal kõrval võibki olla inimene, kellel on reaalselt abi vaja, aga kelle leibkonna sissetulek on kolm eurot rohkem kui määr ette näeb ja ta ei saa mingit abi.

Aga noh, see ilmselt on üldse suurem teema, kuidas meie sotsiaaltöötajad oma tööd peaksid tegema ja keda ja millal aidata.

Kogu see heategevuslik värk ajab mingis mõttes oksele – nagu jõulud oleks ainuke aeg, mil lapsed süüa ja kingitusi vajavad. Lapsel on vaja riideid ka kevadel ja suvel, süüa igal aastaajal jne. Teiseks see vahendamine on kahtlane – miks ma pean andma asjad/toidu/raha kohale X, kes selle siis abivajajani manageerib, kui ma võiks otse abivajajale selle anda?

Nagu ka see Maxima kampaania praegu – 1200 last ootavad kingitust. Ma ei julge üldse kindel olla, et kui keegi seal endale näiteks Barbie nukku soovib, siis mõni “kingipakkija” selle hoopis enda lapsele kuuse alla viib.

Mäletan kuidas kord ajas ema taga üht perekonda, kes oli samuti tulekahjus kannatanud ja tahtsime neile elemntaarseid eluks vajalikke asju anda ja vald ega keegi kontakte ei andnud, tooge meile, toimetame nendeni; lõpuks saime nende kontakti lehetoimetusest, kes oli nendega loo teinud. Vähemalt saime otse aidata. Ja ma olen üsna kindel, et ainult otse aidates saabki aidata. Selline, anna meile seda-teist ja kolmandat, me toimetame temani – ei usu mina sellisesse heategevusse.

Oeh, algsest teemast sai lõpuks hoopis midagi muud, aga vähemalt sain oma sada mõtet heategevusest kirja.

Kas teie annetate jõuluajal rohkem kui muidu? Miks? Kust leiate abivajajad keda aidata? Kas aitate ainult siis kui keegi kuskil abi palub või leiate ka ise peresid, kes meediasse ei tüki ja aitate neid? Kuidas te neid aitate?

Kategooria:#elulineblogi
EELMINE
Meeldetuletus kõikidele loosihuvilistele
JÄRGMINE
Aastavahetuse traditsioonid

26 Kommentaari

  • 20. detsember 2015 at 10:40

    Mina olen ka skeptiline annetaja. Näiteks ei taha kunagi annetada a’la “osta see shokolaad ja annetad lastehaiglat” vms. Ma mäletan, kuidas turunduse õppejõud rääkis, et sellega nuumab ühtlasi ka mitut teist asutust. See raha mis abivajajani jõuab on väike. Toidupa ka ei usalda ma ammu. Tean et seal vabatahtlikud panevad kõrvale. Huvitav et see alles nüüd välja tuli ja sùüdistatakse Marianni nagu tema oleks selle välja mõelnud…

    Kui ma annetan siis tavaliselt loomadele. Ja siis ka lähen ise kohale ja viin asju. Samuti olen võtnud ühest mtü tegevusest osa kus ei kingita raha vaid asju. Ka mina ei pisarda kui Kodutundes on naine, kellel on 4 mehe peale 6 last ja 5nda mehe laps kõhus, kes KA müstiliselt ära kadus. Majad on neil sassis jne, see nâitab juba suhtumist ju.

    Aga miks jõuluajal? Sest jõulud seostuvad perega ja andmisega. Rõhutakse ju et “iga laps tahab kuuse alt kinki” jne.

  • 20. detsember 2015 at 10:47
    Maarja

    Nõustun paljus sinuga :)
    Mina ei anneta jõuludeaeg rohkem ja pigem ärritab see jõuludeaeg inimeste tunnetega mängimine :(

    Abistan vastavalt vajadusele, päris tihti teen puutepunkti meeskonnale väikse ülekande, sest leian, et see töö, mis nad teevad on väga oluline. Pardiralli osaleme alati. Kui näen ise, et keegi vajaks abi, siis alati pakun. Niisama meedias üleskutsetele annetada reageerin arva. Mul pole kahju asju anda, aga tahan, et asi läheks õigesse kohta.
    Näiteks üks jõulud meie beebidegruppis, üks emme kurtis, et on üksi ja kaks last ja süüa pole ja nii mitukorda, siis leidis üks gruppi liige, et teeks korjanduse ja kingiks lastele jõuluks nende unistuste kingitused, kuna ema ise ei saa neid lubada, võlad jne, et lapsed pole süüdi ja natuke jõulurõõmu kuluks ära. Eks ikka hakkas kahju ja kui näed, et endal kui ka väike laps ja esimesed jõulud ja kuidas nüüd kinki ei saa, siis andsin ka 5 eurot. Lapsed said soovitud kingid ja pere sai ka raha (kokku tuli üle 500 euro ), natuke kurvaks tegi, et tänu ei tulnud, aga kui 2-3 kuud hiljem tuli uus palve, et palun laenake raha, et lapse sünnipäev tulemas ja kingiks pole raha, siis muidugi osadel hakkas jälle hale ja andsid niisama, kuna mul oli eelmisest veidi mõru maitse, et vähemalt oleks võinud tänad, siis seekord ei osalenud, aga ausalt enam ei üllatunud, kui veel paar kuud hiljem tuli uuesti hala, et raha ei ole ja kohe visatakse korterist välja jne. See lugu pani mind palju mõtlema selle annetamise teemadel ja see ongi üks põhjus, miks võõrastele väga ei anneta, sest osad lihtsalt kasutavad inimeste headust ära ja ei proovigi ise hakkama saada.

  • 20. detsember 2015 at 11:02
    Piku

    No nii nõus selle teemaga, ka mina armastan aidata otse abivajajani, mitte kellegi kolmanda käe kaudu. Tean ka ise, kuidas suureperelistel on koht, kuhu on toimetatud siis asjad ja seal siis valitakse koos sõbrannaga asju, et näe, võta mida vaja, kui ütlesin et mul ka vaja kooliasju, siis öeldi, et pole probleemi, ütlesin kiiresti et see oli nali, et saan ikka ise ostetud vajaliku kraami, et las need asjad juavad ikka päris abivajavatele, sama ka toidupangaga, kui see buss tarnib kala ja muid häis asju nendele, kellel on juba abi olemas…eks neid näiteks veel ja veel

  • 20. detsember 2015 at 11:08
    Jaanika

    Olen nõus, et otse aitamine on arvatavasti kõige tulemuslikum. Mina ka enam ei usu neid erinevaid kampaaniaid. Kunagi potsatas postkasti kiri, et keegi kogub mingeid vanu riideid ja asju heategevuseks ja kilekott oli ka postkasti pandud. Mina oleks pidanud oma vanad asjad kilekotti panema ja siis aia taha koti panema ja nemad tulevad ja korjavad need kotid siis kõik kokku. Natuke guugeldamist ja tuli välja, et asjad pannakse kuhugi komisjonipoodi müüki! Sähh sulle heategevust!

  • 20. detsember 2015 at 11:11
    Kat

    Olen aidanud peresi, kus on reaalselt probleem , et pole süüa midagi. Olen pakkunud nö tugiteenust et viin halval järjel pere lapsed kinno või mängutuppa mängima – lihtsalt, et nad saaks mõned korradki kodust välja..sellest olukorrast välja. Kuigi, ei saa öelda, et mul pole abi vaja…aga meil on toit laual, riided seljas ja katus peakohal, seega peaaegu hästi ju ! :) Annetusi olen teinud ka, kuid enamasti muul ajal, mitte jõuludel. Lapsed (9 a ja 4
    a) teavad hästi, mis on aitamine ja suht tihti annetame kasutuid lelusi, loetud raamatuid ja puzzlesi .

  • 20. detsember 2015 at 11:37
    epp

    Mul on samasugune teema nagu sinu emal on paljulasteliste peredega siis mind kohutavalt häirib see, et lastekodus elavatele lastele pööratakse ka alati jõuluajal rohkem tähelepanu. Ma ise näen veidi kõrvalt ühe lastekodu elu ja sealsed lapsed, neil on soe koht kuhu magama minna, inimesed, kes neid ootavad ja söök on alati ees ja riided seljas ja lisaks viiakse neid lapsi koguaeg küll erinevatele etendustele ja neil käivad igasugused põnevad inimesed külas. Ma täiesti saan aru, et on kole, et neil pole vanemad ja nad peavad seal elama kuigi nad saavad palju rohkem kui nt mõni tavaperes elav laps, kelle ainuke söögikord ongi päeval koolis või lasteaias ja teatris või kinos käigust võivad nad ainult und näha või kodus ei oota neid kedagi, ei sooja sööki ega armastavaid vanemaid vaid nt purjus vanemad jne jne. Mu meelest peaks palju rohkem sellistele lastele rõõmu ja kinke tegema. Iga aasta ma loen SEB nimekirja sellest, et mida siinses lastekodus elavad lapsed soovivad ja teades kuidas nad tegelikult näiteks käituvad ja elavad ja siis on nii palju neid lapsi, kes ei saa midagi :(

    • 20. detsember 2015 at 15:48
      Ly

      Kade olla lastekodu laste peale? Lapsevanemal on õiguslik kohustus vastutada oma lapse/laste eest. Seega viga on tihti lapsevanemates, et nad on loonud sellise olukorra. Ja RIIK peaks hakkama mõtlema ja uurima, et miks meil lapsed on paljas ja näljas. Kas tuleks hakata lapsevanemaid suunama ja koolitama, kuidas oma elu korda saada (tihti selliste perede puhul inimesed lihtsalt ei oska elada). Kuna lastekodu lapsed on riigi kasvatada, siis nende olukord tõesti ongi mingil määral parem. Muidugi kõik ei ole ühe puuga löödud ja alati on erandeid. Kuid väga palju on just neid, kes ei otsi väljapääsu ja ongi harjunud selle abistamisega, sest nii on ju lihtsam.

      Kuid tegelikult on tõeliselt abivajajaid igapäevaselt ja selline jõulude ajal toimuv annetustekogumine on kohati kurb. Tõesti tekib tunne, et nagu inimestele teisel ajal ei mõeldagi :(

  • 20. detsember 2015 at 11:47
    Maie

    Kanal 3 on ka heategevus saade ju, su nägu kõlab tuttavalt :) Ja see ei ole ka jõuludel :)

    • 20. detsember 2015 at 11:56
      marimell

      ahjaa :)

  • 20. detsember 2015 at 12:51
    eia

    Just tuli uuring välja, et annetusi oli 2014a. vähem kui aasta varem.
    Eestlased annetavad kampaaniate kaudu, niisama ja ka regulaarselt ei ole kahjuks annetamine eestlasel veres.
    Kampaaniat on, aga kergem teha mingi püha või saate või mingi ekstra asjaga seoses.
    Kurb iseenesest.

    Oli uudis ka:
    http://uudised.err.ee/v/eesti/073d5045-9126-4dc0-b5c6-fc42f0ebf04e/urmo-kubar-annetamine-pole-eestlastel-veel-veres

  • 20. detsember 2015 at 16:52
    Z.

    Sest jõulud on üldine kinkimise aeg. Enamus inimesi teeb tööd ja kogub raha terve aasta jooksul (või paar kuud enne jõule), et siis oma lähedastele osta kingitusi, käia pidudel ja korraldada üritusi jne. Kuna see kingituse leidmise värk kipub ikka väheke ära pöörama meeletuks pahnashoppamiseks, siis selle vastu on meeldetuletused, et tehke ka heategevust. Ja jätke pigem mõni mõttetu vannipall kolleegile või h&M kaelakee peoperenaisele toomata ja annetage sellele kuluv peenraha õigemasse kohta.

  • 20. detsember 2015 at 17:42
    Altius

    Kui mina tunnen, et tahan head teha, käin verd andmas. Käingi regulaarselt 3-4x aastas ja iga kord on tunne, et sain kedagi aidata. Pardirallil osalen ka :)

  • 20. detsember 2015 at 19:42
    Giina

    LTKH “Puhaskasum” on pigem paberi peal tehtud puhaskasum näitamiseks- numbritega saab alati manipuleerida…. ;)

    Sünnitusmajas on oma toetusfond, mis kogubki raha aasta läbi ja sealt saadav raha lähebki ainult beebide tarbeks või siis nn sünnitusmaja tarbeks. Näiteks enneaegsete kuvöös ainuüksi maksab 500 000 + euri…. ehk siis ikkagi kolossaalsed summad. Kuna praegu ehitatakse enneaegsete intensiivi siis arvuta, mis summad sinna lähevad…. Lisaks palatite renoveerimine- ilus. Seega pigem mina pooldaks sünnitusmajadele annetamist.

    Kogusin mitmeid aastaid seal samas haiglas väikelastekodule annetusi. Uurisin, mida neil reaalselst vaja on, et ei viiks mänguasju vaid viisimegi vaipu ja nõusid ja patju jne. JA viisime ise kohale ning mida räägiti meile lastekodus? Juhataja viskab osa annetatud stuffi lihtsalt kuurialla ja see jääbki sinna mädanema…. Kurb aga tõsi.

    Toidupangad- ausalt see uudis on küll kurb ja tegelikult loodan, et siiski ka abivajajad saavad sealt siiski midagi.

    Pigem ongi üritada otse annetada näiteks dogood fb grupp vms.

    • 20. detsember 2015 at 20:49
      Liina

      Jep. Tahtsin umbes sama öelda. Puhaskasum ei tähenda seda, et reaalselt raha on. Kasum=tulud-kulud. Suur tulu ei tähenda seda, et raha on kätte saadud. Raamatupidamine on tekkepõhine, mis tähendab, et tulu kajastatakse siis kui see tekib (arve esitatakse) mitte siis kui raha tuleb. Lihtsalt sulle teadmiseks

      • 22. detsember 2015 at 15:11
        Agnes

        +1

  • 20. detsember 2015 at 20:00

    Ma sirvisin su posti läbi, päris sõna sõnalt ei lugenud… Järgmised mõtted tekkisid.

    * Jõulude ajal ostetakse paska. See on hea aeg koputada inimeste südametunnistusele, mida võiks teha selle rahaga head, kui jätta pask ostmata.

    * Tegelikult toimub neid annetusvärke ikkagi aastaringselt, ei tea, kus sa elad, et neid ei märka. Kui aga tõesti iga jumala päev kutsutaks kõiki kõigele annetama, vean kihla, ei kogutaks nii palju annetusi, kui igal aastal suuremate kampaaniate käigus.

  • 20. detsember 2015 at 21:31
    Kadri

    Ehk on kalgid ja enesekesksed Eestlased jõulude ajal lahkemad? Või “mõtetu” jõulupahna kinkimise asemel võiks parem annetuse teha :) Selle poolt olen küll.

    Suvel meenub veel pardiralli millest oleme perega osa võtnud, sest eesmärk on üllas.

  • 21. detsember 2015 at 00:02
    Kerli

    Mina annetan aastaringselt(võimaluse korral) Eesti Loomakaitse Seltsile või MTÜ Kasside turvakodule siis, kui jagavad, et see loom vajab opiks või muuks raviteenusesks raha vms.. Loomad on kuidagi hingelähedasemad- nemad pole süüdi, kui nende TROPP PEREMEES neid hülgab vm.

  • 21. detsember 2015 at 08:58
    Astrid

    Mulle meeldib ka konkreetsus ja arusaam, kuhu ja kellele see annetatud raha/toit/riided/padjad/tekid jms tegelikult läheb! Tallinna Loomaaia Vaderi värk mulle meeldib, tead täpselt , missugust looma toetad. Ise teen valikuid, “Kodutunne” on väärt saade, olenemata sellest, et vahel seda vaadates tundub küll, et majaemand saaks koos lastega kasvõi koristades oma maja kolmandiku võrra paremaks. Selles mõttes ka Sinu emaga nõus, et kui ikka võimalusi pole, siis ega neid laste juurde tegemisega tule ka, lapsed vajavad ikka üsna palju! Saade “Su nägu kõlab tuttavalt” on samuti hea suunitlusega. Ise olen veel igakuine annetaja SEB-i lastefondi, nö püsikorraldusega ja loodan, et seda raha kasutatakse sihtotstarbeliselt kellegi väikese jaoks. Olen alati mõelnud, et kui saaks mõnda last konkreetselt aidata, makstes näiteks Karli või Mari treeningu eest või muusikakooli(kunstiringi) eest, siis teaksin täpselt, et tänu minu annetusele saab see laps endale, mida vaja. Ahjaa, praegu meenus veel ka Evelin Ilvese algatatud taarakogumise kampaania – lapsed teatrisse, see ju ka aastaringne. Toidupangas olen käinud vabatahtlikuks ja seisnud seal korvi taga ning aidanud kokku korjata toiduaineid (annetanud enda aega), aga olen seal 3 korda käinud ja mulle pole selle 3h jooksul isegi vett pakutud, rääkimata sellest, et mingit ninni-nänni kaasa pakutud – ju siis on minu meeskond teinud seda, milleks nad on kutsutud. Kaks korda olen Lasnamäe Prismas käinud ja 1 kord siis Mustikas – kõik on kenasti suurtesse kastidesse sorteeritud ja autole laaditud. Kõigile blogi lugejatele ja jälgijatele – kauneid jõule!

  • 21. detsember 2015 at 09:30

    Ma imestasin, kuidas kevadel oli ühe blogija lapse õnnetuse tõttu suur kampaania tugitoolide ostuks mingile Tallinna haiglale ja sealt edasi ei kippu ega kõppu. Päriselt ka tean VÄGA paljusid, kes annetasid, minu enda perest ja sugulaste hulgast ka, sest ma ise soovitasin, aga … mitte mingit teemat pole peale seda tekkinud, kui palju raha laekus ja mitu tooli sai.

    Hea, aga kahju ka, et tõstatasid selle lastehaigla kasumi teema, sest päris rumal tunne on, kui enda meelest teed midagi kellegi abistamiseks, aga tegelikult osaled lihtlabases heatahtlike inimeste ärakasutamise petuskeemis.

  • 21. detsember 2015 at 14:34
    Kertu

    Just ka nõustun eelnevatega. Olen rahaliselt annetanud ainult varjupaika ning asjade näol vaesemaid peresid. Mul ei ole kahju anda oma asju ära mis on korralikud ning millest teistele kasu võib olla. Raha minu käest kampaaniate näol kahjuks kätte ei saa.

  • 21. detsember 2015 at 16:49
    Eve

    Miks kingib mees lilli naise sünnipäeval, aga ülejäänud aasta… Sünnipäeva pidamine on traditsioon, aasta aga kulgeb kiirelt omasoodu.

    Tegelikul toimub annetamine aastaringi – jõuluajal hakkab see rohkem silma. Kui selliseid suuri kampaaniaid tehtaks igal nädalal, siis mingil hetkel tekib see, et inimesed enam ei märkagi seda. Kes märkab pesupulbri reklaami teles?

    Jõulud on traditsioon, olgu siis kristlikud või mitte ja inimesed on sel ajal ka lahtisema käega.

    Toidupangale soovin edu ja jõudu. Kes tegeleb avaliku teenusega, selle probleemid ka avalikkuse ette jõuavad, selle tööd ka avalikult kritiseeritakse ja kritiseeritakse nii kui nii – juba kas või kritiseerimise pärast. Ebaausaid inimesi ja mõtlematuid avaldamisi tuleb alati ette. Toidupank teeb tublit tööd.

    Ise annetan loomade hoiupaikadele, vahel mõne kiriku oreli restaureerimiseks ja kampaaniate ajal alati Toidupangale.

  • 22. detsember 2015 at 15:19
    A.K.

    Mina toetan Eesti vigastatud võitlejate ühingut, sellel on isiklik põhjus, võtan osa üritustest, mida nad korraldavad jne. Ja siis toetasin ja toetan mõneti siiani Kaidot, kellele TÜ Lastefondi abil ehitati soovitud vannitoa asemel lausa uus maja. Loomade heaks annetan ka, kuid teatud reservatsioon on Tallinna Loomade Hoiupaiga suhtes. Tegelikult ma väga valin, kelle heaks ma annetan. Ja jõulude ajal ei tee ma seda sugugi rohkem kui muul ajal aastast. Aga samas mind need kampaaniad ei häiri vähimalgi määral, jõulude ajal on lihtsalt kergem inimeste südametunnistusele rõhuda, sestap need kaamerad sellesse perioodi ka satuvad.

    • 22. detsember 2015 at 15:27
      A.K.

      Oih, keelevääratus! Kampaaniad mitte kaamerad.

  • 24. detsember 2015 at 13:19
    qo

    Parandan sind, Inglite ajas ei kogutud mitte raha lastekodulapsele , vaid gümnaasiumis käivale poisile kelle vanemad surid aastase vahega, ning soovis ülikooli edasi õppima minna, mitte tööle, sest tema ei saavat õppida ja töötada korraga.

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://marimell.eu 300 0